Nettovarallisuutesi?
Paljonko on henkilökohtaisen nettovarallisuutesi arvo? Ei siis sinun ja kumppanisi yhteisen vaan oman osuutesi arvo. Jos haluat vielä kertoa ikäsi niin se olisi kiva.
Kommentit (94)
Metsää 100hehtaaria. Puolet omakotitalosta. Rahastoissa ja pankissa ym noin 140 000. Eli netto noin 500 000.
N50
Ent. Yrittäjä. Burnout vei kaiken mitä oli elämässä.vain vaatteet jäi päälle.eli 0 e ja ulosottoon jäi 50 k
Piti tulla ketjuun katsomaan, miten rikkaat pyörivät av- palstalla. 🤣
Minulla tilillä 145€. Seuraava palkka tulee 15. 6, 1680€. T. Lähihoitaja, Vantaan vanhustenhoivasta.
Yksinhuoltajana kasvattanut kaksi lasta. Ennen lapsia hankitun 60ke osakesalkun poltin kulutukseen. 200ke velaton kämppä tullut maksettua ohessa. Lapsille olen säästänyt 20ke osakesalkut(yht. 40ke).
-M51
Minimalistina haluan omistaa mahdollisimman vähän. Asun vuokralla. Kirjoja on paljon. Ja se mikä tulee niin menee. Tulen kuitenkin toimeen. Olen onnellinen näin.
Vierailija kirjoitti:
Velaton kämppä n. 160K.
Rahastoja, sijoituksia 20K
Auto 35K
Lisäksi pankkitilillä hätävaraa n. 2500e.Ikää 37v
mikä ihmeen K. se on k. (pieni kirjain).
Asunnon arvo noin 70 000e ja asuntolainaa jäljellä noin 40 000e eli noin 30 000e on sen nettoarvo.
Muita velkoja minulla ei ole kuin asuntolaina.
Auton arvo noin 3000e.
Asunnon irtaimisto varmaan noin 4000e.
Käyttötilillä on 200e.
Säästötilillä noin 5000e.
Sijoituksissa noin 10 000e.
Nettovarallisuuteni on siis 30 000+3000+4000+200+5000+10 000=52 200e
Tuo on siis karkea arvo nettovarallisuudestani.
M32
Tilillä 9€. Olen työtön, 61v nainen. Kävin keräämässä voikukanlehtiä. Huomenna on juhlat; kaurapuuroa ja munakasta voikukanlehtien kera. Keväisin on ihanaa, kun saa luonnosta ilmaista ruokaa, kesäisin marjoja, sieniä. Talvet ovat ankeita. Vielä tässä kituutellaan, läskitkin hävinneet, kun ei ole varaa syödä oikein mitään. Jos voittaisin lotossa, ostaisin kunnon pihvin ja naamarasvaa, sekä puseron ja housut kesäksi. Haluaisin myös sandaalit. Korjauttaisin myös hampaani, tulehdus suussa, ei varaa yksityiselle, kunnalliselle ei saa aikoja. Tätä ei julkaista, koska ei haluta tuoda julki, että tälläistä köyhyyttä on nykyisessä, maailman onnellisemmassa maassa. Toimeentulotuki on niin pieni, että se ei riitä laskujen jälkeen ruokaan. Diakonista saa ruokaa 2 vuodessa, leipäjonoista olen saanut vain kuivaa leipää ja makaronia, tomaattisäilykkeitä. Töihin olen hakenut, mutta en kelpaa mihinkään. Hävettää ulkonäkö, kun ei ole kunnon vaatteita, hampaat risat ja ei varaa meikkeihin. Itse leikkaan hiukseni, mutta olemus on nuhjaantunut, köyhä, vaikka pidän hygieniasta huolta ja vaatteet ovat puhtaat. Ei ole perhettä, sukulaisia, joilta pyytää apua. Tälläistä voi olla rikkaassa Suomessa.
Asun vuokralla, ei velkaa, eläke riittää hyvin juokseviin menoihin.
Olen juonut keskimäärin 24 tölkkiä olutta viikossa 50 vuoden ajan. Minulla on asuintalossa suuri kellarivarasto, jossa kaikki tölkit ovat. Siellä on 24 x 52 x 40 = 49 920 tyhjää tölkkiä ja lisäksi noin kaksituhatta tyhjää viinipulloa. Yhteensä siin arviolta 52 000 tölkki/pullopanttia.
Ne ovat minun vararahastoni. Kun täytän ensi vuonna 70, vien kaikki tölkit ja pullot kauppaan. Saan niistä 7800,- euroa. Siinä on minun vararahastoni, joka on panttihinnan korotusten ansiosta säilynyt hyvin suojassa inflaatiolta.
Asunto 120 000 € (oma velaton osuus), auto ehkä 10 000 € (oma, ei miehen), puskuria 7500 €.
N 38
Kai sitä on jotain miltsin verran, muutama talo, pari kesämökkiä, kerrostaloasunto, sata hehtaaria metsää, osakkeita yms. Reilu viisikymppinen.
Arviolta 145 000. Ei voi tietää tarkasti kun ovat kiinteistö ja kerrostalohuoneisto kasvukeskuksessa enkä ole myymässä. Velkaa ei ole.
Ok-talon puolikkaan arvoksi laskin vain verotusarvon. Käypä hinta lienee korkeampi.
Säästöinä tilillä on alle kymppitonni.
Vierailija kirjoitti:
Arviolta 145 000. Ei voi tietää tarkasti kun ovat kiinteistö ja kerrostalohuoneisto kasvukeskuksessa enkä ole myymässä. Velkaa ei ole.
Ok-talon puolikkaan arvoksi laskin vain verotusarvon. Käypä hinta lienee korkeampi.Säästöinä tilillä on alle kymppitonni.
Ikä 57
Sullapa on paljon Kelvinejä.