Nettovarallisuutesi?
Paljonko on henkilökohtaisen nettovarallisuutesi arvo? Ei siis sinun ja kumppanisi yhteisen vaan oman osuutesi arvo. Jos haluat vielä kertoa ikäsi niin se olisi kiva.
Kommentit (94)
Noin 200 000€ , (170-230t€). Valtaosa varallisuudesta asunnoissa, joiden hintaa vaikea arvioida nyt. Arvion tein, jos myytäisiin samaan hintaan kuin ostettiin.. olen 40-vuotias.
Talo vähennettynä veloilla ja säästöt niin 100 000 euroa. N32
19-vuotiaasta saakka olen elänyt avoliitossa ja kyllä se asumisen kulujen jakaminen on ehkä helpoin tapa säästää. Vaikka tulot ei olisi aina olleet priimaa, niin menot ovat aina olleet pienehköt tuloihin nähden.
Säästötilillä 11 000 e, käyttötilillä n. 800 e. Ihan tyytyväinen. N34
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä vaurasta porukkaa palstalla
No eikö nuo ole ihan normaaleja summia, kun ikääkin alkaa jo olla.
Asunnon arvo noin 250 000 ja velkaa siihen on enää noin 50 000.
Tesla toimii autona jonka ostin käteisellä ja maksoin siitä 30 000.
Säästössä ja sijoituksissa noin 50 000.
Nettovarallisuus jotain 300 000 euroa.
N25
Velaton asunto noin 350 000 euroa ja maata noin 150 hehtaaria, josta metsämaata 100 hehtaaria.
Asunnoissa ja kiinteistöissä, joiden arvoa on hyvin vaikeaa tällä hetkellä arvioida, ovat kenties nettoarvoltaan noin 290.000€. Velkaa on noin 40.000€. Eli siis oma asunto, mökki + hieman metsää ja kaksi sijoitusasuntoa.
Tämän lisäksi vähäinen määrä pörssiosakkeita, auto ja varoja käyttötilillä, yhteensä n. 15.000€.
Ikää 42v.
Paljonko onkaan uteliaan avaajan omaisuus? miksi hän ei mainitse sitä aluksi?
Minun maallinen omaisuuteni on riittävä+, ikää on vasta 78 v.
Taloustarkka kirjoitti:
Asun vuokralla, ei velkaa, eläke riittää hyvin juokseviin menoihin.
Olen juonut keskimäärin 24 tölkkiä olutta viikossa 50 vuoden ajan. Minulla on asuintalossa suuri kellarivarasto, jossa kaikki tölkit ovat. Siellä on 24 x 52 x 40 = 49 920 tyhjää tölkkiä ja lisäksi noin kaksituhatta tyhjää viinipulloa. Yhteensä siin arviolta 52 000 tölkki/pullopanttia.
Ne ovat minun vararahastoni. Kun täytän ensi vuonna 70, vien kaikki tölkit ja pullot kauppaan. Saan niistä 7800,- euroa. Siinä on minun vararahastoni, joka on panttihinnan korotusten ansiosta säilynyt hyvin suojassa inflaatiolta.
Onko panttihintoja muka korotettu muutoin kuin markkojen vaihtuessa euroiksi? Muistan uutisista, kuinka joku perhe hillosi panttipulloja ja -tölkkejä tuon vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko onkaan uteliaan avaajan omaisuus? miksi hän ei mainitse sitä aluksi?
Minun maallinen omaisuuteni on riittävä+, ikää on vasta 78 v.
Veikkaan että hänellä omaisuus keskivertoa vaan eli joku 200 000-500 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä vaurasta porukkaa palstalla
No eikö nuo ole ihan normaaleja summia, kun ikääkin alkaa jo olla.
Olen eri, mutta jos mediaanipalkka on reilu 3000€/kk bruttona, niin siitä pystynee kohtalaisen säästeliäästi elämällä saamaan 1000€/kk säästöön. Sitä sitten noudattaisi orjallisesti 20 vuotta, niin saisi 240 000€ omaisuuden. Sanotaan vaikka ikävuosina 23 - 43. Täällä näkyy monilla olevan tosin vielä paljon suurempi omaisuus, joten joko porukka on hyvätuloista tai he ovat saaneet perintönä/lahjana huomattavaa omaisuutta.
Omaisuus noin 50 miljoonaa euroa. Olen eurojackpotin päävoiton voittanut henkilö. En kerro enempää omaisuudestani tai itsestäni koska haluan pysyä anonyyminä.
Sen voin paljastaa että omistan italiassa miljoonien loma asunnon jossa vietän suomen talvet.