Opiskelija valittaa köyhyyttä ja käyttää ruokaan 215 €/kk
Hänellä on myös kuntosalikortti, ostaa proteiinipirtelöitä, kissanruokaan menee 40 euroa kuussa, lisäksi kissalle ostetaan pöllyämätöntä erikoishiekkaa.
Kommentit (850)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuu rivitalossa kirjoitti:
"Köyhä" opiskelija asuu rivitaloasunnossa. Luxusta. Ei tarvitse valvoa öisin ja kuunnella yläkerran metelöintiä. Tupakansavu ei tule alakerran yksiöstä ylös. Kesällä pikkupihalla voi kasvattaa omat tillit ja persiljat. Itse asuin opiskeluajan yksiössä, kuuntelin yöt metelöiviä naapureita. Päivisin asuntooni kulkeutui tupakan löyhkä.
Opiskelu on ilmaista, ei ole yliopistojen lukukausimaksuja kuten muualla maailmassa.
Toisaalta vuokra oli halpa 400 e/. Hoassin solukämppä ei ole montaa kymppiä halvempi.
260 euroa halvempi.
Mistä saa 140 eurolla? Sisältää sähkön ja veden? Itse löysin tietoa että soluhuoneiden hinta lähtien 270 euroa. Jos mainitsemasi niin todella halpa.
Tään trollin unelmista saa. Siellä syödään kuukausi satasella ja asutaan Helsingissä toisella satasella. Kaikki on niin halpaa ettei tahdo millään käsittää. Mutta uskottava se on kun kerran vauvapalstalla niin sanottiin.
Niinpä ei köyhällä saisi olla lemmikkiä ja ei varsinkaan lapsia. Pitäisi olla jokin tuloraja milloin saisi pitää lemmikkiä tai lapsia, jos tukot olisi liian pienet otettaisiin lemmikki ja lapsi huostaan siihen asti, että tulot paranee. Se olisi lemmikin ja lapsen etu.
On tehty tutkimuksia, että köyhyys on todella haitallista lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Köyhä" opiskelija asuu rivitaloasunnossa. Luxusta. Ei tarvitse valvoa öisin ja kuunnella yläkerran metelöintiä. Tupakansavu ei tule alakerran yksiöstä ylös. Kesällä pikkupihalla voi kasvattaa omat tillit ja persiljat. Itse asuin opiskeluajan yksiössä, kuuntelin yöt metelöiviä naapureita. Päivisin asuntooni kulkeutui tupakan löyhkä.
Opiskelu on ilmaista, ei ole yliopistojen lukukausimaksuja kuten muualla maailmassa.
Toisaalta vuokra oli halpa 400 e/. Hoassin solukämppä ei ole montaa kymppiä halvempi.
260 euroa halvempi.
Mistä saa 140 eurolla? Sisältää sähkön ja veden? Itse löysin tietoa että soluhuoneiden hinta lähtien 270 euroa. Jos mainitsemasi niin todella halpa.
190.
Se kerrottiin kuule tossa jutussa.
Hoassilla halvin soluasunto on 270 e/ kk . Sillä saa 10 neliön komeron. Kalleimmat Hoasin soluasunnot ovat 519 e/ kk eli roimasti enemmän kuin jutun tytön rivariasunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
260 euroa halvempi.
190.
Hoassilla halvin soluasunto on 270 e/ kk . Sillä saa 10 neliön komeron. Kalleimmat Hoasin soluasunnot ovat 519 e/ kk eli roimasti enemmän kuin jutun tytön rivariasunto.
Hoasilta soluhuoneiston saa Helsingissä edullisimmillaan 196 eurolla.
Noin luki jutussa, suora lainaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
260 euroa halvempi.
190.
Lue se juttu.
Ja on se 270 huomattavasti halvempi kuin 425
Vierailija kirjoitti:
Ei 215 euroa kuukaudessa ruokaan ole tämän hetken hinnoilla paljon. Ainakaan, jos tahtoo ruuan olevan myös terveellistä. Mahdollisimman mahdollisimman halvalla syöminen ei ole ylpeyden aihe. Enemmän arvostan sitä, että laittaa kehonsa hyvinvoinnin edelle ja käyttää rahaa ruokaan ja liikuntaharrastuksiin, jos niihin on varaa.
Ei olekaan paljon, mutta kuka h-tti käyttää sen proteiinipirtelöihin? Ei järjen häivää.
Tämäkö sinua harmittaa ap? Olisitko onnellisempi, jos opiskelijalla menisi huonosti.
Jestas näitä ihmisiä, jotka saavat boostinsa toisen pahoinvoinnista, sairaudesta, köyhyydestä tms. Voiko alemmas enää vajota? No ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
260 euroa halvempi.
190.
Hoasilta soluhuoneiston saa Helsingissä edullisimmillaan 196 eurolla.
Noin luki jutussa, suora lainaus.
Niin luki mutta jännä että Hoas itse mainostaa solujaan alkaen 270 euroa. Onko uusien asukkaiden kohdalta hintoja nostettu reilusti vaiko kaikki halvat kohteet varattuja? Kalleimmat solut Hoas kertoo olevan yli 500 euroa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ei köyhällä saisi olla lemmikkiä ja ei varsinkaan lapsia. Pitäisi olla jokin tuloraja milloin saisi pitää lemmikkiä tai lapsia, jos tukot olisi liian pienet otettaisiin lemmikki ja lapsi huostaan siihen asti, että tulot paranee. Se olisi lemmikin ja lapsen etu.
On tehty tutkimuksia, että köyhyys on todella haitallista lapselle.
Lapsiin saa sentään sossutukia ja lääkärimaksut maksetaan. Köyhien lemmikit eivät edes pääse aina lääkäriin tarvittaessa. Ehdoton lemmikkienkieltopito sossun tuilla eläville vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
260 euroa halvempi.
Jutussa luki mutta hoas väittää muuta. Itse ainakin uskon hoasin tietävän paremmin asuntojensa hinnat.
190.
Lue se juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 215 euroa kuukaudessa ruokaan ole tämän hetken hinnoilla paljon. Ainakaan, jos tahtoo ruuan olevan myös terveellistä. Mahdollisimman mahdollisimman halvalla syöminen ei ole ylpeyden aihe. Enemmän arvostan sitä, että laittaa kehonsa hyvinvoinnin edelle ja käyttää rahaa ruokaan ja liikuntaharrastuksiin, jos niihin on varaa.
Ei olekaan paljon, mutta kuka h-tti käyttää sen proteiinipirtelöihin? Ei järjen häivää.
Venäläiset eivät useinkaan ole niitä penaalin terävimpiä kyniä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän käyttää ruokaan noin vähän ja valittaa, jos käyttörahaa jää kuitenkin n. 650€ kuukaudessa?
Tää jankuttaja on nyt varmaan se käenpoikahyypiö? Tempoo hanuristaan lukuja ja alkaa sitten janakta niitä, kun luulee että niistä tulee sillä lailla faktoja. Ehkäpä seuraava käenpoikaprosentti on tämän ketjun innoittamana noussut 65:stä 650:een? 🙂
Hanuristaan? Luvut oli poimittu hesarin jutusta, kertojana itse haastateltava. Etkö lukenut juttua jota kommentoit muka niin tietävänä?
Sulla on ilmeisesti joku oma mielikuvitusjuttumatikkahässäkkä, jolla generoit kaikenlaisia lukuja ja alat toistella niitä faktoina? Mutta ei se mitään, kyllä kaikenlaisia ihmisiä pitää yrittää ymmärtää. Sinun kohdallasi se on toki hyvin haastavaa, mutta yritetään silti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin joskus nähdä oikeasti näiden satasella pärjäävien kuukauden ruuat.
Mikä siinä on niin ihmeellistä? Ovat hoikkia/normaalipainossa, tekevät ruoat itse ja hyödyntävät tarjouksia. Saattavat myös marjastaa, sienestää tai metsästää lisäksi.
🤦
Oothan trolli, oothan? Sano ettet oikeesti ole noin äärettömän tyhmä? En haluaisi, että kaltaisiasi vatipäitä vaeltaa vapaana tuolla normaalien ihmisten joukossa!
Oothan itse? Ei kukaan voi olla yhtä tyhmä ja uusavuton kuin sinä? Ihan helposti riittää 100€ kuussa yhden ihmisen monipuoliseen ruokaan jos on älyä päässä ja terveet kädet. Katso peiliin, siellä näet vatipään.
Tähän voit antaa muutaman päivän ruokalistat hinnaltaan 3,33 e/ päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9 pulloa 2€:n pirtelöitä jääkaapissa. :D
Sillä olisi tehnyt jo maittavan ruoan kolmelle päivälle salaatteineen. No, mikäs siinä. Onhan sitä rahankäyttöä jotenkin opeteltava.
Härrekyyyyt sentään! Aivan kauheaa!!!
HY:n opiskelijat saavat Unisportin 12 kk:n punttiskortin hintaan 176 €. Jo on paha hinta oman terveytensä ylläpidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän käyttää ruokaan noin vähän ja valittaa, jos käyttörahaa jää kuitenkin n. 650€ kuukaudessa?
Tää jankuttaja on nyt varmaan se käenpoikahyypiö? Tempoo hanuristaan lukuja ja alkaa sitten janakta niitä, kun luulee että niistä tulee sillä lailla faktoja. Ehkäpä seuraava käenpoikaprosentti on tämän ketjun innoittamana noussut 65:stä 650:een? 🙂
Hanuristaan? Luvut oli poimittu hesarin jutusta, kertojana itse haastateltava. Etkö lukenut juttua jota kommentoit muka niin tietävänä?
Sulla on ilmeisesti joku oma mielikuvitusjuttumatikkahässäkkä, jolla generoit kaikenlaisia lukuja ja alat toistella niitä faktoina? Mutta ei se mitään, kyllä kaikenlaisia ihmisiä pitää yrittää ymmärtää. Sinun kohdallasi se on toki hyvin haastavaa, mutta yritetään silti!
Oletko oikeasti vammainen? Tässä sinulle suora lainaus jutusta:
Taloudellista tilannetta pyritään parantamaan käymällä töissä opintojen ohessa, vaikka opinnot tästä kärsivätkin.
Monika toimii toisin. Hän ei käy töissä ja nostaa tänä vuonna lainaa yli 5000 euroa tilille kuukausittain kilahtavien 268 euron opintotuen ja 297 euron suuruisen asumistuen lisäksi.
Eli Hesari antanut virheellistä tietoa soluasunnon hinnastakin. Varmaan samaa tasoa muutoinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
260 euroa halvempi.
Jutussa luki mutta hoas väittää muuta. Itse ainakin uskon hoasin tietävän paremmin asuntojensa hinnat.
190.
Lue se juttu.
Toisaalta 10 neliöön ei mahdu muuta kuin sänky ja työpöytä. Ja mitään harrastusta varaa ym ei mahdu. On todella ahdistava koppi. Toki ei niilläkään mene paremmin, jotka maksaa yli 700 e 20 neliön yksiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin joskus nähdä oikeasti näiden satasella pärjäävien kuukauden ruuat.
Mikä siinä on niin ihmeellistä? Ovat hoikkia/normaalipainossa, tekevät ruoat itse ja hyödyntävät tarjouksia. Saattavat myös marjastaa, sienestää tai metsästää lisäksi.
🤦
Oothan trolli, oothan? Sano ettet oikeesti ole noin äärettömän tyhmä? En haluaisi, että kaltaisiasi vatipäitä vaeltaa vapaana tuolla normaalien ihmisten joukossa!
Sanot ihmistä tyhmäksi jos ostaa tarjoustuotteita ja tekee ruoat itse?
Alakoulun matematiikka jäi suorittamatta?