Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me jotka rakensimme omakotitalon noin 20 vuotta sitten

Vierailija
21.05.2023 |

Olemme olleet onnekkaita, korko ollut alhainen lähes koko ajan ja nyt ihan kohta maksettu... tuntuu hyvältä .nyt voi matkustella ja nauttia elämästä

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono yhtälö jos ostovoima ja syntyvyys laskevat samaan aikaan kun yritetään halpuuttaa palkkoja ja tuoda halpatyövoimaa ulkomailta. Suuret ikäluokat alkavat siirtyä manan majoille ja omaisuus jää perikuntien syliin samaan aikaan kun kellään ei ole varaa ostaa asuntoja...no saa nähdä miten käy.

Vierailija
42/48 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti ja isä rakensi omakotitalon 70 luvulla jolloin synnyin. Asun nyt siinä talossa kun perin sen äidiltä. Talo jäi äidille kun minun vanhemmat erosi ja kun äiti kuoli niin perin talon. En muista mitä markka aikana olisi ollut hinta mutta nyt hinta on noin 340 000 euroa jos myisin tämän mutta en myy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän olen nauttinut ja matkustellut jo yli 20 vuotta. Kyllä kannatti valita edullinen vuokrasopimus, niin ei tarvitse kärvistellä ja odotella elämän alkamista sitten kun on joku raihnainen eläkeläinen.

Edullisia vuokrasopimuksia onkin pilvin pimein tarjolla isohin kauniisiin mielellään uusiin okt:hin🤣

Me olemme maksaneet 20 vuodessa 240m2 talomme JA asuneet mukavasti JA matkustelleet. Tuskin meillä on mennyt asumismukavuuteen suhteutettuna lähellekään niin paljoa kuin vastaavan pelkkä vuokra olisi ollut!

Saa olla aika suuri perhe (tai ego) että noin suuren asunnon tarvitsee. Mutta hienoa että rahaa riittää. Monilla velallisilla kuitenkin on huomattavasti tiukempi tilanne, eikä rahaa todellakaan ole ulkomailla ramppaamiseen, vaikka asuisi vain tavallisessa 100m2 talossa.

Vierailija
44/48 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

47mies kirjoitti:

Minun äiti ja isä rakensi omakotitalon 70 luvulla jolloin synnyin. Asun nyt siinä talossa kun perin sen äidiltä. Talo jäi äidille kun minun vanhemmat erosi ja kun äiti kuoli niin perin talon. En muista mitä markka aikana olisi ollut hinta mutta nyt hinta on noin 340 000 euroa jos myisin tämän mutta en myy.

Tölli jossain Helsingin keskustassa, vai missä päin maksetaan puoli vuosisataa vanhasta tuvasta uuden hinta?

Vierailija
45/48 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on talon arvo noussut tässä ajassa? 100 000 € vai jopa enemmän?

On suurta harhaa kuvitella, että asuntojen hinnat jotenkin automaattisesti nousisivat.

Vierailija
46/48 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

47mies kirjoitti:

Tölli jossain Helsingin keskustassa, vai missä päin maksetaan puoli vuosisataa vanhasta tuvasta uuden hinta?

Tai sitten kirjoittaja liioitteli hintaa rajusti, tai valehteli täysin koko jutun.

Vierailija
47/48 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on se, että saatte kuollakin sinne omakotitaloonne.

Vierailija
48/48 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on talon arvo noussut tässä ajassa? 100 000 € vai jopa enemmän?

On suurta harhaa kuvitella, että asuntojen hinnat jotenkin automaattisesti nousisivat.

Kyllähän ne viimeiset 20 vuotta on nousseet useita tuhansia euroja joka vuosi. Tänäkin päivänä vain erittäin syrjäisillä muuttotappiopaikkakunnilla on hinnan alenemaa, mutta jos suurempi kaupunki löytyy edes 150km säteellä, niin rahantuloa ei voi estää.

Asunnon ostaminen on yksi riskittömimpiä ja parhaiten tuottavia sijoituksia mitä tavallinen ihminen voi tehdä. Eikä vaadi jatkuvaa kyttäämistä, kuten joku pörssi, vaan riittää kun kerran rakentaa/ostaa, tekee remontin n. kerran vuosikymmenessä ja arvo kehittyy automaattisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan