Vanhempien mielestä pitäisi "keskustella" mitä he tekevät omakotitalolleen ja omaisuudelleen kun tulevat vanhaksi eivätkä kykene sitä enää hoitamaan
Mutta toisaalta ihanhan se on meidän oma asia, ei me ainakaan sulle mitään anneta. Minkäs takia me sulle jotain annettaisiin? Eihän mekään olla mistään mitään saatu.
Nyt tämä sama "keskustelu" on käyty läpi jo monta kertaa.
Kommentit (204)
Kun he tulevat vanhaksi, eivätkä itse enää pysty... Siihen pitää varautua nyt, myydä se talo ja säästää rahat vanhuudenpäivien hoitoa varten mahdollisessa hoitokodissa tai palvelutalossa.
Odottavatko vanhemmat, että ap lupaa hoitaa heitä vanhuudessa hautaan asti, kunhan vain saa osansa omaisuudesta?
Vahempasi siis pyytävä sinulta apua ja ovat pyytäneet jo useamman kerran, mutta sinä et vain ymmärrä että sinun pitäisi hoitaa talon myynti, heidän muutto ym. Asiat. Kiittämättömyys on maailman palkka.
Vierailija kirjoitti:
Arvostat tuota myöhemmin.
Mun äitini vain myi meidän lapsuudenkodin ja hävitti kaikki tavarani.
Oikeasti se saattoi tehdä tuon hyvää hyvyyttään, ettei muiden tarvi.
Sano että voithan sinä ostaa heiltä sen talon siinä vaiheessa kun luopuvat siitä, mutta eipä taida kiinnostaa.
Miten olisi käänteinen psykologia? Ehdotat jotain, mitä et halua. Jos haluat heidän siivoilevan ja tyhjentävä taloa, sanot toivovasi että lapsuuden koti pidetään ennallaan. Ei välttämättä tapahdu paljoakaan, ei he jaksa. Kunhan puhuvat, jankkaavat samaa juttua.
Vierailija kirjoitti:
Sano että voithan sinä ostaa heiltä sen talon siinä vaiheessa kun luopuvat siitä, mutta eipä taida kiinnostaa.
Nyt täytyy ymmärtää luonne. Ne uskoo olevansa valta-asemassa ja odottavat sinun toimivan sen mukaisesti. Tuo ihmistyyppi on itse kytännyt kieli pitkällä perintojä. Nyt se menee sekaisin, kun sille haistatetaan piupaut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy ymmärtää luonne. Ne uskoo olevansa valta-asemassa ja odottavat sinun toimivan sen mukaisesti. Tuo ihmistyyppi on itse kytännyt kieli pitkällä perintojä. Nyt se menee sekaisin, kun sille haistatetaan piupaut.
Asia on juurikin näin. Ne on itse olleet hiestä märkinä mielistelemässä kuolevaa sukulaista perinnön toivossa. Et ole käyttäytynyt samoin ja siksi ovat joutuneet itse puhumaan perinnöstä pelonsekaisin tuntein ja uhkauksin.
En saanut selväö, siis millainen kuvio niillä vanhemmilla nyt tarkalleen on mielessä?
Niin tai näin, ap:n kannattaa joka tapauksessa sitten perunkirjoituksessa ilmoittaa vaativansa lakiosaansa. Jos tömö menee ristiin vanhempien suunnitelmien kanssa niin asiasta voi nyt olla hiljaa ja vaatia sitten aikanaan kuitenkin - kuolleen kanssa ei ainakaan tule riitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vahempasi siis pyytävä sinulta apua ja ovat pyytäneet jo useamman kerran, mutta sinä et vain ymmärrä että sinun pitäisi hoitaa talon myynti, heidän muutto ym. Asiat. Kiittämättömyys on maailman palkka.
Olen samaa mieltä. Tuo on heiltä selvästi avunpyyntö.
Ihan on oikein, että he halutessaan käyttävät rahat itseensä.
Etkö voi auttaa vanhempiasi talon tyhjentämisessä ja uuden asunnon etsimisessä, vaikka he käyttäisivätkin rahat itseensä.
Saat sitten sen, mitä ehkä vielä jää.
Vierailija kirjoitti:
Arvostat tuota myöhemmin.
Mun äitini vain myi meidän lapsuudenkodin ja hävitti kaikki tavarani.
Ei ne olleet sinun tavaroitasi, jos olit jättänyt ne sinne.
Luulenpa että vanhemmat pohjustaa tässä ilmaista talonmiestä ja kodinhoitajaa, varo.
Ap ei ole ymmärtänyt mitä se 'keskusteleminen' tarkoittaa sillä koska on koplattu omakotitaloon niin lapsista odotetaan tulevan ylläpitämään huushollia kunnes heistä aika jättää.
Miksi et nyt voi auttaa vanhempiasi saamaan talosta vapautuvia varoja käyttöönsä.
Eikö se ole ihan ok, että kertovat käyttävänsä rahat itsensä hoitamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa että vanhemmat pohjustaa tässä ilmaista talonmiestä ja kodinhoitajaa, varo.
Mitä sitten. Minä autan tällä hetkellä vanhempiani kotinsa hoidossa, jotta voivat edelleen asua siellä.
Ihan normaalia.
Tällä palstalla on jostain syystä aina aktiivisena monta vanhemmilleen katkeroitunutta ihmistä.
Tämä ei kerro mitään normaaleista perhekuvioista.
Talosta keskusteleminen on vain tekosyy saada sinut kyläilemään luonaan.
Tietysti rahanhimossa feikata ystävällistä ja samanmielistä. "Kieli ruskeana" - ylpeys ja ihmisarvo 0 euroa.
Siis mitä ne vanhemnat haluaa? Mitä ne siellä keskustelussa pyysi/kertoi?
Ei kai ne nyt vaan olkia kohautelleet ja mutisseet "jotain tarttis tehdä". Konkretia puuttuu tästä ketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Tuo on heiltä selvästi avunpyyntö.
Ihan on oikein, että he halutessaan käyttävät rahat itseensä.
Etkö voi auttaa vanhempiasi talon tyhjentämisessä ja uuden asunnon etsimisessä, vaikka he käyttäisivätkin rahat itseensä.
Saat sitten sen, mitä ehkä vielä jää.
Sitä varten on kiinteistönvälittäjät ja muuttofirmat. Jos kommunikointi on tuota tasoa, apua on turha odottaa.
Vie isille ja äitille pari punttia tulitikkuja ja valopetroolia.
Kerro tuon olevan ratkaisu heidän ongelmaansa.