Olen rakastunut niin paljon terveelliseen maapähkinäviettelykseeni, että voisin syödä sitä joka päivä. Laihdutus ja herkuttelu.
Miten hyvää se on. Olen laihtunut paljon siitä huolimatta, että sitä syön pari kertaa viikossa.
Joka päivä kuitenkin melkein tekisi mieli iltaisin syödä. Mitä luulette jos skippaan aterian väliin ja alan syömään joka ilta annoksen, lihonko?
Teen yleensä yhden satsin, josta syön 2-3 kertaa. Joskus teen tällaisen määrän kaksi kertaa viikossa.
Resepti:
- Noin 1/3 osa purkista sokeroimatonta maapähkinä voita.
- Sulaa tummaa suklaata (90-99%) noin 40 g.
- Noin 1/2 dl kuohukermaa tai vähemmän.
1. Maapähkinävoi ja sula tumma suklaa sekoitetaan massaksi.
2. Lisätään kermaa, niin, että koostumus paksumpi.
3. Jääkaappiin kylmenemään tunniksi.
Tarjoillaan tuoreiden vadelmien kanssa.
Voi vitsi kun taas tekis mieli.
Kommentit (15)
Minä otan makeannälkään yhden lusikallisen maapähkinävoita ja suklaahasselpähkinätahnaa ja imeskelen sitä. Lähtee makeannälkä.
Maapähkinävoi on parasta! Eikä siihen tästä suorittaa mitään.
Tossa satsissahan on lähes 1000kcal? Tai no riippuu tietysti sun maapähkinävoipurkin koosta...
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo muka terveellistä?
No on verrattuna siihen mitä jengi yleensä suuhunsa mättää. Mut herkuksihan tuo onkin tarkoitettu, ei kukaan ole väittänyt sen 9levan terveysvalmiste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on verrattuna siihen mitä jengi yleensä suuhunsa mättää. Mut herkuksihan tuo onkin tarkoitettu, ei kukaan ole väittänyt sen 9levan terveysvalmiste.
Otsikossa sitä vain sanotaan terveelliseksi, sitä minäkin ihmettelin...
Onhan se toki kaupan sokeripommeja paljon parempi.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Tossa satsissahan on lähes 1000kcal? Tai no riippuu tietysti sun maapähkinävoipurkin koosta...
350g purkki.
En laske kaloreita. Silti paino putoaa vain.
Ruoan laatuun olen kiinnittänyt huomiota sekä vähentänyt hh-määrää.
Ap
Mä teen herkuksi voileivän, jossa on päällä maapähkinävoita ja banaania. Jos on hilloa, niin sitä lisään teelusikallisen maapähkinän päälle ennen banaania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa sitä vain sanotaan terveelliseksi, sitä minäkin ihmettelin...
Onhan se toki kaupan sokeripommeja paljon parempi.
-eri
Heikkiläläisille kaikki missä on kermaa on terveellistä! Eläinrasvaa saa syödä surutta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
350g purkki.
En laske kaloreita. Silti paino putoaa vain.
Ruoan laatuun olen kiinnittänyt huomiota sekä vähentänyt hh-määrää.
Ap
Vaikka olet/olisit vhh:lla et voi syödä aivan överimääriä. Kalorit on kaloreita. En tiedä tietenkään, mitä muuta tuon lisäksi syöt.
Tietysti sekin vaikuttaa, mikä on syy painonpudotukseesi. Jos ne on nimenomaan nuo herkut, jotka on sinut saaneet siihen pisteeseen, että koet painon pudottamisen tarpeelliseksi, niin yrittäisin vähentää herkuttelua. Muuten et pääse niistä ikinä eroon.
Mut voihan sitä tietty kokeilla. Et sinä maapähkinävoihin kuole.
Kermakin sekoitetaan toki tuohon joukkoon.
Ap