Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

120€ loppukuun ruokiin ja ehjät kengätkin pitäisi saada, mitä teen?

Vierailija
20.05.2023 |

En ole tietyistä syistä juuri nyt oikeutettu tukiin eikä siitä sen enempää. Mitä niin halpaa saan, että raha riittää ruokiin ja kenkiin?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kengät kierrätyskeskuksesta. Syö hernekeittoa ja soijarouhetta

Sinähän elelet leveästi!

Täällä loppukuun ruokabudjetti on 25 euroa. Onneksi kengät ovat vielä kunnossa.

Kenkiä saa käytettynä ja halvalla kirppiksiltä ja kierrätyskeskuksista.

Kaikilla ei ole kirpparit ja kierrätyskeskukset lähellä.

Ihan yhtä lähellä kuin se marketti. Eikö kaapissa ole kuumaliimaa tai jesaria. Niillä saa kengät taas entistä ehommaksi. Etenkin jos kengän sisäpuolelta hajaa jesari auttaa.

No jos rahat on vähissä noin milläpä menet sinne markettiin?

Pyörällä? Kävellen? Tutun kyydissä? Juosten? Potkulaudalla? Käsilläkävellen? Miten ihmiset nyt liikkuvat.

Polkupyörällä esim. 20km sujahtaa helposti suuntaansa. Jos ei sujahda, on joko huonossa kunnossa tai sairas.

Lähin marketti on 100km päässä.

Jos nyt noin maalainen niin mites jos tekisit tuohikkaat? Ei paljoa maksa.

Vierailija
42/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kesä niin tennarintyyppisiä kenkiä saa edullisesti. Niillä pärjää miltei koko kesän. Tai jotain lenkkareitakin. Mitään nahkakenkiä tuskin tarvitsee ostaa nykyään jos ei ole juhlia ja rahat vähissä. Ja moniin juhliinkin mennään tennareissa tms.

Minulla on tällä hetkellä tilillä noin 25 euroa, muutama sentti päälle. Tennarit ovat vanhat, mutta käyvät vielä. Mutta tuolla summalla on pärjättävä loppukuu. Kumppania tai muita ei ole jakamassa kuluja.

Yritän myydä jotain Torissa, mutta ei ole muita kuin hupiostajia ja katoajia. Turhaannuttaa.

120 euroa loppukuuksi on ruhtinaallinen summa yhdelle ihmiselle kun pakolliset laskut on maksettu pois siltä kuulta.

Minun mittapuullani.

Käy 60 % iltaostoilla. Niin minäkin teen. On pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt voit kerätä pulloja

Saat varmasti kympillä päivässä ja hanki niillä ruuat

Kuun vaihteessa ostat kengät

Katsot ensin kirppukseltä tai vähänkäytetty

Ole tarkka laadusta kuitenkin

Ehkä muutaman pullon tai nykyään lähinnä tölkin saa kerättyä päivässä, ellet mene la- tai su-aamuna jonkun suosituin kokoontumispaikan liepeille.

Kaurapuuro, hernekeitto, perunat jne. ovat edullista ja kyllä niillä muutaman päivän pärjää.

Vierailija
44/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Osta kengät kirppikseltä ja syö mitä haluat. Kasviksia, kalaa, kanaa jne. Kala on edullista kalatiskiltä, eikä sitä tarvitse kilotolkulla ostaa. Jos syöt leipää niin leivo ne itse.

Vierailija
45/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
46/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän elelet leveästi!

Ihan yhtä lähellä kuin se marketti. Eikö kaapissa ole kuumaliimaa tai jesaria. Niillä saa kengät taas entistä ehommaksi. Etenkin jos kengän sisäpuolelta hajaa jesari auttaa.

Pyörällä? Kävellen? Tutun kyydissä? Juosten? Potkulaudalla? Käsilläkävellen? Miten ihmiset nyt liikkuvat.

Polkupyörällä esim. 20km sujahtaa helposti suuntaansa. Jos ei sujahda, on joko huonossa kunnossa tai sairas.

Onnistuisiko oma ajattelu sen verran, että silloin on helpompi tilata vaikka postista alekengät? Tai etsiä torista. Tai pistä toriin ilmoitus ja alue, mistä etsit. Voi löytyä naapurista.

Ihmiset tekevät elämästään niin vaikeaa, että ihme on hengissä selviäminen.

Mitta siitä omasta räpylästä, mitan pohjalta kengät tai katsot vanhasta koon ja ostat samanlaiset. Ei nyt VOI taas olla noin vaikeaa.

Ruokaan riittää muutama euro päivässä. Teet padallisen makkarasoppaa, sämpylöitä, keität puuroa, tekaiset makaronilaatikon ja jos rahat alkavat loppua, etsit korvasieniä ja käyt kalalla.

Tilaa/hanki nyt ensin ne kengät, niin voit edes kävellä.

Huokaus.

Vierailija
47/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitte ennakoinut tarvetta?

Jos kengät on tärkeet niin ostat ne ja puret kynsiäsi, jos ruoka niin siiirrät kenkien hankinnan ensi kuulle tai opettelet käyttämään suutaria.

Tälleen nettiaikana ihmettelen miten noin tyhmiä ihmisiä voi olla. Ap:lla on kädessä laite jolla pääsee käsiksi kaikkeen tietoon mutta sen sijaan että käyttäis hakusanoja hakukoneessa se tulee tänne parkumaan ja odottaa että muut ihmiset kertoisi sille asioita joita se ei itse vaivaudu selvittämään.

Tulenko ap pitämään sua kädestä?

Vierailija
48/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjesta, saahan nyt 120 eurolla muutakin kuin kaurapuuroa ja hernekeittoa.

Jäljellä on 12 päivää tämä päivä mukaan lukien. Se on 10 euroa päivä.

Vaikka ostaa 10-20 tennarit niin silti jää ruokaan rahaa.

En ainakaan minä kuluta joka päivä 10 euroa pelkkään ruokaan. Kun syön siis kotona ja laitan itse.

Tee iso keitto. Siitä syö monta päivää. Esimerkiksi.

Kananmunia voi syödä keitetyn perunan kanssa ja leivän päällä.

Munakas on helppo ja siihen voi lisätä miltei mitä tahansa. Itse paloittelen mukaan keitettyä perunaa, makaronia, sipulia, tomaattia, mausteita, juustoa, jne. niin sillä korvaa yhden aterian.

Käytän kaiken hyödyksi mitä kaapeista löytyy.

Vierailija
49/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän elelet leveästi!

Onnistuisiko oma ajattelu sen verran, että silloin on helpompi tilata vaikka postista alekengät? Tai etsiä torista. Tai pistä toriin ilmoitus ja alue, mistä etsit. Voi löytyä naapurista.

Ihmiset tekevät elämästään niin vaikeaa, että ihme on hengissä selviäminen.

Mitta siitä omasta räpylästä, mitan pohjalta kengät tai katsot vanhasta koon ja ostat samanlaiset. Ei nyt VOI taas olla noin vaikeaa.

Ruokaan riittää muutama euro päivässä. Teet padallisen makkarasoppaa, sämpylöitä, keität puuroa, tekaiset makaronilaatikon ja jos rahat alkavat loppua, etsit korvasieniä ja käyt kalalla.

Tilaa/hanki nyt ensin ne kengät, niin voit edes kävellä.

Huokaus.

Voi huokaus.

Kyllä minulla on kengät ja ruokaa kaapit täynnä.

Mutta en silti voisi ostaa kenkiä sovittamatta. Ja silti marketit ja kirpparit on kaukana.

Vierailija
50/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt voit kerätä pulloja

Saat varmasti kympillä päivässä ja hanki niillä ruuat

Kuun vaihteessa ostat kengät

Katsot ensin kirppukseltä tai vähänkäytetty

Ole tarkka laadusta kuitenkin

Kerään työpäivieni jälkeen jäteperheiden heittämiä roskia ja saatan löytää 0-3 tölkkiä, 45 senttiä.

Uupumaan jää aika paljon kympistä.

ohis

Vierailija
51/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät ja rintaliivit ovat sellaisia vaatteita, joita minä en osta sovittamatta. Kenkäkaupassakin on hankala löytää kenkiä, jotka ovat sopivat eikä paina mistään.

Vierailija
52/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kengät netistä laskulla.

Vierailija
53/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää. Jos tykkäät syödä leipää, osta jauhoja ja hiivaa ja teet itse. Ruoaksi punaisen lapun tuotteita tai Lidlistä vähän edullisemmin, osta kilo jauhelihaa, makaronia tai perunaa ja siitä varioit useamman ruoan. Pakkaseen kannattaa tehdä valmiiksi isompi satsi esim. makaronilaatikkoa. Lisäksi edullisia vihanneksia, porkkanaa, sipulia, kurkkua, mistä tykkäät. Kengät löytyy varmasti kirpparilta, monesti lähes uusia. 

Vierailija
54/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on ihan hyvin rahaa loppukuuhun jolla elelee hyvin. Sitä minä ihmettelen että miten ihmisten oletetaan asuvan aina sellaisissa paikoissa josta löytyy pulloja ja tölkkejä? Minun pitäisi lähteä kahdella bussilla lähimpään kaupunkiin lottoamaan jos haluaisin löytää ainuttakaan tölkkiä. Sen "voitto" menee sitten bussilippuihin. Meidän kylillä ei sotketa, vaan jokainen vie omat jätteensä kierrätykseen.

Vierailija
55/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just ostin Citymarketista tennarit, 15 €. Osa tennareista oli 10 €, mutta niistä ei löytynyt mieluisia ja minulla ei ole nyt niin tiukkaa, että se vitonen olisi ollut olennainen. Eli halvalla löytää kyllä uusiakin kenkiä.

Löytyy jos on sellaiset tyypilliset jalat. Esim minun on tosi haasteellista löytää ylipäätään sopivia kenkiä ja yleensä en alesta löydä mitään. Harvoin voin ostaa.

Vierailija
56/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiin 30e, ruokaan jää 90e eli 8,18e/päivä koska kuukautta on jäljellä 11 päivää. Tuolla summalla saa helposti päivän syomiset, ellei niin sitten täytyy elämänhallinnan olla melko pahasti hakoteillä. Toki edellyttää myös aktiivisuutta ja vaivannäköä eli ruoan tekemistä itse.

Vierailija
57/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä 3 eurollakin päivässä tulee yksi ihminen kylläiseksi kun syö paljon perunaa, sipulia, riisiä tai pastaa itse tehtynä ja vähän lisukkeita. Toki tuossa joutuu suunnittelemaan.

Mutta sinullahan on 120 euroa, kun hankit 60 euron kestävät tennarityyppiset urheilukengät, ruokaan jää loppukuuksi 5,5 euroa päivässä, jolla itse ruuan tekemällä syö hyvin.

Vierailija
58/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän elelet leveästi!

Kenkiä saa käytettynä ja halvalla kirppiksiltä ja kierrätyskeskuksista.["

Samaan hintaan jalkasienen.

Vierailija
59/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan itseään edes hiukan arvossa pitävä EI osta käytettyjä kenkiä.

Niinkö, arvostan lompakkoani ja haluan hienot kengät joihin muuten ei ole varaa. Kirpparilta vaan.

Huomioikaa, että kirppareilta löytää nykyään ihan uusiakin kenkiä muutamalla eurolla. Itsekin olen vienyt kierrätykseen kenkiä, joita en ole koskaan jostain syystä käyttänyt. Olleet liian pienet tai muuten vikaostos.

Vierailija
60/63 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen ostin tyttärelle ihan normihintaan kengät, 39,90€. Citymarketissa oli -20% kengistä, mutta siellä ei ollut kokoja, niin ostettiin Prismasta.

Jäljelle jäisi 80€ (yhdelle hengelle?) eli 7-8€ päivä. Luulisi sillä pärjäävän, minä pystyisin nämä loppuajat ruokkimaan meidän 6 hengen perheenkin tuolla summalla, jos tilanne olisi ainutlaatuinen ja päättyisi tosiaan 1.6. Makaronia, tomaattimurskaa, kasviksia, perunoita, jauhelihaa ja kalapuikkoja. Mausteet sun muut löytyy kotoa valmiiksi.

Miksi joku jolla ei ole rahaa ostaa uutta roinaa? Noikin kengät 30 eur ylihintaiset verrattuna kirppisten hintoihin. Käytetyt ne on heti kun ekan kerran käyttää.

Tytär kiersi paikkakunnan kirppikset, eikä löytänyt sopivia (oikean kokoisia oikealla lestillä, kengän koko 34-35 ja varpaissa pitää olla leveyttä). Onhan niitä kenkiä kirppiksillä pilvin pimein, vaan ei sopivia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän