Mikä ihan uusi harrastus 11v tytölle? Lopetti
aimmat harrastuksensa ja ensin oli sitä mieltä ettei tahdo harrastaa nyt vähän aikaan mitään, mutta nyt kuulemma kovasti kaipaa harrastuksia sitten kuitenkin. Mihin voisi vielä 11v lapsi mennä aloitelijana mukaan?
On harrastanut aiemmin:
muskaria 0-4v
liikuntaleikkikoulua 3-6v
lastentanssia 5-6v
balettia 6-10v
joukkuevoimistelussa yhden kauden 10-11v, tahtoi lopettaa
Nyt ei itsekään oikein tiedä mitä tahtoisi mutta jotain kaipaa. Tällä pohjalla, mitkä lajit tulisi tässä iässä vielä kysymykseen? Tahtoo jotain ihan uutta, ei mitään jo koitetuista.
Kommentit (71)
Miten ois sirkuskoulu tai jokin tanssi?
Jääkiekko koska siellä on noin nuorille mimmeille ja pojille puolet ajasta tekniikan harjoittelua. Luistelemaan kyllä oppii noin hyvillä taustoilla ja joukkuelajissa saa uusia kavereita.
Jos paikkakunnalta ei löydy mimmijoukkuetta niin sitten rohkeasti jannujen joukkueeseen koska siellä on muitakin mimmejä.
Varusteita kannattaa ostaa käytettyinä koska kasvuikäisillä ne eivät ehdi kulumaan.
Tämä on jo vanha keskustelu mutta jos joku kaipaa vinkkejä niin suosittelen käsipalloa vaikka ei niin tunnettu laji olekkaan
Cheerleardin on se paras, laji suosittelen!
Itse harrastan nykytanssia, telinevoimistelua, ja cheerleaderia. Olen myös 11vuotias mimmi ja nuo vaivaiset 146vm ja painan noin 34kg olen mielestäni ihan hyvässä kunnossa. Olen harrastanut tanssia ja laulua koko elämän, NYKYANSSI ON NIISTÄ PARAS. Telinevoimistelu kannattaa aloittaa jos tietää olevansa ns. makarooni. Cheerleadingin aloitin syksyllä ja olen onnellinen että aloitin sen!
Ratsastus, Sähly , Teatteri , ite ratsastan ja tyttöni.
Vierailija kirjoitti:
olla just liikuntaharrastus? Miten olisi kuorolaulu, partio tai vaikka joku 4H?
Kyllä yksi liikuntaharrastus on melkein ehdoton tuon ikäiselle lapselle. Ton ikäisenä terveyttä ei ylläpidä pari koulun liikuntatuntia viikossa ja ulkonakaan enää harvemmin juostaan nykypäivänä hippaa niin kuin ennen. Koulussa istutaan, (ikävä kyllä) älylaitteiden ääressä istutaan kotona niin kyllä siihen yksi säännöllinen harrastus tarvitaan.
Mä kannattaisin tanssia koska siihen oli hyvä pohja. Ehdota, että käy tutustumistunneilla kokeilemassa eri tyyppisiä lajeja. Lisäksi taitoluistelun ja yleisurheilun voi loistavasti aloittaa ton ikäisenä. Tai mites jääkiekko, ringette, lentopallo, jalkapallo, uinti? Kysy onko koulun liikkatunneilta tullut suosikkilajia. Kannattaa toki antaa valita itse mieluinen laji että sen parissa sitten jaksaa pysyä.
Itse olen 11 v tyttö ja haluaisin toisenkin harrastuksen. Harrastan futista nyt kuudetta vuotta. Jotain aktiivista. Ei koripalloa.
Suunnistus
Sähly
Yleisurheilu
Juoksu
Tennis
Sulkis
Cheerleading, sirkuskoulu, uinti, joku joukkuepeli, karate tms itsepuolustuslaji. Jos iso kaupunki lähellä, niin vaihtoehtoja riittää...
Öö jotku sanoo että luistelu on joukkue laji vaikka ei oo koska muodostelma luistelu on ainoastaan joukkue laji aiheesta luistelu
Ite täällä 11vkirjoittelee.
harrastuksia:
Telinevoimistelu, partio, uinti, jalkapallo, joku eri tanssilaji kuin baletti, cheerleading, laulutunnit, kuoro, pianon/rumpujen/kitaran soitto, taidekoulu, kokkikoulu.....
Ratsadtus mietin ite kans harrastusta ja selasin nää läpi ja se oli kivan kuulosta
Mites kepparit. Itse tykkään keppareista. Siinä tulee hyvää liikuntaa.
Cheerleading on voimistelua ja semmoista jossa tehdään nostoja mutta ehdotan taekwondoa siinä saa kuluttaa energiaa
Joukkue vai yksilöharrastus? Sulkapallo, tennis, onhan noita. Monessa joukkueharrastuksessa missä lapset aloittaa nyirena, on tasoryhmiä.
Katso joku mihin pääsee helposti, mutta eikö se viimekädessä ole tyryön kiinnostuksesta kiinni? Jos haluaa ratsastaa, mutta pelkää, niin rohkaise. Sehän on sitä kasvatusta.
Karate