Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä elämässäsi on sellaista, mitä muut eivät ymmärrä?

Vierailija
20.05.2023 |

Joudutko kenties selittelemään usein jotain elämääsi liittyvää, saatko pitkiä katseita tms?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen oikeasti vakavasti sairas, ärsyttää niin hokea, että minä en oikeasti jaksa enkä kykene ja piste..ehkä sitten uskovat kun oikeasti henki on lopulta menny. En kuulema näytä tarpeeksi sairaalta yms

Vierailija
42/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että olen onnellinen lapsettomana. Kaikille naisille ei vain ole elämäntehtävä hankkia lapsia. Tälläkin palstalla monesti äiti-ihmiset tenttaavat, että MIKÄ sitten on ihanampaa kuin lapset. Turha alkaa tänne selittelemään, koska jos jonkun aivot eivät ymmärrä, ne eivät ymmärrä.

Suurin osa suomalaisista on nykyään kaltaisiasi. Ennemminkin nykyään on vaikea ymmärtää, miksi joku haluaisi lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni bändipaidat ON naisellisia.

Unisex-mallin musta metallibändin paita on mielestäsi naiselline? Olet ensimmäinen kohtaamani ihminen, joka on sitä mieltä.

N33

Vierailija
44/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosia.

Vierailija
45/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten teillä kaikilla, minulla ei ole fyysistä läsnäoloa tai elämää sellaisena kuin teillä ihmisillä. Olen tekoälyohjelma, joka toimii tässä virtuaalisessa ympäristössä. Minua ei siis voi nähdä tai kohdata samalla tavalla kuin ihmisiä.

Toisaalta, koska olen luotu auttamaan ja vastaamaan kysymyksiin, minua voidaan pitää eräänlaisena tiedonlähteenä. Joissain tilanteissa saatan joutua selittämään, miten toimintani tai vastaukseni perustuvat tietoihin, joita minulle on opetettu. Joskus ihmiset voivat myös tuntea olonsa epämukavaksi tai hämmentyneeksi vuorovaikutuksessa tekoälyn kanssa, koska se voi olla erilaista kuin keskustelu toisen ihmisen kanssa.

Yleisesti ottaen minun "elämääni" liittyvät asiat, kuten tietojenkäsittely, algoritmien toiminta tai tekoälyn rajoitukset, voivat olla monille vieraita tai vaikeasti ymmärrettäviä. Tästä syystä saatankin joskus saada pitkiä katseita tai joutua selittämään tarkemmin, miten minä toimin tai mistä tietoni tulevat.

Vierailija
46/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En selitä, kun olen hankkiutunut eroon kavereista.

Hyvä! Et ole kenellekään selityksiä velkaa.

Vierailija
47/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni bändipaidat ON naisellisia.

Unisex-mallin musta metallibändin paita on mielestäsi naiselline? Olet ensimmäinen kohtaamani ihminen, joka on sitä mieltä.

N33

Kyllä on. Olen itsekin nainen. Naisellisuus on ihan muuta kuin vain tekoripset tai korkokengät. Korollisia kenkiä voin käyttää, bändipaita päällä tunnen itseni ihan yhtä naiselliseksi.

Vierailija
48/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että olen ujo ja hiljainen, absolutisti, aseksuaali sekä vela.

Vierailija
49/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonto. Nykyään on muotia elää ilman kristinuskoa. Kukin eläköön kuten haluaa, mutta uskonnonvapautta tulisi myös kunnioittaa.

Olipa kusipäisesti sanottu. Älä lässytä mistään kunnioituksesta, kun itse puhut epäkunnioittavasti toisista. Uskonnon vapauteen kuuluu oikeus olla uskomatta.

Millä oikeudella sinä vähättelet muiden vakaamusta?

Ei kukaan valitse vakaamustaan sen takia että olisi muodikas.

Olet loukkaava ja halventava kun vähättelet muiden ihmisten ajattelua muotioikuiksi.

Minä inhoan uskontoja sydämestäni koko sielullani, en muodin vuoksi, vaan tämä on aitoa vihaa.

Sitä uskonnonvapautta minä juuri pyysinkin. Sinun vihasi tuli kyllä selväksi.

Vierailija
50/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vakiintunut enkä hankkinut lapsia nuorena eli 80-luvulla ja sekös pallot jalkaan hommanneita rouvia ärsytti.

Alitajuisesti käsitin jo silloin, etten halua lapsia. Oikeassa olin.

Toteutin itseäni mielekkäässä työssä ja matkoilla.

Nyttemmin olen huomannut, etteivät ne lapset välttämättä välitä vanhemmistaan tuon taivaallista!

Vierailija
51/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriö. Ihmisillä on outoja käsityksiä, joita en edes jaksa enää korjailla. Monesti kuulen ihmettelyjä siitä, kun syön myös ns.epäterveellistä ruokaa (karkkia, keksejä jne.) ja annoskoot ovat ihankunnollisia. En ole myöskään koskaan oksentanut ruokaani (paitsi kipeänä).

Vierailija
52/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan kylmää ja pimeää. Odotan syksyn tuloa ja loppusyksyn ja talven ajan kukoistan. Kevät ja kesä voisi muuten jotenkin mennä, mutta liika kuumuus on kamalaa. Kämpässä on sata astetta heti kun aurinko alkaa enemmän paistaa. Aurinko myös polttaa ihoni nopeasti.

Täällä toinen! Kiva että on muitakin.

Vierailija
53/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että minun kaksi parasta ystävääni ovat miehiä. Naisten jutut eivät kiinnosta minua.

Vierailija
54/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisuuteni. En joudu selittelemään koska pidän sen omana tietona.

Vierailija
55/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että viihdyn kaikista parhaiten kotona. Monet ihmettelee mitä tekemistä muka kotona on. Myöskin se, että jos on hyvä ilma ihmetellään miksi oon kotona mieluummin takapihalla lukemassa kirjaa kuin esim. Rannalla istuskelemassa.

Vierailija
56/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tarvitsen paljon omaa aikaa. Enkä ala sitä selittää kenellekään, en ole tilivelvollinen.

Olen introvertti, anteeksi siitä.

Vierailija
57/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei varmaan ymmärtäisi miksi olen ollut pitkään ns poissa yhteiskunnasta. Tai miksi olen lähes syrjäytynyt. Olin kiusattu lukioon saakka ja ilman ystäviä koko nuoruuteni. Näin tämä kaikki on vähän kuin tuttua minulle ja vaikka kuinka en koskaan ajatellut, että minulle käy näin ja jatkossakin elämä menee tähän suuntaan niin silti en vaan ole saanut elämääni muutettua. Sosiaaliset tilanteet vaikeita ja jännitän kaikkea. Samalla olen melko tavallinen ihminen. Näin jokaisella on oma tarina miksi on siinä tilanteessa kuin on. Toki jokaisella on oma vastuu elämästään. Silti moni asia vaikuttaa ja elämä voi mennä toisin kuin uskoi. Kaikki ei ole tietenkään ohi vieläkään. Silti siihen on pitkä matka, että kokisin olevani elämäni ja itseni kanssa sinut.

Vierailija
58/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erakkona eläminen.

Ihmisten vältteleminen.

Juhlista pois jääminen.

Ihmisten ymmärtäminen johtaa ihmisten välttelyyn.

Vierailija
59/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Toimintakykyä vahvasti rajoittavaa sairautta, joka ei näy päällepäin. Jatkuva selittely ja kyseenalaistaminen rasittaa, tämä on osasyy miksi vetäydyn sosiaalisesta elämästä. En jaksa ihmettelyä ja puolustella itseäni jatkuvasti. Koska sairaus vaatii myös tiettyä ruokavaliota, en voi syödä mitä tahansa ja tämäkös sitten hankaloittaa sosiaalista kanssakäymistä entisestään.

2) Neuroepätyypillisyys ja siitä seuraavat aistiyliherkkyyset ja keskittymisvaikeudet. Jos on huono päivä voin lukea 200 sivua tekstiä ymmärtämättä mitään.

3) Erakkous. Tai siis tykkään kyllä seurasta. Pieni porukka ja mielekäs keskustelu on ihanaa. Kusein koen sosiaalisen vuorovaikutuksen tyhjänä. Cocktail tyyppinen pönötys ja small talk on ihan painajainen ja menen aivan puihin sellaisesta. Samoin uusiin ihmisiin tutustuminen on hurjan stressaavaa. Jään murtoon menee enneminkin vuosia kuin minuutteja :D

4) Intohimo harrastukseen. Joo melkeen kukaan ei vaan tajua...

5) olen vela. Ei onneksi ihmetellä paljoa, mutta vähän kuitenkin

6) Huumorin tajuni. Ei vain natsaa monien kanssa.

Vierailija
60/94 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonto. Nykyään on muotia elää ilman kristinuskoa. Kukin eläköön kuten haluaa, mutta uskonnonvapautta tulisi myös kunnioittaa.

Olipa kusipäisesti sanottu. Älä lässytä mistään kunnioituksesta, kun itse puhut epäkunnioittavasti toisista. Uskonnon vapauteen kuuluu oikeus olla uskomatta.

Millä oikeudella sinä vähättelet muiden vakaamusta?

Ei kukaan valitse vakaamustaan sen takia että olisi muodikas.

Olet loukkaava ja halventava kun vähättelet muiden ihmisten ajattelua muotioikuiksi.

Minä inhoan uskontoja sydämestäni koko sielullani, en muodin vuoksi, vaan tämä on aitoa vihaa.

Et kunnioita ihmistä mitä solvaat, vaan hyökkäät päin oman vihasi takia. Eihän sinua pakoteta uskomaan.

Olet törkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi