Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pentti Arajärvi haluaisi 6-vuotiaat kouluun

Vierailija
04.12.2006 |

Viimeisimmässä Opettaja-lehdessä on pitkä artikkeli asiasta.

Lisäksi hän syyllistää vanhempia, jotka eivät halua lasta esiopetuksen piiriin. Voi itku mikä pressan mies meillä onkaan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulevat monelle ikäänkuin kaupan päälle: tärkeintä ovat ns. oppimaan oppimisen taidot: kuunteleminen, keskittyminen, toisten huomioiminen, vastuullisuus...

Esiopetusta muuten säätelevät opetussuunnitemat, jotka tehdään valtakunnallisesti ja paikallisesti yhdessä alkuopetuksen kanssa.

Oppivelvollisuusiän alentaminen vaatisi entistä tiiviimpää yhteistyötä kasvattajien (alkuopettajien ja lastentarhanopettajien ) välillä.

Vierailija
22/24 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetetaan rutiineja ja oma-aloitteisuutta. Yksinkertaiset asiat kuten tavaroiden pakkaaminen, asioiden muistaminen jne. Lisäksi tietenkin kaikki se laadukas toiminta. Meidän eskarissa on kaksi lastentarhanopettajaa sekä yksi lastenhoitaja. Näillä aikuisilla on ihanasti aikaa lapsille. Kouluun kun mennään, niin on yksi opettaja jolla ei millään ole aikaa opettaa lapsille kaikkea sitä mitä eskarissa harjoitellaan. Mun mielestä eskari on etuoikeus ja olen onnellinen että siihen on mahdollisuus. Miksei myös velvollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 v kouluun vaan! He ovat sihen jo tarpeeksi kypsiä!

T: Eskariopena 8 v

Vierailija
24/24 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskaria ei ole päiväkodissa, koska lapsia ei ole tarpeeksi eli seitsemää. Kuntamme on tehnyt päätöksen eskarin minimioppilasmääristä, jolloin se " kannattaa" järjestää.

Kysymys: Laittaisitko itse 5-6 vuotiaan bussiin 20+ kilometrin matkalle aamuin illoin. Minä en. Mielummin vien hoitoon itse 5 km päähän lapset ja annan heidän olla siellä 6-7 tuntia päivässä. Mieheni kanssa porrastamme viennit ja haut, jotta lapsilla on kohtuullinen päivä. Siellä jotkut lapset ovat 8-9 t päivässä. Minua se hirvittää.