Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan valehdellut lapsesi opettajalle ja jäänyt siitä kiinni?

Vierailija
19.05.2023 |

?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, minulle ainakin on huoltaja valehdellut monia kertoja.

T. Yläkoulun opettaja

Vierailija
2/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Sen sijaan useakin lapseni opettaja on valehdellut minulle ja jäänyt siitä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen tietää että joku valehtelee?

Minä en itse ole koskaan valehdellut. Vaikka joskus varmaan olisi päässyt helpommalla niin.

Vierailija
4/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin valehdellut?

Vierailija
5/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opettajat on valehdelleet?

Vierailija
6/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat valehtelevat aina, jos oman lapsen tarina eroaa opettajan kertomasta.

Ja kyllä, aika moni vanhempi on jäänyt kiinni mutta eivät ehkä sitä tiedä, kun en koe tarvetta sitä heille ilmoittaa. Tyypillisin kiinnijääminen on ihan se, että lapsi kertoo eri tarinan kuin vanhempi. Lasten on vaikea valehdella opettajalle, joten myöntävät usein, että nukkuivat pommiin tai eivät vain jaksaneet lähteä kouluun. Vanhemmalta tulee sitten se seikkaperäinen kuvaus siitä, miten isoisän hautajaiset osuivat nyt juuri aamuun eikä ehditty siitä ilmoittaa mitään. Ja seuraavalla viikolla lähdetään isoisän kanssa reissuun, joten olipas oudot hautajaiset!

Vierailija
7/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tullut Wilmaan varmana tietona opettajalta lapsen huonosta käytöksestä, "kuinka minä itse näin ja kuulin", ja oli jo jälki-istuntoaikaa ja vaikka ja mitä. Lähdin kyselemään asian todenperäisyyttä, soitin kouluun, ja kovasti opettaja pysyi kannassaan. Linjoille tuli vain jäätävä hiljaisuus, kun kerroin, että synnintekijä on parhaillaan kotona kovassa kuumeessa ja ei edes koulussakaan.

Kyllä opettaja tietää. *rolleyes*

Vierailija
8/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Mitä opettajat ajattelee vanhemmasta joka jää kiinni valheesta? Esim. Tommosesta pommiin nukkumisesta? Tai vastaavasta?

Vierailija
9/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo sepittänyt . Ei oo kyllä myöhästynytkään. Oon sanonu että kuittaan wilmamerkinnän jos joskus myöhästys,mutta että reilusti myöntää niin käyneen. Mitään omiavapaitakaan ei oo valheilla ollut.

Vierailija
10/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä seurasi, että jäit kiinni valheesta?

Aika paha tuo missä lapsi oli kotona sairana

Vierailija
11/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, minulle ainakin on huoltaja valehdellut monia kertoja.

T. Yläkoulun opettaja

Kuin myös ja huoltaja itse oli opettaja.

Vierailija
12/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valehdellut opettajille. Ei onneksi ole ollut syytä.

Vierailija
13/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Mitä opettajat ajattelee vanhemmasta joka jää kiinni valheesta? Esim. Tommosesta pommiin nukkumisesta? Tai vastaavasta?

No mitä nyt valehtelijasta yleensä ajatellaan. Harmittaa tosin lähinnä, että lapsi laitetaan ikävään välikäteen ja opetetaan huijaamaan. Eihän nämä huoltajat ole oikeasti aikuisia.

Jotkut huoltajat eivät esimerkiksi tajua, että meidän terkkari näkee terveystiedot ja valehtelevat varanneensa lapselle lääkärin tai käyneensä siellä tai diagnoosista jne. Ja ihan tavallista on, että kun kysyn oppilaalta poissaoloista, hän kertoo, että jäi nukkumaan, kun oli pelannut koko yön. Äiti sitten selittää, että on koko porukka taas oltu flunssassa jne. En sitten oikein tajua, mikä tuossa on pointtina.

Vierailija
14/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ainakaan kiinnosta tippaakaan. Siinähän satuilevat.

- aineenope

Vierailija
15/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille on tullut Wilmaan varmana tietona opettajalta lapsen huonosta käytöksestä, "kuinka minä itse näin ja kuulin", ja oli jo jälki-istuntoaikaa ja vaikka ja mitä. Lähdin kyselemään asian todenperäisyyttä, soitin kouluun, ja kovasti opettaja pysyi kannassaan. Linjoille tuli vain jäätävä hiljaisuus, kun kerroin, että synnintekijä on parhaillaan kotona kovassa kuumeessa ja ei edes koulussakaan.

Minusta tämä kyllä kuulostaa virheeltä, eikä tahallisesti valheelta. Esimerkiksi yläkoulun opettajalla voi olla satoja oppilaita. Siinä saattaa mennä jonne joskus sekaisin. Ihmisiä mekin vain olemme.

Vierailija
16/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä kyllä kuulostaa virheeltä, eikä tahallisesti valheelta. Esimerkiksi yläkoulun opettajalla voi olla satoja oppilaita. Siinä saattaa mennä jonne joskus sekaisin. Ihmisiä mekin vain olemme.

Niin, voisi olettaa noin j o s kyseessä olisi se iso koulu. Mutta kun ei ollut. Näitä tosielämän tilanteita on kertynyt meille muitakin, joita selvitelty "opettajan totuuksina ja varmoina tietoina". Eikä perheemme ole suinkaan ollut ainoa, jolle näitä sattunut. Mutta yksi asia nousi esille asioita selviteltäessä ja toistuvasti tämäkin: opettajat eivät pyydä anteeksi virheitään eivätkä valheitaan.

Vierailija
17/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoululaisten vanhemmat, jotka haluavat yhä kapinoida omaa kouluaikaansa ja opettajiaan vastaan lapsensa kautta ja valehtelevat lapsen puolesta tai iloitsevat, jos lapsi tekee jotain sääntöjen vastaista, ovat ihan vihoviimeisen kyllästyttäviä ja hiljaisen silmienpyörittelyn kohteena opettajien keskuudessa. Väsynyttä touhua.

Vierailija
18/25 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkamiehistä opet ovat kärjessä valehtelijoiden klubissa.Äärimmäisen pokerinaamalla eräskin tyyppi pisteli niin paksua huttua ett oikhein teki pahaa katsoa vierestä et hänkö opettaa meidän lapsia.

Yhdeltä puristin kerran totuuden, kolmanteen samaan kysymykseen myöntävän vastauksen, sopersi et näin se oli.

Tiedossaha se on että heillä on huonot olot koska tyrannimainen esimies, oikein viimosen päälle.

Se on vaan tuossa koulussa vakio et mittää väärää eivät oo tehneet tai sanoneet, koskaan.

No, omaa mainettaan tuo koulun toiminta luo.

Kai ne opet ottaa mallia siitä hepusta joka sitä taloo johtaa;)

Ihmeellisiä silmän muljauttelijoita on myös tavattu.

Ei kai siinä, etteesä ne napsahtelee semmosilla kutka vääristelee.

Vierailija
19/25 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin kummallista kun opet käyttäytyy ihan normisti vanhempien kans ja kun paikalla on jyrkkä esimiehensä niin useampikin ope on ollut niin vaivautuneen oloinen, kehonkieli on kertonut että kokevat olonsa hankalaksi.Itse näen selvästi et tuossa on pelon kautta määrätty sanomaan ja tekemään niinku pamppu määrää, ja opet on tuskissaan kun ei mene oikein.

Sitten niitä opettajia häipyy vähin äänin koululta ja ainahan se on lapsilta pois kun tuttu ope lähtee.

Ne opet jää jotka ovat kieroja itsekkin, herkät ja lasten parasta ajattelevat pakenee.

Vierailija
20/25 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä sellainen lapsi kuin vanhempansakin.