Sinä, jolla ollut riitaisa lapsuudenkoti
Eli, jos sinulla on ollut riitaisa lapsuudenkoti, jompikumpi kumpi vanhemmista mahdollisesti manipuloinut perhettä/sukua. Mahdollisesti väkivaltaa. Mikä on suhteesi lapsuudenkotiin nyt, kun sinulla on oma perhe?
Kommentit (6)
Ei tee mieli käydä tapaamassa omia vanhempia (nyt jo eronneita), koska tunnen oloni heidän seurassaan hyvin kiusaantuneeksi ja ahdistuneeksi. Etäisyyttä on noin 220 km.
Mun vanhemmat kyllä riiteli paljon, mutta erottuaan olivat sitten erorytinöiden jälkeen erittäin hyvät ystävät.
Olinkin iloinen, kun erosivat ja riitely loppui. Kumpaanki on aina ollut hyvät välit, äitini on nyt jo ollut kuolleena kauan, isääni tapaan noin kerran viikossa tai kahdessa.
Meillä kotona riideltiin. 18 vuotiaana tunsin, että meillä on paras perhe kaikista. Isä ja äiti oli ajettu kotoa maailmalle 18 vuotiaana. Minä ja sisarukseni opettiin myös pärjäämään maailmalla. Välimatkaa kotiin yli 400km.
En käy kotona usein, koska vaimo koti on myös lähellä. Olen lapsenvahti kotona ja vielä enemmän kun ollaan isovanhempia katsomassa. Kuormittaa todella paljon. Mieluummin olen yksin ja palaudun vaimon vaatimuksista.
En vastannut kyselyyn, koska syy ei ole lapsuuden kodin riitaisuudessa. Vaan lisäkuormituksessa, kun loma ei ole lomaa vaan aiheuttaa arkea enemmän kuormaa.
Vaimo tapaa siis vanhoja kavereitaan ja minun pitää tehdä lasten ja isovanhempien kanssa juttuja. Lapsia on monta ja isovanhemmat ei pysty huolehtimaan kaikista lapsista. Kerran yksi lapsi meinasi hukkua uimahallissa. Onneksi vanhempi lapsista huomasi.
Ei ole omaa perhettä, lapsia en ymmärrettävistä syistä ole koskaan halunnut. Sinkuksikin jäin kun en luota oikein kehenkään, niin moni rakastamani ihminen on minut hylännyt / jättänyt.
Äitini mukaanlukien.
Sydän särjetty totaaliseti, enkä ole onnistunut sitä ehjäksi räätälöimään.
Mitä vttua oma perhe taas liittyy aiheeseen?