Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan valehdellut lapsesi opettajalle ja jäänyt siitä kiinni?

Vierailija
19.05.2023 |

?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille on tullut Wilmaan varmana tietona opettajalta lapsen huonosta käytöksestä, "kuinka minä itse näin ja kuulin", ja oli jo jälki-istuntoaikaa ja vaikka ja mitä. Lähdin kyselemään asian todenperäisyyttä, soitin kouluun, ja kovasti opettaja pysyi kannassaan. Linjoille tuli vain jäätävä hiljaisuus, kun kerroin, että synnintekijä on parhaillaan kotona kovassa kuumeessa ja ei edes koulussakaan.

Kyllä opettaja tietää. *rolleyes*

Minusta tämä kyllä kuulostaa virheeltä, eikä tahallisesti valheelta. Esimerkiksi yläkoulun opettajalla voi olla satoja oppilaita. Siinä saattaa mennä jonne joskus sekaisin. Ihmisiä mekin vain olemme.

Itse näki ja kuuli ha silti olisi antanut jälki-istuntoa. Joko tämä on tahallista tai opettaja on idiootti.

Vierailija
22/25 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jää koskaan valheistani kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Mitä opettajat ajattelee vanhemmasta joka jää kiinni valheesta? Esim. Tommosesta pommiin nukkumisesta? Tai vastaavasta?

No mitä nyt valehtelijasta yleensä ajatellaan. Harmittaa tosin lähinnä, että lapsi laitetaan ikävään välikäteen ja opetetaan huijaamaan. Eihän nämä huoltajat ole oikeasti aikuisia.

Jotkut huoltajat eivät esimerkiksi tajua, että meidän terkkari näkee terveystiedot ja valehtelevat varanneensa lapselle lääkärin tai käyneensä siellä tai diagnoosista jne. Ja ihan tavallista on, että kun kysyn oppilaalta poissaoloista, hän kertoo, että jäi nukkumaan, kun oli pelannut koko yön. Äiti sitten selittää, että on koko porukka taas oltu flunssassa jne. En sitten oikein tajua, mikä tuossa on pointtina.

Ehkäpä nämä jotkut huoltajat luottavat, että terkkari ei katsele turhaan lasten terveystietoja tai ainakaan kerro niistä opettajille.

Vierailija
24/25 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Mitä opettajat ajattelee vanhemmasta joka jää kiinni valheesta? Esim. Tommosesta pommiin nukkumisesta? Tai vastaavasta?

Yleensä sellainen lapsi kuin vanhempansakin.

Näin on, lapsi on myös rehellinen ja oikeudenmukainen, kaikki meillä on.

Sillä sitä pärjää ja siitä ei periksi anneta.

Vierailija
25/25 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, minulle ainakin on huoltaja valehdellut monia kertoja.

T. Yläkoulun opettaja

Noh, useampi opettaja.Kiinni jääneet.Selittelyä....ja uusia valheita.

Aina se lopulta menee oikein kun teoista joutuu vastuuseen, aina.Tuohon olen tinkimättä luottanut ja ei häily luotto oikeudenmukaisuuteen, aina pärjännyt ja tulen pärjäämään.

Ei tee tai sano vääryyksiä niin menee oikein.

Ei muuta sanomisiaan, kantaa vastuun.