Mielipiteitä kinaan miehen kanssa?
Meillä on miehen kanssa kinaa seuraavasta asiasta:
Olimme kotimaanreissussa miehen kanssa, mutta otimme lainaan miehen äidin auton. Anoppi oli tankannut auton ennen matkaa, joten bensaa meidän ei tarvinnut tankata ollenkaan matkan aikana. Olin ajatellut, että maksamme anopille takaisin 50/50, koska olimme ja matkustimme koko ajan yhdessä (eli "käytimme" autoa ja bensaa täysin saman verran).
No, kun anoppi tuli eilen hakemaan autonsa takaisin, mies kysyi bensasta ja anoppi sanoi ettei bensaa tarvitse maksaa takaisin. Tämän jälkeen mies alkoi pohtimaan ääneen että no hän ei maksa mutta minä maksan. Ihmettelin asiaa ääneen, ja kysyin häneltä miksi minun pitäisi maksaa jos hän ei maksa. Sanoin myös että tottakai olen valmis ja olin varautunutkin maksamaan takaisin, mutta en ymmärrä miksi miehen ei tarvitsisi maksaa mutta minun täytyy.
Tähän mies alkoi selittämään että "no ku hän ja anoppi ovat sukulaisia, läheisimpiä" ja tässä vaiheessa aloin nähdä punaista, joten sanoin miehelle että jutellaan asiasta illalla kahdestaan. Mies silti jatkoi asiaa, ja alkoi jopa sanomaan että tehdäänkin niin, että minä maksan bensaosuuteni hänelle (miehelle) enkä anopilleni. Maksaminen hänelle toimisi niin, että minun bensaosuuteni vähennettäisiin niistä veloista, jotka mieheni on minulle tällä hetkellä velkaa. (Mies on siis minulle tällä hetkellä velkaa n. 1500€ erinäisistä asioista). Sanoin tällöin miehelleni uudestaan, että puhutaan kahdestaan illalla asiasta, koska en halunnut hermostua anopin edessä. Nyt olemme sitten tapelleet asiasta kunnolla eilisisestä lähtien.
En koe, että on oikein että vain minä maksaisin bensasta, koska käytimme mieheni kanssa autoa yhdessä, täysin saman verran. Enkä varsinkaan koe, että minä maksaisin MIEHELLENI enkä anopilleni. Tällöinhän 1) minä menettäisin rahaa koska maksan 50% bensasta 2) mies ei menetä rahaa koska ei maksa yhtään bensasta JA jopa "nettoaa" koska hänen velkansa minulle pienenee, kun minä maksaisin hänelle anopille kuuluvan rahan.
Olenko minä tässä nyt aivan väärässä? Tarvitsisin mielipiteitä.
Kommentit (47)
Olenkoväärässä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehenkään toiminta kummoista ole, mutta minkälainen vaimo laittaa aviomiehelleen velkakirjan pystyyn ja vaatii rahoja, jos on kyse yhteisestä taloudesta ja toisella menee tilapäisesti huonommin? Avioliitto on yhteinen liitto, ei siinä voi joka kauppalaskusta lähteä velanperintään kumppanilta!
Mutta ehkä ansaitsette sitten toisenne.
On ollut pakko pitää kirjaa, koska koko parisuhteemme ajan mies on ollut minulle velkaa jokaikinen kuukausi. Velkamäärä per kuukausi on vaihdellut 300-3000€ välillä. Suuremmat summat ovat johtuneet siitä, kun ei kerralla pysty maksamaan suuria määriä takaisin niin niitä kertyy.
Ja olemme molemmat 25-vuotiaita, joten olen ajatellut että ehkä mies vielä hieman "kypsyy" rahankäytön kanssa.
Ja jollekin kuka kysyi, mies ajoi.
Hieno kirjanpito suhde teillä! Lasketko myös että laukeamiset menee sängyssä tasan? Entä jos mies jää siitä velkaa.
Olen itse opiskelija, valmistun puolen vuoden sisällä. En siis itse rahaa paljoa saa kuukaudessa, niin kyllä se inhottaa kun joka kuukausi ka. 1000€ pitää antaa velaksi toiselle, eikä 3 vuoden suhteen aikana ole ollut yhtään kuukautta, jolloin mies ei velkaa tarvitsisi.
Ja en ymmärrä miten laukeamiset tähän liittyvät, mutta kerta asia tuli puheeksi niin miehellä on SSRI-lääkkeet käytössä, minkä takia ei haluja hänellä ole. Peitto ei ole heilunut yli vuoteen eli niitä en laske.
ap
Kuulostaa enempi huoltosuhteelta kuin parisuhteelta
Missään tapauksessa et maksa miehellesi.
Jos anoppi ei vaatinut sinulta rahaa, pidä huoli että pystyt kiittämään häntä kauniisti ilman miehen lapsellista ja ahnetta läsnäoloa.
Valitettavasti nämä vanhemmat ovat tehneet miehellesi karhunpalveluksen ja ilmeisesti jatkavat sitä. Et voi vaikuttaa asiaan, mutta pidä huoli omasta taloudestasi ja oikeudentajustasi.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehenkään toiminta kummoista ole, mutta minkälainen vaimo laittaa aviomiehelleen velkakirjan pystyyn ja vaatii rahoja, jos on kyse yhteisestä taloudesta ja toisella menee tilapäisesti huonommin? Avioliitto on yhteinen liitto, ei siinä voi joka kauppalaskusta lähteä velanperintään kumppanilta!
On ollut pakko pitää kirjaa, koska koko parisuhteemme ajan mies on ollut minulle velkaa jokaikinen kuukausi. Velkamäärä per kuukausi on vaihdellut 300-3000€ välillä. Suuremmat summat ovat johtuneet siitä, kun ei kerralla pysty maksamaan suuria määriä takaisin niin niitä kertyy.
Ja olemme molemmat 25-vuotiaita, joten olen ajatellut että ehkä mies vielä hieman "kypsyy" rahankäytön kanssa.
Hieno kirjanpito suhde teillä! Lasketko myös että laukeamiset menee sängyssä tasan? Entä jos mies jää siitä velkaa.
Olen itse opiskelija, valmistun puolen vuoden sisällä. En siis itse rahaa paljoa saa kuukaudessa, niin kyllä se inhottaa kun joka kuukausi ka. 1000€ pitää antaa velaksi toiselle, eikä 3 vuoden suhteen aikana ole ollut yhtään kuukautta, jolloin mies ei velkaa tarvitsisi.
Ja en ymmärrä miten laukeamiset tähän liittyvät, mutta kerta asia tuli puheeksi niin miehellä on SSRI-lääkkeet käytössä, minkä takia ei haluja hänellä ole. Peitto ei ole heilunut yli vuoteen eli niitä en laske.
ap
Aloitusviestisi oli tavallista monimuotoisempi detaljien osalta, mutta trollihan sinä olet. Viimeistään tämä viesti sen osoittaa. Absurdi tilannekuvahan tästä muotoutuu: impotentti ukkeli, joka tekee velkaa tonnin kuussa vuosien ajan, ja opiskelijalla muka on varaa tämä tonni antaa velaksi (vaikka velkakirja lyhenisi).
Ei tuollaista parisuhdetta ole olemassakaan. Mutta hyvät naurut sait, ja moni muukin on tämän ketjun parissa hihitellyt.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin pahojen ja ahneiden pelureiden takia aloin vihata miehiä ja ihmisiä yleensä. Kamala mies sinulla. Tulin kuitenkin uskoon ja löysin uskovan miehen, jolla on hyvä sydän. Meillä kaikki on yhteistä. Mikä on minun on hänen ja mikä hänen, on minun.
Mistähän löytää niitä uskovia miehiä, joilla on vielä hyvä sydänkin?
T. Uskoon tullut N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Aloitusviestisi oli tavallista monimuotoisempi detaljien osalta, mutta trollihan sinä olet. Viimeistään tämä viesti sen osoittaa. Absurdi tilannekuvahan tästä muotoutuu: impotentti ukkeli, joka tekee velkaa tonnin kuussa vuosien ajan, ja opiskelijalla muka on varaa tämä tonni antaa velaksi (vaikka velkakirja lyhenisi).
Ei tuollaista parisuhdetta ole olemassakaan. Mutta hyvät naurut sait, ja moni muukin on tämän ketjun parissa hihitellyt.
En ole trolli. Tiedän että voi varmasti kuulostaa absurdilta, mutta tällainen parisuhteemme on. Olen yrittänyt auttaa miestä, kestänyt näitä velkoja jne juuri sen takia, että olen ajatellut että ilman masennusta näitä vaikeuksia ei olisi ja siksi jäänyt odottamaan jos masennus paranisi. Ja minulla on säästöissä kyllä sen verran, että olen pystynyt tuon verran antamaan velkaa, olen säästäväinen toisin kuin mieheni :/
Peitto ei heilu, lainaat opiskelijana 1000€ miehelle jostain säästöistä(?) ja mielestäsi teillä on "hyvä tiimi" :D