Hiusten pesu päivittäin
Mikä shampoo on paras? Ei saa olla liian kuivattava.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pesisin joka päivä hiukset en käyttäisi joka kerta shampoota vaan pesisin välillä pelkästään hoitoaineella. Miksi peset hiukset päivittäin? Mun hiukset olisi aivan kaameassa kunnossa.
Koska ne ovat muuten rasvaiset.
Ap
Ylihoidatko? Mä alkaisin varmaan tuossa tilanteessa ihosta eli päänahan hoidosta. Ettei se vaan puskisi liikaa talia ja rasvaa koska jynssäät liikaa niin koittaa kompensoida erittämällä vieläkin enemmän? Se on aika yleinen moka ja itsekin olen siihen sortunut. Itse aiheeseen niin olen todella tyytyväinen Definen tuotteisiin. Löytyy ihan perus marketeista.
Ilmeisesti pesen mun kasvoja ja jopa korviakin sitten liikaa, kun nekin rasvoittuvat?
Ap
Meni sitten viestini aivan kokonaan ylitsesi. No, aika monilla ihmisillä on vaikeuksia ottaa apua vastaan vaikka sitä itse kysytään. Jatka samaan malliin ja pysy rasvaisena.
Ja jotkut tyrkyttävät näköjään apua mitä ei pyydetä. Toi peset liikaa siksi rasvottuu-neuvo on niin ajastaan jäljessä kuin olla voi. Itse jos jätän pesemättä hiuspohjan päivittäin, on ennenpitkää seurauksena kipeät finnit päänahassa ja hiustenlähtö.
Kommentoin vasn nyt tähän, että meillä naisilla hormonitoiminta laittaa osalla päänkin rasvaiseksi eli henkilökohtaista on pesun tarvekin.
Itse olen nyt vaihdevuosia lähestyvä ja pari kuukautta on rasvoittunut pää älyttömästi.
Kasvoista voi pyyhkiä kämmeniin rasvaa eli ei tarvitse käsirasvaakaan...
Hiukset rasvoittuu päivän aikana ja kun en pese joka päivä, niin olen todellinen limaletti.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin vasn nyt tähän, että meillä naisilla hormonitoiminta laittaa osalla päänkin rasvaiseksi eli henkilökohtaista on pesun tarvekin.
Itse olen nyt vaihdevuosia lähestyvä ja pari kuukautta on rasvoittunut pää älyttömästi.
Kasvoista voi pyyhkiä kämmeniin rasvaa eli ei tarvitse käsirasvaakaan...
Hiukset rasvoittuu päivän aikana ja kun en pese joka päivä, niin olen todellinen limaletti.
Ihmiset erilaisia. Minulla toisinpäin. Nuorena rasvoittumis ongelmat vaihdevuosien poistaen sen kokonaan ja päinvastoin saa rasvata koko ajan kuivettuneen ihon vetävän kuin pesusieni. Pelkkä vesikin jo kuivattaa aiheuttaen kamalaa kutinaa varsinkin talvella jotenka sitäkin pitää vältellä pesten vain kriittisiä paikkoja. Puolisollani taas nahka kestää jokapäiväistä suihkua ja kesällä voi käydä parikin kertaa päivässä.
Silleen se menee mikä toiselle sopii niin ei välttämättä muille. Jokainen tietää omat tarpeensa omalla kohdallaan. Se oma tilanne ei välttämättä ole muilla samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hiuksia tarvitse pestä kuin 3x viikossa max eikä shampoolla läheskään niin usein.
Aika paljon alapeukkuja täysin fiksuun kommenttiin.
Te naiset ette joskus aivan oikeasti tunnu tajuavan hiustenhoidosta ja etenkin sen tarpeellisesta määrästä yhtään mitään. Olen 55-vuotias mies, jolla (kiitos geeniloton) on vyötärön alapuolelle ulottuvat hiukset ja vasta alkavasti nouseva hiusraja. Viime vuoteen asti pesin hiukset joka toinen tai kolmas päivä tervashampoolla ilman mitään hoitoaineita. Viime vuodesta asti puolisoni on "lämpimästi suositellut" eli pakottanut käyttämään jotain omaa luonnonmukaista ja ihan pirun kallista shampootaan ja hoitoainettaan. Myöntää täytyy: hiukset takkuavat nyt vähemmän, vaikka ne edelleenkin pestään joka toinen tai kolmas päivä. Ja annetaan kuivua itse, koska kuivaamisesta olisi aivan liikaa vaivaa.
Alapeukuttakaa ihan miten paljon haluatte, mutta minä väitän, että melkein kaikki naiset ylihoitavat hiuksiaan. Ja saavat kyseisellä ylihoitamisella aikaiseksi vain sen, että päänahka ja hiustupet kärsivät ja hiukset ohenevat. Enemmän tekeminen ei aina ole parempaa.
Mulla on pitkät hyväkuntoiset hiukset, vaikka en ole enää ihan nuori ja pesen ne joka ilta. Hiukseni eivät ole ohuimmasta päästä. Peseminen ei aiheuta hiuksille mitään vahinkoa. Peseminen ei ole sama kuin jynssääminen. Pestä voi miedolla aineella ihan normaaleilla käsiliikkeillä. On vaikea ymmärtää mitä vahinkoa siitä voisi olla. Fööniä en käytä, peseminen ei suinkaan kaikille tarkoita sitä, että hiukset kuivataan kuumalla ilmalla sen jälkeen.
ei kannata. mitä useammin peset sen nopeammin rasvoittuu.
Itse käytän muutamaa shampoota ja vuorottelen tuotetta aina hiusten kunnon mukaan. Paul Mitchell Awapuhi shampoo kun hiukset tuntuvat kaipaavan kosteutta tai vaahtoavaa puhdistusta. L'Oréal joku kookosta sisältävä shampoo, kun hiukset tuntuvat kuivilta. Silloin tällöin Aino puhdistava hoitoaine, kun hiukset tuntuvat rasittuneilta. Ai niin ja kerran viikossa syväpuhdistava shampoo. Mikäli joutuisin käyttämään joka päivä yhtä ja samaa shampoota, valitsisin Vichy Dercos sarjasta jonkin shampoon.