Hiusten pesu päivittäin
Mikä shampoo on paras? Ei saa olla liian kuivattava.
Kommentit (46)
Itsekin pesen päivittäin, koska en tykkää likaisten hiusten/päänahan hajusta, etenkin jos olen yhtään hikoillut tai ulkoillut päivän aikana. Myös tällä lailla keväällä ja kesällä olisi ikävä ajatus jättää kaikki katupölyt, siitepölyt ja muut kaupungin saasteet hiuksiin muhimaan. Ja rasvaista tukkaa ehkä vielä muuten sietäisin, mutta sitä ällöttävää hajua en :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kummallakaan merkillä sulfaatitonta shampoota.
LV:llä on kyllä ollut biohajoava sulfaatiton shampoo, mutta onkohan se nyt juuri poistuva tuote, koska ruokakaupat ei näköjään enää myykään sitä... ainoastaan muutamasta nettikaupasta saisi vielä ostettua.
Herbinalla sen sijaan on sulfaatiton shampoo vieläkin:
https://www.berner.fi/2020/02/monitoimituotteet-mukaan-treenikassiin-he…
En tiedä missä Herbinaa on, mutta kaupoissa ei ainakaan.
Linna shampoo. Pessyt sillä hiukseni jo 35v päivittäin. Välillä kokeillut muita mutta aina palannut samaan.
Pestään kasvotkin päivittäin, kainalot ym. paikat, mikä siinä on niin ihmeellistä, jos hiuksetkin pestään. Itse voin pestä joka päivä melkein millä tahansa shampoolla, ei omat hiukseni siitä kärsi ja päänahka pysyy hyvässä kunnossa eikä kutise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pesisin joka päivä hiukset en käyttäisi joka kerta shampoota vaan pesisin välillä pelkästään hoitoaineella. Miksi peset hiukset päivittäin? Mun hiukset olisi aivan kaameassa kunnossa.
Koska ne ovat muuten rasvaiset.
Ap
Ylihoidatko? Mä alkaisin varmaan tuossa tilanteessa ihosta eli päänahan hoidosta. Ettei se vaan puskisi liikaa talia ja rasvaa koska jynssäät liikaa niin koittaa kompensoida erittämällä vieläkin enemmän? Se on aika yleinen moka ja itsekin olen siihen sortunut. Itse aiheeseen niin olen todella tyytyväinen Definen tuotteisiin. Löytyy ihan perus marketeista.
Ilmeisesti pesen mun kasvoja ja jopa korviakin sitten liikaa, kun nekin rasvoittuvat?
Ap
2 viikon välein lasten shampoolla. Muuten vedellä suihkun yhteydessä. Eivät ole rasvaiset. 76v.ikää, eikä yhtään harmaata. En ole koskaan värjännyt enkä puhaltimella kuumalla kuivannut.
Taitaa olla 4kymppisenä kalju jos joka päivä hiuksia pesee.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla 4kymppisenä kalju jos joka päivä hiuksia pesee.
Olen 42..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pesisin joka päivä hiukset en käyttäisi joka kerta shampoota vaan pesisin välillä pelkästään hoitoaineella. Miksi peset hiukset päivittäin? Mun hiukset olisi aivan kaameassa kunnossa.
Ap
Ylihoidatko? Mä alkaisin varmaan tuossa tilanteessa ihosta eli päänahan hoidosta. Ettei se vaan puskisi liikaa talia ja rasvaa koska jynssäät liikaa niin koittaa kompensoida erittämällä vieläkin enemmän? Se on aika yleinen moka ja itsekin olen siihen sortunut. Itse aiheeseen niin olen todella tyytyväinen Definen tuotteisiin. Löytyy ihan perus marketeista.
Ilmeisesti pesen mun kasvoja ja jopa korviakin sitten liikaa, kun nekin rasvoittuvat?
Ap
Meni sitten viestini aivan kokonaan ylitsesi. No, aika monilla ihmisillä on vaikeuksia ottaa apua vastaan vaikka sitä itse kysytään. Jatka samaan malliin ja pysy rasvaisena.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/varpu-avocado-500-ml-sulfaatito…
En pese päivittäin, mutta mulla on käytössä tämä ja oon tykänny. Pesen myös syväpuhdistavalla shampoolla hiukset pari kertaa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Meni sitten viestini aivan kokonaan ylitsesi. No, aika monilla ihmisillä on vaikeuksia ottaa apua vastaan vaikka sitä itse kysytään. Jatka samaan malliin ja pysy rasvaisena.
"jynssäät liikaa niin koittaa kompensoida erittämällä vieläkin enemmän"
Mun mielestä tässä ei kauheesti oo tulkinnanvaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
"jynssäät liikaa niin koittaa kompensoida erittämällä vieläkin enemmän"
Mun mielestä tässä ei kauheesti oo tulkinnanvaraa.
En tiedä. Mun mielestä on vaikea ottaa mitään kantaa kun otat osan lauseesta ja sitten väännät siitä jotain. Aika valikoivaa, sanoisin.
Välillä tarvitaan syväpuhdistustavaa, välillä kosteuttavaa, välillä lirua lastenshampoota. Milloin mitäkin tilanteen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei hiuksia tarvitse pestä kuin 3x viikossa max eikä shampoolla läheskään niin usein.
Aika paljon alapeukkuja täysin fiksuun kommenttiin.
Te naiset ette joskus aivan oikeasti tunnu tajuavan hiustenhoidosta ja etenkin sen tarpeellisesta määrästä yhtään mitään. Olen 55-vuotias mies, jolla (kiitos geeniloton) on vyötärön alapuolelle ulottuvat hiukset ja vasta alkavasti nouseva hiusraja. Viime vuoteen asti pesin hiukset joka toinen tai kolmas päivä tervashampoolla ilman mitään hoitoaineita. Viime vuodesta asti puolisoni on "lämpimästi suositellut" eli pakottanut käyttämään jotain omaa luonnonmukaista ja ihan pirun kallista shampootaan ja hoitoainettaan. Myöntää täytyy: hiukset takkuavat nyt vähemmän, vaikka ne edelleenkin pestään joka toinen tai kolmas päivä. Ja annetaan kuivua itse, koska kuivaamisesta olisi aivan liikaa vaivaa.
Alapeukuttakaa ihan miten paljon haluatte, mutta minä väitän, että melkein kaikki naiset ylihoitavat hiuksiaan. Ja saavat kyseisellä ylihoitamisella aikaiseksi vain sen, että päänahka ja hiustupet kärsivät ja hiukset ohenevat. Enemmän tekeminen ei aina ole parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin pesen päivittäin, koska en tykkää likaisten hiusten/päänahan hajusta, etenkin jos olen yhtään hikoillut tai ulkoillut päivän aikana. Myös tällä lailla keväällä ja kesällä olisi ikävä ajatus jättää kaikki katupölyt, siitepölyt ja muut kaupungin saasteet hiuksiin muhimaan. Ja rasvaista tukkaa ehkä vielä muuten sietäisin, mutta sitä ällöttävää hajua en :D
Jos pääsi alue alkaa haista merkittävästi alle kahdessa vuorokaudessa, sinulla on jotain vikaa päässä. Missä kohtaa, sitä en osaa sanoa.
ei mikään. hetken se kestää mutta kyllä ne puhtaaks tulee vedelläkin ku hiukset tottuu. kohta 10vuoteen pessy millään tatinalla tukkaani
Vierailija kirjoitti:
Pestään kasvotkin päivittäin, kainalot ym. paikat, mikä siinä on niin ihmeellistä, jos hiuksetkin pestään. Itse voin pestä joka päivä melkein millä tahansa shampoolla, ei omat hiukseni siitä kärsi ja päänahka pysyy hyvässä kunnossa eikä kutise.
Pese sinä vain.
Minä en meikkaa, joten pesen kasvot ja kainalot joka toinen päivä, paitsi tietenkin jos erikseen teen jotain erityisen hikistä. Ennen sanottiin, ettei kukaan ole kuollut saippuaan, mutta nykyään tiedetään, että jos iholta tappaa sen omat bakteerit, valtaavat ihon vieraat bakteerit. Ja siitähän ne ihosairaudet alkavat.
Koronan aikana tein sen virheen, että lotrasin käsidesillä ohjeiden mukaan, ja niinpä sain aikuisikäni ensimmäiset ja ainot kukkakaalikasvustot kämmenselkiin. Pelkät sienivoiteet eivät auttaneet asian taltuttamiseen, vaan vasta kun otin riskin ja vähensin käsidesin käyttöä ja käsien pesua, palautui iho ennalleen. Tämä oli yllättävä haitallinen sivuvaikutus koronatoimista.
olen kans huomannut ton pään järjettömän hinkkaamisen niinku sitä nahkaa eikä hiuksia pestäs :D onko kumma jos lähtee hiuksia, koittanu vaimolle mainita asiasta mutta aina sama mulla on tämmönen päänahka.. kyllä munkin iholle nousee näppylöitä ku raavin sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Täysin mahdollista, Ap.
Itse hoidin naamaani teinivuosina 1980-luvulla Clearasilleillä ja ahkerilla saippuapesuilla, eikä hommasta tahtonut tulla vuosiin mitään. Vasta kun totesin, että vítut, en viitsi enää, ja lopetin kaiken turhan säädön, alkoi ihon paraneminen ja rasvoittuminen (hieman) väheni. Nyt, 55-vuotiaana, kasvoni ovat vieläkin jonkun verran rasvoittuvat, mutta otan sen vain positiivisena asiana, koska en joudu laittamaan kemikaaleja naamaani.
Ei hiuksia tarvitse pestä kuin 3x viikossa max eikä shampoolla läheskään niin usein.