Onko tavallista, että tapaillessa/seurustellessa ei ole seksiä joka tapaamiskerralla?
Otsikossa kysymys, siis jos ei pysty näkemään joka päivä vaan ehkä kerran, pari viikossa. Onko ihmisillö yleensä joka tapaamiskerralla seksiä, vai onko ihan tavallista, että välillä sitä ei ole? Siis jos ei ole mitään sellaista syytä, mikä estäisi seksin harrastamisen, kuten vaikka huono olo flunssan takia tms.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelen niin, että tavataan sen 1-2 kertaa viikossa. Seksiä on joka kerta, jos se vain on mahdollista. Kokisin, että minussa olisi vikaa, jos en kelpaisi edes tuon vertaa.
N42
Lisään vielä, että silti joudun usein tekemään aloitteen itse, koska mies ei sitä aina tee ja sitten vaan oltais ja lopulta sanottais heipat ja ihmettelisin, että mitä ehmettiä.
No onko niissä tapaamisissa kuitenkin hellyydenosoituksia ilman varsinaista seksiä? Halailua, suutelua, hyväilyä?
Eikun me katotaan leffaa sellasen kolmenistuttavan sohvan laidoilla istuen. Kommentoidaan välillä tapahtumia. Eilen katottiin Emmanuelle.
No jos Emmanuelle kuuluu leffalistan kärkeen, niin lienette jo siinä iässä, että seksuaaliseen kokemukseen riittää pelkkä katselu ;)
Tunnustan naisena, että nuorena tyyliin jossain 18-25 v ihmettelin 2. seurustelukumppaniani kun häneltä sai seksiä ehkä kerran parissa viikossa. Tai korkeintaan 1x viikonlopun aikana.
Olin opiskelemassa eri paikkakunnalla ja nähtiin vai viikonloppuisin. Olin joskus ihan järkyttynyt, vihainen, surullinen ja peloissani kun koko viikonloppuun hän ei koskenut minuun muutakin pusuja antoi. Luulin etten enää kiinnosta häntä.
Itselläni kroppa ja mieli huusi läheisyyttä, hellyyttä ja myös seksuaalista tyydytystä, ei, poikaystävääni ei ilmeisesti kiinnostanut eikä hänellä ollut samanlaisia tarpeita.
Huomasin olevani usein kiukkuinen ja vasta aikuisempana tajusin mistä usein toistuva kiukkuisuuteni johtui --> läheisyyden puutteesta. Vaikka rakastin häntä todella paljon. Olin aina halunnut vain hänet, en ketään muuta. Kaipaan häntä edelleen.
Olin kuitenkin häntä edellisen poikaystäväni kanssa tottunut ihan toisenlaiseen menoon jopa joskus useita kertoja päivässä kun ei oltu viikkoon nähty.
Mutta se että tarvitseeko joka kerta olla könyämässä fyysisesti, sen määrittelee omat halut ja tahtotila suhteen laadusta.
Ei sitä voi kukaan muu määritellä.
No me nähdään miehen kanssa joskus ihan vaan hiihtoladulla, siis treffit parkkipaikalla ja siitä ladulle ja lenkin jälkeen kumpikin lähtee parkkipaikalta omiin koteihinsa. Tai sitten käydään jossain muualla ulkoilemassa. Eli joo ei, ei harrasteta joka kerta seksiä :-D
Ja sitten jos nähdään jomman kumman kotona, niin ei aina ole silloinkaan seksiä.
Jos näkee vain 1-2krt viikossa, niin eiköhän yleensä ole seksiä joka kerta. Riippuu tietysti vähän missä se tapaaminen tapahtuu, mutta jos yökyläilette toistenne luona, niin silloin nyt ainakin.
Tietysti sitä voi jokainen itse miettiä onko se itselle ok eikä noin, että kuinka tavallista se on. Jos säännöllinen seksi on sinulle tärkeää ja asia mietityttää jo nyt, niin ehkä tuollainen ihminen ei ole sinulle oikea?
Täällä on näitä pitkässä parisuhteessa olevia muijia moralisoimassa näköjään ketju täynnä, mutta on sellaisiakin pitkässä onnellisessa suhteessa olevia ihmisiä, joilla se seksuaalinen kemia on vahva ja seksi yksi suhteen liima. Jokainen miettii mitä itse haluaa ja mikä itselle sopii, jos on seksuaalinen ihminen niin kannattaa pariutua kaltaisensa kanssa. Että onko sellainen sopiva, joka pystyy pitämään näppinsä erossa vaikka seksiä on jo harrastettu jne..
Tän takia en tapaile ketään vaan elän iloisesti sinkkuna. Ihan järjetön painostaminen jatkuvasti seksiä seksiä seksiä seksiä, et voi olla ihastunut ilman seksiä, ei voi olla suhdetta ilman jatkuvaa nylkytystä, ei voi olla ihminen jossei loputtomasti hässi. Sairasta, mutta you do you.
Vierailija kirjoitti:
Tän takia en tapaile ketään vaan elän iloisesti sinkkuna. Ihan järjetön painostaminen jatkuvasti seksiä seksiä seksiä seksiä, et voi olla ihastunut ilman seksiä, ei voi olla suhdetta ilman jatkuvaa nylkytystä, ei voi olla ihminen jossei loputtomasti hässi. Sairasta, mutta you do you.
Minusta taas valtaosa suomalaisista on jotenkin matalaenergisiä ja seksittömiä, luulisi ettei ole vaikeaa löytää täältä miestä joka ei ole niin seksin perään? Vai haluaako ne seksittömän oloisetkin panna paljon? Silloin voisin jopa ymmärtää, ettei halua huonoa seksiä (puhut nylkytyksestä, eli et ilmeisesti ole kokenut hyvää seksiä)
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan naisena, että nuorena tyyliin jossain 18-25 v ihmettelin 2. seurustelukumppaniani kun häneltä sai seksiä ehkä kerran parissa viikossa. Tai korkeintaan 1x viikonlopun aikana.
Olin opiskelemassa eri paikkakunnalla ja nähtiin vai viikonloppuisin. Olin joskus ihan järkyttynyt, vihainen, surullinen ja peloissani kun koko viikonloppuun hän ei koskenut minuun muutakin pusuja antoi. Luulin etten enää kiinnosta häntä.Itselläni kroppa ja mieli huusi läheisyyttä, hellyyttä ja myös seksuaalista tyydytystä, ei, poikaystävääni ei ilmeisesti kiinnostanut eikä hänellä ollut samanlaisia tarpeita.
Huomasin olevani usein kiukkuinen ja vasta aikuisempana tajusin mistä usein toistuva kiukkuisuuteni johtui --> läheisyyden puutteesta. Vaikka rakastin häntä todella paljon. Olin aina halunnut vain hänet, en ketään muuta. Kaipaan häntä edelleen.
Olin kuitenkin häntä edellisen poikaystäväni kanssa tottunut ihan toisenlaiseen menoon jopa joskus useita kertoja päivässä kun ei oltu viikkoon nähty.Mutta se että tarvitseeko joka kerta olla könyämässä fyysisesti, sen määrittelee omat halut ja tahtotila suhteen laadusta.
Ei sitä voi kukaan muu määritellä.
Kyllä minä ihmettelisin nytkin ja olisin tahtomattani loukkaantunut tuollaisesta, mutta tietysti näin aikuisena ymmärtää ettei ihmisten halut vaan aina kohtaa, eli en alkaisi mököttelemään vaan homma poikki asiallisesti.
Parikymppisenä ihmettelin kun yksi mies ei halunnut panna aamuisin, mutta en alkanut tekemään siitä numeroa :D Kysyin kyllä, että eikö häntä paneta koskaan aamuisin, mutta ei kuulemma. Ei hän muutenkaan halunnut niin paljon kuin minä, mutta kyllä seksiä oli joka tapaamisella ja se oli aina niin perusteellista ja pitkää, että se riitti sen puoleen hyvin ja tyydyin tilanteeseen. Mieluummin runkkkaan ja otan vähemmän tosi laadukasta seksiä, kuin se etten joudu yhtään runkkaamaan, mutta saan paljon ns. panoja. Toki molemmat kävisi myös, laadukkaat pidemmät sessiot JA panot xD
Vierailija kirjoitti:
Joo tämä. Mulla jäi pienet traumat edellisestä tapailusuhteestani tämän takia, ja siksipä en ole vuosiin etsinyt kumppania. Jos joskus taas lähden etsimään niin kiitos tällä kertaa sellainen, jonka päässä liikkuu muutakin kuin seksi. Jos sellaisia siis on edes olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkiä nuo ap:n "tapaamiskerrat" ajallisesti ovat?
Muutama illan tunti?
Illasta seuraavaan aamuun?
Viikonvaihde perjantai-illasta sunnuntai-iltaan?
Aika paljon riippuu tuostakin, mitä tilanteesta pitäisi päätellä.
Illasta aamuun.
Ei todellakaan ole normaalia ettei seksiä olisi jos kerran viikossa nähdään.
Tapailussa tämä oli itseäni häiritsevä seikka, kun seksiä olisi pitänyt harrastaa kalenterin mukaan. Teki mieli tai ei, niin nyt pitäisi harrastaa koska kun kerran nähdään. En ollut pitkän suhteen aikana mikään kovin usein seksiä kaipaava, niin tapailussa homma on ollut tosi hankala.
Olishan se vähän outoa kahvilassa, ravintolassa tai kävelyllä harrastaa seksiä?? Meillä kun tapaillaan muutenkin kuin 4 seinän sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Olishan se vähän outoa kahvilassa, ravintolassa tai kävelyllä harrastaa seksiä?? Meillä kun tapaillaan muutenkin kuin 4 seinän sisällä.
No luonnollisesti en tarkoittanut tällaisia tapaamisia kysymykselläni. Kyllä meilläkin myös tämäntyyppisiä tapaamisia on, mutta aika usein, jos vain on mahdollista, pyritään niiden ravintoloiden, kävelyiden yms jälkeen menemään illaksi ja yöksi jomman kumman luo.
Vierailija kirjoitti:
Tapailussa tämä oli itseäni häiritsevä seikka, kun seksiä olisi pitänyt harrastaa kalenterin mukaan. Teki mieli tai ei, niin nyt pitäisi harrastaa koska kun kerran nähdään. En ollut pitkän suhteen aikana mikään kovin usein seksiä kaipaava, niin tapailussa homma on ollut tosi hankala.
Ehkä tuossa teidän seksihalut vain eivät kohdanneet. Itselläni on sellainen, että periaatteessa minut saa aika helposti innostumaan seksistä, ja myös itsellä alkaa tehdä mieli, kun on kumppanin seurassa tai kun ajattelen häntä tai vaikka aiempia seksikertojamme. Ja kyllähän jo kun toisen kanssa suutelee yms. alkaa halutkin heräämään. Ei ole silti ongelma, vaikka aina ei seksiä olisikaan, mutta kyllä minulla siis tavallaan on koko ajan sellainen fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensiksi tutustutaan ilman seksiä tuleeko mitään suhdetta. Festina lente!
Mistä tietää ilman seksiä, haluaako suhdetta?
Tämä. Ei myöskään voi ihastua/rakastua ilman seksiä.
Nimenomaan! En jatka tapailua ilman seksiä.
Ennen kun tiedän että myös se on hyvää.
t. nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh. Ilmankos ei oikein pysyviä parisuhteita osa kykene luomaan, jos ainoa asia mitä osataan tehdä on paneminen, mutta ei puhuminen. Aikoinaan, kun tämän rakkaan miehen kanssa alettiin seurustelemaan, niin nukuttiin yhdessä ja panettikin, mutta se oli oikeastaan vaan hauskempaa, kun ei heti annettu himoille periksi. Vietettiin aivan upeaa aikaa ja voi sitä kekseliäisyyttä toisen hyvänä pitämiseen ilman suoraa seksiaktia. Nyt ollaan oltu jo yli 20 vuotta yhdessä ja seksielämä on ihanaa, mutta osataan olla toistemme kanssa myös muuten. Jos AP:lla on oletus, että joka deitti pitää heti päästää pöksyihin, niin aika jakorasia saa olla ja ties mitä tauteja ehtii keräämään urallaan. Jos ei ole suhteessa muuta yhteyttä kuin alapäiden välityksellä, niin en usko, että suhde on ainakaan pitkäikäinen.
Estääkö seksin harrastaminen jotenkin puhumisen? Estääkö seksi hellyyden ja hyvänä pitämisen?
Ei, mutta seksi ei myöskään pitäisi olla joku vakio-oletus joka tapaamisella. Aivan ihme arvomaailma ihmisillä, jos ei kykene ilman seksiä olemaan rakkaansa kanssa. Tuollainen kommentointi on selvästi miehen näppäimistöltä, joka pyörittää naisia lähinnä omien himojensa tyydyttämiseen. Seksi ei ole itseisarvo. Jos suhde perustuu ainoastaan seksiin, niin mitä sitten, jos miehelle vaikka iskee impotenssi, tai jommalle kummalle sairaus, joka estää seksin harrastamisen joka kerta. Onko suhteella enää pohjaa? Kukaan ei ole 20 vuotias koko elämäänsä. Halut muuttuu, seksuaalisuus muuttuu. Hellyys ja hyvänä pitäminen on kuitenkin lopula tärkeämpää kuin seksi. Mitä teet, kun toinen makaa sairaalavuoteella? Mikä on se yhteys? Yhdessäolo on muutakin kuin elinten hinkkaamista. Kuka edes olettaa, että toinen on aina valmis seksiin, kun tavataan? Hei nuoret naiset, olette muutakin kuin se jalkoväli, kannattaa sisäistää se ajatus. Arvostakaa itseänne ja vaatikaa arvostusta. Seksiä ei tarvitse eikä kuulukaan olla joka tapaamiskerralla.
Noh, en ole mies enkä myöskään ajattele, että seksiä kuuluisi olla joka tapaamiskerralla. Kysyin, onko tavallista, jos näin ei ole. En tosin myöskään ajattele, että olisi ongelma, jos seksiä olisi joka tapaamiskerralla, ja kyllä se minulle ainakin sopisi. Jotenkin omituisia nämä sairaalavuode-kommentit, kun jo aloitusviestissä toin selkeästi esiin, että ihan ymmärrettävää, että sairaana ei ole seksiä. Ja en ole todellakaan enää mikään 20-vuotias. Aiemmissa suhteissa vaan sattui olemaan niin, että toinen oli valmis seksiin joka tapaamiskerralla, ja siksi mietin heijasteleeko se kiinnostuksen vähäisempää määrää, jos näin ei ole. Ei ole kyse siitä, että en kykenisi olemaan ilman seksiä.
Edellisellä sivulla joku tuohtuneena kyseli, että estääkö seksi mukamas puhumisen ja sinulla se näyttää estävän.
Sinäkään et puhu tästä asiasta seurustelukumppanin kanssa, vaan tarvitset av:lta jonkinlaisen konseksuksen siihen, onko seksitön tapaaminen normaalia vai ei.
Miksi haluaisit verrata kahden ihmisen välistä ja monen eri muuttujan muokkaamaa polkua joihinkin tilastoihin?
No jopa todennäköisemmin ja varmemmin kuin siinä tapauksessa että seksi on aina ja joka kerta se tapaamisten pääasia.
Lisäksi ihan aina kannattaa muistaa se, että seksillä ei voi ostaa rakkautta.