Onko täällä muita, joilla on parantumaton sairaus?
Minkälainen sairaus, minkälaisia elinajanennusteita teillä on? Ja miten elämä menee?
Itsellä parantumaton syöpä. Elinaikaa ehkä pari kuukautta, parhaimmillaan noin vuosi. Ihan riippuen siitä miten nämä viimeiset sytot tehoaa.
Henkisesti olen sopeutunut tähän, sikäli kuin tähän voi sopeutua. Olen sairastanut syöpää jo 3v, joten on ollut sikaa pohtia oman elämän rajallisuutta. Terapiaan en pääse, julkisella on niin kovat ruuhkat. Mutta en sitä just nyt niin tarvitsekaan, vertaistuki ja läheisten tuki riittää.
Pirullista on vaan joidenkin (ex-)ystävien ottama etäisyys minuun. Eivät ole yhteydessä tai pyydä illanviettoihin tms. Mitä lie pelkäävät, sama tyyppihän mä olen kuin ennen tautiakin, olen hyvissä voimissa ja mielestäni ihan yhtä hyvää seuraa kuin aiemminkin. Kerron vitsejä ja nauran - ei mun elämä pelkkää syöpää ole.
Eniten surettaa jättää perhe, erityisesti pieni alakoululainen viikari. Onneksi lapsilla on hyvä isä ja tukiverkot, eiköhän nuo pärjää kun ei ole vaihtoehtoja.
Ja pyyntö, että te, jotka ette ole vastaavassa tilanteessa, niin älkää tulko pahoittelemaan ja surkuttelemaan tähän ketjuun. Kuolema on teilläkin edessä, osalla aiemmin ja osalla myöhemmin. Nauttikaa siitä että saatte sulkea silmänne tältä osin.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Miten mies ja jälkikasvu suhtautuu?
Trollilla harvemmin on mitään miestä ja jälkikasvua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelet lopusta?Olet alle 50v.
Elämä jää kesken. En pelkää kuolemaa, pelkään enemmän loppua jos se on kovin kivulias. Olen nyt jo opiaateilla, niiden määrää voidaan tarvittaessa nostaa paljonkin. Mutta en haluaisi olla pöllyssä. Kipulääkkeen määrän säätäminen on pirullista, eikä kivuilta voi välttyä. Olen tehnyt elvytyskiellon, toivon että kun aika on lähellä, saan sairauskohtauksen joka vie minut lopulta nopeasti.
Olen eutanasian vankka kannattaja, harmittaa, ettei Suomessa ole siihen mahdollisuutta.
Minkälaisia kipuja sinulla on?
Päässä viheltää ja iso pyörä heittää.
Vierailija kirjoitti:
mitä ap kadut elämässä ja mitä olisit tehnyt toisin, jos olisit tiennyt kuolinikäsi aiemmin?
Olisin trollannut teitä paljon enemmän. Tosin niin tulen tekemään nytkin kun ei minua mikään vaivaa. Ttu että te olette yksinkertaista ja hyväuskoista porukkaa!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on atoopinen iho joka oireilee jatkuvasti. Sitä on hoidettu nyt kortisonilla ja se helpottaa aina vähäksi aikaa mutta ärtyy sitten uudelleen. Seuraavaksi kai aletaan antamaan valohoitoja. Ei ole hengenvaarallista mutta todella elämänlaatua alentavaa kuitenkin kun jatkuvasti jostain kutisee ja kirvelee ja iho on kuin kauhuelokuvien zombeilla.
Mitä helvetin alapeukuttamista on minun atoopisessa ihossani? Se on parantumaton sairaus jota aloituksessa kysytäänkin. Toivon tosissaan että alapeukuttajat saavat saman vaivan.
Aika noloa tulla kuolemansairaan ketjuun kitisemään jostain atooppisesta ihosta. Joo, minullakin on parantumaton sairaus, huuliherpes! On onneksi remissiossa.
Aika noloa tulla kitisemään parantumattomasti sairaalle. Onko kusi noussut vintille?
Älkää vastatko tähän ketjuun enää. Ap on sama sairas tyyppi joka täällä ennen poikavauvoja uhkaili. Hullu trollaava paskiainen.
Vierailija kirjoitti:
Haluisin kysyä, että miten olet vielä hyvissä voimissa, jos elinaikaa jopa vain 2 kuukautta?
Syöpää sairastavilla saattaa olla niin, että muutamia kuukausia ennen kuolemaa tilanne kohenee hetkeksi, mutta valitettavasti se ennustaa että loppu on lähellä.
Mulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö. Oon sillai onnekas, että eläkepäätöksen ja avioeron jälkeen olen päässyt remissioon ja elänyt hyvää ja rauhallista elämää monta vuotta, mutta se ei ole itsestäänselvää ja pitää olla tarkkana, ettei esim. valvo liikaa tai väsytä itseään, ettei ala vuoristorata.
25% meikäläisistä kuolee oman käden kautta, 25% elää enemmän tai vähemmän laitoshoidossa, 25% pärjää avopuolen tukitoimin ja 25% pystyy työelämään.
Eihän tää (mun kohdalla) tietysti mitään ole verrattuna levinneeseen aggressiiviseen syöpään verrattuna. Olen hirveän pahoillani kaikkien teidän syöpää tai muuta etenevää tai kivuliasta sairastavien puolesta. Rakkautta ja voimaa tästä eteenpäin <3
Aika noloa trollata tällaisella keskustelulla. Ap:han sinä olet ja haet itsellesi jotain perverssiä huomiota tällaisilla ketjuilla.