Onko täällä muita, joilla on parantumaton sairaus?
Minkälainen sairaus, minkälaisia elinajanennusteita teillä on? Ja miten elämä menee?
Itsellä parantumaton syöpä. Elinaikaa ehkä pari kuukautta, parhaimmillaan noin vuosi. Ihan riippuen siitä miten nämä viimeiset sytot tehoaa.
Henkisesti olen sopeutunut tähän, sikäli kuin tähän voi sopeutua. Olen sairastanut syöpää jo 3v, joten on ollut sikaa pohtia oman elämän rajallisuutta. Terapiaan en pääse, julkisella on niin kovat ruuhkat. Mutta en sitä just nyt niin tarvitsekaan, vertaistuki ja läheisten tuki riittää.
Pirullista on vaan joidenkin (ex-)ystävien ottama etäisyys minuun. Eivät ole yhteydessä tai pyydä illanviettoihin tms. Mitä lie pelkäävät, sama tyyppihän mä olen kuin ennen tautiakin, olen hyvissä voimissa ja mielestäni ihan yhtä hyvää seuraa kuin aiemminkin. Kerron vitsejä ja nauran - ei mun elämä pelkkää syöpää ole.
Eniten surettaa jättää perhe, erityisesti pieni alakoululainen viikari. Onneksi lapsilla on hyvä isä ja tukiverkot, eiköhän nuo pärjää kun ei ole vaihtoehtoja.
Ja pyyntö, että te, jotka ette ole vastaavassa tilanteessa, niin älkää tulko pahoittelemaan ja surkuttelemaan tähän ketjuun. Kuolema on teilläkin edessä, osalla aiemmin ja osalla myöhemmin. Nauttikaa siitä että saatte sulkea silmänne tältä osin.
Kommentit (48)
Sillä sillinhaju tyypillä on kanssa parantumaton sairaus
No AP, aiotko nyt tehdä jonkun rikoksen?
Vierailija kirjoitti:
YHYY MULLA ON VIIMEISEN VAIHEEN AIDS YHYY😫😩
Niin
No
Otat vaan ne kolmoislääkkeet
Aidsiin ei kuole Suomessa nykyään
Idiootti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin
No
Idiootti
Sori mutta kyllä kuolee jos ei mene lääkäriin vaivoista.
On, ollut jo teinistä lähtien, vaikka diagnosoitu vasta n. 25-vuotiaana.
Nyt olen 65 v. Elämä on ollut rasittavaa ja kuluttavaa, kun olen yrittänyt elää "normaalisti" sairaudesta huolimatta. Mieluummin niin kuin itseään säästellen kuitenkin. Ei varmaan kovin monta vuotta jäljellä, ainakaan itsenäistä ja omatoimista elämää.
Ei ole vaihtoehtoja, näillä mennään.
Tsemppiä kaikille oman elämänsä sankareille!
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytät aikaasi roikkumalla täällä jos sulla muka on lapsikin? Huh, taidat olla trolli!
Kyllä omista rakkaista lapsistakin välillä tarvitsee taukoa jokainen. Aikuinen on muutakin kuin äiti/isä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on atoopinen iho joka oireilee jatkuvasti. Sitä on hoidettu nyt kortisonilla ja se helpottaa aina vähäksi aikaa mutta ärtyy sitten uudelleen. Seuraavaksi kai aletaan antamaan valohoitoja. Ei ole hengenvaarallista mutta todella elämänlaatua alentavaa kuitenkin kun jatkuvasti jostain kutisee ja kirvelee ja iho on kuin kauhuelokuvien zombeilla.
Mitä helvetin alapeukuttamista on minun atoopisessa ihossani? Se on parantumaton sairaus jota aloituksessa kysytäänkin. Toivon tosissaan että alapeukuttajat saavat saman vaivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin
No
IdioottiSori mutta kyllä kuolee jos ei mene lääkäriin vaivoista.
Ehkä sit kannattaisi mennä
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kaikilla on
Kaikki ei vaan vielä tiedä siitä
Ikääntyminen korjaa ennemmin tai myöhemmin jokaisen. Suoraan siihen ei kuole mutta altistaa sairauksille (sydän ja verisuoni, syöpä, diabetes, dementia) joka lopulta vie.
Lisäksi 90%+ ihmisistä on joku herpesvirus joka ei koskaan poistu kokonaan elimistöstä.
On. Bipolaarisuus. En tiedä elinajan ennustetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on atoopinen iho joka oireilee jatkuvasti. Sitä on hoidettu nyt kortisonilla ja se helpottaa aina vähäksi aikaa mutta ärtyy sitten uudelleen. Seuraavaksi kai aletaan antamaan valohoitoja. Ei ole hengenvaarallista mutta todella elämänlaatua alentavaa kuitenkin kun jatkuvasti jostain kutisee ja kirvelee ja iho on kuin kauhuelokuvien zombeilla.
Mitä helvetin alapeukuttamista on minun atoopisessa ihossani? Se on parantumaton sairaus jota aloituksessa kysytäänkin. Toivon tosissaan että alapeukuttajat saavat saman vaivan.
Aika noloa tulla kuolemansairaan ketjuun kitisemään jostain atooppisesta ihosta. Joo, minullakin on parantumaton sairaus, huuliherpes! On onneksi remissiossa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole vakavaa sairautta mutta lähden kohta viemään vauvaa järveen.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika noloa tulla kuolemansairaan ketjuun kitisemään jostain atooppisesta ihosta. Joo, minullakin on parantumaton sairaus, huuliherpes! On onneksi remissiossa.
Sinä täällä kitiset. Tuollainen alapeukuttava tekojeesus. Mene hoidattamaan pääsi kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa sulla olla herpes jossain muualla kuin huulessa. Sitä se teettää kun kaikenmaailman nokipoikien kanssa vehtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kyseli parantumattomia sairauksia, ei kuolemansairaita. Miksi tulet ap:n aloittamaan ketjuun leikkimään sheriffiä?
Haluisin kysyä, että miten olet vielä hyvissä voimissa, jos elinaikaa jopa vain 2 kuukautta?
mitä ap kadut elämässä ja mitä olisit tehnyt toisin, jos olisit tiennyt kuolinikäsi aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelet lopusta?Olet alle 50v.
Elämä jää kesken. En pelkää kuolemaa, pelkään enemmän loppua jos se on kovin kivulias. Olen nyt jo opiaateilla, niiden määrää voidaan tarvittaessa nostaa paljonkin. Mutta en haluaisi olla pöllyssä. Kipulääkkeen määrän säätäminen on pirullista, eikä kivuilta voi välttyä. Olen tehnyt elvytyskiellon, toivon että kun aika on lähellä, saan sairauskohtauksen joka vie minut lopulta nopeasti.
Olen eutanasian vankka kannattaja, harmittaa, ettei Suomessa ole siihen mahdollisuutta.
Minkälaisia kipuja sinulla on?
Miten mies ja jälkikasvu suhtautuu?
Eipä tuo kilpirauhasen vajaatoiminta parane, eikä se kyllä tapakaan. Jos nyt otan isäni ja äitini ikien keskiarvon niin elän vielä 30 vuotta.