Kumman kanssa seurustelisit mielummin, säästeliään kitupiikin vai törsääjän kanssa?
Kommentit (31)
Törsääjän. Kitupiikkiys on vastenmielinen piirre ihmisessä.
Säästelijään kitupiikin vaikka hermot kyllä menisi pitkän päälle.
Molemmissa tapauksissa täysin omat rahat
Onneksi on menossa jo 28. vuosi järkevöityneen rahankäyttäjän kanssa (helppoa kun minä hoidan raha-asiat 100%), ei tarvitse ikinä riidellä tuloista eikä etenkään menoista.
Vierailija kirjoitti:
En välittäisi mihin seurustelukumppani käyttää rahansa.
Törsääjä tuhlaa omat rahansa ja vaatii sinua maksamaan niitä. Myös pakolliset menot kuten vuokrat hän jättää hoitamatta ja jos et maksa, tulee sinulle ongelmia.
Kitupiikki vahtii myös sinun rahoja ettet käytä niitä turhuuteen. Turhuutta on sitten ihan kaikki paitsi halvimmat ruokatarvikkeet päiväysalennuksella.
Mitä enemmän törsää rahaa minuun, sitä enemmän herutan.
Ensimmäinen aviomieheni oli kitupiikki, nykyinen törsääjä. Minä välistä.
Ensimmäisessä oli hyvää se, että avioeron sattuessa, kun meillä ei ollut avioehtoa, sain niin paljon rahaa, että sain ostettua velattoman kämpän hgistä.
Nykyisen aviomiehen kanssa elämä on moninkerroin hauskempaa, koska hän törsää minuunkin. Tämä vaatii vain laskujen organisointia: mies siirtää palkkapäivänä x euroa minulle ja minä hallinnoin laskunmaksamista.
vastaus kysymykseen: törsääjän valitsen.
Kitupiikki vaatii minua maksamaan ja tekemään kaiken hänen puolestaan. Törsääjä törsää rahat mielummin minuun.
Törsääjän. Olen itsekin törsääjä ja kerran täällä vain eletään 🤑
Mä elän säästeliään mutten kitupiikin miehen kanssa. Se on kaukaa viisas ja on säästänyt mukavasti myöhempiä vuosia varten. Ei tarvitse sitten eläkkeellä kituuttaa. Meillä hankitaan toki kaikki tarpeellinen ja käydään joskus esim. ulkona syömässä. Me nautitaan ihan tavallisesta elämästä.
Jos törsääjä on samalla myös hamstraaja, ei tulisi mitään. Vanhempani olivat hamstraajia, ja en suostuisi elämään kenenkään turhan krääsän keskellä enää mistään hinnasta.
Kumpikin sinänsä kävisi, jos oletetaan, että minun rahoihini ja talouteeni niillä ei olisi vaikutusta. Käytännössä kuitenkin kitupiikki saattaisi jarrutella yhteisen kodin remontteja ja omaa puolikastaan yhteisistä kuluista, ja itse en halua asua missään 18-asteisessa läävässä, jossa kaapinovet repsottaa saranoiltaan ja suihkussa saa käydä joka toinen päivä viisi minuuttia. Ehkä törsääjä olisi parempi, kunhan ei törsää luottotietojaan. Tosin haluaisin varmuuden vuoksi itse omistaa asunnon yksin, niin se ei voi mennä alta, jos törsääjä sössii asiansa. Törsääjä saisi maksaa juoksevia kuluja tulojen suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellisena ihmisenä ymmärrän mielummin kitupiikkiä. Isä ei voi tuhlata kaikkia rahojaan pelkästään itseensä.
Luuletko, että se kitupiikki käyttää niitä rahoja edes lapsiin? :D
Ei sillä ole minulle melkein mitään merkitystä, mitä kumppanini rahoillaan tekee. Meillä ei ole mitään yhteistaloutta.