Äkkilähdötkin törky kalliita, menee motivaatio työnteosta
Olemme mieheni kanssa (ei lapsia) joka kesä lähteneet viikoksi välimerelle, useimmiten äkkilähdöllä. Lennot+hotelli on maksanut n. 400€ per henkilö.
Nyt kun katsoo matkojen hintoja niin eihän noissa ole mitään järkeä. Lennot ja kämänen kahden tähden huonot arvostelut saanut hotelli, hinta n. 500€-600€ hlö.
Jos siis haluaisimme saman tasoisen reissun mitä aiemmin ollut, niin pitäisi pulittaa vähintään 700€ hlö, + siihen vielä käyttöraha (ravintolat jne).
Nämä matkat ovat aina olleet meille molemmille tärkeä asia, reissussa pääsemme aina kunnolla rentoutumaan ja se antaa motivaatiota jaksaa taas tehdä töitä.
Ei paljoa Pärnuut ym kiinnostele. Pitäisikö tässä ryhtyä työttömäksi, menee täysin motivaatio työnteosta kun ei kuitenkaan ole varaa palkita itseään.
Kommentit (188)
Toivottavasti näkyy, ettei olisi koneet ja paikat niin täynnä. Saisi vähän väljemmin matkustaa.
Mulla on mennyt motiivi työntekoon, kun en pysty ostamaan 500 euron t-paitaa ja 700 euron housuja. Kyllä tämä yhteiskunta on mätä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mennyt motiivi työntekoon, kun en pysty ostamaan 500 euron t-paitaa ja 700 euron housuja. Kyllä tämä yhteiskunta on mätä.
Ei vaatteita ja matkustelua voi verrata keskenään
Itse päädyin siihen, että otin alkuvuodesta lisätyön, jolla saan kustannettua perheelleni viikon lomamatkan etelään, Suomessa emme matkusta kun täällä on kaikki niin perkeleen kallista.
Niin, ja olen muuten ihan keskituloinen ilman lisätyötäkin, mutta lomalla ei kitsastella!
Vierailija kirjoitti:
Ryanairilla esim. 25.6 Venetsiaan meno-paluu 84€.
Joo ja hotelli venetsiassa on yhtä edullinen😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaatteita ja matkustelua voi verrata keskenään
Ei niin. Vaatteita tarvitaan.
Olin virossa rantalomalla v 2016. Maksoi 200 euroa 4 yötä hotellissa. Jos oikein ulkomaille lähtee niin maksan mielelläni 2000 euroa lomasta kunnon hotellissa. Rahalla ei niin väliä vaan sillä paikalla minne menee.
Air bnb ja lähtö vaikka Tallinnastakin voi säästää.
NYT TURPA TUKKOON JA KATSOKAA MITÄ HÖPÖTITTE 2V SITTEN!
Vierailija kirjoitti:
Juu, kalliita ovat.
Minuakaan ei kiinnosta joku Baltia. Oleellista on ilmasto. Ei hiekkarannalla ole mitään virkaa, jos siellä palelee.
Kuka enää käristää itseään auringossa? Ihosyöpä, ihosyöpä
Kyllä teillä siihen varaa on, jos lähdette vain kerran. Suosittelen lämpimästi, ja hyvästi!
Eikä asiaa auta se että kun katsoo lentoja niin päällepäin hinta näyttää X, mutta sitten pitääkin ottaa lisäkäsimatkatavaroita kun hintaan ne eivät enää kuulukaan ja loppujen lopuksi hintaa lisää monta kymppiä
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos otat matkatavoita mukaan joko ruumaan tai matkustamon ylähyllylle, niin lennon hinta on yli 250 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Ala roadmaniksi, niillä ei rahat lopu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos otat matkatavoita mukaan joko ruumaan tai matkustamon ylähyllylle, niin lennon hinta on yli 250 euroa.
Sen lisäksi Venetsia on aivan älyttömän kallis paikka. Ei mitään järkeä lähteä sinne, jos on tiukka budjetti.
Itse lähden yksin viikoksi Bulgariaan ja reissu maksoi 650 e, ei todellakaan mielestäni paha vaikka kaverin kanssa huone jaettuna olisi päässyt vieläkin halvemmalla, ei vaan ole kavereita niin yksin on reissattava joten maksan tyhjän vuoteen lisää ekstrana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä sinulla sitten varmaan onkin varaa matkustaa?
Ihme kitinää taas. Juu kaikki on kallistunut, se ole mitään uutta. Menkää vaikka telttaan kuusen alle jos ei talous kestä muutaman sadan euron ylimääräistä kulua.
Työttömänä en varmaan kokisi tarvetta reissata kun joka päivä on lomaa.
Mä vietin talvet Thaimaassa ansiosidonnaisella ennen aktiivimallia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne hinnat kaksinkertaistuneet,ja epäilyttää,että äkkilähtöjen hinnat pidetään yhteistuumin korkeina.
Tjäreborgilla näyttää nyt alennuksia olevan,mm pelkät lennot 400e esim Kroatiaan.Ehkä Airbnb sieltä?
Jonkun matkanjärjestäjän hermo kyllä pettää ennemmin tai myöhemmin ja alennuksia alkaa tulla.
Kun ihmiset jäävät kotiin, hinnat tippuu.
Juttele duunissa pomosi kanssa, kyllä hän varmaan voi järjestää sulle äkkilähdön.