Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ruma? Todennäköisesti olet tyhmä.

Vierailija
18.05.2023 |

Ukkolan kolumnissa kehuttiin Kulta- Iidaa älykkääksi.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suurissa otoksissa asiaa tutkittaisiin, niin älykkyyden ja seksuaalisen vetovoiman välillä tuskin on mitään assosiaatiota tai korrelaatiota lainkaan. 

Ongelma vain on sana älykkyys, jolle ei löydy yksiselitteistä tulkintaa. Ja koska älykkyys on monimielinen sana, julkisesti on mahdollista höpöttää käytännössä mitä tahansa älykkyydesta. On älykkyysosamäärää, on tunneälyä, on sosiaalista älyä. on luovaa älyä, on liikunnallista älyä, musikaalista älyä, jne. 

Koska älyä on joka sortin laista, niin looginen johtopäätös on se, että jokainen yksilö on älykäs omalla tavallaan. 

Poikkeuksen tekevät huippuälykkäät ihmiset, jotka ovat aivan huipulla muiden yläpuolellä, mutta nämä ihmiset ovatkin sitten ubermanejä. 

On tutkittu jo, jo kasvojen viehättävyyden ja älykkyyden välillä ei nähty yhteyttä

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4415372/

Kasvojen viehättävyys ei ole sama asia kuin seksuaalinen vetovoima. Ihmisellä on kehokin. Ja tämän päälle ulkoinen habituskin. 

Jaa. Itse sanoisin että kasvot muodostavat seksuaalisesta viehättävyydesyä ainakin 70 %. Jos on vaikka lihava, se näkyy myös kasvoissa rumuutena.

Vierailija
42/52 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko ketään, joka olisi kaunis ja älykäs?

Monta ja kaikkein kaunein ystävistäni on myös Mensan jäsen.

Minä olen ruma Mensan jäsen. Mensassa on paljon rumaa porukkaa. Ehkä kauniit eivät liity.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän se on aina haukkumassa naisia ja ylistämässä miehiä, koska se on niin tyypillinen pick me-eukko kuin olla ja voi. Miesten ja etenkin sellasten toksisten misogynistipersujen hyväksyntää se on aina kerjännyt.

Toi "pick me" termi kuulostaa aika kulttimaiselta ajattelulta. Siis eihän kukaan voi aidosti olla kultin kanssa eri mieltä, kun sillä on niin hieno sanoma. Heillä täytyy olla joku katala agenda, jonka vuoksi he ovat eri mieltä.

Vierailija
44/52 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suurissa otoksissa asiaa tutkittaisiin, niin älykkyyden ja seksuaalisen vetovoiman välillä tuskin on mitään assosiaatiota tai korrelaatiota lainkaan. 

Ongelma vain on sana älykkyys, jolle ei löydy yksiselitteistä tulkintaa. Ja koska älykkyys on monimielinen sana, julkisesti on mahdollista höpöttää käytännössä mitä tahansa älykkyydesta. On älykkyysosamäärää, on tunneälyä, on sosiaalista älyä. on luovaa älyä, on liikunnallista älyä, musikaalista älyä, jne. 

Koska älyä on joka sortin laista, niin looginen johtopäätös on se, että jokainen yksilö on älykäs omalla tavallaan. 

Poikkeuksen tekevät huippuälykkäät ihmiset, jotka ovat aivan huipulla muiden yläpuolellä, mutta nämä ihmiset ovatkin sitten ubermanejä. 

On tutkittu jo, jo kasvojen viehättävyyden ja älykkyyden välillä ei nähty yhteyttä

Kasvojen viehättävyys ei ole sama asia kuin seksuaalinen vetovoima. Ihmisellä on kehokin. Ja tämän päälle ulkoinen habituskin. 

Jaa. Itse sanoisin että kasvot muodostavat seksuaalisesta viehättävyydesyä ainakin 70 %. Jos on vaikka lihava, se näkyy myös kasvoissa rumuutena.

Okei, yllättäen naiset voi naamakuvassa olla kauniita vaikka tapaaminen paljastaa läskin valaan

Vierailija
45/52 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko ketään, joka olisi kaunis ja älykäs?

Monta ja kaikkein kaunein ystävistäni on myös Mensan jäsen.

Tämä tutkimus ei saa tukea Mensan-kokouksista. Mutta toki otanta on pieni.

Vierailija
46/52 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, yllättäen naiset voi naamakuvassa olla kauniita vaikka tapaaminen paljastaa läskin valaan

Koska niissä kikkaillaan kuvakulmilla. Mutta jos katsot livenä tai passikuvaa, näkyy lihavuus jo kasvoissa.

Vierailija
47/52 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit sanoa noin, mutta puheillesi ei löydy mitään empiiristä todistusaineistoa. 

Vierailija
48/52 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit sanoa noin, mutta puheillesi ei löydy mitään empiiristä todistusaineistoa. 

No eiköhän löydy. Esim. lihavuus (=seksuaalisesti epäviehättävää) näkyy myös kasvoissa. Kasvot ovat niitä jota ensiksi ja eniten katsotaan.

Vierailija
49/52 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruma mutta en ole tyhmä.

Mikä on älykkyyden mittari? En ole Mensan jäsen enkä varmastikaan mikään superälykäs. Joissakin netin typerissä testeissä olen joskus vedellyt 120-140 tuloksia mutta eipä ne kai oikeasti tarkoita mitään. Ylioppilaskirjoituksista kirjoitin kuusi L:ää, gradusta sain vain eximian. Lukion päättötodistuksen keskiarvo oli 9,8. Minulla on säännöllinen työ enkä ole koskaan ollut työttömänä.

Mitä tarkoitetaan sillä, että rumuus olisi yhdistettävissä tyhmyyteen? Tai älykkyys kauneuteen? Geenilotto on kuitenkin aika satunnaista, ja jokin heikompi yhdistelmä ei tee automaattisesti kaikista geeneistä heikkoja. Mutta älykäs ihminen ansaitsee todennäköisesti sen verran rahaa, että voi panostaa ulkonäköönsä köyhempää enemmän. Laadukkailla vaatteilla ja huolitetulla ulkonäöllä antaa helposti kuvan kauniista. Nuorepana panostin ulkonäkööni enemmän enkä välttämättä ollut ihan jokaisen mielestä ruma mutta näin vanhemmiten ei asia enää jaksa kiinnostaa ja nyt kukaan ei kutsuisi minua kauniiksi. Ei se silti tarkoita, että olisin absoluuttisen ruma ilman mitään toivoa. Riittävällä rahalla saisin itsestäni ainakin keskiverron silläkin saralla.

Vierailija
50/52 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt vanhana ja rumana paljon onnellisempi kuin nuoruudessa mikä oli järkyttävän ulkonäkökeskeistä kilpailemista, haukkumista ja vertailemista, ulkonäön mukaan luokittelua. Taitaa se olla nykyaikana vielä pahempaa. Ei käy kyllä nuoria kateeksi.

Koin nuoruuden olevan kaikkein rankinta aikaa ja vaatteista alettiin heti yläasteella pilkkaamaan jos poikkesi vähän muista ja nykyään se näyttäisi alkavan jo esikouluikäisistä.

Ystäväni lapsen koulussa oikein kiellettiin puhumasta ja arvostelemasta toisten vaatteista niin se oli mielestäni oikein ja tervettä että aikuiset puuttuvat. Kiitos siitä opettajalle joka tämmöisen säännön alkoi laittamaan. Olisipa ennenkin ollut yhtä viisaita opettajia. 

Minä en aikuisenakaan ikinä puhu kenenkään vaatteista enkä kehukkaan kenenkään vaatteita. Ärsyttää se jos joku puhuu toisten vaatteista vaikka olisi sitten positiivistakin. 

Vierailija
51/52 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä?Mitä...?

Vierailija
52/52 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkola on yhtä selkee pick up -girl kuin Purra on häiriintynyt sellainen.

Ja juu olen ruma ja mun äo on 145. Tarkka, mutta nopea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän