Menin sit ottamaan yhteyttä poikaystävän exään
Lyhyesti : meillä noin vuoden mittainen seurustelu suhde takana , mies aivan ihana , ehkä liiankin , todella aikaisin puhui isoja sanoja , romantisoi kaiken , ei ole koskaan tuntenut vastaavaa kuin minun kanssa jne. Yhdistin jotenkin selailtuani hänen some tilejä kuka hänen exä on , pistin hälle viestiä ja kysyin suoraan onko mitään ns huonoa sanottavaa hänestä.
Sanoi heti että ei kannata luottaa , on hyvä puhumaan ja antaa olettaa että olet suuri rakkautensa , mutta kaikki on valhetta. Oli jäänyt kiinni pettämisestä ym. Ehkä suurin kolaus oli kun kuulin että oli esitellyt exän äidilleen , minulle väitti että ei ole ketään ennen perheelleen esitellyt. Miten tästä eteenpäin ?
Kommentit (86)
Hauskaa kun ap itsekin tuossa sanoi ettei ilostuisi jos hänestä kyseltäisiin exiltä. Oletteko jotain persoonallisuushäiriöisiä jos ette näe toiminnassa mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Täällä onkin paljon valehtelevia pettäjiä, kun se haluavat niin kovasti salata menneitä suhteitaan.
Se on iso red flag, jos mies yrittää estää keskustelemasta exän kanssa.
Miksi edes vaivaudut seurustelemaan jonkun kanssa, kun et luota häneen tippaakaan? Mitä oikein saat siitä?
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kun ap itsekin tuossa sanoi ettei ilostuisi jos hänestä kyseltäisiin exiltä. Oletteko jotain persoonallisuushäiriöisiä jos ette näe toiminnassa mitään väärää.
NARSISTIT on juuri sellaisia jotka antaa itselleen luvan tehdä mutteivät salli samaa itseään kohtaan tehtävän.
Vierailija kirjoitti:
Jos exäni nyksä ottaisi minuun yhteyttä niin saattaisin hieman värittää juttua. Pääsisipä eroon noin tungeksivasta tyttiksestä.
Naiset ovat selkäänpuu kotta via kieroilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sanon että jos saisin tietää että exiltä kyselty niin se olisi monoa saman tien, homma helpottuu.
Eli on salattavaa. Nice.
Ei, vaan se on ihan periaatekysymys että jos minuun ei sen vertaa luoteta niin lähteköön sitten litomaan.
Vääriin ihmisiin luottamisesta on moni maksanut kalliisti.
Exiltä kyselyä vastaava tilanne on, kun auton ostoa suunnitteleva lukee autovertailuja/testejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä onkin paljon valehtelevia pettäjiä, kun se haluavat niin kovasti salata menneitä suhteitaan.
Se on iso red flag, jos mies yrittää estää keskustelemasta exän kanssa.Miksi edes vaivaudut seurustelemaan jonkun kanssa, kun et luota häneen tippaakaan? Mitä oikein saat siitä?
Tiedätkö että valehteleva ja epärehellinen ihminen painostaa muita luottamaan sokeasti juuri noin kuin itse teet palstalla?
On järkevää itsesuojeluvaistoa ottaa selvää seurustelukumppanin taustoista.
Ja valtava hälytysmerkki, jos kumppani yrittää estää toista tekemästä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sanon että jos saisin tietää että exiltä kyselty niin se olisi monoa saman tien, homma helpottuu.
Eli on salattavaa. Nice.
Ei, vaan se on ihan periaatekysymys että jos minuun ei sen vertaa luoteta niin lähteköön sitten litomaan.
Exiltä kyselyä vastaava tilanne on, kun auton ostoa suunnitteleva lukee autovertailuja/testejä.
Exiltä kysely vastaa tilannetta kuin kyselisit käytettyä romuautoa myyvältä että onko se hyvä. Tottakai se on hyvä aivan kuten exät aina paskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on iso red flag, jos mies yrittää estää keskustelemasta exän kanssa.Miksi edes vaivaudut seurustelemaan jonkun kanssa, kun et luota häneen tippaakaan? Mitä oikein saat siitä?
Tiedätkö että valehteleva ja epärehellinen ihminen painostaa muita luottamaan sokeasti juuri noin kuin itse teet palstalla?
Sinusta olisi siis täysin ookoo että exiisi otetaan yhteyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli on salattavaa. Nice.
Exiltä kysely vastaa tilannetta kuin kyselisit käytettyä romuautoa myyvältä että onko se hyvä. Tottakai se on hyvä aivan kuten exät aina paskoja.
Paitsi, että exä ei ole myymässä mitään. On jo päässyt eroon.
Olisi hauska olla kärpäsenä katossa kun joku tällaisen "kuuluu ottaa selvää"-tyypin kumppani ykskaks ilmoittaisi että hei baitövei soittelin tos sun exälle vähä ja kyselin asioita :D
Minä olen ollut se eksä, keneltä on uusi puoliso kysellyt asioita. Meidän tapauksessa kyse tosin oli väkivallasta ja kerroin rehellisesti, mitä mies minulle teki. Samaa oli tehnyt uudellekin. Meillä oli pitkähkö ja hyvä keskustelu kyllä. Siitä tosin en tiedä miten reagoisin, jos joku kyselisi asioita "muuten vaan", tuo väkivalta on eri asia.
Jos joku kysyisi minulta jostakusta exästä niin en sanoisi mitään vaan käskisin ottaa itse selvää vaikka olisi ollut minkälaiset riidat erotessa...ellei kyseessä olisi pahoinpitelyä tai raiskausta tai vastaavaa.
Jos joku minun exältä kyselisi minusta niin se saattaisi olla tervemenoa koska en voi ymmärtää tuollaista urkkimista. Eikä sillä ole edes väliä että mitä exä minusta puhuisi.
Ap, kun nyt kuitenkin menit jo kysymään niin tuo että on leperrellyt omiaan vanhempiensa tapaamisesta on jonkinlainen hälytysmerkki. Puhu hänelle suoraan jos vaan pystyt, ei ole suhteelle hyvä alku että heti alussa on epäluottamusta ja valehtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli on salattavaa. Nice.
Paitsi, että exä ei ole myymässä mitään. On jo päässyt eroon.
Suhteet kun usein päättyy riitaisasti ja vikaa kummassakin osapuolessa, niin mitähän vastauksia silloin kuvittelet siltä exältä saavasi.
Kyllä minun exältäni saa vapaasti kysellä esim. suhteen loppumisen syistä yms isoista linjoista. Tuskinpa uusi mies edes haluaisi kysellä lempiasennoistamme tai vastaavasta.
En ole riidoissa exien kanssa, eikä ole mitään hämärää salattavaa. Aika samaa pidän kynnyskysymyksenä uusillekin miehille eli jos josjotain hähmäistä salattavaa on, niin suhde sellaisen ihmisen kanssa ei kiinnosta minua. Sitähän nämä kysymisen kieltäjät tietysti pelkäävätkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en viitsisi nolata itseäni kilkuttelemalla miehen entisille vaikka seurustelisin Ralph Fiennesin kanssa. Kyllä se todellinen luonne aika nopeasti paljastuu. Siihen ei mitään exien neuvoja tarvita natsaako pitemmän päälle vai ei.
Minun henkeni saattoi pelastaa miehen exä tai ainakin väkivallalta.
Seurustelin ja tapailin miestä noin puolen vuoden ajan ja suhde tuntui niin hyvältä, ettei se voinut olla totta. Mies suunnitteli jopa innokkaasti häitä, kun oli tavannut elämänsä naisen, vaikka itse jarruttelin koko suhteen ajan.
Olin kerran kirpparilla ja huomasin jonkun naisen vilkuilevan minua, kunnes lähestyi ja fiksun oloinen nainen kertoi tietävänsä, kuka olen ja kenen kanssa seurustelin. Ja pyysi, voiko hän sanoa minulle viisi sanaa. Ja ne sanat olivat: peru häät ja lähde heti yhdestä iskusta.
Pyysin hänet kahville ja hän kertoi tarinansa, otin opikseni ja sama kaava meinasi käydä toteen miehen kanssa. Eikä helpolla päässyt eroon, vielä 5v jälkeen yritti ottaa yhteyttä.
Ulkoisesti fiksu mies ja johtavassa asemassa töissä.
Ehkä kannattaakinkysyä siltä seurustelukumppanilta, että onko hänelle ok kysyä asiaa eksältä. Jos hän esim on sanonut suhteen päättyneen, koska ex petti, niin on erittäin hälyttävää, jos sitä ei saa varmistaa exältä. Taisikin olla niin, että se oli tämä uusi mies, joka oli pettänyt.
Voi hyvin myös ehdottaa tapaamista eksän kanssa. Itse tapasin mieheni eksän n 5 kk päästä seurustelun alusta, istuimme alas kaikki kahvipöytään. Myös se ex halusi tavata minut, koska heillä oli lapsia ja tottakai halusi nähdä, millainen uusi nainen lasten elämässä tulee olemaan.
Kun kaikki ovat rehellisiä, ei tarvitse salata mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoisesti fiksu mies ja johtavassa asemassa töissä.
Haluatko esittää, että johtavassa asemassa olisi positiivista? Isot kihot niitä pervoimpia pettäjiä vasta onkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Parisuhde on ihmiselle iso juttu, miksi ei selvittäisi taustoja.
Näinhän tehdään myös työelämässä, pelataan varman päälle ja selvitetään työntekijän taustat.
Tai jos ostetaan auto, selvitetään huoltokirjasta huollot ja yritetään kysellä auton entisiltä omistajilta, millainen auto.
Tai jos ostetaan okt, sielläkin yritetään saada selvitettyä entisiä omistajia ja kysellään okt kunnosta.
Miksi parisuhteeseen pitäisi luottaa sokeasti ja ottaa suuria riskejä, epävarmuuksia ja ongelmia?
Itse ainakin teen taustatyötä ja jotkut suhteet ovat tyssänneet jo alkumetreillä.
Kyllä teit väärin. Teidän asianne, kemianne tai keskinäinen luottamuksenne tai sen rakentaminen ei kuulu kenellekään, vähiten jommankumman exälle. Kyllä rehellisen pohjan, kasvualustan ja luottamuksen maton vetäisit kummankin jalkojen alta nyt pois.
Se on iso red flag, jos mies yrittää estää keskustelemasta exän kanssa.