Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käärijä ja Bojan fiilistelyketju

Vierailija
17.05.2023 |

Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...

Kommentit (123801)

Vierailija
119061/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.instagram.com/reel/Cx96PjgNJZG/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Tässä tämä käännös.

Are Slovenian fans as passionate as the Finns?? 🔥

Vierailija
119062/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kris taisi sanoa siinä eilisessä toisessa haastattelussa joka tuli illalla JOSubsiin että heidän kuuntelijoista 90% on jo Slovenian ulkopuolella. Jos oikein muistan. Aika paljon. Voi se olla että maailma vie pojat (Lontoo?).

No maailmanvalloitustahan pojat on koko ajan aika avoimesti suunnitelleet. Euroviisut oli siinä erinomainen ponnahduslauta, varsinkin kun kotimaassaan ovat aika lailla tainneet saavuttaa kaiken, mitä saavutettavissa on. Ja seuraava levykin äänitetään Briteissä. En lainkaan yllättyisi, jos he muuttavat sinne seuraavien vuosien aikana ja yrittävät läpimurtoa sielläpäin, vaikka tällä hetkellä heidän suurin kuuntelijakuntansa Suomessa onkin.

Valitettavasti en usko JO:n menestykseen Briteissä elleivät vaihda kieltä kokonaan englanniksi enkä oikein sittenkään koska kilpailu on kovaa ja paikallisia samantyyppisiä bändejä on paljon 😕

Sama. Tosin en ole seurannut Brittien musiikkimarkkinoita, enkä uutta musiikkia nykyisin muutenkaan, jotta varsinaisesti voisin vertailla. Esim 1975:stä en ollut kuullut koskaan. 

Onko sieltä tullut muita suhteellisenkaan kuunneltuja bändejä muualle kuin brittimarkkinoille viime vuosi(kymmenenä)na?

Viimeiset omat tietoni ovat ajalta Pulp, Blur, Oasis.

Tällä hetkellä ei ole pinnalla / suuressa julkisuudessa yhtään Britti bändiä jossa olisi nuoria hyvännäköisiä miehiä soittamassa soft tai indie rockia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
119063/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että Joksut muuttaisi ikinä kokonaan ja pysyvästi Britteihin. Ei synny viiden ihmisen bändissä, jossa kaikilla läheiset Balkanilla, sellaista konsensusta, että se onnistuisi.

Jep, kuka niistä vähiten menisi Britteihin? Miksi ajattelen, että Jure? (Nacen ollessa mutulla itselleni täysin ilmeinen ei-menijä)

Vierailija
119064/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, noutaja saapuu tälle naudalle. Teams-palaveri, mikki päällä ja B+N haastattelu täysillä kolme kertaa putkeen :D Merenpohja kutsuu.

Vierailija
119065/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että Joksut muuttaisi ikinä kokonaan ja pysyvästi Britteihin. Ei synny viiden ihmisen bändissä, jossa kaikilla läheiset Balkanilla, sellaista konsensusta, että se onnistuisi.

Jep, kuka niistä vähiten menisi Britteihin? Miksi ajattelen, että Jure? (Nacen ollessa mutulla itselleni täysin ilmeinen ei-menijä)

Nacenkin itse kuvittelisin ei-menijäksi, hänellä on kuitenkin aina Sloveniassa musiikkiura oli stara tai ei, ja se että soitti housebändeissä minusta kertoo, että tärkeämpää musiikki työnä kuin olla stara. Mutta en ihmetteisi vaikka olisi kuka muukin, koska vaikka olisi mitä ambitioita, läheiset ja kotikulmat voivat mennä silti ohi.

Vierailija
119066/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

B on jotenkin itsestäänselvästi se joka viihtyisi Lontoosta. Jan, en tiiä, toisaalta siinä on se puoli joka haluaa vetäytyä vuorille kissoja silittelemään. 😊 Kriisin näkisi ehkä enemmän siellä Hollannissa.

Vierailija
119067/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole elämää, kun tää loppuu 😩

Stozicen jälkeen tää loppuu

Rauhoitu. Miten niin loppuu. Tulee muut loppuvuoden keikat ja uutta musiikkia ensi vuonna.

Ei ole enää mitään mitä odottaa, että K ja B tyyliin varmasti tekisivät yhdessä. Jos heitä ei nähdä ensi kesään mennessä kertaakaan yhdessä niin what's the worth of following it?

Käärijällä on isommat kalat mielessä. En usko hetkeäkään että yhteistä biisiä tulisi Jokereiden kanssa. Ovat niin pieni nimi etteivät hyödytä Kärtsän uraa lainkaan. Hän hakee nyt isoa nostetta uralleen ja nyt on aika tahkota kun rauta on kuumaa. Siellä on tehty pitkän tähtäimen suunnitelma uran kannalta ja se ei sisällä Jokereiden nimeä.

Kuulostaa tylyltä mutta on mitä todennäköisimmin totta. Ja välillä totuus tekee kipeää. Ystävyys voi jatkua yksityisestikin.

Tässä on halvatun ristiriita, jota yritän selvittää itselleni. K. on sanonut, että haluaa pääasiallisesti keikailla Suomessa ja siten nuohoaa maakuntien turuja ja toreja mielummin kuin esim. kävisi tekemässä keikkoja vaikka silloin tällöin ulkomailla lukuunottamatta tulevaa ulkomaan kiertuetta. Kuitenkin kiinnostavien yhteistyökuvioiden sanotaan olevan mielummin suuria tähtiä, jotka luo nostetta uralle. Miksi ihmeessä? Jos ei kaipaa enempää läpimurtoa ulkomailla, sama kai on se, onko kiertuebussin kyydissä jokerit tai joku muu ei niin tunnettu artisti.

Ehkä kyseessä voi myös olla Kn omien tavoitteiden ja unelmien saavuttaminen koskien artisteja kenen kanssa haluaa tehdä yhteistyötä. Ilman että ajattelee asiaa vain hypen nostatuksen kannalta. Onhan se hienoa jos esim. joku oma idoli tai muuten iso artisti ottaa yhteyttä yhteistyön merkeissä, varmasti useimmat artistit tarttuisivat tällaseen tilaisuuteen oli sitten tarkoituksena pysyä Suomen markkinoilla tai suunnata ulkomaille.

Vierailija
119068/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta päästäis taas eteenpäin, niin tässä siis todellisuus tiivistettynä, ettei tarvitsisi enää jankata:

K:n ja B:n välillä ei ole yhtään mitään erityistä,  yhteyttä ei pidetä eikä haluta nähdä enää koskaan, K ja JO eivät halua enää ikinä tehdä mitään yhdessä, K:n musiikki on huonoa ja hän on itsekin ällö, JO:n musiikki on huonoa ja B on itsekin ällö (plus K:n suosion hyväksikäyttäjä!), kaikki on fanserviceä ja laskelmointia ja YLIPÄÄTÄÄN KAIKKI ON HUONOSTI JA ANKEAA.

Jatkakaa!

Jatkan. Hävettää, miksi ihmeessä menin kysymään kuvaa tuolta taivaalliselta B ltä. Tällainen täti. Miksi neuloin, en enää ikinä lahjo ketään, ainakaan alle 50 vuotiasta.

Ei mulla ainakaan ole yhtään tuollaiset fiilikset, vaikka neuloin. Mä neuloin omaksi ilokseni ja mä ajattelin, että ne sukat voi olla pojista tyhmätkin, mutta so what? Ikinä en ole ketään idoliani lahjalla nakannut, olin vain otettu kun sain täältä inspiraatiota tehdä niin! Ja siis jos saivat niitä liikaa, niin ei ne mun neulomukset yksin se liika olleet. Elämä on! Voi jättää pitsipaitaa ja pöksyjä Suomi loverille, että mahtuu vähän lahjoja matkalaukkuun! :D

En halua yhtään vähätellä muita neulojia. Kerroin vain, mikä tunne tuli tuosta lempilahjan esittelystä.🧶🧶 Olihan se hienoa, että tehtiin lahjoja ihan itse.

No voi että. Joskus on vaikeaa tietää itseään etukäteen. Onko fiiliksesi oikeasti se, että jos nyt voisit valita, jättäisit tuon neulomishomman kohdaltasi väliin? Enkä kysy todellakaan pahalla, itse esim. jätin Turun konsertin väliin, vaikka mulla oli lippu, omaa uupumustani peläten. Oli oikea ratkaisu, vaikka ei se kivalta tuntunutkaan. Mutta se kuitenkin osoittautui oikeaksi. 

Hyvä kysymys. En ehkä kuitenkaan jättäisi tekemättä, jos nyt valitsisin. Ikäkysymys mulla taitaa olla tuolla taustalla jatkuvasti ja se pelko, että teen itseni naurettavaksi, kun fanitan tällä hetkellä noin nuorta. Tapasin vanhaa ystävää tällä viikolla ja kysyin häntä yhteen konserttiin mukaani. Hän sitten totesi, että esiintyjä on niitä nuorten juttuja, joita hän ei enää ole seurannut. Tuli vähän hassu olo, että missä kuplassa oikein elän. Taitaa olla molempi parempi, kukin tekee mikä itseä kiinnostaa. Ja silti epäilen, että mussa on jotain vialla, niin usein olen erilaisissa konserteissa nykyään se vanhin.

Vierailija
119069/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en pääse yli ajatuksesta, että jos JO ja K tekis yhteiskiertueen <3 <3  Ja miten kivasti Kris puhui Kärtsästä.

Olisi kyllä huippu, mutta ei ne voi tehdä yhteiskiertuetta vain sillä perusteella, että heillä on kivaa keskenään. Kun Kris siirtyi puhumaan musiikillisesta yhteistyöstä, tuli esiin ihan muut nimet.

Onko joku syy miksi eivät voisi tehdä? Heillä on kuitenkin varsinkin Suomessa paljon samoja faneja, joille yhteiskiertue olisi unelmien täyttymys.

K tuskin myöskään ihan itse päättää kiertueistaan koska hänellä on niitä taustajoukkojakin siellä takana voi olla että eivät arvostaisi yhteiskiertuetta JO:n oon kanssa Ja tarkoitan nyt esim levy-yhtiötä

Olisipa tyhmää levy-yhtiöltä rajoittaa artistin omaa vapautta tuolla tavalla. Toivottavasti K tekee kuten haluaa ja haluaa sen yhteisen kiertueen.

Mietin kans tuota, että eihän se yhteiskiertue olisi samanlaista yhdessäoloa kuin NT:llä. K lla olisi koko oma porukka mukana.

NO SEPÄ. Sen takia en edes juuri innostu tuosta ajatuksesta, se dynamiikka olisi aivan erilaista, kun K.lla olisi koko oma crewnsä mukana. Eli tämä NT oli aivan ainutlaatuinen ihananuudessaan, fiilistelen sitä, enkä odota enkä edes toivo mitään yhteiskiertueita jatkossa. Tapailkoon yksityisesti sitten, jos kiinnostaa. 

Totta

Ois tosi ärsyttävä sellainen kiertue, jossa nämä nimellisesti olisivat yhdessä, mutta oikeasti sitten eivät... ELLEI se menisi niin, että jokin luonnonvoima vetäisi K:n Jokereiden bussiin, eikä sinne otettaisi muita suomalaisia :D Tai muihin tilanteisiin 🙃 Ainakin osaan legeistä toiselle keikkapaikkakunnalle! Osasihan se K Liverpoolissakin viettää aikaa Bojanin kanssa, vaikka muista suomalaisia oli mukana. 

Tosin eivät varmaan pääsis samaan hotellihuoneeseen... 

Jos se kiertue ois useita päiviä kestävä, ehkä siellä kuitenkin ois jotain mehukkaita tilanteita :)

Vierailija
119070/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kris taisi sanoa siinä eilisessä toisessa haastattelussa joka tuli illalla JOSubsiin että heidän kuuntelijoista 90% on jo Slovenian ulkopuolella. Jos oikein muistan. Aika paljon. Voi se olla että maailma vie pojat (Lontoo?).

No maailmanvalloitustahan pojat on koko ajan aika avoimesti suunnitelleet. Euroviisut oli siinä erinomainen ponnahduslauta, varsinkin kun kotimaassaan ovat aika lailla tainneet saavuttaa kaiken, mitä saavutettavissa on. Ja seuraava levykin äänitetään Briteissä. En lainkaan yllättyisi, jos he muuttavat sinne seuraavien vuosien aikana ja yrittävät läpimurtoa sielläpäin, vaikka tällä hetkellä heidän suurin kuuntelijakuntansa Suomessa onkin.

Valitettavasti en usko JO:n menestykseen Briteissä elleivät vaihda kieltä kokonaan englanniksi enkä oikein sittenkään koska kilpailu on kovaa ja paikallisia samantyyppisiä bändejä on paljon 😕

Suoraan sanottuna en minäkään, mutta onhan se rivien välistä helposti luettavissa että Britit taitaa olla se unelmapaikka JOlle. Suurimmat musiikilliset vaikutteet, keikkapaikat jne. taitavat olla sieltä. Heillekin varmasti tullut yllätyksenä, että viisujen jälkeen suurin kuuntelijaryhmä onkin jostain random Suomesta, niin en usko, että he ovat sitä oikein osanneet vielä ottaa suunnitelmissaan huomioon vaan jatkavat toistaiseksi samalla kaavalla kuin ennenkin. Balkanin valloitus varmasti on heillä ollut jo ennen viisuja suunnitelmissa, mutta kaikki muut kuuntelijaryhmät varmaan tuli vähän yllätyksenä.

Yeah, I agree. London is the place to go in Europe if you want to make it big in the music industry. It's like Milan and Paris for fashion. It's just how it is.

Vierailija
119071/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaa mistä ois vielä pitänyt tajuta jokaisen Tavastialla, että kun Bojan alkoi puhua Kärtsästä, se kans tulee lavalle?

No siitä, että jos JO kerran "aikoi" vetää Ccc:n ilmankin Kärtsää, niin mikseivät he sitten tehneet niin myös Oslossa ja Tukholmassa? Haha. Ei kovin loogista, että ois vedetty Ccc ilman Kärtsää Nordic Tourilla vain Suomessa.

Kyllähän muutkin bändit tekee sitä, että vierailemassa maan artistia huomioivat erikseen tai maata muuten. Aika yleistäkin jollain tasolla.

Vierailija
119072/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole elämää, kun tää loppuu 😩

Stozicen jälkeen tää loppuu

Rauhoitu. Miten niin loppuu. Tulee muut loppuvuoden keikat ja uutta musiikkia ensi vuonna.

Ei ole enää mitään mitä odottaa, että K ja B tyyliin varmasti tekisivät yhdessä. Jos heitä ei nähdä ensi kesään mennessä kertaakaan yhdessä niin what's the worth of following it?

Käärijällä on isommat kalat mielessä. En usko hetkeäkään että yhteistä biisiä tulisi Jokereiden kanssa. Ovat niin pieni nimi etteivät hyödytä Kärtsän uraa lainkaan. Hän hakee nyt isoa nostetta uralleen ja nyt on aika tahkota kun rauta on kuumaa. Siellä on tehty pitkän tähtäimen suunnitelma uran kannalta ja se ei sisällä Jokereiden nimeä.

Kuulostaa tylyltä mutta on mitä todennäköisimmin totta. Ja välillä totuus tekee kipeää. Ystävyys voi jatkua yksityisestikin.

Sure, K is more known than JO, not just in Finland but in Europe as well. However, I don't agree that his relationship with B/JO doesn't benefit him. It enables him to show another side of himself.  And this side has a LOT of foreign fans.

Vierailija
119073/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tosi otettu ajatuksesta, että mä lähettäisin pojille yhtään mitään! Ja kun neulominen on mun lempihommaa, niin se tuntui hirveän sopivalta lahjalta, vilkaisivat pojat sitten sukkia taikka eivät. Olen pohtinut neuloisinko vielä Krisille, Jan ja Nace ansaitsisivat sukkia myös, mutta en ole saanut vielä tunnesidettä syntymään väreihin heille. 

Krisille mietin sukkia Hollannin lipun väreissä lisättynä Suomen ja Slovenian lipuilla. Haasteen tuo sen, että värit ovat kaikissa samoja :D

Ihan mielenkiinnosta väreihin kysyn, millaisia värejä olet ajatellut heille, joille sinulla on omat värit mietittynä?

Vierailija
119074/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, noutaja saapuu tälle naudalle. Teams-palaveri, mikki päällä ja B+N haastattelu täysillä kolme kertaa putkeen :D Merenpohja kutsuu.

Eikä!!! Mut hei, siinä kaks jäpää puhuu vain enkkua. Käytännössä yksi. Tietty joku saattoi napata että aihe oli musiikki tai kiertueet, mutta ei välttämättä sitäkään?

Vierailija
119075/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaa mistä ois vielä pitänyt tajuta jokaisen Tavastialla, että kun Bojan alkoi puhua Kärtsästä, se kans tulee lavalle?

No siitä, että jos JO kerran "aikoi" vetää Ccc:n ilmankin Kärtsää, niin mikseivät he sitten tehneet niin myös Oslossa ja Tukholmassa? Haha. Ei kovin loogista, että ois vedetty Ccc ilman Kärtsää Nordic Tourilla vain Suomessa.

Kyllähän muutkin bändit tekee sitä, että vierailemassa maan artistia huomioivat erikseen tai maata muuten. Aika yleistäkin jollain tasolla.

Hmm, niinpä, olettaakohan ihmiset nyt K:ta lavalle, kun Lord of the Lost keikkailee joulukuussa Suomessa ja heillähän on jo CCC cover tehtynä? Onko se jotenkin kiellettyä vetää coverversio ilman alkuperäistä artistia tämän omassa maassa, meinaan? :D

Vierailija
119076/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tosi otettu ajatuksesta, että mä lähettäisin pojille yhtään mitään! Ja kun neulominen on mun lempihommaa, niin se tuntui hirveän sopivalta lahjalta, vilkaisivat pojat sitten sukkia taikka eivät. Olen pohtinut neuloisinko vielä Krisille, Jan ja Nace ansaitsisivat sukkia myös, mutta en ole saanut vielä tunnesidettä syntymään väreihin heille. 

Krisille mietin sukkia Hollannin lipun väreissä lisättynä Suomen ja Slovenian lipuilla. Haasteen tuo sen, että värit ovat kaikissa samoja :D

Ihan mielenkiinnosta väreihin kysyn, millaisia värejä olet ajatellut heille, joille sinulla on omat värit mietittynä?

No tein Jurelle turkoosi-keltaista, Bojanille lämmintä, vähän jopa ruskeaan taipuvaa oranssia olevat sukat. 

Vierailija
119077/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautin Joksujen biiseistä osittain ehkä siksi niin paljon, että ovat sloveniaksi ja valtavirrasta poikkeava sillä tavoin. Englannin kielellä hukkuisi ikävä kyllä johonkin äkkiä. Uusin biisinsä ei ole kolahtanut itselläni kuten niiden muut biisit.

Vierailija
119078/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, niinpä, olettaakohan ihmiset nyt K:ta lavalle, kun Lord of the Lost keikkailee joulukuussa Suomessa ja heillähän on jo CCC cover tehtynä? Onko se jotenkin kiellettyä vetää coverversio ilman alkuperäistä artistia tämän omassa maassa, meinaan? :D

Niin pitääkö covereiden esittämiseen livenä olla luvat???

Vierailija
119079/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomainen huomio Krisin ja K:n väleistä, kiitos tumblr:

https://www.tumblr.com/sve-sto-znam/730231034160037888/between-kris-sha…

Vierailija
119080/123801 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.instagram.com/reel/Cx96PjgNJZG/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Tässä tämä käännös.

Are Slovenian fans as passionate as the Finns?? 🔥

Mä oon oikeasti huolissani noiden kuulosta... Toivottavasti niillä on sellaiset kojeet korvissa, ettei tosiaan tule mitään tinnitusta. Bojan joutuu pitelemään sitä mittaria, niin miten se pystyy tukkimaan korvansa, ressukka?

Ketju on lukittu.