Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käärijä ja Bojan fiilistelyketju

Vierailija
17.05.2023 |

Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...

Kommentit (123801)

Vierailija
108301/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun aloittaja on käynyt parikin kertaa sanomassa että kyseessä on fiilistelyketju eikä mikään puhdas shippiketju. Onneksi tuolla instassa aletaan tajuta että kyseessä ystävyys eikä mikään romanssi.

Minä olen tehnyt tämän aloituksen ja itseasiassa se tehtiin sen takia, että ihmisillä oli halua shippaukseen. Otsikkoon livahti sana fiilistely ja jos täällä on muita alkuperäisiä kommentoijia, niin he varmasti muistavat sen, että tästä asiasta keskusteltiin ja mietittiin, että olisi pitänyt käyttää sanaa shippaus. Harmi, että tästä asiasta joudutaan edelleenkin käymään vääntöä, koska ketju on luotu hyvänmielen ketjuksi, jossa saa fiilistellä, shipata jne. Missään kohtaan ei ole kuitenkaan mainittu, että ankeuttaminen on sallittu.

Kukaan ei tiedä oletko sinä ap vai et, ap on kuitenkin kirjoittanut vähän eri sanoin aiemmin.

Voit etsiä kommenttini ketjun alkupäästä, jos ne siellä vielä on. Ketju luotiin shippausta varten, vaikka kyseistä sanaa ei aloituksessa käytettäköön. Usko sinä ketä haluat, ei se minua haittaa.

Eikä luotu, eikä siellä sitä lue.

En voi sille mitään, jos kommentteja on poistettu. Ihan alkusivuilla kuitenkin sovimme, että tämä on shippausketju. Ketjun kommenteista voi myös päätellä, että sitä se on paljon ollut. T: ei shippaaja, joka muistaa miksi ketju luotiin

Vierailija
108302/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse fiilistelen sitä something more, eivätpä ole sitä ainakaan millään tapaa hillinneet

Niin kauan kuin Jerellä on gf niin en fiilistele muuta kuin spesiaalia ystävyyttä.

Juuri näin ajattelen itsekin. Niin kauan kuin hän on kuvioissa, ei K B ole muuta kuin ystävyyttä vaikka näyttäisi miltä. Gf on se todellinen mittari.

Mikä ihmeen mittari? Kyllä minä tajuan sen, että esim. Nace ja Jan ovat pelkkiä kavereita. Silti shippaan heitä. Eikä se näytä haittaavan heitä, lisäävät vaan löylyä pesään. Sä et nyt taida tajuta, mitä shippaus on. Se on mielikuvaa, fantasiaa, fiktionia. Ei siihen saa sekoittaa mukaan yksityishenkilöitä.

Mitä saat sadusta, jossa on todellisia ihmisiä? Jos uskot itse tuohon "this is only fantasy" -puolusteluusi, niin miksei silloin oikeat sadut riitä?

Miksi sua ottaa noin koville se, että mulla on fantasioita juuri Nacesta ja Janista? Etkö oikeasti ole koskaan haaveillut kenestäkään julkisuuden henkilöstä tai vaikka naapurin tytöstä/pojasta? Minusta olisi outoa, jos saisi fantasioida vain satuhahmoista. En minä ainakaan saa mitään kiksejä piirretystä prinsessa Ruususesta. Ehkä sitten sinä saat.

Tietysti olen salaa haaveillut julkisuuden henkilöistä, fanittaminen ja idolit kuuluu nuoren ja miksei aikuisempienkin henkiseen kasvuun.

Mutta en ole liitellyt julkisuuden henkilöitä mielivaltaisesti romanttisessa mielessä toisiinsa, julkisilla keskustelupalstoilla.

Olen ehkä muinaisjäänne, mutta minusta siinä on jotain kovaa ja ylikävelevää ja nykyajalle tyypillistä narsismia. Näissä aikuisten ihmisten digitaalisissa nukkeleikeissä. (Anteeksi tämä inflaation kärsineen sanan käyttö)

Historia-ohis: fanifiktio ja shippaus ei ole uusi tai moderni ilmiö, joskin internet mahdollistaa laajemman yhteisöllisyyden.

Fanifiktiota (nimenomaan shippausta sisältävää) on ollut ainakin 1700-luvulta lähtien. 1800-luvuilla mm. Bronten sisarukset kirjoittivat fanifiktiota oikeiden mieshahmojen välisistä suhteista. Isompaan tietoisuuteen ficit ja shippaus tulivat 60-70-luvuilla Star Trek-sarjan Spock/Kirk-shippauksen myötä ja real person-shippejäkin alkoi muodostua lisää. Tuolloin ficcejä jaettiin kirjeitse ja fanzine-lehdissä. Esimerkiksi Led Zeppelin julkaisi fanien kirjoittamia tarinoita omassa fanzinessään.

Kiinnostuneille:

https://www.theatlantic.com/culture/archive/2020/02/surprising-18th-cen…

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fan_fiction

https://ultimatepopculture.fandom.com/wiki/Real_person_fiction

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
108303/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on ankeutus?

Vierailija
108304/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oh no, kaikki eiliset saunaficit poistettu!

Mulla on tallessa ainakin muutama, pitänee odottaa sopivaa hetkeä laittaa ne uudelleen plussan puolelle sitten vaikka

Hienoa jos otit talteen.😊 Täältä nähtävästi joku poistattaa taas kaiken.

Onko tämä palsta ihan oikea paikka homoeroottisille kuvitelmille?

Niinpä. Niitä voisi kirjoitella sinne discorgin puolelle tai jonnekin... täällä käy varmaan myös nuorempaa porukkaa joiden silmille ei noi kaikki välttämättä sovi.

Ao3 pääsee ihan vaan klikkaamalla että olen täysi-ikäinen jne. Samoin ihan oikeille prnosivuille. Pitäisi vahtia paremmin mitä ne alaikäiset netissä tekevät. Saattaa olla tämä fiilistelyketjun lukeminen sieltä siveimmäistä päästä.

Vähän ohi aiheen, mutta tää ei ihan pidä paikkaansa. Kyllä, K18 tai AO3 termein E-tason fikkejä pääsee lukemaan ilman tunnuksiakin, jos kirjoittaja ei ole niitä lukinnut. Mutta sivustolle lukittuja fikkejä ei pääse lukemaan ilman tunnuksia, vaikka olisi ihan G-tason (eli S kuten sallittu) fikkikin. Riippuu täysin siitä, miten kirjoittaja on määritellyt pääsyn fikkiin, ja itse asiassa lukitut fikit eivät edes näy haussa kirjautumattomille.

Mutta siitä olen täsmälleen samaa mieltä, että tämä ketju vauvalla on varmaan kepeintä shippausta, mitä olen eläessäni nähnyt. Poistelijat eivät kestä edes humoristisia minifikkejä poikien saunaillasta. Saisivat varmaan slaagin, jos ikinä näkisivät niitä rajuimpia lukon takana olevia K/B-fikkejä AO3:lla. Itse asiassa nämä kauhistelijat varmaan saisi järkytettyä ihan vain jo näyttämällä heille tumblrin puolella olevaa keskustelua.

Itse olen ilman tunnuksia ja sekin meno on jo ihan täyttä asiaa verrattanu tämän palstan ficceihin. 

Vierailija
108305/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tallessa ainakin muutama, pitänee odottaa sopivaa hetkeä laittaa ne uudelleen plussan puolelle sitten vaikka

Niinpä. Niitä voisi kirjoitella sinne discorgin puolelle tai jonnekin... täällä käy varmaan myös nuorempaa porukkaa joiden silmille ei noi kaikki välttämättä sovi.

Ao3 pääsee ihan vaan klikkaamalla että olen täysi-ikäinen jne. Samoin ihan oikeille prnosivuille. Pitäisi vahtia paremmin mitä ne alaikäiset netissä tekevät. Saattaa olla tämä fiilistelyketjun lukeminen sieltä siveimmäistä päästä.

Vähän ohi aiheen, mutta tää ei ihan pidä paikkaansa. Kyllä, K18 tai AO3 termein E-tason fikkejä pääsee lukemaan ilman tunnuksiakin, jos kirjoittaja ei ole niitä lukinnut. Mutta sivustolle lukittuja fikkejä ei pääse lukemaan ilman tunnuksia, vaikka olisi ihan G-tason (eli S kuten sallittu) fikkikin. Riippuu täysin siitä, miten kirjoittaja on määritellyt pääsyn fikkiin, ja itse asiassa lukitut fikit eivät edes näy haussa kirjautumattomille.

Mutta siitä olen täsmälleen samaa mieltä, että tämä ketju vauvalla on varmaan kepeintä shippausta, mitä olen eläessäni nähnyt. Poistelijat eivät kestä edes humoristisia minifikkejä poikien saunaillasta. Saisivat varmaan slaagin, jos ikinä näkisivät niitä rajuimpia lukon takana olevia K/B-fikkejä AO3:lla. Itse asiassa nämä kauhistelijat varmaan saisi järkytettyä ihan vain jo näyttämällä heille tumblrin puolella olevaa keskustelua.

G-tason ficci alkoi vähän kiinnostaa.

Viittasin tässä siis siihen, että AO3:lla on oma jaottelusysteeminsä fikeille: G kuten general audiences (lähimpänä ehkä S/K7), T kuten teen (ehkä K12), M kuten mature (ehkä K16) ja E (K18). Kirjoittaja sitten valitsee ikärajan fikilleen omatunnon mukaan, yleensä just sen perusteella, kuinka paljon siinä on väkivaltaa...tai seksiä. Jos ei se rajumpi kama kiinnosta, niin ne voi filtterien avulla sitten rajata pois. :)

Vierailija
108306/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä muuta sano. Tämä palsta houkuttelee liittymään ties minne.

Vierailija
108307/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se B:n isä mun mielestä

Vierailija
108308/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä muuta sano. Tämä palsta houkuttelee liittymään ties minne.

Aaarching his backk!! Licking older one's length....!!!👅👅

Vierailija
108309/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bn ig-storyssa neulottu pipo nyt Magnifico-papan päässä 😂

Kuka se pappa muuten on?

Aasinsiltana: miltähän Boitsun isä muuten näyttää? En hetkeäkään usko, että olis tuo herra kuvassa, mutta kovasti kiinnostelisi nähdä kuva. Ajatelkaa että se saattaa olla melko nuorikin vielä, 47-55 välillä veikkaan!!

LadySLO varmaan tietäisi, mutta hän on ehkä hylännyt meidät tämän kaiken nega mayheimin vuoksi. Toivottavasti ei ole.

Ja tästä saa ankeuttajat lisää syitä mielensäpahoittamiseen: kohta turmellaan jo Bojanin isäkin kauhealla s eksipakottamisella!! 😂😂 Onko kukaan enää turvassa kun kiimaiset naudat mylvivät???!! 😂😂 (huumoria)

Tämä slovenialainen muusikko. Bn iskä näyttää kyllä olevan vähän vanhempi herra, kuvia löytyy googlaamalla. En nyt ota muuten kantaa ulkonäköön, mutta eivät kyllä mitään kaksoisolentoja ole, silmistä tosin näkee selvästi, että isä ja poika.

Vierailija
108310/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksiä saa ajatella vain kerran viikossa lauantaina pimeässä peiton alla ja totisessa lisääntymistarkoituksessa. Kaikkea pitää varoa ja hävetä, eikä mistään pidä innostua, koska kuitenkin itku pitkästä ilosta ja mitä ne naapuritkin ajattelee. Vanha kansa viisauksineen on totisesti kerääntynyt tähän ketjuun pelastamaan meidät hairahtuneet!

Apua, kuvasit just täydellisesti mun vanhempieni kasvatusperiaatteet! Tai no, lisätään vielä hippunen uskontoa ja herranpelkoa. Ilmankos oon näin vinksahtanut. Tämä tiedoksi sille yhdelle, joka tasaisin väliajoin käy muistuttamassa, että tähän ketjuun kirjoittaa vain mielenterveysongelmaiset ja puutteessa olevat keski-ikäiset. Check, check! 🤣

I believe that your parents, if they had had me as a daughter, would have hated me, I am an atheist, I lived with my husband for a long time and we had a daughter before we got married and I use contraceptives.

Vierailija
108311/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se B:n isä mun mielestä

Ei ole, Bn isä on lääkäri, Magnifico on muusikko.

Vierailija
108312/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksiä saa ajatella vain kerran viikossa lauantaina pimeässä peiton alla ja totisessa lisääntymistarkoituksessa. Kaikkea pitää varoa ja hävetä, eikä mistään pidä innostua, koska kuitenkin itku pitkästä ilosta ja mitä ne naapuritkin ajattelee. Vanha kansa viisauksineen on totisesti kerääntynyt tähän ketjuun pelastamaan meidät hairahtuneet!

Tästä tulikin mieleen, että mun mies huomasi vihdoinkin mun seinälle laittaman Käärijän kuvan.🤭

Joku jodlaaja juuri laittoi kuvan, kun oli käynyt kirjastossa tulostamassa ton Bojanin eilen laittaman kuvan ja kulkee nyt sen A4 kokoisen kuvan kanssa pitkin kyliä.

Ja minä sain silmien pyörittelyä läheisiltä kun sanoin joku aika sitten että ostan ehkä jotain K merchiä. Ostin silti. Seuraava askel on sitten varmaan nuo kuvien tulostelut.

Vierailija
108313/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku spotify desktopin käyttäjä vois kertoa paljonko SSOLia on nyt striimattu? 🌞

Vajaat 124 000. Blankan Rodeo johtaa, 164 000.

Kuka olisi ikinä uskonut, että Blankasta tulee viisujen jälkeen noin suosittu. Blankahan on Rodeolla kuin uusi Dua Lipa.

Kannattaa muistaa että Puola (Blankan kotimaa) on Sloveniaa melkein 20 kertaa suurempi väkiluvulta (37 mil verrattuna 2 mil), eli Blanka ei tarvitse kotimaassaan edes mitään suurimpien artistien sijaa päihittääkseen JO:n kuulijakunnan helposti.  Hänellä on maassaan paljon vihaajia, koska heillä oli siellä se vähän K vs. L tyyppinen draama Blankan ja Jannin valinnan välillä, ja Blankaa haukutaan siksi nepotismin ja eliitin nostattamaksi artistiksi, mutta hänellä on myös massiivinen ihan aito fanikunta siellä. Ja menevää poppiahan se tekee, eikä muuttanut kieltä puolasta Englanniksi vaan aloitti suoraan englanniksi.

Ulkomaisia faneja sai varmasti nyt viisuissa. Ja ne ei välitä tuosta draamasta. Itsekään en jaksa enää välittää. Alussa harmitti Janin puolesta mutta jotenkin Blanka sulatti mut siellä viisuissa kuitenkin. Ja ihan tarttuva biisi oli vaikkakin aika tavallinen.

Musiikkivideon kommenttien perusteella semmoinen 90% Blankan faneista on yhä Puolalaisia, eli vielä tässä vaiheessa hänen aktiivinen seuraajakuntansa on lähinnä kotimaassaan. Eli siinä suhteessa JO:on varmaan onnistunut hieman paremmin.

Vierailija
108314/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ilman tunnuksia ja sekin meno on jo ihan täyttä asiaa verrattanu tämän palstan ficceihin. 

Mäkin oon ilman, mut aloin miettiä just et pitäskö hankkia tunnarit. Onko se (asiasta tietävät) milllanen prosessi, ja eikö niin ole, et sit pystyy myös itse kirjoittaan sinne ficcejä?

Vierailija
108315/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tästä ao3sta tuli nyt puhe niin joko se yksi joka hankki tunnukset sen enough ficin(kin) takia on lukenut sen? Aikoi palata sitten kertomaan oliko tunnuksien arvoinen. Vai onko se juminut kokonaan sinne ao3?

Vierailija
108316/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulikin mieleen, että mun mies huomasi vihdoinkin mun seinälle laittaman Käärijän kuvan.🤭

Ai sulla on kuva, kun oot laittanu Käärijää seinälle!! 😳😱

Vierailija
108317/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku laittaa linkin ccc:n siihen uusimpaan reaktiovideoon ja sit mikä on sen sirpan ig? Thanks :)

Vierailija
108318/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon ilman, mut aloin miettiä just et pitäskö hankkia tunnarit. Onko se (asiasta tietävät) milllanen prosessi, ja eikö niin ole, et sit pystyy myös itse kirjoittaan sinne ficcejä?

Paikalla on yksi AO3-tunnarillinen, AMA! Tähän fandomiin en tosin ole kirjoittanut mitään, mutta muista fandomeista on vähän liiankin pitkältä ajalta kokemusta.

AO3 toimii kutsusysteemillä, eli sun pitää sieltä anoa tunnuksia. Niiden saamisessa kestää jonkin verran, mutta ei tietääkseni yli 2 viikkoa kuitenkaan. Tunnusten avulla pääsee sitten lukemaan kaikkia mahdollisia sivustolla olevia fikkejä, laittamaan kirjanmerkkeihin asioita, kommentoimaan ja kirjoittamaan ja julkaisemaan omia fikkejään.

Vierailija
108319/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku spotify desktopin käyttäjä vois kertoa paljonko SSOLia on nyt striimattu? 🌞

Vajaat 124 000. Blankan Rodeo johtaa, 164 000.

Kuka olisi ikinä uskonut, että Blankasta tulee viisujen jälkeen noin suosittu. Blankahan on Rodeolla kuin uusi Dua Lipa.

Kannattaa muistaa että Puola (Blankan kotimaa) on Sloveniaa melkein 20 kertaa suurempi väkiluvulta (37 mil verrattuna 2 mil), eli Blanka ei tarvitse kotimaassaan edes mitään suurimpien artistien sijaa päihittääkseen JO:n kuulijakunnan helposti.  Hänellä on maassaan paljon vihaajia, koska heillä oli siellä se vähän K vs. L tyyppinen draama Blankan ja Jannin valinnan välillä, ja Blankaa haukutaan siksi nepotismin ja eliitin nostattamaksi artistiksi, mutta hänellä on myös massiivinen ihan aito fanikunta siellä. Ja menevää poppiahan se tekee, eikä muuttanut kieltä puolasta Englanniksi vaan aloitti suoraan englanniksi.

Ulkomaisia faneja sai varmasti nyt viisuissa. Ja ne ei välitä tuosta draamasta. Itsekään en jaksa enää välittää. Alussa harmitti Janin puolesta mutta jotenkin Blanka sulatti mut siellä viisuissa kuitenkin. Ja ihan tarttuva biisi oli vaikkakin aika tavallinen.

Musiikkivideon kommenttien perusteella semmoinen 90% Blankan faneista on yhä Puolalaisia, eli vielä tässä vaiheessa hänen aktiivinen seuraajakuntansa on lähinnä kotimaassaan. Eli siinä suhteessa JO:on varmaan onnistunut hieman paremmin.

Itse asiassa häntä on kuunneltu tai katseltu paljon myös Suomessa, mutta tietysti Puola on ykkösmaa. Viisufinaalissa sai yleisöääniä enemmän kuin Jokerit konsanaan.

Vierailija
108320/123801 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku laittaa linkin ccc:n siihen uusimpaan reaktiovideoon ja sit mikä on sen sirpan ig? Thanks :)

sirpapera ig ja ota välilyönti pois seuraavasta.

https://www.youtube.com/ watch?v=dx2zEMQ7Gk0

Ketju on lukittu.