Käärijä ja Bojan fiilistelyketju
Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...
Kommentit (123801)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei Tiia Ö ole aiemmin huomauttanut, että kuvaajan nimi puuttuu?
Tiian reaktio netissä copyrightitta vaeltaviin kuviin oli ottaa julkaisutauko.
Käärijän fanit tunnistivat Tiian kuvat tänään postauksesta ja ihmettelivät Käärijälle, miksi Tiian kuvat ovat väärissä nimissä. Väärät copyrightit korjattiin tunneissa. Kuvat oli jakanut joku vieras Copycat tili.
Tiia on lomilla. Hänet kreditoitiin heti kun fanit huomauttivat asiasta.
Aiempi etäisyyden otto liittyy Tiian omien sanojen mukaan siihen, että "janoisten" kuvien ottaminen on käynyt kiusalliseksi ja kuvien varastaminen ärsyttää. Ja keikkailu vie aikaa työnteolta, onhan hän yrittäjä.
Lain mukaan Tiialta ja muita kuvaajilta olisi pitänyt kysyä vielä erikseen lupa kuvien käyttöön, krediitit ei riitä. Siinähän se moka olisi kans selvinnyt, kun se alkuperäinen oletettu kuvaaja olisi sanonut, että nämä kaikki ei ole mun kuvia. Näissä tekijänoikeusjutuissa kannattaa oikeesti olla tarkkana näin ison tilin kanssa. Tiialla tosin meni tämä kiukuttelu aika lapselliseksi.
Samaa mieltä alusta, mutta Käärijähän se vasta lapsellinen onkin, jos on oikeasti julkaissut liudan typeriä kuvia ihan vaan yhtä ihmistä maalittaakseen, etenkin jos itse on käyttänyt toisen ottamia kuvia ilman lupaa tai edes kredittejä.
Öö, maalittaakseen? K:n storyissahan hän on hautaamassa itseään paskaan ja tuikkaamassa tuleen. Ei siitä kukaan ymmärrä, että ne olisi osoitettu jollekin tietylle henkilölle vaan ne voi tulkita jopa ihan itseironisinakin jos ei ole mitään aavistustakaan fandomdraamoista. Eikä mekään tiedetä, että tuo olisi edes mitenkään kohdistettu tähän valokuvajuttuun.
Vierailija kirjoitti:
Nyt Öhmanin Instastory...
Vielä viimeiset huomiot itseensä Kärtsän avulla...
Mä oon myös nähnyt ne Miken haukkumiset, että siitä on ainakin turha tapella, onko tapahtunut vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Se on kuulkaa semmonen juttu, että K lakkasi just seuraamasta Tiiaa instassa ja Tiia Kta. Tai blokanneet, jompi kumpi.
Miten muut näkevät tämmöistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka Häärijä/Kris fan art 💛💙
https://twitter.com/CaballeroChabs/status/1705988782208508362
Kunhan ei vaan ala tulla mitään Kris/Härsy prnokuvia 😱
Eikä ficcejä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Kris ja Häärijä ovat ihania yhdessä juuri tuollaisella lempeällä ja viattomalla tavalla. Mitään K&B:n kaltaista materiaalia en heistä halua nähdä, apua en todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti se on niin, että ilman lupaa ei saa jakaa toisen ottamia kuvia, vaikka antaisi krediittiä. Kyllä tuolla Tiialla meni munkin mielestä överiksi, mutta laki on hänen puolellaan tässä. Tuli siis mieleen, että liittykö tuo asianajajajuttu jotenkin tekijänoikeuskysymyksiin ja K saanut tästä jotain uhkailua.
On se hektistä nykyään kun K kuitenkin korjasi sen nopeasti ja pahoittelu mut mikään ei riitä nykyään. Ja ihan uskomatonta että kuvattavalla ei oo oikeuksia omiin kuviinsa lain mukaan vaan kuvaaja omistaa ne.
Edelleen, olen sitä mieltä, että tässä meni munkin mielestä Tiialla överiksi ja tuo oli inhimillinen moka, mutta laki menee vaan niin, että kuvaajalta täytyy kysyä lupa erikseen. Mä en sille voi mitään, että se menee niin, mutta näin se nyt vaan on. Mä oon ollut lehtikuvauksissa enkä saanut muita kuvia julkaista missään, vaikka itse esiinnyin niissä. Tyhmää, mut kuvaaja omistaa oikeudet kuviinsa.
Mitäs tyhmää siinä on? Ne kuvat on kuvaajan tekemän työn tuloksia, ja työstä pitää saada aina palkka. Totta kai ne oikeudet pitää hänelle kuulua.
Vaikka hän ottaisi miljoona kuvaa K:sta niin kyllä kuvaajalla pitää käytöstavat säilyä. Kuten sanoin, sai puolen miljoonan ihmisen huomion kuvalleen ja ilmaista mainosta, niin pieni anteeksipyyntö olisi nyt kyllä T:ltä K:lle paikallaan piiloaggressiivisesta kuvakommentista jne.
Aivan totta, näkyvyyshän se on ammattilaiselle paras kiitos. Ei kun....
Ei kenenkään sellaiseen tarvitse suostua, vaikka K onkin pyhä lehmä.
Hän on ammattilainen joka VAPAAEHTOISESTI ja ILMAISEKSI oli kuvaamassa keikkoja. K oli saanut väärää tietoa, mutta korjasi virheensä kun sai sen tietoonsa. Ei siis ole kyse K:n palkkaamasta valokuvaajasta, jolle ei ole maksanut
K ei ole velvoitettu maksamaan kuvaajalle jota ei ole tilannut. Tägätä kyllä pitää jos kuvia käyttää
Ei, mutta on velvoitettu kysymään luvat kuvien käyttämiseen varsinkin noin isolla tilillä.
K ei ole tehnyt mitään väärää, sille oli annettu väärä info ja se korjasi asian.
Edelleen, niistä kuvista olisi pitänyt kysyä luvat. Jo ihan siltä oletetulta ekalta kuvaajalta. Näin se vaan menee.
Mistä tiedät että lupia ei oltu kysytty? Koska siitä ei kuvan kommenteissa käydyssä keskustelussa ollut kyse vaan siitä ettei K ollut tägännyt Tiiaa ja Deania kuviin. Tämän K korjasi, heti kun sai tietää ettei hänen tägäämänsä henkilö ollutkaan ottanut kaikkia kuvia.
Jos luvat olisi alun perin kysytty, niin tätä koko sotkua ei olisi tullut ellei oletettu eka kuvaaja valehdellut, että kaikki kuvat ovat hänen.
Mä epäilen kanssa, että K on saanut tänään tietoonsa ehkä jonkun fanin kautta noi Miken haukkumiset. Sit on hermostuttu ja ehkä käyty myös viestejä, jota me emme ole nähneet yksityisesti. Lopputuloksena Tiia ei seuraa enää kumpaakaan, ja Mikke unfollasi Tiian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiiahan tuossa uudessa storyssa vaikuttaa pyytävän anteeksi aiheuttamaansa sotkua ja sanoo, että K on a class act even under pressure.
En katsonut.. mutta varmaan yrittää nyt korjata tilannetta :O
Käynyt myös jättämässä uuden sovittelevan kommentin postauksen alle, kun ne edelliset poistanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kuulkaa semmonen juttu, että K lakkasi just seuraamasta Tiiaa instassa ja Tiia Kta. Tai blokanneet, jompi kumpi.
Miten muut näkevät tämmöistä?
Voit mennä vaikka Kärtsän profiiliin ja seuraajiin alkaa kirjoittaa Tiian nimimerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ficcejä.
Ei helv.. EI
Mua naurattaa että se unfollasi myös Jokerit 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijän fanit tunnistivat Tiian kuvat tänään postauksesta ja ihmettelivät Käärijälle, miksi Tiian kuvat ovat väärissä nimissä. Väärät copyrightit korjattiin tunneissa. Kuvat oli jakanut joku vieras Copycat tili.
Aiempi etäisyyden otto liittyy Tiian omien sanojen mukaan siihen, että "janoisten" kuvien ottaminen on käynyt kiusalliseksi ja kuvien varastaminen ärsyttää. Ja keikkailu vie aikaa työnteolta, onhan hän yrittäjä.
Lain mukaan Tiialta ja muita kuvaajilta olisi pitänyt kysyä vielä erikseen lupa kuvien käyttöön, krediitit ei riitä. Siinähän se moka olisi kans selvinnyt, kun se alkuperäinen oletettu kuvaaja olisi sanonut, että nämä kaikki ei ole mun kuvia. Näissä tekijänoikeusjutuissa kannattaa oikeesti olla tarkkana näin ison tilin kanssa. Tiialla tosin meni tämä kiukuttelu aika lapselliseksi.
Samaa mieltä alusta, mutta Käärijähän se vasta lapsellinen onkin, jos on oikeasti julkaissut liudan typeriä kuvia ihan vaan yhtä ihmistä maalittaakseen, etenkin jos itse on käyttänyt toisen ottamia kuvia ilman lupaa tai edes kredittejä.
Öö, maalittaakseen? K:n storyissahan hän on hautaamassa itseään paskaan ja tuikkaamassa tuleen. Ei siitä kukaan ymmärrä, että ne olisi osoitettu jollekin tietylle henkilölle vaan ne voi tulkita jopa ihan itseironisinakin jos ei ole mitään aavistustakaan fandomdraamoista. Eikä mekään tiedetä, että tuo olisi edes mitenkään kohdistettu tähän valokuvajuttuun.
Onhan noissa sellainen uhriutumismentaliteetti, että katsokaa, mitä kamalaa yksi valokuvaaja on tehnyt minulle, se kehtasikin kertoa olevansa harmissaan, kun mä en ollut tägännyt häntä kuviini. Se oli vahinko!
Vähän että daa, mitä jos Jere jaksaisit nyt kuitenkin tämänkin kauhean teon sinua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ficcejä.
Ei helv.. EI
Ei ei ei herranjestas, älkää nyt manifestoiko tätä eloon puhumalla tästä! Näin se Nace/K fikkikin syntyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marraskuussa Sloveniassa:
B: Jere, take me. Now. I have waited so long, I am crazy for you.
K: But what happens after this? Can sex ruin our friendship?
B:Well, it worked quite well with Nace and Jan...
K: Watafak? Seriously?
B: Yes, it was in Dublin, too much booze... you know.
K. Ok, at least its was not Kris and Haarija.
B: Well, now that you mentioned it... I have some gossip to tell.
Ei, ei, ei ja vielä kerran EI. Ette ala upeaa Krisiä nyt parittaan Häärijälle. Oikeesti. Ei.
Oi, heti nousi mielikuva Krisistä, joka nostaa pienen Häärijän käsivarsilleen ja kantaa ties minne....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noissa sellainen uhriutumismentaliteetti, että katsokaa, mitä kamalaa yksi valokuvaaja on tehnyt minulle, se kehtasikin kertoa olevansa harmissaan, kun mä en ollut tägännyt häntä kuviini. Se oli vahinko!
Vähän että daa, mitä jos Jere jaksaisit nyt kuitenkin tämänkin kauhean teon sinua kohtaan.
Veikkaisin, että on hermostunut veljensä haukkumisesta kans.
Millaisia kommentteja Mikestä on laitettu Tiian toimesta? Ne ketkä niitä nähneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti se on niin, että ilman lupaa ei saa jakaa toisen ottamia kuvia, vaikka antaisi krediittiä. Kyllä tuolla Tiialla meni munkin mielestä överiksi, mutta laki on hänen puolellaan tässä. Tuli siis mieleen, että liittykö tuo asianajajajuttu jotenkin tekijänoikeuskysymyksiin ja K saanut tästä jotain uhkailua.
On se hektistä nykyään kun K kuitenkin korjasi sen nopeasti ja pahoittelu mut mikään ei riitä nykyään. Ja ihan uskomatonta että kuvattavalla ei oo oikeuksia omiin kuviinsa lain mukaan vaan kuvaaja omistaa ne.
Edelleen, olen sitä mieltä, että tässä meni munkin mielestä Tiialla överiksi ja tuo oli inhimillinen moka, mutta laki menee vaan niin, että kuvaajalta täytyy kysyä lupa erikseen. Mä en sille voi mitään, että se menee niin, mutta näin se nyt vaan on. Mä oon ollut lehtikuvauksissa enkä saanut muita kuvia julkaista missään, vaikka itse esiinnyin niissä. Tyhmää, mut kuvaaja omistaa oikeudet kuviinsa.
Mitäs tyhmää siinä on? Ne kuvat on kuvaajan tekemän työn tuloksia, ja työstä pitää saada aina palkka. Totta kai ne oikeudet pitää hänelle kuulua.
Vaikka hän ottaisi miljoona kuvaa K:sta niin kyllä kuvaajalla pitää käytöstavat säilyä. Kuten sanoin, sai puolen miljoonan ihmisen huomion kuvalleen ja ilmaista mainosta, niin pieni anteeksipyyntö olisi nyt kyllä T:ltä K:lle paikallaan piiloaggressiivisesta kuvakommentista jne.
Aivan totta, näkyvyyshän se on ammattilaiselle paras kiitos. Ei kun....
Ei kenenkään sellaiseen tarvitse suostua, vaikka K onkin pyhä lehmä.
Hän on ammattilainen joka VAPAAEHTOISESTI ja ILMAISEKSI oli kuvaamassa keikkoja. K oli saanut väärää tietoa, mutta korjasi virheensä kun sai sen tietoonsa. Ei siis ole kyse K:n palkkaamasta valokuvaajasta, jolle ei ole maksanut
K ei ole velvoitettu maksamaan kuvaajalle jota ei ole tilannut. Tägätä kyllä pitää jos kuvia käyttää
Ei, mutta on velvoitettu kysymään luvat kuvien käyttämiseen varsinkin noin isolla tilillä.
K ei ole tehnyt mitään väärää, sille oli annettu väärä info ja se korjasi asian.
Edelleen, niistä kuvista olisi pitänyt kysyä luvat. Jo ihan siltä oletetulta ekalta kuvaajalta. Näin se vaan menee.
Mistä tiedät että lupia ei oltu kysytty? Koska siitä ei kuvan kommenteissa käydyssä keskustelussa ollut kyse vaan siitä ettei K ollut tägännyt Tiiaa ja Deania kuviin. Tämän K korjasi, heti kun sai tietää ettei hänen tägäämänsä henkilö ollutkaan ottanut kaikkia kuvia.
Jos luvat olisi alun perin kysytty, niin tätä koko sotkua ei olisi tullut ellei oletettu eka kuvaaja valehdellut, että kaikki kuvat ovat hänen.
Siis tiedätkö sä yhtään mistä tässä on kyse? Kyse ei ole luvasta jakaa kuvia. Kyse on siitä, että K ei tägännyt Deania ja Tiiaa. Jos lupia kuvien julkaisuun ei olisi ollut kuvaajat olisi maininneet siitä kommenteissa eikä siitä että heitä ei ole tägätty. Ja kuviin tägätty kuvaaja ei ole valehdellut mistään vaan K sai tiimiltään väärää infoa siitä, että hän olisi ottanut nuo kuvat eikä joku muu.
Soi niin kauniisti ... Kuin enkelin ääni.