Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käärijä ja Bojan fiilistelyketju

Vierailija
17.05.2023 |

Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...

Kommentit (123801)

Vierailija
101861/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko Cha Cha Cha

Varsinkin tosta loppuspiikistä kumpuaa ihanasti esiin ettei K halua olla keskipisteenä ja varastaa huomiota vaan nimenomaan korostaa Joksuja koko ajan💪

Kiitos koko pätkästä. Laivani on taas raiteillaan.

Vierailija
101862/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen tunne että Tampere K18 tulee olemaan 🔥🔥🔥 NT:n päättävänä keikkaa ja se on ainoa paikka mihin mulla ei ole lippuja. 😄

Turussa rauhoittaa ihan jo vasikoiden läsnäolo, näin mä spekuloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
101863/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ottako tätä ankeuttamisena mutta huomaatteko tuossa Areenan klipissä kun K sanoo sillä omalla tyylillään että välillämme on jotain... niin B vähän katkaisee sen sanomalla friendship johin K sanoo että brothers. Pikkuisen tuosta jäi fiilis että K jatkoi omalla tavallaan sitä miesten välisen romantiikan puffaamista jostain omista syistään (en tarkoita tunnesyistä) mutta B pisti siinä kohtaa sille pisteen. Äh, vaikea selittää. Ihania kavereita he on.

Analysoin tilanteen ihan samalla tavalla

Vierailija
101864/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun omat fiilikset lyhykäisyydessään: B on ihana. K on ihana. JO on ihana. K:n crew on ihana. JO:n crew on ihana. Ja jopa Tommy on ihana! 😘

Family

Vierailija
101865/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin pyhästi keikkaraportin, joten täältä pesee. En tiedä, olenko enää kovin järjissäni, mutta yritän jotain laittaa ylös. Varoitus: pitkä teksti täynnä pulinaa, hyppää vain yli suosiolla, jos et halua tarpeettoman yksityiskohtaista kuvailua.

Olin siis Tavastian myöhemmällä K-18 -keikalla, ja huh huh. Menin jonoon heti kun se oli sallittua kello 18:15, tosin siinä vaiheessa siellä oli jo ainakin puolen korttelin verran ihmisiä. Kämmäsin ja menin laittamaan takkini narikkaan vaikka olin päättänyt, etten niin tee, mutta pääsin kuitenkin 6-7 riville (miten sen ottaa, ihmiset olivat miten olivat). Oikein hyvin näin ainakin suurimman osan aikaa, mitä nyt joskus edessä oleva peitti näkymän.

Aloitetaan siitä ilmeisemmästä: hemmetti, Bojan on vielä kuumempi tosielämässä kuin läppärin näytöllä, enkä olisi tätä uskonut todeksi. Hengitys meinasi salpautua, kun näin ne samperin kostopitsit livenä. Itse asiassa kaikki bändin jäsenet ovat tyrmäävän komeita tosielämässä. (Mitä ihmettä Janilla edes oli tai ei ollut päällään? Ottivatko ne tilauksia etukäteen täältä?) Ihan ilo oli katsoa vain sitä lavalla oleilua, kun joka puolella oli silmänruokaa. Nacen katse oli sen verran intensiivinen, että melkein sulin sen alle. Myönnän kuitenkin, että koko keikan ajan huomioni oli 95-prosenttisesti Bojanissa, koska hän on sen verran magneettinen esiintyjä. (Nace sai huomiostani 3 prosenttia, Jan 1, ja Jure ja Kris saivat raukat jakaa sen viimeisen prosentin. Jos Jan ja Nace toilailivat jotain yhdessä, joudun sen nyt kaivamaan muiden kuvaamista videoista myöhemmin. A Sem Ti Povedalin aikaisen päiden yhteen painamisen sentään näin.) Mutta juu, siitä musiikillisesta kokemuksesta…

Todellakaan en ehtinyt palstailla paikan päällä enkä oikein yölläkään, mutta sen verran luin kommentteja täältä, että liven perusteella yleisö oli mukana ja tanssi ja lauloi, ja voin täysin allekirjoittaa tämän. Tunnelma oli sähköinen, ihan mieletön, ja suurimman osan kappaleista yleisö taisi laulaa innokkaasti mukana (tosin ei välttämättä aina oikeilla sanoilla, mutta mitäs pienistä. En minä ainakaan kaikkia kappaleita muistanut ulkoa, eikä se menoa haitannut). Ehkä vain omaa harhaa, mutta vaikutti siltä, että koko bändi oli aika otettu tästä. En sitten tiedä, miten sanat on osattu muilla keikoilla? Joissakin kappaleissa (Demoni, Umazane Misli, Ona, Vem da gres) bändi jäi vain ihan jammailemaan ja vähän pidensi kappaleita, kun yleisön kanssa kemia tuntui menevän niin hyvin. Jurekin sai rumpusoolon jossain välissä! Tämä kemia kulminoitui hyvin Umazane Mislin kohdalla, jossa ainakin viiden eri yleisön jäsenen annettiin laulaa se naislaulajan osuus. Tämä meni melkein vitsiksi jo, kun Bojan vain kuljetti mikkiä ihmiseltä toiselle ja näytti aina yhtä iloisen hämmästyneeltä, kun kaikki osasivat sanat. Novi Valin aikana Nace ainakin näytti vähän liikuttuneelta, kun yleisö lauloi mukana ja heilutti kännyköitä valoina. Ja SSOL… vaikka en ollut innoissani sen sanoista etukäteen, se toimii älyttömän hyvin livenä. Huikea biisi, johon lähtee väistämättä mukaan. Ei niitä kömpelöitä sanoituksia huomaa, kun on liian kiire bailata mukana.

Vierailija
101866/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko Cha Cha Cha

Varsinkin tosta loppuspiikistä kumpuaa ihanasti esiin ettei K halua olla keskipisteenä ja varastaa huomiota vaan nimenomaan korostaa Joksuja koko ajan💪

Kyllä muuten puhuukin sujuvaa enkkua keskittyessään puhumaan Bojanin kanssa. Todella nopea reagointikyky ja myös sanoja, jotka ei ole ns. aivan alkeellista tasoa englannin kielen taitamisesta.

Vierailija
101867/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja, no, se virtahepo olohuoneessa: CCC ja Kärtsän ilmestyminen. Olin ennen keikkaa vähän ärtynyt koko hommaan ja ihmettelin, miksi vihjata K:n tulevan lavalle, jos hän ei kuitenkaan tule, enkä sitten katsellut kommentteja sen enempää täältä enkä ottanut tosissani niitä tietoja, että K oli bongattu jo bäkkäriltä. Keikan edetessä en edes kaivannut CCC:ta, ja kun A Sem Ti Povedal tuli ja meni ja Vse Kar Vem alkoi (suosikkini, ihan 100 % kuvitelmaani mutta ihan varmasti B huomasi kuinka ainakin yksi yleisöstä hoilasi antaumuksella koko kappaleen ja ihan varmasti hän katsoi minua kohti kauniilla nappisilmillään, juu), niin ajattelin, että se siitä, ja eipä CCC:ta tähän tunnelmaan kaivatakaan. Sitten kun B veti tämän puheensa, että Jere on liian kiireinen osallistuakseen mutta ihan sama, he vetävät CCC:n ilman häntä, olin aivan täpinöissäni, koska olen aina halunnut kuulla JO:n version CCC:sta. Ja sitten K liittyikin biisiin mukaan. Hyvinhän se meni, näitä hidastuksia ovat kaikki täällä varmaan jo analysoineet antaumuksella, ja oli kyllä huikeaa nähdä nämä kaksi tosielämässä samalla lavalla.  Tosin itselleni tuli olo, että K vähän himmaili, koska ei halunnut korostaa itseään millään tavalla, ja laittoikin yleisön huutamaan Joker Outia, muistuttaakseen että hän ei ole se tähti siellä eikä hänen takiaan sinne olisi kenenkään tarvinnut tulla. Ehkä siksi (ja koska muut JOt olivat lavalla) tässä ei ollut ihan samanlaista räjähtävää kemiaa kuin ekan Tavastian aikaan, mutta eihän sitä nyt voi kieltää, että pirun hyvin K ja B pelaavat yhteen. Tällä kertaa esiintymisessä oli mun mielestä ennemmin lämpimämpi kuin räjähtävä ote, kun ovat läheisempiä ystävinä kuin kesäkuussa, eikä enää mennä viisukuplan huuruilla. Ilotulituksen sijaan tämä oli ennemmin lämmin, pitkäkestoinen liekki, joka aina silloin tällöin räiskähtelee. (”Fuck you, Bojan” tuli kyllä niin antaumuksella ja täydellisen komediallisella ajoituksella, että kaikki vain repesivät. Haluan noille kahdelle jonkun tosi-tv-ohjelman, jossa voivat tätä yhteistä aivosoluaan vuorotella. Vaikka matkailuohjelman. Voisivat vaikka vierailla kaikissa viisumaissa vuorotellen. Anyway.)

Tässä on jo liikaa tekstiä ja ketään ei kiinnosta, mutta onpahan kirjoitettu. Loppukaneettina sanon, että jos arastelette keikalle menoa, koska pelkäätte olevanne liian vanha tai liian taviksen näköinen tai mitä tahansa, niin turha arastella. Itse pelkäsin suunnilleen kaikkea ennen keikalle menoa, jonottamisesta alkaen (kiitos sosiaalinen ahdistus). Silti siinä vaiheessa, kun bändi alkaa soittaa ja tempautuu mukaan tunnelmaan, ei kukaan huomaa, keitä yleisössä on. Kukaan ei myöskään kiinnitä huomiota, vaikka siellä yksin bailaisi. Ja JO on oikeasti kokemisen arvoinen, yksi parhaimpia bändejä, joita olen livenä nähnyt. Kappaleet vain heräävät henkiin paremmin kuin studioversioina, vaikka studioversiot ei tietenkään kehnoja ole yksikään.

Ja tänään pitäisi sitten vielä jotenkin Turun keikalle ehtiä, eli never stop the madness ja kohta taas vedetään.

Vierailija
101868/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Jure on kunnossa jos oli vähän huonovointinen toisen keikan jälkeen. Joku sanoikin tuossa hyvin että se jotenkin nousee koko ajan enemmän ja enemmän symppiksempänä esiin.

Tokalla keikalla huudettiin Jurea rumpusoolon tahtiin. Ihana.

Vierailija
101869/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku vielä ikäkriiseilee Logomoon menosta niin voin sanoa eilisen perusteella, että Bojan kyllä arvostaa keski-ikäisiäkin faneja. Paljon tuli katsekontaktia biisien aikana ja lopussa vielä jäi hetkeksi tuijottelemaan silmiin kun yleisö ja bändi näytti toisilleen sydämiä 💜 Toki en siellä tumput suorana seisoskellut vaan lauloin ja tanssin kuten muutkin. Jäi ihana ja lämmin fiilis että on tervetullut Joksu-perheeseen 🥰

Yes!! Thank you for confirming this! 💜

Vierailija
101870/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://x.com/punkfiskur/status/1704600113019080715?s=20 mitenkäs B nyt tuolla lailla sylkee Kärtsää päin vettä. Sooo sooo!!! Rumaa

Vierailija
101871/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja, no, se virtahepo olohuoneessa: CCC ja Kärtsän ilmestyminen. Olin ennen keikkaa vähän ärtynyt koko hommaan ja ihmettelin, miksi vihjata K:n tulevan lavalle, jos hän ei kuitenkaan tule, enkä sitten katsellut kommentteja sen enempää täältä enkä ottanut tosissani niitä tietoja, että K oli bongattu jo bäkkäriltä. Keikan edetessä en edes kaivannut CCC:ta, ja kun A Sem Ti Povedal tuli ja meni ja Vse Kar Vem alkoi (suosikkini, ihan 100 % kuvitelmaani mutta ihan varmasti B huomasi kuinka ainakin yksi yleisöstä hoilasi antaumuksella koko kappaleen ja ihan varmasti hän katsoi minua kohti kauniilla nappisilmillään, juu), niin ajattelin, että se siitä, ja eipä CCC:ta tähän tunnelmaan kaivatakaan. Sitten kun B veti tämän puheensa, että Jere on liian kiireinen osallistuakseen mutta ihan sama, he vetävät CCC:n ilman häntä, olin aivan täpinöissäni, koska olen aina halunnut kuulla JO:n version CCC:sta. Ja sitten K liittyikin biisiin mukaan. Hyvinhän se meni, näitä hidastuksia ovat kaikki täällä varmaan jo analysoineet antaumuksella, ja oli kyllä huikeaa nähdä nämä kaksi tosielämässä samalla lavalla.  Tosin itselleni tuli olo, että K vähän himmaili, koska ei halunnut korostaa itseään millään tavalla, ja laittoikin yleisön huutamaan Joker Outia, muistuttaakseen että hän ei ole se tähti siellä eikä hänen takiaan sinne olisi kenenkään tarvinnut tulla. Ehkä siksi (ja koska muut JOt olivat lavalla) tässä ei ollut ihan samanlaista räjähtävää kemiaa kuin ekan Tavastian aikaan, mutta eihän sitä nyt voi kieltää, että pirun hyvin K ja B pelaavat yhteen. Tällä kertaa esiintymisessä oli mun mielestä ennemmin lämpimämpi kuin räjähtävä ote, kun ovat läheisempiä ystävinä kuin kesäkuussa, eikä enää mennä viisukuplan huuruilla. Ilotulituksen sijaan tämä oli ennemmin lämmin, pitkäkestoinen liekki, joka aina silloin tällöin räiskähtelee. (”Fuck you, Bojan” tuli kyllä niin antaumuksella ja täydellisen komediallisella ajoituksella, että kaikki vain repesivät. Haluan noille kahdelle jonkun tosi-tv-ohjelman, jossa voivat tätä yhteistä aivosoluaan vuorotella. Vaikka matkailuohjelman. Voisivat vaikka vierailla kaikissa viisumaissa vuorotellen. Anyway.)

Tässä on jo liikaa tekstiä ja ketään ei kiinnosta, mutta onpahan kirjoitettu. Loppukaneettina sanon, että jos arastelette keikalle menoa, koska pelkäätte olevanne liian vanha tai liian taviksen näköinen tai mitä tahansa, niin turha arastella. Itse pelkäsin suunnilleen kaikkea ennen keikalle menoa, jonottamisesta alkaen (kiitos sosiaalinen ahdistus). Silti siinä vaiheessa, kun bändi alkaa soittaa ja tempautuu mukaan tunnelmaan, ei kukaan huomaa, keitä yleisössä on. Kukaan ei myöskään kiinnitä huomiota, vaikka siellä yksin bailaisi. Ja JO on oikeasti kokemisen arvoinen, yksi parhaimpia bändejä, joita olen livenä nähnyt. Kappaleet vain heräävät henkiin paremmin kuin studioversioina, vaikka studioversiot ei tietenkään kehnoja ole yksikään.

Ja tänään pitäisi sitten vielä jotenkin Turun keikalle ehtiä, eli never stop the madness ja kohta taas vedetään.

Todellakin kiinnostaa, kiitos!

Vierailija
101872/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ottako tätä ankeuttamisena mutta huomaatteko tuossa Areenan klipissä kun K sanoo sillä omalla tyylillään että välillämme on jotain... niin B vähän katkaisee sen sanomalla friendship johin K sanoo että brothers. Pikkuisen tuosta jäi fiilis että K jatkoi omalla tavallaan sitä miesten välisen romantiikan puffaamista jostain omista syistään (en tarkoita tunnesyistä) mutta B pisti siinä kohtaa sille pisteen. Äh, vaikea selittää. Ihania kavereita he on.

Varmaan B haluaa välttää fandomin väärinymmärryksiä ja vähän himmata shippausta 😅 niin minä sen näkisin..

Taasko tää jatkuu? Jos B haluaisi hillitä shippausta tai sitä se häiritsisi, ei sen olisi yhtään mikään pakko vetää tuollaista lavalla Kn kanssa. Esiintyisivät sit kliinisesti ja koskematta (ainakaan näin).

ehkä kirjoittaja tarkoitti realismipohjalla olevaa shippausta, ei mielikuvitus-.

Vierailija
101873/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://x.com/punkfiskur/status/1704600113019080715?s=20 mitenkäs B nyt tuolla lailla sylkee Kärtsää päin vettä. Sooo sooo!!! Rumaa

Kuumaa.

Vierailija
101874/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä raportteja! Olen samaa mieltä, K ei varmaan halunnut liikaa viedä showta, joten himnasi pikkuisen.. ja tietenkin tällä sovituksella biisissä oli hieman eri viba 💚 K huomioi hienosti JO:n ja hyötyi heitä.. voi että 💚

Vierailija
101875/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://twitter.com/honeygarfunkel/status/1704606688840446135?t=qNDKP4C…

Tässä ainakin mainittiin k olis menny keikkabussiin

Eihän mainittu. Pelkkää spekua vaan.

Vierailija
101876/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vain sitten odotan jännityksellä, tulenko näkemään pojilla kutomiani sukkia ikinä! Tein intarsia-tekniikalla sukkiin Suomen ja Slovenian liput sekä Bojanille että Jurelle. Muille en ikävä kyllä ehtinyt, on aika hidas tuo kyseinen tekniikka.  Kiitos sille, joka heitti tuon lippu-idean täällä palstalla! Jurella ne ovat kantapäissä, Bojanilla siinä sukkien päällä :) Ettei pääse ystävyys Suomeen ja suomalais(ee)iin unohtumaan 🤗

t. Aito

Mahtavaa. :)

Saikohan Jure useammat sukat ihmisiltä, jotka kutoivat vain hänelle tai vain Boitsulle ja hänelle, kun muistan useamman täällä maininneen asiasta, vai oliko se aina vain sinä tai ehkä sinä ja yksi muu tyyppi?

Ymmärtääkseni se olin aina minä :)

No, no, no, no, no. Meitä Jurelle neuloneita on enemmän kuin kaksi. Kolme siis ainakin.

Ja merch-kojun kautta annoin ne

t. Aito

Vierailija
101877/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku tällä sanoi, että bändi hyvin huomioi keikalla vanhempaakin yleisöä, niin minusta he voivat todellakin paljonkin ilahtua fanikunnan suuremmasta diversiteetistä. Teinifanit yleensä kulkevat vähän muodin mukana ja vanhempi fanikunta voi olla merkitä pitkäikäisyyttä bändille ja tämä fanikunta ei välttämättä kaikkoa heti sen myötä, kun pojat muuttuvat miehiksi. 

Vierailija
101878/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lady Slo - what's your view abt the gig yesterday, the second one in particular?

Vierailija
101879/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku tällä sanoi, että bändi hyvin huomioi keikalla vanhempaakin yleisöä, niin minusta he voivat todellakin paljonkin ilahtua fanikunnan suuremmasta diversiteetistä. Teinifanit yleensä kulkevat vähän muodin mukana ja vanhempi fanikunta voi olla merkitä pitkäikäisyyttä bändille ja tämä fanikunta ei välttämättä kaikkoa heti sen myötä, kun pojat muuttuvat miehiksi. 

Ehkä ei täällä kannata jatkuvasti vertailla aikuisia faneja ja teinejä, kun niitä jälkimmäisiä matkustajina myös on. Oli jo eilen sallitun jonosta tosi ikävä lukea niitä kauhisteluja, mitä tänne oli kirjoitettu. Ja ihan vaan jonottajien iästä.

Vierailija
101880/123801 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos raportista! Mielestäni olisi kohtuullista käynnistää kansalaisaloite että saataisiin tuo matkailuohjelma K:lle ja B:lle 😂

Ketju on lukittu.