Käärijä ja Bojan fiilistelyketju
Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...
Kommentit (123801)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrityksen näkökulmasta kyseessä ei ole mainos, koska jakavat jo aiemmin somessa julkaistun videon. Mutta kuluttaja näkee siinä mainoksen, koska videoon on editoitu tekstiä ja jatko, jossa saman näköisen 'Frankin' päälle on aseteltu kaupallinen tuote. Tämä on laillista, mutta minusta ehkä hieman kyseenalaista yritykseltä.
Ja kyseenalaista siis siksi, että videolla on Bojan, jolta ei ole tarvittu kysyä virallisia lupia, koska yrityksen näkökulmastahan tämä ei ole "mainos".
Näin yleisesti kysyn asiasta.
Jos julkaisen itsestäni videon ajamassa nurmikkoa ja jaan sen somessa niin sekö olisi muka ihan vapaassa käytössä vaikkapa ruohonleikkurifirman ottaa omaan someensa ja lisätä siihen jotain heidän juttujaan. Kunhan se ei ole mainos heidän mielestään. Tai kunhan kasvoni eivät näy. Eihän se nyt noin voi mennä.
Ja entäpä jos tilanne on se että siinä ajaa kaksi ihmistä nurmikkoa ja someensa sen lisännyt antaa luvan käyttää sitä ruohonleikkurifirmalle niin tämäkö minun sitten pitäisi vaan hyväksyä että itsekkin näyn siinä? Vähän epäilen tätäkin vai näinkö huonosti on someen jaettujen juttujen oikeusturva? Onneksi en itse jaa siellä yhtään mitään.
Video oli K:n tilillä ja B ei ole tunnistettavissa. Jos tuo video olisi ollut vaikka K seisomassa rannalla ja ohitse kävelee mies, jonka selkä näkyy, pitääkö Ko. Miehelle soittaa ja antaa korvaus? 😂😂
Ei se tuollaisenaan siellä K tilillä ollut vaan siihen on lisätty oma pätkä. Kyse ei siis ole pelkästä jakamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ööö ei näy tuota B ja Frank-versiota ollenkaan (Oddly Goodin tiktokissa tai igssä) 🤔. Onko poistettu vai??? Ainoastaan K näkyy
Yli viikon vanha video, ei siis ole tuoreimmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrityksen näkökulmasta kyseessä ei ole mainos, koska jakavat jo aiemmin somessa julkaistun videon. Mutta kuluttaja näkee siinä mainoksen, koska videoon on editoitu tekstiä ja jatko, jossa saman näköisen 'Frankin' päälle on aseteltu kaupallinen tuote. Tämä on laillista, mutta minusta ehkä hieman kyseenalaista yritykseltä.
Ja kyseenalaista siis siksi, että videolla on Bojan, jolta ei ole tarvittu kysyä virallisia lupia, koska yrityksen näkökulmastahan tämä ei ole "mainos".
Jos julkaisen itsestäni videon ajamassa nurmikkoa ja jaan sen somessa niin sekö olisi muka ihan vapaassa käytössä vaikkapa ruohonleikkurifirman ottaa omaan someensa ja lisätä siihen jotain heidän juttujaan. Kunhan se ei ole mainos heidän mielestään. Tai kunhan kasvoni eivät näy. Eihän se nyt noin voi mennä.
Ja entäpä jos tilanne on se että siinä ajaa kaksi ihmistä nurmikkoa ja someensa sen lisännyt antaa luvan käyttää sitä ruohonleikkurifirmalle niin tämäkö minun sitten pitäisi vaan hyväksyä että itsekkin näyn siinä? Vähän epäilen tätäkin vai näinkö huonosti on someen jaettujen juttujen oikeusturva? Onneksi en itse jaa siellä yhtään mitään.
Näppärästi keksitty, mutta ei ole vertailtavissa. B ei juo alkuperäisessä videossa omilla kasvoillaan toisen merkin kaurajuomaa. Täysin eri tilanne. Eiköhän Valio tiedä paremmin mainoslait kuin palstamamma
Totta. Poistetaan se ruohonleikkurifirma ja vaihdetaan siihen tilalle elintarvikefirma. Olisko nyt parempaa vastausta?
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt rautalangasta väännettynä on kupletin juoni? Joku mainosjuttu? Yritin selailla taaksepäin mutten ymmärrä
OddlyGoodin mainoskampanja. Ensin oli tämä video: https://www.instagram.com/reel/Cw11n_lNgyf/?utm_source=ig_web_copy_link…
Sitten löytyi Tiktokista tämä OddlyGoodin julkaisu: https://www.tiktok.com/@oddlygood/video/7272094101716159776?is_from_web…
Seuraavaksi oli vielä fanin editti: https://www.instagram.com/reel/Cw2Ky8RtpgH/?utm_source=ig_web_copy_link…
Ja sitten seurasikin jo jankkausta siitä, keneltä pitää kysyä lupa mainoksessa esiintymiseen ja keneltä ei, kuka on saanut korvauksia ja kuka ei, ovatko B ja K enää väleissä ja onko K niin huomaavainen, että on kysynyt B:ltä jne.
Välissä jotkut rohkeat ovat yrittäneet puhua muusta, kuten K:n lomapostauksista.
Vierailija kirjoitti:
Eiks se yhdessä vaiheessa saanut vähän tarpeekseen tosta possujunasirkuksesta, siis Bojtsu? Kun joka suunnasta tuuttas pelkkää possujunaa ja hidastuksia. Ja Kärtsää ja boyfriendia. Eikä Bojania vakavasti otettavana muusikkona, tai omana itsenään.
Toivottavasti asia ok hänelle nyt, et taas se tuotiin esille.
Anna mä arvaan, perustat tän väitteen varmaan sille surullisenkuuluisalle keskarikuvalle? 🙄
Ei taas tätä sormussontaa. Samat sormukset aina.
Vierailija kirjoitti:
Aivan jäätävä mayhem meneillään täällä. Tosiaan, Jere on aika hienotunteinen ja herkkä tyyppi kuitenkin, sekä pitävät säännöllisesti yhteyttä Bojanin kanssa. Tämä ei-mainos on julkaistu yli viikko sitten ja K on varmaan kysynyt ystävältään, onko se ok. Kysyminen ei ole hänen tehtävänsä, mutta varmasti on sen silti tehnyt, jos Valio ei ole.
Ja Jeren on paljon helpompi kysyä kuin Valion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi K lähtisi koko kiertueelle mukaan yhtä kappaletta varten, eihän se ole mikään yhteiskiertue. Luulisi että Alessandra Norjassa ja Loreen Ruotsissa, tosin Loreen on vähän epätodennäköisempi. Tiedä edes missä viipottaa.
Mä en jotenkin jaksa ollenkaan uskoa, että Loreen tulisi vierailijaksi Ruotsin keikalle. Ehkä joku osaa kaivaa toisenlaista todistusaineistoa, mutta en ite ainakaan ole nähnyt että Joksut olisivat kauhean läheisissä väleissä sen kanssa olleet. Itse asiassa en tiedä, kuka viisuissa olisi ollut sen kanssa läheisissä väleissä, kun se tuntui menevän ihan omissa maailmoissaan. Alessandran vierailuun uskon.
Täysin sivuhuomautuksena omaan viestiini että olen pikkumainen ja vähän katkera ja olen seurannut Loreenin lippujen menekkiä, kun sillähän on keikka Vanhalla marraskuussa. Ei ole vieläkään loppuunmyyty, kapasiteetti 800. Paljonkos ne Joksut sai myytyä täällä ja kuinka nopeasti loppuun keikkoja...? Joskus olen vaikuttunut suomalaisten pitkävihaisuudesta.
Ei se välttämättä ole edes pitkävihaisuudesta kiinni, L ei vaan taida olla artisti jolla on hirveän iso fanikunta pohjoismaissa, viisubiisi vaan oli suosittu. L:n ainoa oma Ruotsinkeikkakaan ei ole loppuunmyyty, kapasiteetti 1800. Ajatelkaa nyt jos K:lla ois ollut yksi ainoa oma keikka Suomessa tänä vuonna + pelkkä CCC veto parissa tilaisuudessa, eikä se yksikään keikka olisi myyty loppuun. Ois ollut vähän ankeaa.
L ymmärtääkseni haluaa tähdätä muualle maailmaan musiikillaan, koska tosiaan Ruotsissa ja pohjoismaissa hän ei oikein ole onnistunut vakiinnuttamaan kunnon fanikuntaa kaikesta huolimatta. Osoittaa miten viisuvoitot ei itsessään tuo artistin uralle paljoakaan, vaikka niitä saisi kaksikin. Fanit valuvat sormien välistä kuin hiekka, ellei sen hetken huomiota onnistu hyödyntämään ponnahduslautana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks se yhdessä vaiheessa saanut vähän tarpeekseen tosta possujunasirkuksesta, siis Bojtsu? Kun joka suunnasta tuuttas pelkkää possujunaa ja hidastuksia. Ja Kärtsää ja boyfriendia. Eikä Bojania vakavasti otettavana muusikkona, tai omana itsenään.
Possujunaa JO:n keikkabussissa 😂
https://www.tiktok.com/@jokerman_bojan/video/7263412543085907233?_r=1&_…
Ei B kyllä koskaan tietääkseni ole sanonut (tai millään muulla tavalla ilmaissut), että possujuna- tai Kärtsä bf-jutut olisi häntä mitenkään vaivannut (tuskin olisi muuten tuota keikkabussi-possujunaakaan ikinä ollutkaan). Taitaa olla nämä tietoviisaat puolestaloukkaantujat täältä vain asialla...Täällä kun välillä jotkut vaikuttavat kuvittelevansa, että tietää Bojania paremmin miltä Bojanista asiat tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei taas tätä sormussontaa. Samat sormukset aina.
No sori, en tiennyt ettei tänne saa tulla uusia Käärijä-faneja. Ootpas kiva ihminen.
Voi kun Käärijä pitäis joskus meet&greetin pk-seudulla. Siinä oltais jonossa ku itsenäisyyspäivän vastaanotolla konsanaan. Oikeastaan ehdotan Käärijälle omaa kättelyjonoa Linnan juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Possujunaa JO:n keikkabussissa 😂
https://www.tiktok.com/@jokerman_bojan/video/7263412543085907233?_r=1&_…
Ei B kyllä koskaan tietääkseni ole sanonut (tai millään muulla tavalla ilmaissut), että possujuna- tai Kärtsä bf-jutut olisi häntä mitenkään vaivannut (tuskin olisi muuten tuota keikkabussi-possujunaakaan ikinä ollutkaan). Taitaa olla nämä tietoviisaat puolestaloukkaantujat täältä vain asialla...Täällä kun välillä jotkut vaikuttavat kuvittelevansa, että tietää Bojania paremmin miltä Bojanista asiat tuntuu.
Ihan samalla tavalla ne kuvittelee tietävänsä, jotka on aina sitä mieltä että Bojanista on kaikki ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi K lähtisi koko kiertueelle mukaan yhtä kappaletta varten, eihän se ole mikään yhteiskiertue. Luulisi että Alessandra Norjassa ja Loreen Ruotsissa, tosin Loreen on vähän epätodennäköisempi. Tiedä edes missä viipottaa.
Mä en jotenkin jaksa ollenkaan uskoa, että Loreen tulisi vierailijaksi Ruotsin keikalle. Ehkä joku osaa kaivaa toisenlaista todistusaineistoa, mutta en ite ainakaan ole nähnyt että Joksut olisivat kauhean läheisissä väleissä sen kanssa olleet. Itse asiassa en tiedä, kuka viisuissa olisi ollut sen kanssa läheisissä väleissä, kun se tuntui menevän ihan omissa maailmoissaan. Alessandran vierailuun uskon.
Täysin sivuhuomautuksena omaan viestiini että olen pikkumainen ja vähän katkera ja olen seurannut Loreenin lippujen menekkiä, kun sillähän on keikka Vanhalla marraskuussa. Ei ole vieläkään loppuunmyyty, kapasiteetti 800. Paljonkos ne Joksut sai myytyä täällä ja kuinka nopeasti loppuun keikkoja...? Joskus olen vaikuttunut suomalaisten pitkävihaisuudesta.
Eihän tässä ole vielä pitkää vihaa nähtykään. Minä henkilökohtaisesti suunnittelen kantavani kaunaa ruotsalaisille, Euroviisuorganisaatiolle ja Loreenille koko loppuikäni. Ja en tule viisuja seuraamaan enkä todellakaan enää ikinä äänestämään, kunnes juryäänestys poistetaan. Sori mutta liian iso kolaus tälle pitkäaikaiselle viisufanillle, jolle viisut on aina ollut lähestulkoon toinen joulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole vielä pitkää vihaa nähtykään. Minä henkilökohtaisesti suunnittelen kantavani kaunaa ruotsalaisille, Euroviisuorganisaatiolle ja Loreenille koko loppuikäni. Ja en tule viisuja seuraamaan enkä todellakaan enää ikinä äänestämään, kunnes juryäänestys poistetaan. Sori mutta liian iso kolaus tälle pitkäaikaiselle viisufanillle, jolle viisut on aina ollut lähestulkoon toinen joulu.
Sama. Hautakiveen voi laittaa jotain sopivaa asiasta.
Jossain joku sanoi jo aikoja sitten että ai että minä nautin tästä kun L keikat Suomessa ei myyneet. Pakko oli olla hiukan samaa mieltä. Ja ei ole L vika varsinaisesti ei mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin aina ohitan kaikki Lortsu jutut nopeasti somessa. Ihan periaatteesta vaan. Eihän se hänen vika ollut mutta kuitenkin. Oltais niin ansaittu voitto. Ja salaa hykertelen ettei liput mene kaupaksi Suomessa... Olen lapsellinen, kyllä!
Työkaveri raivosi tänään ärsyttävästä kukkiksesta, joka kävi asiakkaana. Olenko vähän liikaa ollut tällä palstalla, kun meni hetki aikaa miettiä, miten reagoin? 😂Ilmeisestikin kyse oli siis kukkahattutädistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko muka se Frankin (Bojanin) pumppaus oikeeseen mainokseen, ei kai nyt sentään?
Löytyy ihan OddlyGoodin TikTokista. Ei nyt traditionaalinen televisiossa pyörivä mainos, mutta mainos kuitenkin.
Kenen idea mahtaa olla. Onhan K lla paljon muitakin videoita. Eikä tämä minusta liity mainostettavaan tuotteeseen.
Onko tällä lopulta väliä? Hauska mainos ja varmasti on ok molemmille osapuolille.
Kaikki ei näe sitä hauskana. Minusta se tiktok-video Frank-aloituksella on typerä ja en kyllä usko, että lupia on kysytty tai korvauksia liikkunut mihinkään suuntaan. Sinänsä ihmetyttää, että näinkin iso firma tekee tuollaisen mokan, Oddlygood on Valion tuote.
Ja kun kyse on, kuten sanoit, isosta firmasta, ne luvat on varmasti kysytty.
Ei palstalta nyt löytyisi yhtään markkinointialan asiantuntijaa tai lakimiestä, joka voisi selittää, millaisia lupia ja sopimuksia tarvitaan ja mihin? Päteekö joihinkin somejulkasuihin edes samat säännöt kuin televisio- ja kadunvarsimainoksiin? Siinä oon kyllä yhtä mieltä että tuskin niin iso firma kuin Valio olisi mokannut tän suhteen.
Ainahan Valioon voi halutessaan ottaa suoraan yhteyttä ja kysyä ovatkos ne luvat kunnossa.
Ovat varmaan tottuneet hassumpiinkin kysymyksiin. Mutta eivätköhän ne luvat kunnossa ole.
Voi LUOJA 😂😂😂
No kohta soitan Valiolle jos jankkaus vielä jatkuu 😂😂
Naurattaa, kun näiden sivujen väliin pompahtaa välillä 🐱Janakkalan kunnan mainos!
Eipä silti, myös pikkuhousunsuojamainos...ihan tarpeen lukiessa välillä ois, kun meinaa lirahtaa 😅.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Video oli K:n tilillä ja B ei ole tunnistettavissa. Jos tuo video olisi ollut vaikka K seisomassa rannalla ja ohitse kävelee mies, jonka selkä näkyy, pitääkö Ko. Miehelle soittaa ja antaa korvaus? 😂😂
Näppärästi keksitty mutta eri tilanne. Ranta on julkinen paikka ja Tavastian vessa vai mikä lie yksityinen.
Näppärästi keksitty mutta ei ole B:n video, eikä B:n henkilöllisyys tunnistettavissa
Konteksti on eri. Joka ikinen tietää, että kyseessä on B, vaikka kasvot eivät näykään. Tämä kasvottomuus tekee videon jakamisesta laillista, mutta herättää silti eettisiä kysymyksiä. Jos kyseessä olisi joku Pertsa Perniöstä joka seisoisi selkä kameraan päin julkisella rannalla, ei olisi ongelmaa, mutta tässä tapauksessa kyseessä on julkkis. Entä jos B:n tilalla olisi vaikkapa Antti Tuisku ja kaikki tietäisivät että kyseessä on Antti, vaikka kasvot eivät näy? Videon jakaminen olisi silti laillista, mutta olisiko se eettistä? Antti ei saisi mainostuloja mutta hänen läsnäolonsa videolla hyödyttäisi kaupallista tekijää.
Hitto kun sinä et tiedä, onko saanut korvauksia, vai ei. Eikä kukaan meistä muistakaan.
Korvauksistahan tässä ei edes ollut kyse. Puhuttiin ihan muusta ja onko se oikein toimittu jos toimitaan ilman lupia.
Aika moni vain tuntuu melkein pitävän faktana, ettei lupia tai mielipidettä ole kysytty.
Hyi ei saa Kukkista sekoittaa kukkahattutäteihin. Kuka edes sanoo noin.
Ööö ei näy tuota B ja Frank-versiota ollenkaan (Oddly Goodin tiktokissa tai igssä) 🤔. Onko poistettu vai??? Ainoastaan K näkyy