Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käärijä ja Bojan fiilistelyketju

Vierailija
17.05.2023 |

Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...

Kommentit (123801)

Vierailija
66941/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin on opiskeltu latinaa. Äitini kävi lukion 60-luvun lopussa, ja ne, jotka eivät valinneet matematiikkaa, opiskelivat ns. kielilinjaa ja pakollista latinaa. Eli äitini on myös opiskellut latinaa kolme vuotta. Tosin kiistän heti, että se auttaisi suunnattomasti muiden eurooppalaisten kielten opiskelussa. Ehkä vähän ja esimerkiksi äitini pystyy päättelemään joidenkin ranskan tai espanjan kielisten sanojen merkityksiä mutta ei se mitään pohjaa anna eikä sen avulla pysty kommunikoimaan ilman, että olisi kyseistä kieltä oikein todella opiskellut.

Minä kävin lukion 90-luvulla ja kielilinjalla minäkin mutta latinaa ei voinut enää valita meidän koulussamme. Osa opettajista sitä harmitteli. Opiskelin itse ranskaa ja saksaa englannin ja ruotsin lisäksi, joten olen iloinen, ettei tarvinnut noita vaihtaa latinaksi. Latinankieliseen kun ei törmää koskaan. Yliopistossa opiskelin lisäksi espanjan ja italian alkeita ja paremmin osaan espanjaa ja italiaa kuin äitini, vaikka kumpaakaan kieltä en käytännössä puhu. Ei se latina mitään riittävää pohjaa anna millekään kielelle. Ennemmin opettelee ne alkeet niin osaa perussanastoa ja tilata vaikka kupin kahvia.

Vierailija
66942/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K tänään, taustalla ihana Jesse! 💚

https://vm.tiktok.com/ZGJpRqEbb/

Musta oikeasti tulee Jesse-jankkaaja tätä menoa 😭

Siitä on pikku hiljaa tullut J:n henkivartija 😂 ja kai siitä joku pian ficcin vääntää!

Huhhuh...en suosittele. Sen lähipiiri lukee palstoja ja on hermostunu jo. Ficci sais varmaan oikeusjutun tulille.

Juu ei. Huomasin toisen palstan tapahtumat.

?? Hyvää Jessestä on aina puhuttu täällä. 

Toisella palstalla oli ollut konfliktia ei täällä.

Ficci on eri asia, kuin perättömien valheiden levittäminen, mitä varaketjussa tehdään.

Siis. . . mikä siellä oli valhetta? Joku teki tarot-luennan. Tajuatko, että se ei ole mitään faktaa mistään?

Väännetään vielä kerran rautalangasta; ei se luenta, vaan ne perättömät valheet. Onneksi ne kommentit poistettiin samantien. Ei voi sellaisia henkilökohtaisuuksiin meneviä valheita levittää toisesta. Mitä tulee tuohon luentaa, niin aika moni varaketjussa uskoo niihin.

Kiinnostaa kyllä ne muka-valheet. Helppo väittää, että joku valehdellut jotain, ilman mitään todisteita.

Täälläkin on sanottu, että Janin yksityishenkilö on 50 cm. Epäilen tätä valheeksi.

Kukaan ei edes tiedä mitä ne valheet olivat, paitsi tämä yksi henkilö.

Jep. Epäilen, että ne liittyivät väitteisiin, että lähipiirin mies ei hyväksynyt K:n ihastumista.

En ole eilen ollut palstalla, joten voitteko selventää, että kuka lähipiirin mies ei ole hyväksynyt K:n ihastumista B:n?

Tällaista ei ole totena missään väitetty. Hajaantukaa. Ihan turhaa spekua eikä kuulu aihe palstalle. Eiköhän kaikki halua K:lle pelkkää hyvää.

Eihän se, jos ei tuollaista heti avoaylin hyväksyidi tai intoilis tarkoita, että haluaa mitään pahaa!! Ois ihan normaalia, jos kokis siinä että jää toiseksi.

Kokis jää kakkoseksi. Siis kenelle, pepsille vai?

Ei ku Afri-colalle. Tuhti klassikko!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
66943/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessakin on opiskeltu latinaa. Äitini kävi lukion 60-luvun lopussa, ja ne, jotka eivät valinneet matematiikkaa, opiskelivat ns. kielilinjaa ja pakollista latinaa. Eli äitini on myös opiskellut latinaa kolme vuotta. Tosin kiistän heti, että se auttaisi suunnattomasti muiden eurooppalaisten kielten opiskelussa. Ehkä vähän ja esimerkiksi äitini pystyy päättelemään joidenkin ranskan tai espanjan kielisten sanojen merkityksiä mutta ei se mitään pohjaa anna eikä sen avulla pysty kommunikoimaan ilman, että olisi kyseistä kieltä oikein todella opiskellut.

Minä kävin lukion 90-luvulla ja kielilinjalla minäkin mutta latinaa ei voinut enää valita meidän koulussamme. Osa opettajista sitä harmitteli. Opiskelin itse ranskaa ja saksaa englannin ja ruotsin lisäksi, joten olen iloinen, ettei tarvinnut noita vaihtaa latinaksi. Latinankieliseen kun ei törmää koskaan. Yliopistossa opiskelin lisäksi espanjan ja italian alkeita ja paremmin osaan espanjaa ja italiaa kuin äitini, vaikka kumpaakaan kieltä en käytännössä puhu. Ei se latina mitään riittävää pohjaa anna millekään kielelle. Ennemmin opettelee ne alkeet niin osaa perussanastoa ja tilata vaikka kupin kahvia.

Ihminen ei ole aidosti sivistynyt, jollei hän osaa latinaa.

terveisin Latinisti

Vierailija
66944/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä Kääryle Sloveniaan menisi?

Katsomaan rakastaan ja viettämään aikaa hänen kanssaan.

Vierailija
66945/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kade kaikille, joilla on ollut mahdollisuus opiskella latinaa 😔

Vierailija
66946/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko meillä agentteja Rovaniemellä tänään?

Oulun vahvistus (ei-Jukka) ei valitettavasti pääse kun en saanut ketään kaveriksi ajelemaan autolla. 😓 Siis menomatka ois kyllä yksinkin sujunut mutta en jaksa yksin ajaa sieltä keskellä yötä takaisin. 😑

Mietin kyllä että olisin viime yönä mennyt liftaamaan tuohon Nelostien varteen että jos olisin Kn keikkabussiin päässy kyytiin kun ohi menivät mutta sitten totesin että enhän mä tiedä miltä se niiden bussi näyttää, huono idea, ties minkä bussin kyytiin olisin koittanut. 😅 Kuumaan bussin kyllä oisin tunnistanut, oiskohan sittenki kannattanu mennä? 🤔😅

(Palstan tän aamun realistikerholle, tuo alempi on sitten vitsi)

Mä mietin, että pitääkö raahautua Naantalin sunfesteille, jotta näkisi Kuumaan. T: Johannes fani

Vierailija
66947/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kovasti kiinnosti latina,ja olisin sen lukiossa valinnut ,mutta valitettavasti oli vaan neljä halukasta ,viisi olisi pitänyt olla,jotta ryhmä olisi muodostettu.Tyydyin sitten ranskaan ja espanjaan.

Vierailija
66948/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaimo meinasi tukehtua leipään katsottuaan tänne linkattuja videoita. Kuka on syyllinen tähän?

Vierailija
66949/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No etkö sä nyt oo seurannu tätä palstaa? Hinkkauttamaan feat. Käärijää tietty!

Vierailija
66950/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla ihana tarina jo hiipunut. En kyllä ymmärrä, miksi K postasi esim. sen Bojan pullo- kuvan, kun ei se viitannut mihinkään. Pelkkä vitsi?

Vierailija
66951/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla ihana tarina jo hiipunut. En kyllä ymmärrä, miksi K postasi esim. sen Bojan pullo- kuvan, kun ei se viitannut mihinkään. Pelkkä vitsi?

Eiköhän se ollut enemmänkin kiitos niille Puolalaisille faneille, jotka niitä pulloja oli toimittanut.

Vierailija
66952/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa porukka oleen kyllä tosi syvissä vesissä kun ajattelette kaiken niiden sanomisten, postausten ja tekemisten jotenkin liittyvän toisiinsa. Huoh..

Vierailija
66953/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No etkö sä nyt oo seurannu tätä palstaa? Hinkkauttamaan feat. Käärijää tietty!

Toivottavasti uudelle albumille päätyy myös se Jan hytkyttää Käärijää biisi.

Vierailija
66954/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja Bojanin pusssailu -fanitaiteen tykkäilykin oli vain kiitos faneille sellaisten kuvien tekemisestä. :)

Vierailija
66955/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä alkaa porukka oleen kyllä tosi syvissä vesissä kun ajattelette kaiken niiden sanomisten, postausten ja tekemisten jotenkin liittyvän toisiinsa. Huoh..

Tyynellä valtamereltä seilataan parasta aikaa. Viking Jankkarella seuraa uskollisesti perässä, eikä suostu vaihtamaan reittiä.

Vierailija
66956/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii jos tää onki sukellusvene tää meidän laiva? Tai semmonen hybridi? 🤔

Vierailija
66957/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyynellä valtamereltä seilataan parasta aikaa. Viking Jankkarella seuraa uskollisesti perässä, eikä suostu vaihtamaan reittiä.

Tää Viking Jankkarella on kyllä oikeesti viikon paras! (Enkä ees oo se päivä paras-jankkaaja 😅)

Vierailija
66958/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mayday mayday, Viking Jankkarella on merihädässä.

Vierailija
66959/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen myös, että jos uusi biisi ei ole Kaijan kanssa, niin outoa julkaista se ns. lämppärikeikalla. Kaivohuone olisi ollut täydellinen paikka siihen, mutta ehkä ei sitten ollut vielä niin valmista.

Itse katson että juuri tuo keikka on luonnollisin tilaisuus aloittaa tulevan albumin promoaminen, puhtaasti markkinointimielessä.

Sekä Kaija että Käärijä ovat Warnerin karsinassa, eli he eivät ole firman näkökulmasta kilpailijoita vaan toisiaan tukevia elementtejä. Kaija on sen ikäinen että varmaan miettii tulevien vuosien aikana eläköitymistä, Käärijä taas on nuori nouseva tähti. Eli jos Warner on sopinut Kaijan kanssa että tällä keikalla promotaan Kärtsää vähän enemmän kuin jotain tavis-lämppäriä, niin se tuskin on Kaijan mielestä ollut mitenkään ongelma.

Lisäksi ajankohta on ideaalinen. CCC on tämän kesän festaribiisi, kaivohuone oli varmasti liian aikaisin uudelle musiikille Warnerin merkkinointitiimin näkökulmasta, johon Kärtsäkin siellä paikan päällä vähän taisi viitata.  Tuo stadionkeikka taas on Suomen syksyn alussa, eli juuri silloin kun kesän hiteistä kannattaa ruveta siirtymään uuteen kamaan. Lisäksi Kärtsällä on oikeastaan vain kourallinen noita pikkupaikkakuntien vaatimattomia keikkoja tuon jälkeen, tämä on kai viimeinen iso tilaisuus.

Itse asiassa olisikohan tuolla suurin liveyleisö joka Kärtsä tänä kesänä on? Eli maksimaaliset pöhinät Warnerin näkökulmasta, vaikka "pelkkä" lämppäri onkin.

Uusien albumien promojuna kestää usein monta kuukautta, eli nyt se toivottavasti aloitetaan. Itse olen ainakin innoissani.

Vierailija
66960/123801 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo meinasi tukehtua leipään katsottuaan tänne linkattuja videoita. Kuka on syyllinen tähän?

B, K ja JO pääsyylliset <3

Ketju on lukittu.