Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käärijä ja Bojan fiilistelyketju

Vierailija
17.05.2023 |

Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...

Kommentit (123801)

Vierailija
48721/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mä olisin vain salaa imarreltu, jos joku tulis kaula pitkällä kurkkimaan joitain häitä, joissa olen :D Ei haittais kyllä tippakaan. Ja jos oisin itse se hääpari, niin olisin imarreltu, että hääni tai joku vieraani herättää niin paljon mielenkiintoa. En nyt tarkoita, että vartavasten vilahtaisin kenenkään kameraan, mutta tuollaiseen tilanteeseen kannattaa suhtautua huumorilla, jos niin tapahtuu (että joku pääsi paikan ulkopuolelle). 

Eri asia, jos pakoilisin kotona jotain rikosta tai epäiltyä sellaista, ja mua epäiltäis, ja media kärkkyis ulkona.

No ole sinä, mutta K on sanonut, että ei halua tulla salakuvatuksi.

Vierailija
48722/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko netissä mitään paikkaa, mihin voi anonyymisti laittaa kuvan niin, että se näkyy vaan ihmisille, joille jakaa linkin?

Muutama vuosi sitten oli vielä, nyt en sitä paikkaa enää löydä. Mulla on ss puhelimessa vielä tosta röökikuvasta, ja yhdestä toisestakin.

Eikö Aijaa. c o m ole? Mutta on ilmeisesti bannattu täältä? Kaksplussalle ei välttämättä oo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
48723/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa miten tästä vauhkotaan näin paljon kun maailmalla julkkikset kokee paljon pahempaa, mm kotiin tunkeutumisia

Vierailija
48724/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta en suosittele kuvien jakamista. Jos kuvattavat olivat yleisöltä eristetyllä alueella, heitä ei olisi saanut kuvata. 

Vierailija
48725/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko netissä mitään paikkaa, mihin voi anonyymisti laittaa kuvan niin, että se näkyy vaan ihmisille, joille jakaa linkin?

Muutama vuosi sitten oli vielä, nyt en sitä paikkaa enää löydä. Mulla on ss puhelimessa vielä tosta röökikuvasta, ja yhdestä toisestakin.

Älä nyt herranjestas rupea niitä kuvia tänne jakamaan. Mitä v i t t u a?

No ei niistä kuvista enää mitään haittaa ole. (Siis en tarkoita nyt että ne pitäisi jossain julkaista vaan sitä että eivät ne enää siellä juhlapaikalla ole. 😅 Toivottavasti ainakaan. 😅)

Mutta joo, oishan se kiva jos J ja kumppanit sais olla vapaalla ihan rauhassa. Sitä jotenki itteki aina unohtaa kuinka fanaattisia osa ihmisistä osaa olla. Oma fanitus on aina ollut niin kilttiä (musiikin kuuntelua ja keikoilla käyntiä). 😅

Vierailija
48726/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta en suosittele kuvien jakamista. Jos kuvattavat olivat yleisöltä eristetyllä alueella, heitä ei olisi saanut kuvata. 

Ravintolassa pidettävän yksityistilaisuuden pihalta on kuvat.

Vierailija
48727/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun itse menin naimisiin meidän ravintola oli käsittääkseni saman tapaisella alueella ja siinä oli näköala paikka vieressä pihalla missä kävi turisteja ja muita esim kuvaamassa maisemia ja muuten vaan katselemassa ympärilleen. Se ei meitä haitannut ja silloin ei ollut oikeutta edes kieltää ihmisiltä pääsyä sinne tai esim läheiseen metsään.

Voitiin kyllä totta kai kieltää että ravintolan alueelle ei saanut tulla

Vierailija
48728/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin se taitaa olla kotirauhan piiriksi laskettava alue :( Eli kuvia ei olisi saanut edes ottaa. En suosittele julkaisemaan / jakamaan. 

Vierailija
48729/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua, miten se ketään haittaa, jos on röökillä jossain pihassa, vaikka joku fani kuvaisikin. 

No miten voisitkaan täysin tajuta kun et ole julkisuuden henkilö. Mutta jos yrität asettua sellaisen henkilön asemaan, ja tuntemaan edes vähän empatiaa, niin tajuaisit kyllä.

K on kaiken lisäksi itse sanonut että toivoisi että jos häneen törmää vapaalla, niin voisi kysyä ennen kuvan ottamista. Se kuuluu ihan perus käytöstapoihin ja jos oikeasti on K:n fani, niin silloin kunnioittaisi hänen toivettaan.

Et voi puhua juhlissa olleiden puolesta. Yrität vain tunkea meidän silmiimme ja päihimme omaa loukkaantumista, mistä en todellakaan käsitä, se kumpuaa? Et ollut eilen siellä, etkä ole kukaan kyseinen henkilö, joten sinua ei pitäisi tasan tippaakaan kiinnostaa, oliko joku siellä heilumassa paikanpäällä, vaiko ei. Olet vain itse loukkaantunut, kukaan häissä olleista vieraista ei tietääkseni ole laisinkaan loukkaantunut.

Jesse poisti stoorin hyvin nopeasti. Todennäköisesti heti kun hänelle selvisi että joku oli saanut selville sijainnin. Kyllä siitä voi päätellä että toivoivat yksityisyyttä.

Mitä siinä stoorissa oli? Ei vissiin tätä tupakointia kuitenkaan? :D

Ei mitään. Tyhjä huone vain.

Mitään tupakointikuvaa ei edes ollut. Joku keksi sen omasta päästään ja jengi heti uskoi.

Se kyllä on itseasiassa ollut, olen sen itsekin nähnyt. Discordin Käärijä K18 kanavalla ainakin jaettiin. Kanavan nimi tarkoittaa sitten vaan fanien ikää.

Jessen instastoorissa oli vaan juhlapaikan sisätiloissa otettu kuva juhlapöydästä ja siinä ei ollut ketään henkilöitä mukaan. Jos oikein muistan.

Ei siitä nyt puhuttu. Sen kuvan avulla porukka vaan tiesi mihin suunnata. Sääliksi käy kyllä Jesseäkin.

Kukaan tavallinen ihminen ei oikeasti voi ymmärtää fanien taitoa kaivaa informaatiota pienistäkin yksityiskohdista. Tuskin Jesse edes ajatteli, että joku voisi tunnistaa paikan pelkästä kuvasta, jossa oli mikrofoni ja osa pöytäkattausta pikkuisen näkyi ikkunaa. 

Ja nyt sitten on harvinaisen sekaisin koko Suomi. En osaa edes ajatella, onko vastaavaa ilmiötä ollut edes Suomessa ennen: onko tällä innollla pengottu koskaan aiemmin toisen ihmisen asioita?

Tämä on ilmeisesti ensi kosketuksesi fandomiin? Koska tämä ei ilmiönä ole itsessään mitenkään uusi, mutta yleensä nää jutut on jaettu muilla alustoilla kuin yhdellä Suomen suurimmista kaikille avoimista keskustelupalstoista. 

Vierailija
48730/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa miten tästä vauhkotaan näin paljon kun maailmalla julkkikset kokee paljon pahempaa, mm kotiin tunkeutumisia

Minusta on surkeaa, jos tyypillä ei ole sekuntiakaan vapaa-aikaa.

Jokainen, jolla on ollut stalkkeri, tietää mitä se on eikä toivo moista Kärtsärillekään.

Vierailija
48731/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin se taitaa olla kotirauhan piiriksi laskettava alue :( Eli kuvia ei olisi saanut edes ottaa. En suosittele julkaisemaan / jakamaan. 

Ei pidä paikkaansa. Kuva sisältä olisi ollut kielletty mutta pihalta ulkoa ei sillä siellä ulkona saa kyllä olla kuka vaan, esim hieman kauempana ovesta

Vierailija
48732/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

K sanoo, että ei haluaisi ihmisten ottavan salakuvia ja täällä porukka kiljuu näiden kuvien perään. Toivottavasti kukaan ei näitä kuvia enää jaa.

Vierailija
48733/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei ole tapahtunut VIELÄ. K:n entinen osoite oli joillakin stalkkereilla tiedossa, ja mitä lie hyypiöitä sitäkin kyttäs jossain puskissa. Toivotaan että pysyy uusi osoite salassa ja K turvassa.

Vierailija
48734/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on surkeaa, jos tyypillä ei ole sekuntiakaan vapaa-aikaa.

Jokainen, jolla on ollut stalkkeri, tietää mitä se on eikä toivo moista Kärtsärillekään.

Julkisuuden varjopuoli. Ei Kärtsä tässä ainut ole ja ei varmasti ole viimeinen salakuvat mikä on otettu

Vierailija
48735/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Kuva sisältä olisi ollut kielletty mutta pihalta ulkoa ei sillä siellä ulkona saa kyllä olla kuka vaan, esim hieman kauempana ovesta

Ei saa ottaa, jos alue on yleisöltä kielletty alue. https://www.minilex.fi/a/yksityisyyden-suoja-ja-kuvaaminen

Vierailija
48736/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Salakuvaamisena on kiellettyä oikeudettomasti teknisellä laitteella kuvata henkilöä kotirauhan suojaamassa paikassa tai käymälässä, pukeutumistilassa tai vastaavassa paikassa, tai yleisöltä suljetussa rakennuksessa, huoneistossa tai aidatulla piha-alueella tämän yksityisyyttä loukaten."

Vierailija
48737/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun itse menin naimisiin meidän ravintola oli käsittääkseni saman tapaisella alueella ja siinä oli näköala paikka vieressä pihalla missä kävi turisteja ja muita esim kuvaamassa maisemia ja muuten vaan katselemassa ympärilleen. Se ei meitä haitannut ja silloin ei ollut oikeutta edes kieltää ihmisiltä pääsyä sinne tai esim läheiseen metsään.

Oliko sun häissä vieraana joku Suomen isoista julkkiksista joita sekopää fanit tuli varta vasten kuvaamaan? Koska silloin luulis, että olis voinut sun vierasta ja ehkä suakin hieman häiritä eri tavalla kuin jotkut random turret. 

Vierailija
48738/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä näköalapaikalta saa siis ottaa kuvia mutta edelleenkään eivät saa ottaa siitä teidän yksityistilaisuudesta. Eli kamera on kohdistettaav toiseen suuntaan vaikka kuinka mieli tekisi muuta. Katsella ovat saaneet miten huvittaa, sitä ei laki kiellä kunhan töppöset eivät ole yksityisalueella.

Vierailija
48739/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K sanoo, että ei haluaisi ihmisten ottavan salakuvia ja täällä porukka kiljuu näiden kuvien perään. Toivottavasti kukaan ei näitä kuvia enää jaa.

Missä sanoi näin? En usko, että se jaksaa ottaa tuota eilistä siinä mittakaavassa, mitä sitä nyt mahdollisesti oli, niin tosissaan. Eri asia salakuvata niin, että mennään iholle.

Vierailija
48740/123801 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla että se piha alue ei ole aidattu? Sehän on joku hotellialue, esim joku hotelli vieraskin on voinut kuvata halutessaan

Ketju on lukittu.