Käärijä ja Bojan fiilistelyketju
Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...
Kommentit (123801)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa miten tästä vauhkotaan näin paljon kun maailmalla julkkikset kokee paljon pahempaa, mm kotiin tunkeutumisia
Minusta on surkeaa, jos tyypillä ei ole sekuntiakaan vapaa-aikaa.
Jokainen, jolla on ollut stalkkeri, tietää mitä se on eikä toivo moista Kärtsärillekään.
Julkisuuden varjopuoli. Ei Kärtsä tässä ainut ole ja ei varmasti ole viimeinen salakuvat mikä on otettu
Jep, ja julkisella paikallahan saa kuvata kyselemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta en suosittele kuvien jakamista. Jos kuvattavat olivat yleisöltä eristetyllä alueella, heitä ei olisi saanut kuvata.
Silloin kun itse menin naimisiin meidän ravintola oli käsittääkseni saman tapaisella alueella ja siinä oli näköala paikka vieressä pihalla missä kävi turisteja ja muita esim kuvaamassa maisemia ja muuten vaan katselemassa ympärilleen. Se ei meitä haitannut ja silloin ei ollut oikeutta edes kieltää ihmisiltä pääsyä sinne tai esim läheiseen metsään.
Voitiin kyllä totta kai kieltää että ravintolan alueelle ei saanut tulla
Oliko sun häissä vieraana joku Suomen isoista julkkiksista joita sekopää fanit tuli varta vasten kuvaamaan? Koska silloin luulis, että olis voinut sun vierasta ja ehkä suakin hieman häiritä eri tavalla kuin jotkut random turret.
Turhaa mun päälle hyökkäät, kunhan vain esitin oman kokemuksen kun täällä mietittiin missä saa olla.
Mua ei kuvat kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
"Salakuvaamisena on kiellettyä oikeudettomasti teknisellä laitteella kuvata henkilöä kotirauhan suojaamassa paikassa tai käymälässä, pukeutumistilassa tai vastaavassa paikassa, tai yleisöltä suljetussa rakennuksessa, huoneistossa tai aidatulla piha-alueella tämän yksityisyyttä loukaten."
JEP! Toivotaan että tekevät rikosilmoituksen, niin stalkkerit tietää etteivät voi tehdä ihan mitä vain. Olisi varmaan hyvä jättää jakamatta niitä kuvia jos niitä otti. Luulen että K/lähipiiri vielä jakaa jotain kuvia sieltä omilla ehdoillaan. Ei tarvita mitään salakuvia
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla että se piha alue ei ole aidattu? Sehän on joku hotellialue, esim joku hotelli vieraskin on voinut kuvata halutessaan
Jos näin on, niin kyllä. Silloin henkilöt eivät ole olleet kotirauhan suojan piirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Salakuvaamisena on kiellettyä oikeudettomasti teknisellä laitteella kuvata henkilöä kotirauhan suojaamassa paikassa tai käymälässä, pukeutumistilassa tai vastaavassa paikassa, tai yleisöltä suljetussa rakennuksessa, huoneistossa tai aidatulla piha-alueella tämän yksityisyyttä loukaten."
JEP! Toivotaan että tekevät rikosilmoituksen, niin stalkkerit tietää etteivät voi tehdä ihan mitä vain. Olisi varmaan hyvä jättää jakamatta niitä kuvia jos niitä otti. Luulen että K/lähipiiri vielä jakaa jotain kuvia sieltä omilla ehdoillaan. Ei tarvita mitään salakuvia
Eikä!! Toivotaan, että ottavat asian huumorilla, kuten jokainen täysijärkinen ihminen ottaisi. Siitä ei saa pahaa mieltä, toisin kuin lapsellisesta suuttumisesta, että on innokkaita faneja, joista ei kuitenkaan ollut mitään haittaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko netissä mitään paikkaa, mihin voi anonyymisti laittaa kuvan niin, että se näkyy vaan ihmisille, joille jakaa linkin?
Muutama vuosi sitten oli vielä, nyt en sitä paikkaa enää löydä. Mulla on ss puhelimessa vielä tosta röökikuvasta, ja yhdestä toisestakin.Älä nyt herranjestas rupea niitä kuvia tänne jakamaan. Mitä v i t t u a?
Tumblrissa privaviestinä. Ite tilasin siellä aamulla "taidekuvan" suoraan taiteilijalta. Mulle saa lähetttää "ladynarcissus" 🙏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K sanoo, että ei haluaisi ihmisten ottavan salakuvia ja täällä porukka kiljuu näiden kuvien perään. Toivottavasti kukaan ei näitä kuvia enää jaa.
Missä sanoi näin? En usko, että se jaksaa ottaa tuota eilistä siinä mittakaavassa, mitä sitä nyt mahdollisesti oli, niin tosissaan. Eri asia salakuvata niin, että mennään iholle.
Useasti on saninut esim. välispiikeissä keikalla, että kaupassa kun on, joku pyytää kuvaa, ja ottaa sen ennen kuin ehtii edes suostua. Ja tuossakin tilanteessa olisi mielellään sanonut ei. Siitä voi päätellä miten hän ajattelee salakuvaamisesta.
Silloin (viikko sitten) ketjusta poistui mikä tahansa viesti, jonka vain ilmoitti. Toisin on nyt. 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K sanoo, että ei haluaisi ihmisten ottavan salakuvia ja täällä porukka kiljuu näiden kuvien perään. Toivottavasti kukaan ei näitä kuvia enää jaa.
Missä sanoi näin? En usko, että se jaksaa ottaa tuota eilistä siinä mittakaavassa, mitä sitä nyt mahdollisesti oli, niin tosissaan. Eri asia salakuvata niin, että mennään iholle.
Useasti on saninut esim. välispiikeissä keikalla, että kaupassa kun on, joku pyytää kuvaa, ja ottaa sen ennen kuin ehtii edes suostua. Ja tuossakin tilanteessa olisi mielellään sanonut ei. Siitä voi päätellä miten hän ajattelee salakuvaamisesta.
Ok, mutta julkisella paikalla saa kuvata omaan käyttöön silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko netissä mitään paikkaa, mihin voi anonyymisti laittaa kuvan niin, että se näkyy vaan ihmisille, joille jakaa linkin?
Muutama vuosi sitten oli vielä, nyt en sitä paikkaa enää löydä. Mulla on ss puhelimessa vielä tosta röökikuvasta, ja yhdestä toisestakin.Älä nyt herranjestas rupea niitä kuvia tänne jakamaan. Mitä v i t t u a?
Tumblrissa privaviestinä. Ite tilasin siellä aamulla "taidekuvan" suoraan taiteilijalta. Mulle saa lähetttää "ladynarcissus" 🙏
Mutta kun nää ei ole mitään taidekuvia, vaan oikeita salakuvia oikeista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvat jaettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella creepyä ja mautonta, hyi! K varmasti sanoo kauniisti kiitos, jos tuollaisen hänelle menee myöntämään tehneensä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun nää ei ole mitään taidekuvia, vaan oikeita salakuvia oikeista ihmisistä.
Puhut nyt eri asiasta. Tumblrissa taiteilijalta voi pyytää tekemäänsä K/B k-18 piirrosta. Tää salaa otettu valokuva on eri asia, joku hömelö oli jakanut sen discordissa. Jälkimmäinen on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puutarhaketju on K-40 ja vaan sydämensivistyneille shippaajille. Puutarhureiden myrkyillä tapetaan jokainen känkkäränkkäpäivää viettävä espanjansiruetana välittömästi, rikkaruohot ja röllipeikot pysykööt täällä autokannen alla ölisemässä!!
No ei siellä mitään sydämensivistystä näe. Kauhea tarve joillakin jatkuvalla syötöllä spekuloida Jeren seksuaalisuutta. Jos olette oikeita shippaajia, niin sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä, koska kaikki on kuitenkin fiktionia.
Ok , täälläkö ei sitten spekuloida seksuaalisuudella 😂?
Löysin hienon nsfw piirroksen K:sta tumpussa, mutta noiden salakuvapuheiden jälkeen näidenkin jakaminen tuntuu inhottavalta :(
Vierailija kirjoitti:
Löysin hienon nsfw piirroksen K:sta tumpussa, mutta noiden salakuvapuheiden jälkeen näidenkin jakaminen tuntuu inhottavalta :(
Älä jaa, jokainen voi itse mennä pyytämään taiteilijalta tai kirjautua ao3:een nähdäkseen.
Jos kyseessä on ollut aitaamaton julkinen paikka, ei salaa kuvaaminen ole Suomen lain mukaan laitpnta.
Eri asia sitten moraali. Kauankohan K:ta huvittaa enää julkinen ura ja esiintyminen, kun lieveilmiöt tuuttaa paskaa porstuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tajua, miten se ketään haittaa, jos on röökillä jossain pihassa, vaikka joku fani kuvaisikin.
No miten voisitkaan täysin tajuta kun et ole julkisuuden henkilö. Mutta jos yrität asettua sellaisen henkilön asemaan, ja tuntemaan edes vähän empatiaa, niin tajuaisit kyllä.
K on kaiken lisäksi itse sanonut että toivoisi että jos häneen törmää vapaalla, niin voisi kysyä ennen kuvan ottamista. Se kuuluu ihan perus käytöstapoihin ja jos oikeasti on K:n fani, niin silloin kunnioittaisi hänen toivettaan.
Et voi puhua juhlissa olleiden puolesta. Yrität vain tunkea meidän silmiimme ja päihimme omaa loukkaantumista, mistä en todellakaan käsitä, se kumpuaa? Et ollut eilen siellä, etkä ole kukaan kyseinen henkilö, joten sinua ei pitäisi tasan tippaakaan kiinnostaa, oliko joku siellä heilumassa paikanpäällä, vaiko ei. Olet vain itse loukkaantunut, kukaan häissä olleista vieraista ei tietääkseni ole laisinkaan loukkaantunut.
Jesse poisti stoorin hyvin nopeasti. Todennäköisesti heti kun hänelle selvisi että joku oli saanut selville sijainnin. Kyllä siitä voi päätellä että toivoivat yksityisyyttä.
Mitä siinä stoorissa oli? Ei vissiin tätä tupakointia kuitenkaan? :D
Ei mitään. Tyhjä huone vain.
Mitään tupakointikuvaa ei edes ollut. Joku keksi sen omasta päästään ja jengi heti uskoi.
Se kyllä on itseasiassa ollut, olen sen itsekin nähnyt. Discordin Käärijä K18 kanavalla ainakin jaettiin. Kanavan nimi tarkoittaa sitten vaan fanien ikää.
Jessen instastoorissa oli vaan juhlapaikan sisätiloissa otettu kuva juhlapöydästä ja siinä ei ollut ketään henkilöitä mukaan. Jos oikein muistan.
Ei siitä nyt puhuttu. Sen kuvan avulla porukka vaan tiesi mihin suunnata. Sääliksi käy kyllä Jesseäkin.
Kukaan tavallinen ihminen ei oikeasti voi ymmärtää fanien taitoa kaivaa informaatiota pienistäkin yksityiskohdista. Tuskin Jesse edes ajatteli, että joku voisi tunnistaa paikan pelkästä kuvasta, jossa oli mikrofoni ja osa pöytäkattausta pikkuisen näkyi ikkunaa.
Ja nyt sitten on harvinaisen sekaisin koko Suomi. En osaa edes ajatella, onko vastaavaa ilmiötä ollut edes Suomessa ennen: onko tällä innollla pengottu koskaan aiemmin toisen ihmisen asioita?
Tämä on ilmeisesti ensi kosketuksesi fandomiin? Koska tämä ei ilmiönä ole itsessään mitenkään uusi, mutta yleensä nää jutut on jaettu muilla alustoilla kuin yhdellä Suomen suurimmista kaikille avoimista keskustelupalstoista.
No sitähän mä just tarkotin. Tottakai yksittäisiä fanipiirejä ja yksittäisiä hulluja faneja on aina riittänyt, mutta nyt tässä on mukana aika massiiviset piirit, jotka näitä tietoja kaivelee ja jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Artistin oma toive on, että se kuva ei olisi ns helposti löydettävissä
Tåssä sitä taas ollaan - toimintakyvyttömänä....tuo uusin "taidekuva"....