Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käärijä ja Bojan fiilistelyketju

Vierailija
17.05.2023 |

Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...

Kommentit (123801)

Vierailija
28761/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jere. Onko kuumuus muussannut aivot lopullisesti vai stressi. Näitä videoita ei pysty kohta katsomaan ollenkaan. Myötähäpee on hirvee.

Vierailija
28762/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kommentoi Jodelissa hyvin Kärtsästä, oon samaa mieltä tän jodlaajan kanssa että "nyt tuntuu siltä että on ehkä vähän liikaa roolihahmo päällä ja kauhea yritys. Stooreja oli ihana katsoa silloin kun on oma ittensä ja tulee fiilis että hän on hyvin väsynyt."

Ja on kyllä tiedossa että Kärtsän stoorit on tuon tyylisiä ja "kotikutoisia" ollut aina mutta jotenkin nyt eri meininki kuin ennen viisuja/viisujen aikana. Toivottavasti saa myös levättyä eikä tule mitään burn outia tms.

Tämä! K oli vielä umkn ja viisujen aikana oikeasti hauska! Nyt vain yrittää olla ja taustalta kuuluu väsymys ja turhautuneisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
28763/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä on menneen viisutalven lumia. Joker Out nousi tuntemattomuudesta tähtiin.

No en mä nyt ihan tähteydestä puhuis vielä heidänkään kohdalla. Mut jalka on oven välissä kyllä.

Kieli muodostuu kyllä suurimmaksi haasteeksi molemmilla.

Käärijä ei varmasti esiinny millään muulla kuin suomen kielellä. ChaChaChan tyyppinen bängeri toimii kyllä ulkomaillakin, mutta vaikea kyllä varmaan saada toista samanlaista täysosumaa. Niin legenda tästä kyllä on tullut, että varmasti jää Euroviisu-historiaan. Ehkä esiittää tämän jossain väliohjelmassa tulevina vuosina, ken tietää.

Joker out voisi kyllä vaihtaa englantiin, mutta varmasti menettää osan hohdostaan siinä. Ainakin alunperin sloveniaksi kirjoitettuja biisejä on vaikea kääntää englanniksi, vaikka kirjoittaisi sanat ihan uusiksi (siis ei vain käännös). Tästä oli joku aika sitten Hesarissa artikkeli, miten suomalaisten biisien käännösyritykset on onnistuneet jne. Kielet on niin erilaisia, että esim. jo ihan rytmitys luo haasteita.  Kun on alunperin kirjoitettu sloveniaksi, niin siihen on vaikea istuttaa englanninkielistä tekstiä niin että se kuulostaisi luonnolliselta. Ei mahdotonta, etenkään sellaiselle monilahjakkuudelle kuin Bojan, mutta erittäin vaikeaa. Voihan he toki siirtyä kokonaan englantiin ja tehdä uudet biisit suoraan englannikai, mutta pystyykö Bojan ilmaisemaan itseään yhtä syvällisesti muulla kuin äidinkielellään?

Entä sitten jos Joker out jatkaa sloveniaksi? Keski-Euroopassa menestyy jollain tavoin, mutta ei sen laajemmalle. En jaksa uskoa, että Suomessakaan suosio kantaa kovin monta vuotta, jos kieli pysyy sloveniassa.

Måneskin onnistui englanniksi vaihdoksessa.

Mutta moni suomalainen artisti ei ole onnistunut tässä. Robinin urakin meni alamäkeen. Nyt on julkaissut taas suomenkielistä musaa

Vierailija
28764/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi Jere. Onko kuumuus muussannut aivot lopullisesti vai stressi. Näitä videoita ei pysty kohta katsomaan ollenkaan. Myötähäpee on hirvee.

ai, mä pystyn kylöä. Tosin Kärtsähistoriaa pidemmältä ajalta kuin tästä ketjusta

Vierailija
28765/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nää viuhahdukset on ihan tarkoituksellisia, kenen toimesta ja miksi on sitten eri kysymys. Plääh.

Vierailija
28766/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kommentoi Jodelissa hyvin Kärtsästä, oon samaa mieltä tän jodlaajan kanssa että "nyt tuntuu siltä että on ehkä vähän liikaa roolihahmo päällä ja kauhea yritys. Stooreja oli ihana katsoa silloin kun on oma ittensä ja tulee fiilis että hän on hyvin väsynyt."

Ja on kyllä tiedossa että Kärtsän stoorit on tuon tyylisiä ja "kotikutoisia" ollut aina mutta jotenkin nyt eri meininki kuin ennen viisuja/viisujen aikana. Toivottavasti saa myös levättyä eikä tule mitään burn outia tms.

Tämä! K oli vielä umkn ja viisujen aikana oikeasti hauska! Nyt vain yrittää olla ja taustalta kuuluu väsymys ja turhautuneisuus.

höpö höpö. Ota ne ruusunpunalasit silmiltäsi.

Vierailija
28767/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT. Mulle kävis semmonen komea vesimittarinlukija joka kävis mun kämpillä suihkussa ja kävelisi pyyhe päällä sen jälkeen :D

Vierailija
28768/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee kans jotenkin raskas ja ei ollenkaan positiivininen fiilis noista stooreista. Ja miks noi pitää kerralla postata? Ois nyt eka postannu vaan ton yhteistyön ja vaikka huomenna noi muut hupistoorit.

Ihmetyttää myös että ihan kun siellä joku lukis tätä palstaa ja provosoituis jostain kun kaikkeen pitää Kärtsän jälkeenpäin ottaa kantaa stooreissa ja usein sellaiseen vittuilevaan äänen sävyyn.

Ja miksei se voi puhua ihan normi äänellä?

Mäkin mietin että jos tää veemäisellä äänellä höpöttävä tyyppi on käärijä, niin kuka siellä viisuissa oli se söpö höppänä? Luulin että se jos kuka oli käärijä😳

Vierailija
28769/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on noita sen keikkapätkiä katellu ni kyl se sentään keikoilla on edelleen hauska, mut en tiiä miks stoorien pitää olla noin väkinäisiä. Mielummin on vaik laittamatta yhtään stooria jos ei oo fiilistä.

Vierailija
28770/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on just hyvä tyyli millä se vetää nää kaupalliset yhteistyönsä. Itseensäkin tympii, mut otetaan rahat pois kuleksimasta. 😄

Kohta varmaan kaupalliset yhteistyöt loppuu. On tullu niin jäätäviä postauksia, esim. ne tjäreborgin körtypostaukset.

Tämä ei ole kannanotto K:n postauksiin ylipäätään vaan vastaukseni ainoastaan tähän kommenttiin. Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että firmoilla on heihin humoristisesti tai kriittisestikin suhtautuvia mainoskasvoja tai sponssisuhteita. Esim. Community-sarjaa sponsoroi Subway, joka esiintyy välillä jaksoissa aika hämmentävässä valossa, mm. Subway-nimisen henkilöhahmon rietas seksiäänite tulee julki. :P Ehkä pankit eivät välttämättä halua kärttyistä Kärtsyä, mutta vaikkapa matkatoimistoille jne joku "Mene nyt vttu säkin Tjäreborgin matkalle stana" voi olla ihan kelvollinen mainos. :)

Vierailija
28771/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on noita sen keikkapätkiä katellu ni kyl se sentään keikoilla on edelleen hauska, mut en tiiä miks stoorien pitää olla noin väkinäisiä. Mielummin on vaik laittamatta yhtään stooria jos ei oo fiilistä.

Ehkä seura vaikuttaa stoorien laatuun😏

Vierailija
28772/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee kans jotenkin raskas ja ei ollenkaan positiivininen fiilis noista stooreista. Ja miks noi pitää kerralla postata? Ois nyt eka postannu vaan ton yhteistyön ja vaikka huomenna noi muut hupistoorit.

Ihmetyttää myös että ihan kun siellä joku lukis tätä palstaa ja provosoituis jostain kun kaikkeen pitää Kärtsän jälkeenpäin ottaa kantaa stooreissa ja usein sellaiseen vittuilevaan äänen sävyyn.

Ja miksei se voi puhua ihan normi äänellä?

Mäkin mietin että jos tää veemäisellä äänellä höpöttävä tyyppi on käärijä, niin kuka siellä viisuissa oli se söpö höppänä? Luulin että se jos kuka oli käärijä😳

Lisää vaan kuvaa laskelmoivasta tyypistä. Oli niin hauska, mukava ja söpö kerätäkseen äänestäjiä. Nyt todellisuus iskee päin naamaa.

Vierailija
28773/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on just hyvä tyyli millä se vetää nää kaupalliset yhteistyönsä. Itseensäkin tympii, mut otetaan rahat pois kuleksimasta. 😄

Kohta varmaan kaupalliset yhteistyöt loppuu. On tullu niin jäätäviä postauksia, esim. ne tjäreborgin körtypostaukset.

Mulla on sellainen pieni kutina, et nää on just niitä juttuja, joista on haastatteluissa todennut ettei osaa sanoa ei ja yrittää päästä siitä tavasta eroon. Et jospa sillä ei suuremmin mitään intressejä olekaan tehdä näitä kaikenmaailman yhteistyökuvioita ja siksikin suorittaa ne näin tympääntyneesti.

Vierailija
28774/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suoranaisesti ärsytä, enemmänkin vaan cringetää koko tää kuvio ja tilannetaju. K on sanonut haluavansa pitää läheisensä poissa julkisuudesta, mikä on mun mielestä ihan fine. Miten itse olisin siviilisäätykysymykseen vastannu, olis ollu just niin että kumppani löytyy, en kuitenkaan haluu sen enempää tuoda häntä julkisuuteen ja hänen (ja samalla tietty myös minun) yksityisyyttä tulisi näin ollen kunnioittaa, enkä aiheesta enää suostu keskustelemaan, ellen sitten toisiin aatoksiin tule.

Mikä tästä sitten tekee cringen on nää ig-storyjen vilahtelut tai taustahöpinät. Ne oikeesti vie huomion siitä itse asiasta. Sama juttu kun etäopetuksessa zoomissa tai teamsissa kanssaopiskelijoilla vilahtelee puoliso taustalla jos pitää kamera olla päällä, tai ne huutavat lapset jotka ei tajuu olla hiljaa vaikka niille sanotaan että nyt pitää olla hiljaa. Ja kaikilta menee se itse asia ohi, kun siellä taustalla on niin paljon kaikkia häiriötekijöitä. Jos tyttis on kylppärissä silloin kun K kuvaa stooreja, ei voi olla niin pakottavaa tarvetta änkee sieltä ulos just sillon kun kuvataan. Aivan varmasti pystyy sen aikaa odottamaan. Ei pitäis olla paha rasti.

Okei, etätunneilla ja -palavereissa kaikki tapahtuu livenä, mut just tyyliin ig-storyjen tekeminen on siitä näppärää, et jos otos menee pieleen/lopputulos ei oo halutunlainen, voit sen kyseisen luonnoksen hylätä ja kuvata uuden. Simple as that. Joku täällä esitti että jos K on niin hetkessä eläjä ettei tajuu kattoa. Kissanpaskat, sanon minä. Tää selitys vois mennä läpi jos kyseessä olis eka kerta kun näin käy, mutta kun ei ole. Jos haluaa tyttiksen pitää poissa julkisuudesta/ei halua julkisesti myöntää olevansa suhteessa, ei kannata julkasta someen stooreja, joissa hän näkyy. Aina kannattaa vielä varmuuden vuoksi tarkistaa ennen julkaisemista.

Summa summarum, vaikka liputan K&B:n puolesta, musta he ovat yhdessä aivan ihania ja niin valovoimasia, mulla ei henkilökohtasesti oo mitään tyttistä vastaan, koska en häntä ensinnäkään tunne, enkä voi hänestä edes minkäänlaista ensivaikutelmaa muodostaa, kun ei häntä somessakaan voi oikein seurata koska on yksityiset tilit jne. Systemaattiselta vaikuttava vilahtelu siellä täällä on vaan todella cringeä, kun varsin hyvin tietää toisen kuvaavan someen. Ja se että K ylipäätään julkaisee näitä vilahtelustooreja, on myös cringeä ja ennen kaikkea ristiriidassa aiempiin sanomisiinsa nähden.

Vierailija
28775/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole kannanotto K:n postauksiin ylipäätään vaan vastaukseni ainoastaan tähän kommenttiin. Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että firmoilla on heihin humoristisesti tai kriittisestikin suhtautuvia mainoskasvoja tai sponssisuhteita. Esim. Community-sarjaa sponsoroi Subway, joka esiintyy välillä jaksoissa aika hämmentävässä valossa, mm. Subway-nimisen henkilöhahmon rietas seksiäänite tulee julki. :P Ehkä pankit eivät välttämättä halua kärttyistä Kärtsyä, mutta vaikkapa matkatoimistoille jne joku "Mene nyt vttu säkin Tjäreborgin matkalle stana" voi olla ihan kelvollinen mainos. :)

No toivottavasti innosti joitakin matkustamaan. Minä halusin ennen kn reissua malediiveille, mutten enää.

Vierailija
28776/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT. Mulle kävis semmonen komea vesimittarinlukija joka kävis mun kämpillä suihkussa ja kävelisi pyyhe päällä sen jälkeen :D

Ois vaikka Jan the vesimittarinlukija, mut oisko sulla tarpeeks isoa pyyhettä.....

🤭

Vierailija
28777/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toivottavasti innosti joitakin matkustamaan. Minä halusin ennen kn reissua malediiveille, mutten enää.

Ootkohan sä liian ihastunu Kärtsään, kun noin paljon vaikuttaa....

Vierailija
28778/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne twitter kommentit on missä ulkomaalaiset fanit puhuneet tuosta vilauttelusta?

Vierailija
28779/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois vaikka Jan the vesimittarinlukija, mut oisko sulla tarpeeks isoa pyyhettä.....

🤭

Kelpaisi kyllä!😉 Eiköhän sieltä semmonen isompikin pyyhe löytyisi

Vierailija
28780/123801 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suoranaisesti ärsytä, enemmänkin vaan cringetää koko tää kuvio ja tilannetaju. K on sanonut haluavansa pitää läheisensä poissa julkisuudesta, mikä on mun mielestä ihan fine. Miten itse olisin siviilisäätykysymykseen vastannu, olis ollu just niin että kumppani löytyy, en kuitenkaan haluu sen enempää tuoda häntä julkisuuteen ja hänen (ja samalla tietty myös minun) yksityisyyttä tulisi näin ollen kunnioittaa, enkä aiheesta enää suostu keskustelemaan, ellen sitten toisiin aatoksiin tule.

Mikä tästä sitten tekee cringen on nää ig-storyjen vilahtelut tai taustahöpinät. Ne oikeesti vie huomion siitä itse asiasta. Sama juttu kun etäopetuksessa zoomissa tai teamsissa kanssaopiskelijoilla vilahtelee puoliso taustalla jos pitää kamera olla päällä, tai ne huutavat lapset jotka ei tajuu olla hiljaa vaikka niille sanotaan että nyt pitää olla hiljaa. Ja kaikilta menee se itse asia ohi, kun siellä taustalla on niin paljon kaikkia häiriötekijöitä. Jos tyttis on kylppärissä silloin kun K kuvaa stooreja, ei voi olla niin pakottavaa tarvetta änkee sieltä ulos just sillon kun kuvataan. Aivan varmasti pystyy sen aikaa odottamaan. Ei pitäis olla paha rasti.

Okei, etätunneilla ja -palavereissa kaikki tapahtuu livenä, mut just tyyliin ig-storyjen tekeminen on siitä näppärää, et jos otos menee pieleen/lopputulos ei oo halutunlainen, voit sen kyseisen luonnoksen hylätä ja kuvata uuden. Simple as that. Joku täällä esitti että jos K on niin hetkessä eläjä ettei tajuu kattoa. Kissanpaskat, sanon minä. Tää selitys vois mennä läpi jos kyseessä olis eka kerta kun näin käy, mutta kun ei ole. Jos haluaa tyttiksen pitää poissa julkisuudesta/ei halua julkisesti myöntää olevansa suhteessa, ei kannata julkasta someen stooreja, joissa hän näkyy. Aina kannattaa vielä varmuuden vuoksi tarkistaa ennen julkaisemista.

Summa summarum, vaikka liputan K&B:n puolesta, musta he ovat yhdessä aivan ihania ja niin valovoimasia, mulla ei henkilökohtasesti oo mitään tyttistä vastaan, koska en häntä ensinnäkään tunne, enkä voi hänestä edes minkäänlaista ensivaikutelmaa muodostaa, kun ei häntä somessakaan voi oikein seurata koska on yksityiset tilit jne. Systemaattiselta vaikuttava vilahtelu siellä täällä on vaan todella cringeä, kun varsin hyvin tietää toisen kuvaavan someen. Ja se että K ylipäätään julkaisee näitä vilahtelustooreja, on myös cringeä ja ennen kaikkea ristiriidassa aiempiin sanomisiinsa nähden.

Ai mihin "aiempiin" sanomisiin....

Ketju on lukittu.