Millaisen nimittelyn annat anteeksi?
Millaisen nimittelyn annat anteeksi ja pysyt tekemisissä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä puolison kanssa on joskus tullut sanottua rumasti toiselle riidan yhteydessä. Ollaan pyydetty anteeksi ja selvitetty riita. Ja nimittely ei ole tavallista, ainoastaan silloin jos hermot on tosi kireällä. Yleensä puhutaan toisillemme ystävällisesti ja kunnioitetaan toisiamme. Haluamme puhua toisillemme positiivisella tavalla, ja jos tulee sanottua rumasti se kyllä kaduttaa, yritetään välttää sellaista käytöstä.
Mitä se anteeksi pyyntö tuossa auttaa. Jos sanot riidan yhteydessä että toinen on läski ja laiska, niin kyllä se nyt vaan paljastaa että ajattelet niin ihan muulloinkin. Ei sillä anteeksipyynnöllä saa sanoja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kerroin ihan selkeästi, että olen päätökseni tehnyt. Se kertonee jotain tilanteesta??????
En jaksa kun ette ymmärrä yhtään mitään simppeleitäkään asioita.
Ap
No ehkä olisi syytä selittää tilanne paremmin eikä kiukutella siitä että muut vastaa "väärin"?
Minua häiritsisi enemmän jatkuva alatyylinen puhetapa etenkin v-sanan hokeminen täytesanana kuin yksittäinen konstailematon toteamus tyyliin "naapuritaloon näkyy muuttaneen jotain n...kereitä (= tummaihoisia)".
Kyseessä on enemmin asenne.
Eli jos on joku miesvihaaja niin se nyt on sama millä nimellä nimittelee
jos pohjana on joku psykopaatti rasismi viha.
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsisi enemmän jatkuva alatyylinen puhetapa etenkin v-sanan hokeminen täytesanana kuin yksittäinen konstailematon toteamus tyyliin "naapuritaloon näkyy muuttaneen jotain n...kereitä (= tummaihoisia)".
Yksi kaveri käyttää n-sanaa... Olen vähentänyt hänen kanssaan tekemisissä oloa, se on todella noloa jos julkisella paikalla sen suustaan päästää.
Muuten ei alatyylistä puhetta tai ylenpalttista kiroilua juuri kuule ystäväpiirissä. Ne tyypit ovat varmaan aika luonnollisesti pudonneet pois seurasta.
Yhden kaverin vanhemmat joku aika sitten kaupungilla törmätessämme puhuivat mustalaisista. Sekin särähti todella paljon korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi uskottavia nämä vastaukset. Jos olet ollut naimisissa vaikka viisi vuotta ja sitten puolisosi riidan yhteydessä sanoo "saatanan tonttu" niin et anna anteeksi ja otat avioeron. Juupajuu.
Jos mieheni yhtäkkiä alkaisi minua nimittelemään 15v jälkeen niin ensinnä miettisin että joku alkava muistisairaus tai lyönyt päänsä pahemmin... Jos ne saisin suljettua pois niin varmaankin ajattelisin että rakkaus alkaa loppumaan.
Juu, omastaki ekana tulis mieleen että mennyt sekaisin... Ei yhtään sen tapaista ketään nimitellä tai haukkua...
Naapurista joskus kuuluu nimittelyä... Et ilmeisesti semmostakin porukkaa on mut onneks tai toivottavasti tosi vähän!
Hmm. Olen tekemisissä mutta en ole antanut anteeksi.
Kumppani on sanonut läskiksi kaksoisleuaksi, h-ksi, hulluksi yms. useaan kertaan. Ei edes ole ollut aidosti pahoillaan. Mutta ehkä saan tässä pian katkaistua välit täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä puolison kanssa on joskus tullut sanottua rumasti toiselle riidan yhteydessä. Ollaan pyydetty anteeksi ja selvitetty riita. Ja nimittely ei ole tavallista, ainoastaan silloin jos hermot on tosi kireällä. Yleensä puhutaan toisillemme ystävällisesti ja kunnioitetaan toisiamme. Haluamme puhua toisillemme positiivisella tavalla, ja jos tulee sanottua rumasti se kyllä kaduttaa, yritetään välttää sellaista käytöstä.
Mitä se anteeksi pyyntö tuossa auttaa. Jos sanot riidan yhteydessä että toinen on läski ja laiska, niin kyllä se nyt vaan paljastaa että ajattelet niin ihan muulloinkin. Ei sillä anteeksipyynnöllä saa sanoja takaisin.
Tätähän minäkin mietin. Että voiko siitä läskikammosta päästä yli jos ajatellaan että lähden, ja mies vannoo ja vakuuttaa että ei hän enää ja ei hän niin ajattele. Välillä olen niin ihana ja rakas ja välillä ehkä humalatilasta johtuen tulee sitä läskiä ja valasta. Että eiköhän se ole se oikea mielipide, eikä se siitä voi muuttua oikeasti kuitenkaan. Että tyhmä varmaan olen jos toivon että ei niin enää ajattelisi...
Nimittely ei ole vain joku pieni lipsahdus. Jollei tarkoituksellisesti koita loukata (ilkeä ihminen) niin sitten sillä jotain tarkoittaa oikeasti.
Kummassakaan tilanteessa se ihminen ei ole sellainen jonka kanssa haluan olla tekemisissä.
Olin 20 vuotta naimisissa. Koskaan ei nimitelty toisiamme. Riideltiin kyllä.