En jaksa ulkoilla lasten kanssa =´-( Ahdistaa.
Tiedän, pitäisi, mutten jaksa. Ulos meno on kuin tervanjuontia, monesta syystä... Pukemisrumba (sis. useimmiten kiukuttelua ja vaatteet hukassa vaikka ne pyrin paikoilleen viemään, siltikin), ulkona pimeää ja synkkää, ei lunta. Ei muita lapsiperheitä mailla halmeilla (asumme syrjemmässä), keskustaan ei pääse rattailla, matkaa liian paljon... Pienempi syö vaan hiekkaa tai makaa maassa. Itsellä ei mitään tekemistä muuta kuin komentaa ja hakea pienempää pois portaista ym vaaran paikoista....
Olen niin epätäydellinen äiti kuin olla ja voi =O(((
Kommentit (8)
Kun oma mieli virkisty, lopetin komentelun. Annoin lapsen kauhua kiloittain hiekkaa kitaansa (tuskin se siihen kuolee...), kiipesi portaitakin, kunhan vaan vahdin takana, ettei putoa. Toisaalta tutti myös pitää jonkun verran hiekkaa pois suusta... :)
Mene vaan ulos, anna lasten touhuta ja kokeilla: kunhan pidät huolen, ettei suurempia vahinkoja käy :)
Piristystä päivään! :)
Kiitos lohdutuksesta...
Olen nykyään niin stressaantunut ja väsynyt asiasta kuin asiasta, ei mistään tunnu tulevan mitään.
ap
Minä INHOSIN ulkoilua kotona ollessani!! Mitäs jos laskisit vaatimustasoasi? Menkää ulos vain kerran päivässä ja käykää mahdollisuuksien mukaan esim. eri puistoissa, niin tulee vaihtelua. Tai jääkää jonain päivänä kokonaan sisälle.
Ei tämmöisillä jutuilla äidin hyvyyttä mitata.
Itsellä 1- ja 3-vuotiaat ja olen tulla " hulluksi" jos ei päästä ulos. Menen kyllä melkein säällä kuin säällä.
Meillä ulkoilu rytmittää kivasti päivää, suurin energia tulee purettua puistossa, ruoka sitten maistuu ja päikkäreille meno helpompaa.
Mutta ei se että et jaksa ulos lähteä tee sinusta yhtään huonompaa äitiä.
Meillä vain tämä toimii näin päin.
Tsemppiä sinulle ja muille äideille!
Meillä kyllä ulkoilu on ihan henkireikä kaikille, säällä kuin säällä. Kunnon varusteet vaan pitää olla.
Äläpä ota asiasta suotta stressiä asiasta. Taitaa olla samanlainen ilma joka puolella suomea. Olette sitten siällä ja keksitte jotain kivaa puuhaa. Kyllä se lumi sieltä vileä tulee. et ole huono äiti.