Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystytkö olemaan päivän ilman älypuhelinta?

Vierailija
16.05.2023 |

Kertaakaan vilkaisematta? 😃

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älypuhelimen omistamattomuudesta on tullut monille syy kokea paremmuutta verrattuna älypuhelinten käyttäjiin.

Juuri nämä kommentit "älypuhelinzombiet" kertovat siitä, kuinka suuria tunteita muut ihmiset herättävät, kun eivät toimikaan samoin kuin he itse.

Sen sijaan että koet tarvetta nimitellä muita älypuhelinzombeiksi - mene itseesi ja kysy itseltäsi, miksi sellainen toiminta, joka ei satuta ketään, herättää sinussa niin suurta inhoa?

Ei herätä inhoa, mutta sattuu katsoa, kun ihmisillä on epäluonnollisesti niska 90 kulmassa

Vierailija
42/78 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, nyt kun minulla on se. Pelästyin tässä äsken että puhelimeni hajosi ja aloin jo miettiä minne kaikkialle pitäisi ilmoittaa asiasta, mutta muuten voisi olla helpottavaa olla vähän aikaa ilman. Minulla ei ole muuta nettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, eikä ole mitään tarvetta.

Vierailija
44/78 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älypuhelimen omistamattomuudesta on tullut monille syy kokea paremmuutta verrattuna älypuhelinten käyttäjiin.

Juuri nämä kommentit "älypuhelinzombiet" kertovat siitä, kuinka suuria tunteita muut ihmiset herättävät, kun eivät toimikaan samoin kuin he itse.

Sen sijaan että koet tarvetta nimitellä muita älypuhelinzombeiksi - mene itseesi ja kysy itseltäsi, miksi sellainen toiminta, joka ei satuta ketään, herättää sinussa niin suurta inhoa?

Mun veli käveli zombina puhelimensa kanssa auton alle. Selvisi hengissä ja on ollut tarkkaavaisempi ympäristöstään sen jälkeen.

Vierailija
45/78 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni siirtyi vanhanaikaisesta kännykästä älypuhelimeen. Nyt ei millään ottaisi takaisin näppäinpuhelinta. Kyllähän te meuhkaatte siinä kun ette paremmasta tiedä.

Vierailija
46/78 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te joilla ei ole älypuhelinta hoidatte esim. päiväkodin/lasten harrastusten kanssa viestinnän? Yleensä tulee whatsapilla ryhmäviestiä esim. aamuisin jos tulee jotain yllättäviä muutoksia päiväkodissa ja treenien muutoksetkin whatsappiin,en tiedä millä nämä voisi korvata... Mutta älypuhelimesta haluaisin mielelläni eroon

tietokone? tabletti?

Vierailija
47/78 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn helposti olemaan ilman somea, nettilehtiä yms. mutta kännykässä on bussilippu ja maksukortit joita tarvitsen arjessa. Lisäksi haluan olla lasten tavoitettavissa. Esim lomalla mökillä en käytä kännykkää käytännössä lainkaan.

voisit käyttää tavallista bussilippua ja maksukorttia. hassua että mainitsit muuten nuo, etkä sitä että tarvitset oikeasti puhelinta esim soittamiseen.

Vierailija
48/78 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jos saisin sen tilalle tavallisen kännykän. Mutta kokonaan ilman puhelinta en osaisi olla.

Vierailija
49/78 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te joilla ei ole älypuhelinta hoidatte esim. päiväkodin/lasten harrastusten kanssa viestinnän? Yleensä tulee whatsapilla ryhmäviestiä esim. aamuisin jos tulee jotain yllättäviä muutoksia päiväkodissa ja treenien muutoksetkin whatsappiin,en tiedä millä nämä voisi korvata... Mutta älypuhelimesta haluaisin mielelläni eroon

Onhan ihmiset eläneet ja pärjänneet jo ennen lankapuhelintakin

Vierailija
50/78 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on siirrellyt useimmat sovellukset syvään lepotilaan kun käytän sitä niin vähän. Tietokone, läppäri sen sijaan on jokapäiväisessä käytössä tuntikausia. On paljon mukavampaa katsella 17,3" näytöltä nettiä tai youtube videoita kuin puhelimen verrattain pienehköltä näytöltä, vaikka on tuo suurempi kuin entinen älypuhelin (Samsung Galaxy A13 4G).

Vierailija
51/78 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn, selailen tabletilla.

Samoin. Minun peruskännykällä ei edes pääse nettiin mutta sillä voi soittaa puheluita ja lähettää tekstiviestejä. Kaikki nettiin liittyvät asiat hoidan kahdella kotona olevalla tietokoneella. Ei minulla ole koko ajan tarvetta notkua netissä kun käyn vaikkapa kaupassa ja työpaikalla on firman puolesta tietokoneet.

Vierailija
52/78 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pystyisin jos olisi pakko, mutta vaikeaa se kyllä olisi. Tai sitten pitäisi kuskata mukana ainakin kameraa, navigaattoria, kalenteria, muistikirjaa ja mp3-soitinta.

Vierailija
53/78 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun veli käveli zombina puhelimensa kanssa auton alle. Selvisi hengissä ja on ollut tarkkaavaisempi ympäristöstään sen jälkeen.

On kyllä jännä nähdä miten nykynuoriso toimii 10 vuoden päästä kun nykyiset peruskoulun eka- ja tokaluokkaiset alkavat olla lähes täysikäisiä. Nuo alle 10-vuotiaat kulkevat jo koko ajan kännykkä kourassa jo pelkästään lyhyillä kävelymatkoilla. Monella nuorella aikuisella tuntuu olevan pakko näprätä kännykkää toisella kädellä samalla kun he pyöräilevät eteenpäin. 

Vierailija
54/78 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun näissä keskusteluissa kellään ei ole koskaan älypuhelinta. Itse tunnen enää oikeasti harvoja, joilla ei älypuhelinta olisi.

Vierailija
55/78 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivän kyllä, etätyöpäivää en. Työpäivän VPN yhteys täytyy vahvistaa älypuhelimen sovelluksella.

Vierailija
56/78 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelin on ihan älyttömän hieno ja monikäyttöinen laite.

Korvaa monta asiaa, kuten keltaiset laput, matkaliput ja asioiden ulkoa muistamisen.

Toivottavasti ihmiset oppisi käyttämään älypuhelinta muuhunkin kuin kissavideoiden katseluun.

Vastaus kysymykseen: En tiedä, kun en ole vielä omistanut älypuhelinta.

Vierailija
57/78 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan meille 70-luvulla syntyneille ei ole mikään ongelma olla ilman älypuhelinta kun ollaan oltu ennenkin ilman sitä.

Vierailija
58/78 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan meille 70-luvulla syntyneille ei ole mikään ongelma olla ilman älypuhelinta kun ollaan oltu ennenkin ilman sitä.

Noin ajateltuna kyllä, mutta älypuhelimessa nyt vaan on useita päivittäisessä käytössä olevia ominaisuuksia, mitkä ovat siirtyneet erillisistä fyysisistä esineistä puhelimeen. Jos esimerkiksi olet vieraassa kaupungissa, niin et voi mennä puhelinkopista katsomaan karttaa, koska puhelinkoppeja ja -lutteloita ei enää ole.

Vierailija
59/78 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole älypuhelinta.

Vierailija
60/78 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivinä ja lomilla helposti ilman omaa puhelinta, käytän nettiä pääsääntöisesti läppärillä. Töitä taas en pysty tekemään ilman kun potilastietojärjestelmä ja sen myötä päivittäinen työlista on mobiilisovelluksena työpuhelimessa.