Pystytkö olemaan päivän ilman älypuhelinta?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole älypuhelinta; ellei sitten älypuhelimeksi riitä se, että on matopeli ja tekstiviesti. Ai niin ja onhan puhelimessani myös herätyskelllo.
Onko sinulla lapsia?
Miten lapset liittyy asiaan?
-Eri.
Ja jotta pysyn aiheessa, niin pystyn.
Sillai että Family Linkin kautta pystyn näkeen, missä hän on menossa.
Olin neljä viikkoa hoidossa jossa ei saanut pitää mitään omia tavaroita, ei edes vaatteita. Iltaisin ja viikonloppuisin kun ei ollut tekemistä niin olisin ollut varmasti kännykkä kourassa jos olisin sen saanut.
Pystyn. Pystyn myös olemaan taivasalla olemassa.
Riippukeinuilen kesäisin metsissä.
Olen ollut koko ikäni ilman älypuhelinta, joten kyllä pystyn.
Pystyn, minullakaan ei ole älypuhelinta, ihmiset näyttää nykyään zombeilta, kun kaikilla joka paikassa äly(tön)känny kädessä.
Ihan helposti kun mulla on tää iPad. :D Mut pystyn kyllä oikeastikin en ota pädiä edes mökille mukaan ja kännykästä katson kerran päivässä viestit ja säätiedotuksen retkiä suunnitellessa, en pidä noita edes ongelmana mut voisin hyvin jättää joku päivä kokonaan väliinkin.
Tarvitsisin sitten matkakortin, kameran ja lompakon. Ei siinä muuta ikävää olisi kuin että kamera ei mahdu taskuun. Luultavasti pitäisi siis kantaa jotain laukkua aina mukana. Älypuhelimessa tykkään juuri siitä, että se säästää tilaa ja voin lähteä liikkeelle ilman kantamuksia.
Ilman nettiä pärjäisin hienosti. Kaikki viestiminenkin voisi olla tauolla vaikka kuukauden eikä se paljoa eroaisi tavallisesta.
Voisin vaikka luopua koko kapistuksesta.
Kyllä koska mukana kulkee näppäinpuhelin. Älypuhelinta en ole koskaan omistanut :)
Vierailija kirjoitti:
Miten te joilla ei ole älypuhelinta hoidatte esim. päiväkodin/lasten harrastusten kanssa viestinnän? Yleensä tulee whatsapilla ryhmäviestiä esim. aamuisin jos tulee jotain yllättäviä muutoksia päiväkodissa ja treenien muutoksetkin whatsappiin,en tiedä millä nämä voisi korvata... Mutta älypuhelimesta haluaisin mielelläni eroon
Minä sanoin päiväkodilla että minulla ei ole Whatsappia ja laittoivat tekstiviestillä asiat.
Eihän se nyt ole päivähoidon edellytys että vanhemmat omistaa älyluurin.
Työpäivänä en jos lähipäivä sillä bussilippu on mobiililippu.
Pystyn. Olen netissä vain tietokoneella.
Vierailija kirjoitti:
Pystyn, minullakaan ei ole älypuhelinta, ihmiset näyttää nykyään zombeilta, kun kaikilla joka paikassa äly(tön)känny kädessä.
Näyttövätkö ihmiset mielestäsi zombeilta lukiessaan lehteä?
Pystyn helposti olemaan ilman somea, nettilehtiä yms. mutta kännykässä on bussilippu ja maksukortit joita tarvitsen arjessa. Lisäksi haluan olla lasten tavoitettavissa. Esim lomalla mökillä en käytä kännykkää käytännössä lainkaan.
Älypuhelimen omistamattomuudesta on tullut monille syy kokea paremmuutta verrattuna älypuhelinten käyttäjiin.
Juuri nämä kommentit "älypuhelinzombiet" kertovat siitä, kuinka suuria tunteita muut ihmiset herättävät, kun eivät toimikaan samoin kuin he itse.
Sen sijaan että koet tarvetta nimitellä muita älypuhelinzombeiksi - mene itseesi ja kysy itseltäsi, miksi sellainen toiminta, joka ei satuta ketään, herättää sinussa niin suurta inhoa?
Kai sitä pystyy mutta miksi niin tekisin, jos voin käyttää. Älypuhelimesta on hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Miten te joilla ei ole älypuhelinta hoidatte esim. päiväkodin/lasten harrastusten kanssa viestinnän? Yleensä tulee whatsapilla ryhmäviestiä esim. aamuisin jos tulee jotain yllättäviä muutoksia päiväkodissa ja treenien muutoksetkin whatsappiin,en tiedä millä nämä voisi korvata... Mutta älypuhelimesta haluaisin mielelläni eroon
Minulla ei ole älypuhelinta, puolisollani on joten ne asiat menevät hänen puhelimeensa.
Puhelin on minulle myös herätyskello ja musiikkisoitin, joten en pysty.
Kyllä mutta ei heille vielä kannata antaa omaa puhelinta; eikä ole vielä paineita kavereiden kautta saada. Ja kyllä mullakin on varmasti älypuhelimen hankinnan paikka ellen saa sitä suoraa työntajajalta kun palaan työelämään.