Helsingin yliopisto säästää mm. paperia siirtymällä digitaalisiin tutkintotodistuksiin.
Kommentit (104)
Helsingin yliopiston oma "profeetta" äänessä.
%3D%3DYliopistossa suoritetaan reilut 5000 tutkintoa vuodessa ja kansiossa useampi A4. Onhan se aika iso pino paperia, josta osa erikoispaperia. Sihteereille vähemmän paperinpyörittelyä ja dekaaneilla myös vähemmän allekirjoitettavaa. Kyllä yliopisto säästää tällä uudistuksella työaikaa ja rahaa.
Minulle todistukset on postitettu kotiin, joten säästävät myös postikuluissa.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin yliopiston oma "profeetta" äänessä.
%3D%3D
Opetuslapsiakin on näköjään sikäläisten opettajien saattelemana tullut paikalle, julistusta kuulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköisesti allekirjoitettu tutkintotodistus on vaikeampi väärentää kuin paperinen todistus. Vastaanottajan on helppo selvittää sähköisen tutkintotodistuksen muuntumattomuus, kun aitouden voi tarkistaa oppilaitoksen tietokannasta.
Ai niitäkö pääsee katsomaan sieltä kuka vaan?
Todennäköisesti vain sen oppilaitoksen virkailija, johon on hakenut ja jolle linkki on lähetetty. ulkomaisissa kouluissa vaaditaan jo usein digitaalista todistusta.
Mistä yliopistosta tai korkeakoulusta saa vielä automaattisesti perinteisen paperisen tutkintotodistuksen?
"Oulun yliopisto arkistoi sähköiset tutkintotodistukset. Mikäli lataamasi sähköinen tutkintotodistus katoaa, voit pyytää todistusta koulutuksen lähipalveluista. Uuden todistuksen lähettämisestä peritään maksu. Huomaathan, että jos tutkintotodistusta muokataan allekirjoittamisen jälkeen, sähköinen varmenne eli allekirjoitus rikkoutuu, eikä tutkintotodistus ole enää aito. Sähköistä tutkintotodistusta ei siis kannata ikinä avata esimerkiksi Wordissä muokkaustilassa, sillä sähköinen varmenne rikkoutuu heti."
Melko v*ttumaista.
Näille digitaalisille todistuksille on luvattu puolen vuosisadan toimivuustakuu. Täytyy kyllä sanoa, että se on loppujen lopuksi aika vähän. Minä olen nähnyt jopa yli 100 vuotta vanhoja todistuksia, jotka ovat edelleen huippukunnossa. Lisäksi niissä on mukana ajan patinaa. Hienoja katseltavia.
Vierailija kirjoitti:
Näille digitaalisille todistuksille on luvattu puolen vuosisadan toimivuustakuu. Täytyy kyllä sanoa, että se on loppujen lopuksi aika vähän. Minä olen nähnyt jopa yli 100 vuotta vanhoja todistuksia, jotka ovat edelleen huippukunnossa. Lisäksi niissä on mukana ajan patinaa. Hienoja katseltavia.
Tulevaisuuden historiankirjoittajat vaviskoon!
Vierailija kirjoitti:
Mistä yliopistosta tai korkeakoulusta saa vielä automaattisesti perinteisen paperisen tutkintotodistuksen?
Ainakin Lapin yliopistosta.
Masentuneen kissan eutanasia ja SSRI-lääkityksen lopettaminen.
Tämähän on hyvä juttu. Jos saa surkeat arvosanat niin ne voi pitää piilossa e-muodossa. Ei pääse koko kansa näkemään.
Voisin ottaa digiversion omasta yliopistotutkintotodistuksestani.
DiaK ja Metropolia eivät tehneet minkäänlaista opiskelijakyselyä asian tiimoilta: siirryttiin suoraan pelkkiin digitaalisiin tutkintotodistuksiin.
Laitetaan seuraavaksi stoppi minkäänlaisille tutkintotodistuksille. Mihin niitä tarvitaan? Ihminen osaa sen mitä se osaa. Piste.
Kun ovat ne viherpiiperofiksaatiot.
Aloittajan mielestä tutkintotodistukset ja kaikki muukin pitäisi kirjoittaa nuolenpääkirjoituksella savitauluihin, koska kaikki uusi tekniikka on pahasta.