Helsingin yliopisto säästää mm. paperia siirtymällä digitaalisiin tutkintotodistuksiin.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajatuksia tästä nyt siis olisi tarkoitus olla? Digitaaliset todistukset on yksinkertaisesti järkevämpi vaihtoehto tänä päivänä, eihän sitä paperia koskaan lähetellä yhtään kenellekään kun kaikki työnhaut tapahtuu kuitenkin sähköisesti.
Ne voi esimerkiksi skannata, kuten minä olen tehnyt = myöskin sähköinen muoto. Siinä meni aikaa viitisen minuuttia.
Älä helvetissä, näinkö todella? Kaikenlaista sitä kuulee! Mut arvaa miten monta minuuttia vähemmän menee jos se todistus on jo valmiiksi sähköisessä muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan 100% hyvä ratkaisu siirtyä digitaaliseen todistukseen. Ei kukaan mitään papereita enää kaipaa ja tarvitse. Digitaalisen todistuksen voi tallentaa minne vaan, haluaa ja monena kappaleena, mutta paperinen on se yksi ja ainoa ja se kun häviää, niin sitten mangutaan kopiota.
Lopetetaan koulut samalla, siitä tulee ihan hirvittävästi säästöjä.
Joo, hyvä idea koska tietenkin kyse AIVAN samasta asiasta.
Tuleeko niitä tutkintotodistuslinkkejä vain yksi kappale per opiskelija? Avautuuko se vielä kymmenienkin vuosien päästä? Tekniikka kehittyy koko ajan. Millä linkin toimivuus taataan satavarmasti tulevaisuudessakin?
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko niitä tutkintotodistuslinkkejä vain yksi kappale per opiskelija? Avautuuko se vielä kymmenienkin vuosien päästä? Tekniikka kehittyy koko ajan. Millä linkin toimivuus taataan satavarmasti tulevaisuudessakin?
Epäilen että kyseessä on ladattava tiedosto.
Vierailija kirjoitti:
Se linkki toimii vain tietyn, ennalta määritellyn ajan. Valmistuvan pitää käydä linkin takaa tallentamassa todistuksensa omalle laitteelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan 100% hyvä ratkaisu siirtyä digitaaliseen todistukseen. Ei kukaan mitään papereita enää kaipaa ja tarvitse. Digitaalisen todistuksen voi tallentaa minne vaan, haluaa ja monena kappaleena, mutta paperinen on se yksi ja ainoa ja se kun häviää, niin sitten mangutaan kopiota.
Ainakin pakkoruotsi pois niin ruotsikielenopettajat vapautuu tuottavaan työhön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajatuksia tästä nyt siis olisi tarkoitus olla? Digitaaliset todistukset on yksinkertaisesti järkevämpi vaihtoehto tänä päivänä, eihän sitä paperia koskaan lähetellä yhtään kenellekään kun kaikki työnhaut tapahtuu kuitenkin sähköisesti.
Ne voi esimerkiksi skannata, kuten minä olen tehnyt = myöskin sähköinen muoto. Siinä meni aikaa viitisen minuuttia.
Älä helvetissä, näinkö todella? Kaikenlaista sitä kuulee! Mut arvaa miten monta minuuttia vähemmän menee jos se todistus on jo valmiiksi sähköisessä muodossa.
Mut arvaa kuinka vaikeaa on saada linkistä paperinen versio ulos ilman tulostinta.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä, paperiprintistä ei ole ollut elämässäni mitään hyötyä. En ole edes kehystänyt seinälle.
Kai ne bititkin kuluttavat luontoa ja saastuttavat.
Itse säästin vielä enemmän, enkä ehtinyt valmistua HYstä ollenkaan, vaan menin työelämään ennen sitä!
Vierailija kirjoitti:
Joko yliopiston tenttikirjat opiskellaan kannettavilta koneilta?
Kysytkö tosissasi? Tietenkin. E-kirjat ovat huomattavasti kätevämpiä kuin paperiniteet.
Miksi suomessa pitää säästää kun suomenhan piti olla rikas maa? Suomessahan tukia pitää nostaa,tieverkosto pitää laittaa kuntoon, sairaanhoito kuntoon jne kun suomi on rikas maa.
Vierailija kirjoitti:
Digitodistus on arkisen kätevä. Piste.
Samaa sarjaa kuin "tulosta itsellesi tästä kiitoskortti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin pakkoruotsi pois niin ruotsikielenopettajat vapautuu tuottavaan työhön
Ja pakkoenglanti, pakkosaksa, pakkoranska, pakkomatematiikka, pakkobiologia, pakkohistoria, pakkoyhteiskuntaoppi, pakkoliikunta! Näin opettajat vapautuvat tuottavaan työhön.
Karjaa pitää pystyä kontrolloimaan ja hallitsemaan, se onnistuu kun kaikki muutetaan digiksi.
t. Klaus Schwab, WEF
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, että olen olemassa ja kulutan!
Älkäämme lisääntykö.
Menee kyllä jotenkin aika mauttomaksi. Kiinnostelee "kovasti" saada joku valmistujaislinkki.
Digitaalisuuteen siirtyminen on luonnolle huonompi kuin paperinen versio. Digin pyörittäminen vie valtavasti luonnonvaroja. Helsingin yliopiston kuvittelisi olevan älykkäämpi.
Tutkintotodistukset sopisi kyllä jättää digitalisoinnin ulkopuolelle. Tai ainakin sen pitäisi olla niin, että jokainen saa itse valita, minkälaisena sen haluaa saada: joko paperisena tai e-muodossa.
Hyvä idea! jokainen voi maksaa sen 0,01€ ja sekin on ylä kanttiin kun ostetaan isoja määriä niin saavat alennusta ym.