Helsingin yliopisto säästää mm. paperia siirtymällä digitaalisiin tutkintotodistuksiin.
Kommentit (104)
Luulisi että se muutama tuhat valmistunutta vuodessa on pisara meressä suomen paperinkulutuksessa. Eli ihan turhaa säästelyä.
Kirjoituksen loppu on hilpeä: "Valmistuminen on äärettömän arvokas asia, jota ei saa kuitata sillä, että tulipahan joku linkki sähköpostiin." (HUUTONAURUA!!!)
Ihan hyvä idea. Vihaan turhia paperilappuja.
Digitodistus on arkisen kätevä. Piste.
Mitä ajatuksia tästä nyt siis olisi tarkoitus olla? Digitaaliset todistukset on yksinkertaisesti järkevämpi vaihtoehto tänä päivänä, eihän sitä paperia koskaan lähetellä yhtään kenellekään kun kaikki työnhaut tapahtuu kuitenkin sähköisesti.
Helsingin yliopisto -- huutonaurua
no, onhan se aika kurjaa, kun eisaa sitä valmistumisen kokemusta
Onneksi valmistuin yliopistosta jo 15 vuotta sitten. Silloin ei vielä puhuttu mistään sähköisistä tutkintotodistuksista. On vesileimat ja kaikki + arvokkuus.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoituksen loppu on hilpeä: "Valmistuminen on äärettömän arvokas asia, jota ei saa kuitata sillä, että tulipahan joku linkki sähköpostiin." (HUUTONAURUA!!!)
Mjoo kun miettii että aikoinaan valmistuessani hain sen lapun jostain pienestä toimistohuoneesta tiedekunnasta ja se parikymppinen toimistotyöntekijä saattoi sen kuoren ojentaessaan ehkä jopa sanoa "onneksi olkoon" (en muista) niin en nyt tiedä miten paljon arvokkaampi ja juhlavampi tapahtuma se oli.
Et omista mitään ja olet onnellinen
Joko wc asiointidokumentit on diginä siellä yliopistomaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajatuksia tästä nyt siis olisi tarkoitus olla? Digitaaliset todistukset on yksinkertaisesti järkevämpi vaihtoehto tänä päivänä, eihän sitä paperia koskaan lähetellä yhtään kenellekään kun kaikki työnhaut tapahtuu kuitenkin sähköisesti.
Ne voi esimerkiksi skannata, kuten minä olen tehnyt = myöskin sähköinen muoto. Siinä meni aikaa viitisen minuuttia.
Nuoret aktivistit vaativat kestävää kehitystä ja ilmastotoimia, kunhan niihin liittyvät toimenpiteet eivät kosketa mitenkään itseä.
Siitä on sit helppoa siirtyä Kiinan/Kanadan malliin. Digi-id sovelluksesta vaan laitetaan punaista vaikka sitten tutkintotodistuksen kohdalle, jos esim. kritisoi hallitusta/osallistuu mielenosoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne voi esimerkiksi skannata, kuten minä olen tehnyt = myöskin sähköinen muoto. Siinä meni aikaa viitisen minuuttia.
Olipa suuri hyöty.
Ihan 100% hyvä ratkaisu siirtyä digitaaliseen todistukseen. Ei kukaan mitään papereita enää kaipaa ja tarvitse. Digitaalisen todistuksen voi tallentaa minne vaan, haluaa ja monena kappaleena, mutta paperinen on se yksi ja ainoa ja se kun häviää, niin sitten mangutaan kopiota.
Vierailija kirjoitti:
Mutta noinhan siinä väistämättä käy.
Kaikki Suomen yliopistot ja ammattikorkeakoulut alkavat tehdä näin.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret aktivistit vaativat kestävää kehitystä ja ilmastotoimia, kunhan niihin liittyvät toimenpiteet eivät kosketa mitenkään itseä.
Ja tämän sönkötyksen pointti oli?
Anteeksi, että olen olemassa ja kulutan!