Helsingin yliopisto säästää mm. paperia siirtymällä digitaalisiin tutkintotodistuksiin.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Ihan 100% hyvä ratkaisu siirtyä digitaaliseen todistukseen. Ei kukaan mitään papereita enää kaipaa ja tarvitse. Digitaalisen todistuksen voi tallentaa minne vaan, haluaa ja monena kappaleena, mutta paperinen on se yksi ja ainoa ja se kun häviää, niin sitten mangutaan kopiota.
Lopetetaan koulut samalla, siitä tulee ihan hirvittävästi säästöjä.
Kuka kehtaa enää keulia Helsingin Yliopiston papereilla? Oli ne sitten fyysisiä tai digitaalisia.
No niin, mitä seuraavaksi sähköisiksi? Passi? Ajokortti?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ensimmäiset tutkinnot vesileimatuilla värillisillä erikoispapereilla ja arvostan niitä ihan erilailla kuin sähköpostiin linkkeinä tulleita. Paperitodistus on fyysinen, kädessä pidettävä asia, jonka olomuoto poikkeaa tavallisesta paperista. Se on juhlava palkkio uurastuksesta.
Linkki on mitätön ja tunteeton kylmä pieru.
Hyi, juhlava on sananakin tosi vanhanaikainen pieru :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret aktivistit vaativat kestävää kehitystä ja ilmastotoimia, kunhan niihin liittyvät toimenpiteet eivät kosketa mitenkään itseä.
Ja tämän sönkötyksen pointti oli?
Luontoa ja paperia pitää ehdottomasti säästää kaikkialla, paitsi siinä tapauksessa, että MINULLE tehdään tutkintotodistus.
Muissakin korkeakouluissa opiskelija-aktivistit vinkuvat nyt näistä sähköisistä todistuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ensimmäiset tutkinnot vesileimatuilla värillisillä erikoispapereilla ja arvostan niitä ihan erilailla kuin sähköpostiin linkkeinä tulleita. Paperitodistus on fyysinen, kädessä pidettävä asia, jonka olomuoto poikkeaa tavallisesta paperista. Se on juhlava palkkio uurastuksesta.
Hyi, juhlava on sananakin tosi vanhanaikainen pieru :D
Mieluummin juhlava pieru kuin tunteeton pieru ;)
Paperiset takaisin. Digi sitä digi tätä. Nehän on tosi käteviä, sillo ku tartteis niin laitteet ei toimi. Paperi toimii aina.
Miten olisi sekä-että-vaihtoehto?
Paperin säästäminen on valheellinen syy. Kaikki tungetaan digimuotoon tulevaa id:tä varten. Tulossa pahat ajat.
Odotan milloin aletaan puhumaan miten yhteiskuntamme pyörii kun digitaalisaatio kaatuu.
Vierailija kirjoitti:
Paperin säästäminen on valheellinen syy. Kaikki tungetaan digimuotoon tulevaa id:tä varten. Tulossa pahat ajat.
ID on jo kun menet kysy poliisilta henkilötodistusta niin tietokoneelta he sen katsoo.
Ei se mitään käyn se yliopistossa sitten tulostamassa.
Eikös halukkaat voisi kustantaa ja tilata itse sen hienon paperin, vaikka jo etukäteen?
Digieuroa kehitellään myös EKP:ssä
Joko yliopiston tenttikirjat opiskellaan kannettavilta koneilta?
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan mitään papereita enää kaipaa ja tarvitse.
Pelottaako sinua ajatus, että joku saattaisi kaivata ja tarvita, kun noin yrität puhua muiden puolesta? Mikset vaan voi sanoa, että itse et kaipaa etkä tarvitse?