MIEHET: Käytättekö rannekelloa vielä herran vuonna 2023?
Onko teidän mielestänne kello osa hyvää pukeutumista vai ei ja käytättekö te kelloa? Entä millaisia kelloja teillä on?
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, koska kello kertoo paljon miehestä. Helpoin tapa tunnistaa WT on kunnollisen aikaraudan puuttuminen ranteesta. Itsellä valikoitui tänään kellokaapista Breitling.
Olen sitten WT, DI 90ke vuosituloilla. Kelloja en pidä koska hiostavat ranteessa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai käytän rolexejani
Mitä rolleja löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina kelloa. Whitetrashin tunnistaa helpoiten kunnollisen aikaraudan puutteesta.
Paskantärkeät nousukkaathan ne kelloilla koreilee. Samaa WT-säkkiä paksummalla pinkalla.
Tämän viestin on täytynyt kirjoittaa jonkun poikkeuksellisen älykkään yksilön. Kenties yliopiston professorin näppäimistöltä?
Vierailija kirjoitti:
jumankekka
Muistatteko kun siihen yhteen kelloketjuun joku mielisairas spämmäsi useita kymmeniä sivuja näitä satunnaisia yhden sanan tai lauseen viestejä? Siis useita satoja viestejä pelkkää spämmiä, ilman että kukaan edes reagoi.
Sitten ylläpito töräytti kaikki kertalaakista bittiavaruuteen :D
Minulla ollut pitemmän aikaa aikeissa hommata kello. No, varaa ei ole ollut ostaa, mutta joka päivä selaan mm käytettyjen tarjontaa. Huomasin kuitenkin, etten tosiasiallisesti tarvitse kelloa, joten voi olla ettei tule ostettua. Eipä tämä näin työttömänä ole niin aikataulutettua tämä elämä että olisi kellossa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, koska kello kertoo paljon miehestä. Helpoin tapa tunnistaa WT on kunnollisen aikaraudan puuttuminen ranteesta. Itsellä valikoitui tänään kellokaapista Breitling.
Olen sitten WT, DI 90ke vuosituloilla. Kelloja en pidä koska hiostavat ranteessa.
Niinpä taidat olla. Sivistyksen mittaaminen tuloilla on oikein super hyper WT-hommaa. Satavarma merkki ettei henkilön ole ainakaan mistään kulttuurikodista lähtöisin.
(Seuraavaksi se kertoo että ei niin voi olla koska omistaa metsää niin ja niin monta hehtaaria)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Formulakuski Lewis Hamilton on kellofriikki. Häneltä löytyy erilaisia rannekelloja noin kolmen miljoonan punnan edestä.
Itselläni on kaksi rannekelloa. Toinen on isäni perintöä, vanha mutta toimiva Citizen. Toinen onkin sitten oma hankinta, Oris, josta maksoin nahkarannekkeella hieman yli 2000 euroa.
En haluaisi kritisoida, mutta vähän kun olisit säästänyt, niin olisit saanut kellon jo ns. kunnon merkiltäkin.
Oris tekee tällä hetkellä kiinnostavimmat kellot ja niitä saa usein hyvästä alesta. Olisipa rahaa hommata kesäksi Oris cotton candy.
Vauhtimesta hurjin on HOM-MA-LIN-NA! Täynnä hauskaa värinää on HOM-MA-LIN-NA! Scripta aukee ja magnum laukee. Homma ooo-o!
Kello kädessä nytkin. Jo -70 luvun alkupuolelta.
Vuosituhannen vaihteessa kokeilin hetken tulla toimeen
kännykän kellolla, kohtuullisen nopeasti rupes ottaa päähän
kapulan kaivaminen jostain taskusta.
Leijonalla aloitettiin, sen jälkeen ollu Seikoja, Citizenejä, Casio ja Certina.
Nyt kolme käytössä.
Seiko automaatti
Citizen Eco-Drive
Certina arkikellona.
Itse käytän töissä, koska atex-luokitelluissa tiloissa ei saa kännyköitä kanniskella. Kyseessä siis räjähdysvaaralliset tilat. Räjähdyssuojatut kännykät maksavat taas aivan tolkuttomasti.
Käyttäisin kyllä, mutta yksikään liike ei ole onnistunut vaihtamaan paristoa 20 vuotta vanhaan kellooni. Uutta en halua ostaa, en kaipaa mitään aktiivisuus-äly-härpäkettä huutamaan käteeni, enkä luota uusien kellojen laatuun.
Älykello on. Haha kuka käyttäis sellasta perinteistä rannekelloa enää? Ei oo vuosi 1987
Kun automaattikelloni kului loppuun, lopetin rannekellon käytön n. 5 vuotta sitten. Koska täsmällisyys on ainoita hyveitäni, niin kännykän esille kaivaminen ei ole voimaannuttavaa joissakin tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli putkeen kaksi tosi huonoa kelloa ja sitten luovutin ihan kokonaan.
Ne vaan aina pysähteli ilman syytä!!!
Siis kuvittele, uusi kello ja se sammuu itsestään.
Ja vielä eri merkkiset kellot seiko ja tissot.
En mä tee mitään kellolla joka pysähtelee koska sittenhän mä myöhästyn.
Ei enää ikinä kelloa...
Uusissa kelloissa on takuu. Olisit vienyt kauppaan takaisin korjattavaksi.
Hyvässäkin patterikellossa loppuu patteri aikanaan. Se on varmaan joillekin ihan uusi tieto?
Mutta onhan noita automaattikelloja ja aurinkokäyttöisiäkin?
Kello on ollut 50 vuotta ranteessa, ihan pikkupojasta asti.
Tottumuskysymys, olo ilman kelloa on jotenkin alaston ja jokin olennainen tuntuu puuttuvan.
Urheillessa ja ulkotöissä käytän terroristi-casiota, kestää ja toimii eikä harmita vaikka tulisi jokin haaveri. Toimii myös ulkomailla reissatessa kun haluaa näyttää köyhältä, eikä tuota taideta enää katsoa niin pahasti lentokentilläkään kuin joku vuosi sitten. Jos matkustaisin paljon niin ehkä vaihtaisin tuon varmuuden vuoksi Casion diveriin tai perus g-shockkiin.
Toimistohommissa minulla on hieman erikoisempi, mutta hyvin eleettömän näköinen automaatti, joka kelloja tuntevan silmään varmaankin heijastelisi persoonaani ja arvovalintojani.
Aloin käyttämään, pääsin eroon kännykästä, huomasin etteihän sillä ollut mitään muuta käyttöä.