MIEHET: Käytättekö rannekelloa vielä herran vuonna 2023?
Onko teidän mielestänne kello osa hyvää pukeutumista vai ei ja käytättekö te kelloa? Entä millaisia kelloja teillä on?
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän kvartsikelloa, koska ne on aina vakiotarkkoja. Ei jaksa säätää joka viikko automaattikelloa.
Automaatin kanssa kannattaa kokeilla paljonko se edistää/jätättää normipäivänä ja paljonko se edistää/jätättää yön aikana mihinkin asentoon jätettynä. Usein nämä saa kumoamaan toisensa jolloin sellainen keskihintainenkin automaatti pysyy käytännössä aina ajassa kun sitä vaan käyttää.
Minulla on käytössä toistakymmentä vuotta vanha firman lahjoittama rannekello. On jo kulunut reunusten kultaväri mutta ihan sama. Ei kiinnosta muiden mielipiteet tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on käytössä toistakymmentä vuotta vanha firman lahjoittama rannekello. On jo kulunut reunusten kultaväri mutta ihan sama. Ei kiinnosta muiden mielipiteet tippaakaan.
Niin, kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli putkeen kaksi tosi huonoa kelloa ja sitten luovutin ihan kokonaan.
Ne vaan aina pysähteli ilman syytä!!!
Siis kuvittele, uusi kello ja se sammuu itsestään.
Ja vielä eri merkkiset kellot seiko ja tissot.
En mä tee mitään kellolla joka pysähtelee koska sittenhän mä myöhästyn.
Ei enää ikinä kelloa...
Uusissa kelloissa on takuu. Olisit vienyt kauppaan takaisin korjattavaksi.
Hyvässäkin patterikellossa loppuu patteri aikanaan. Se on varmaan joillekin ihan uusi tieto?
Mutta onhan noita automaattikelloja ja aurinkokäyttöisiäkin?
Kellon psriston vaihto on pikkuhomma. Mutta olen muutaman kerran vaihtanut kännykän akun ja se ei onnistunut ilman työkaluja ja kännykän hajottamista moniin osiin. Ja ruuveja sai irrotella toustakymmentä.
On se kellosta ajan katsominen paljon tehokkaampaa ja tyylikkäämpää, kuin vääntäytyä hassuun asentoon puhelimen esiin kaivamiseksi ja uudelleen pois laittamiseksi. Kymmenen vuoden päästä nauretaan tälle kapulaboomille, samoin kun nyt Walkmaneille.
Pitkän odotuksen jälkeen saapui juuri, eli kyllä käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Pitkän odotuksen jälkeen saapui juuri, eli kyllä käytetään.
Patek Philippe?
Minä kiinnitän huomioni miehen kelloon, kynään ja kenkiin. Mies, jolla on kännykkä koko ajan esillä ja käsillä, on totaalinen turn off.
Kyllähän noita käytän. Arkikellona moderni sykemittari/älykello ja sitten pukeutumiseen yksi rennompi perinteinen kello ja sitten yksi virallisempi "pukukello".
Vierailija kirjoitti:
On se kellosta ajan katsominen paljon tehokkaampaa ja tyylikkäämpää, kuin vääntäytyä hassuun asentoon puhelimen esiin kaivamiseksi ja uudelleen pois laittamiseksi. Kymmenen vuoden päästä nauretaan tälle kapulaboomille, samoin kun nyt Walkmaneille.
Meinaatko ettei puhelimella ole muuta käyttöä kuin kellon katsominen, vai että 10 vuoden päästä tekniikka on hypännyt niin paljon että puhelin on korvattu jollain muulla?
Onkos tukka hyvin, näkyyks kello?
Vierailija kirjoitti:
Älykello on. Haha kuka käyttäis sellasta perinteistä rannekelloa enää? Ei oo vuosi 1987
Käyttäisitkö 1987 ostettua älykelloa tänä päivänä? Et käyttäisi. Kuten et käytä tänään ostettua älylaitetta enää viiden vuoden (tai viiden kuukauden) kuluttua.
1987 ostettu laadukas sveitsiläisellä automaattikoneistolla varustettu kello taas on tänä päivänä vähintään yhtä tyylikäs ja käyttökelpoinen kuin se on tulevaisuudessakin.
Omasta mielestäni ns älykellot eivät ole kelloja lainkaan vaan kulutuselektroniikkaa tai ehkä jopa leluja jotka jaksoivat hetken huvittaa mutta hylätään sen jälkeen pöytälaatikkoon.
Kun Apple watch tuli markkinoille niin vuodenajan niitä näkyi ihan kaikilla pikkupomoista yritysjohtajiin, mutta tehokkaasti ovat kadonneet ihmisten ranteista. Kun itselle töissä ympärilleen (teknologia-alan yritys) niin enemmön näyttää ihmisillä olevan taas klassisia automaattikelloja, sukeltajankelloja tai jopa kalliita merkkikelloja.
Myös monella sellaisella joka pari vuotta sitten kekkuloi hetken älykello ranteessa.
Mutta jokainen valitsee itse mihin rahansa käyttää itse arvostan aitoja kelloja ja olen myös opettanut jälkikasvuni niin tekemään. Kello on osa miehen pukeutumista ja kuten kengät tai puvun takin kangas ja istuvuus (ei siis hinta) kertoo paljon kantajastaan.
Radiosta soi Phil Collinsin Another day in paradise.
Vierailija kirjoitti:
Joku kusipää varasti kelloni tänään salilla urheilukassistani.
No voi harmi =( Onneksi saat prismasta parilla eurolla vastaavan lelun.
2009 Lidlistä ostettu olikohan silloin 9,99 euron rannekello, johon olen vaihtanut hihnan sekä muutamaan kertaan paristoja. En aio luopua rannekellosta.
Mutta hyvä että maasut maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan tosi paljon eri kelloja, joten yritän aina katsella mikä kello miehellä tai naisella on ranteessa, mun mielestä se on niin oleellinen osa hyvää pukeutumista. Pistää silmään varsinkin jos ranteessa on joku esim vintage kello sen Michael Korsin sijaan. Tunnistan myös luksuskellot mutta ei niitä suomessa näe paljoakaan. Itsellä ranteessa käytössä nyt Cartier. Seuraava tavoitekello on Rolexin Lady-Datejust, jonka saan ostettua 4-5 kk päästä tällä säästötahdilla. Guccin kelloihin en koske, ne on rihkamaa kalliista hinnasta huolimatta.
Guccin eivät ole näistä muotibrändien kelloista heikoimmasta päästä, niissä on kuitenkin sveitsiläiset Etan koneistot. Kuoret, rannekkeet ym. ihan kohtuullisen hyvää työtä. Tokikaan ne eivät ole lähelläkään Rolexia tai Cartieria, mutta sanoisin että parempia kuin Tissot tai Certina.
Annan koiralle jolla on kultaiset hampaat.
Jos haluat nopeasti tietää ajan esim. Juostessasi,niin kaiva siinä nyt kännykkä kotelostaan ja ala tuijotta sitä. Hirveän vaivalloista. Rannekello syntyi sen helposta käytöstä kiiretilanteissa. Miksi hankaloittaa elämää?