Mulla olisi ihan erilainen elämä jos olisin pärjännyt opiskeluissa
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mikset pärjännyt?
Olen liian tyhmä ja on oppimisvaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset pärjännyt?
Tyhmyys kompensoidaan ahkeruudella ja oppimisvaikeuksiin saa tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset pärjännyt?
Ei vaan kummatkaan auttaneet.
Mene erityisammattikouluun. Siellä saa reilusti tukea.
Samat setit. Nyt vasta tutkitaan syitä tolle, miksi opiskelut meni penkin alle ja vanhemmat eivät puuttuneet oppimisvaikeuksiini aiemmin.
N32
Vierailija kirjoitti:
Olen kaksi kertaa Kiipulaa yrittänyt.
No sinä olet kumminkin päässyt Aruballekin, en minä vaan ole sinne ikinä päässyt vaikka olen kolmen ällän ylioppilas.
Vierailija kirjoitti:
No sinä olet kumminkin päässyt Aruballekin, en minä vaan ole sinne ikinä päässyt vaikka olen kolmen ällän ylioppilas.
Joo säästä rahat ja lähde reissuun, mikä sua muka estää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse koitan hakea nyt Luovin erityisammattikouluun. On vain vaikea päästä lääkärin tutkimuksiin täällä päin Suomea, jotta saadaan todetuksi nuo oppimiseen liittyvät tekijät.
Minä pärjäsin opiskeluissa ja opiskelin 3 tutkintoa. Töitä oon silti saanut erittäin vähän ja pätkätöitä enimmäkseen. Ole koskaan voinut suunnitella elämää 2 kuukautta pitemmälle. Perhettä en ole voinut perustaa koska ei ole vakituista työtä saanut. 3-6 kk mittaisia pätkätöitä kymmeniä.
Minäkin pärjäsin opiskeluissa mutten töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse koitan hakea nyt Luovin erityisammattikouluun. On vain vaikea päästä lääkärin tutkimuksiin täällä päin Suomea, jotta saadaan todetuksi nuo oppimiseen liittyvät tekijät.
Minä pääsin aikanaan helposti Kiipulaan, kun on oppimisvaikeuksia plus fyysinen vamma. Ja olen mä montaa muutakin koulua yrittänyt käydä.
Samma här. Minussa olisi ollut potentiaalia vaikka mihin, koulukiusaaminen etenkin opettajan puolelta sattui todella. Myös harrastuksessani kiusaaminen köyhän perhetaustani vuoksi rikkoi.
Terveisiä Saanalle ja kaikille muillekkin kusipäille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset pärjännyt?
Mitä sinun mielestäsi ahkeruus on? Siinä missä sinulla asian X oppimiseen menee viikko tai kuukausi, tyhmällä voi mennä kaksi vuotta. Meillä kaikilla on vain se 24 tuntia vuorokaudessa. Aika hemmetin hitaasti tulee opiskeluissa valmista tuolla tekniikalla.
- Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset pärjännyt?
Mitä sinun mielestäsi ahkeruus on? Siinä missä sinulla asian X oppimiseen menee viikko tai kuukausi, tyhmällä voi mennä kaksi vuotta. Meillä kaikilla on vain se 24 tuntia vuorokaudessa. Aika hemmetin hitaasti tulee opiskeluissa valmista tuolla tekniikalla.
- Eri
Ahkeruus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset pärjännyt?
- Eri
Joo, mua ärsyttää tuo. Mä olen yrittänyt tehdä vaikeista aineista ylimääräisiä tehtäviä, olen jopa opiskellut kesälomat. Lukenut todella paljon, mutta en vaan ole pärjännyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset pärjännyt?
Et taida itsekään olla penaalin terävin kynä, kun et ymmärrä matalan älykkyyden aiheuttamia rajoitteita.
Elämä on sattumien summaa. Edes pitkä yliopistotason koulutus ei takaa rahakasta ja mielekästä ammattia ja työtä. Itse en olisi harkinnutkaan it-alaa aikoinaan, jotenkin ajauduin kaverin vinkkaamana opiskelemaan sitä, koska sinne oli helpompi päästä, koulutus oli lyhyt ja töitä tuntui silloin olevan hyvin tiedossa. En sano, että olisin aina ilolla töissä, mutta ainakin pääsen keskituloihin ja töitä on tähän päivään asti riittänyt yhtäjaksoisesti. Vaikka en ollut mikään hikariopiskelija.
Itselläni sama kokemus, ymmärrän sinua ap.