Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tuorepuuron tehdä makujogurtista?

Vierailija
16.05.2023 |

Kun aina ohjeissa käytetään maustamatonta jogurttia.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan se ja sama, mikä neste siinä on. Olen tehnyt piimään ja veteen ja tuoremehuun ja maitoon ja kauramaitoon  jne...no kahviin en ole.

Maksuasia.

2/14 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on sivistyksessä iso aukko. En ikinä ole kuullut tuorepuurosta

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ihmeessä ei voisi? Luuletko että se koostumus jotenkin muuttuu myrkylliseksi jos siihen pistää kaurahiutaleita sekaan?

Tuorepuuroissa saattaa olla bakteerivaara, ja kaura on otollinen mikrobeille.

Vierailija
4/14 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ihmeessä ei voisi? Luuletko että se koostumus jotenkin muuttuu myrkylliseksi jos siihen pistää kaurahiutaleita sekaan?

Tuorepuuroissa saattaa olla bakteerivaara, ja kaura on otollinen mikrobeille.

Siinä ei varmaan ole merkitystä onko kyseessä maustamaton vai maustettu jugurtti.

Vierailija
5/14 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa. Voi luoja millaisia pässejä palstalla majaileepi.

Vierailija
6/14 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus on ehkä siinä, että ne makujogurtit eivät ole yhtä terveellisiä kuin maustamaton?

Vierailija
7/14 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vakio tuorepuuro (omenasoseen loputtua pakastimesta) on tällainen:

puolet rahkaa ja puolet vaniljajogurttia, nesteeksi vettä tai maitoa, kaurahiutaleita ja päälle pakastimesta jotain marjoja (jotka sulaa puuron tekeytymisaikana, mikä on noin puoli tuntia) - mieluiten mustaviinimarjaa, mutta niiden loputtua mustikkaa, mansikkaa, mitä sattuu olemaan.

Vierailija
9/14 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjoitti:

Tuorepuuron perusohje on yksinkertainen:

1 dl nestettä, kuten maitoa, kaurajuomaa tai mehua

1 dl massaa, kuten jogurttia, rahkaa tai raejuustoa

1 dl kaura- tai muita puurohiutaleita

1 rkl höysteitä, kuten marjoja, siemeniä tai pähkinöitä

Sekoita ainekset keskenään ja anna tuorepuuron tekeytyä noin kolme tuntia tai mieluiten yön yli. Syö aamiaiseksi tai nappaa mukaan evääksi. Evääksi tarkoitetun puuron voi tehdä suoraan kannelliseen eväsrasiaan.

Vierailija
10/14 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kirjoitti:

Sekoita ainekset keskenään ja anna tuorepuuron tekeytyä noin kolme tuntia tai mieluiten yön yli. Syö aamiaiseksi tai nappaa mukaan evääksi. Evääksi tarkoitetun puuron voi tehdä suoraan kannelliseen eväsrasiaan.

Terveellisempää saat, jos käytät marjoja enemmän, vähintään desilitran ja puurohiutaleita vastaavasti vähemmän, 1-2 rkl riittää hyvin. Itse tyrkkää mukaan myös jotakin vihreää, joko pinaattia tai tummia salaatinlehtiä.

Vierailija
11/14 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kirjoitti:

Terveellisempää saat, jos käytät marjoja enemmän, vähintään desilitran ja puurohiutaleita vastaavasti vähemmän, 1-2 rkl riittää hyvin. Itse tyrkkää mukaan myös jotakin vihreää, joko pinaattia tai tummia salaatinlehtiä.

1 ruokalusikallisella puurohiutaleita lopputuote ei ole enää puuro vaan jotain muuta.

Vierailija
12/14 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä avuttomia ja aivottomia oikein sikiää? Mitenkä sinä Ap selviät normaalista aikuiselämästä, jos tuollainenkin asia pitää olla jossakin virallisessa paikassa kirjoitettuna?

Vierailija
13/14 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen voi laittaa ihan vaikka vettä, jos muuta ei ole. Mehukin käy, eikä sitä tarvitse turvotella jääkaapissa. Sen saa syödä vaikka ihan heti, se on itse asiassa erittäin hyvää silloin, kun osa hiutaleista ratisee suussa. Itse olen tehnyt näitä puuroja nelivuotiaasta asti, sille on kotona naureskeltu että minä olen tehnyt mysliä parikymmentä vuotta aiemmin kun Suomessa on julkaistu yleisesti myslin reseptejä.

Vierailija
14/14 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan se ja sama, mikä neste siinä on. Olen tehnyt piimään ja veteen ja tuoremehuun ja maitoon ja kauramaitoon  jne...no kahviin en ole.

Maksuasia.

Olisiko makuasia ennemmin:) Tosin joskus varmaan maksuasiakin, on edullinen ruoka. Kiitos mahtavasta ideasta, tuo kahvi on heti kohta kokeiltava. Joku teekin voisi olla hyvä, varsinkin maustettu tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi