Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

* SUURPERHEKUUMEILIJAT * uutta viikkoa 49!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas alkaa yks viikko olla pulkassaan.. Ihan hirveetä, kun tämä aika kuluu niin äkkiä, vuodenvaihde lähenee päivä päivältä. Sillon loppuu taas tämä kotiäidin pesti ja tarttis mennä aikusten kans töitä tekemään.

Toisaalta mukavaa ja nostaahan se tätä taloutta vähä, toisaalta taas tippa silmäs siitä, että jollain muulla on mahdollisuus seurata tämän pienen lapsen kasvamista ja koululaisetki menee joko kerhoon koulun jälkeen tai tulee kaksin kotiin. Apua mitä siitäki tulee!! Täytyy varmaan kotivakuutusta korottaa.

Tietysti, jos tulis raskaaksi....

Ens viikolla pitäis taas menkkojen tulla, jos siis olis jo säännöllinen kierto. Ja kyllä ne varmaan tulee, on ollu vähä hiljasta peiton alla...

Meillä ei oo suurperhekavereita, mutta jos me näytettäis esimerkkiä muille! Enimm' kseen kaveripiiri on joko lapsetonta porukkaa tai sitte just se yks, korkeintaan kaks. No taitaa yhdessä perheessä olla kolme.

Meistäki varmaan moni ajatteli, että lapsiluku jää kahteen ja varsinki, kun niitä tuli samalla kerralla kaks ja vielä tyttö ja poika. Niin kai me itekki luultiin. Sitten se vauvakuume jostain nousi ja kun oltiin iso taloki just ostettu, niin annettiin vauva tulla. Eka raskaus meni kesken viikolla 11 jotain ja sitte jonku kuukauden kuluttua tärppäs uudelleen ja se tärppi heiluttaa nyt näppistä niin, että anteeks virheet, jos en huomaa!

Onko teille muille ollu aina selvää, että haluatte montamonta lasta, vai onko ajatus ns. kypsyny siihen?

Ja sinä (en muista nimimerkkiä) joka et oikeen joulusta perusta: meitähän on sitte kaksi. Onneks on enää kaks viikkoo jouluun, sitte se on jo ohi!!! Enkä oo ainuttakaa jouluvalmistelua tehny, ei huvita..

Mutta jos tulis vaikka puolisen metriä lunta ja muutama pakkasaste, niin voisin harkita pieniä myönnytyksiä joulun suhteen..

Miten te aiotte joulunne viettää? Onko joka vuosi samat kuviot, vai meettekö fiiliksellä?

Tuleeko joulun vietosta kinaa?

Vastaanpa ensi itse.

Tämänvuotisen joulun vietosta ei oo vieläkään keskusteltu. Se aihe on tällähetkellä tabu, koska mies tietää, etten mä haluais joka joulu anopille syömään, mies taas tahtois viettää koko aaton äitikullan tykönä. Miehen jouluun kuuluu tiiviisti myös siskonsa perheineen. Mä haluaisin tällähetkellä peruuttaa koko joulun tai mennä aatonaattona peiton alle ja nukkua sikeesti koko hulinan yli, heräis sitte välipäivinä alennusmyynteihin!

Oon tainnu aikasemminki kysyä tuota jouluasiaa, mutta vastailkaa silti, voidaan saada mukavia vaihtoehtoja joulunviettoon!

Hajusta päätellen tais pörähtää satsi tuolle pienelle, must go...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Hemppa ja hajuherne

Vierailija
22/27 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mika lie - ei nyt ainakaan ilmoista ole kiinni; meilla kun tuntuu ettei talvi tuu tana vuonna ollenkaan, nytkin aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta ja asteitakin on viela +23! Ei kylla oo lamminta paitti auringonpaisteessa! Mutta mee varjoon...hrrr... ja yot on jo kylmia +7 eilenkin.

Joulutraditioita on just tasan tarkkaan ne mita ma muksuille laitan! Nyt on jouluvaloja laitellu sinne sun tanne ja narukoristeita ja kuusikin otetaan jo ens viikolla esille! Lahjahankintoihin pitais paiva satsata vaikka jotain ihan pienta oliskin jo kaapissa. Meille tulee syomaan molemmat siskonmiehet perheineen (molemmilla yks tytto) ja ystava miehensa ja kahden tyton kera. Eli naille ylimaaraisille neljalle meinaan jotain ihan pienta hankkia; ollaan aina paatetty etta jokainen hankkikoon omilleen muutaman lahjan ja vieraille sitten tyyliin dvd-leffa tai joku kirja tms. Noh mun muksut kylla saavat eniten lahjoja, ' heidanhan' tama koko joulu on!

Me tehdaan oikein kunnon juhla-ateria aina jouluna, joka saa nykyisin jo monen vuoden ahertelun jalkeen mun paan kipeeks' , kaikki kun jaa aina mun harteille, ainut kotiaiti kun olen; ottaa vaan niin paahan joskus tuokin, kun sovitaan jostain ja ikina ei viela oo menny kaavan mukaan. Muksut ruokitaan aina ensin, he kun hirveesti naista meitin gourmet-aterioista niin piittaa...

Ma teen omat suomi-laatikot, joita ei syo kuin toinen siskon mies ja mina, muttei joulu ole joulu ilman niita! Piparit ja varsinkin luumurusina kiisseli on niista herkkua; ma en kylla ite sita syo, vaikka valmistankin, hih! Ja se riisipuurokin on in- yhdella mantelilla piilotettuna.

Kysyttiinko sita viela muuta? Hmmm ei nyt just mieleen tuu.

Hyvat viikonloput kumminkin kaikille jne

- levinia kp 30/30-32 -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

herätys.. missä kaikki ovat? Vaikka eipä tässä olis kyllä aikaa itselläkään istuskella mut en nyt jaksa mitään muutakaan.. Meillä tissitellään kaikki yöt.. mä en saata huudattaa.. mä kärsin siitä mut kärsin myös valvomisesta. Huokaus. Paino tippuu ja pandasilmät tummuu.. Ei ole äiti hehkeimmillään enää.

Testipäivä 11.. ei ovista tiedossa. Marssivat pienet sotilaat suoraan surman suuhun..nyyh.. ihan turhaan.. pienet silmäteräni.. Mademoisellesta ei kuulu mitään. Kyllästyi kai odottelemaan niitä simpsoneita kun niin harvakseltaan tulivat vierailulle. Niistäkin osa jo huonokuntoisia ja raajarikkoisia. Osa kyllä oli nuorempia; finnit ja amisviikset ja kaikki, mut eihän niistä ollu murtamaan jääneidon kuorta. Raamikkaan ja pystyvän kaverin hän haluaa. Ei mitään sotaveteraania, kaikella kunnioituksella.

Ei tainnut tämä mamma saada haluamaansa lahjaa.. sellainen vaatimattomampikin plussa olisi kelvannut. En toivokaan mitään prameaa, kullattua vaan ihan haamuinenkin mutta kestävä kelpaisi.

Ehkäpä tämäkropparahjus ei ole valmis uuteen raskauteen.

Täytyy taas poistua..

Neppis kp21/???

Vierailija
24/27 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut vähän mieli maassa jostain syystä. Tiistaina oli se lääkäri joka ei löytänyt ultrassa syytä vuotoihini ja nyt odotan soittoaikaa lääkärille että saisin verikokeisiin lähetteen kun epäilivät sairaalan puolella hormooni epätasapainoa. Nyt on ollutkin ihme oireita, lääkekuurin jälkeen olisi tyhjennys vuodon pitänyt alkaa mutta ei kuulu ei näy,lämmöt koholla,univaikeuksia ja nyt nukahdin kahdeksi tunniksi keskellä päivää! Taidan kuitenkin elätellä ihan turhia raskauden suhteen... :o(

Aina on toivoa niin kauan kunnes täti laulaa :o)

Nyt nuorimmainen sotkee pöydässä eilisten synttäreiden jämä viinereillä... moikka!

Niiloakseli kp jotain...

Vierailija
25/27 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukemassa. Kirjotan kuulumisia paremmalla ajalla. Täti tuli sotkemaan mun suunnitelmani totaalisesti...ei tule elokuun vauvaa...pöh.

Risella kp 2/29

Vierailija
26/27 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa jatkuu edelleen.Aamu tuntui jo paremmalta.Ei sitä osaa olla rauhassa.Heti kun on parempi olo piti tarttua imurin varteen.Sitten käytiin isompien lasten kanssa ostamassa askartelutarvikkeita.Ja iltapäivällä leivoin pikkuleipiä jouluksi.Nyt tuntuu taas että kuume on nousussa.Sen siitä saa kun on tyhmä.Olis pitäny ottaa rauhallisesti.

Kuopus sai eilen antibioottikuurin korvatulehdukseen.Silmätulehduskin jatkuu edelleen.On sitkasta laatua tämä tauti.

Pidän jouluvalmisteluista kovasti,mutta näin sairaana ei ole kivaa.Olen kuitenkin vähitellen saanu tehtyä melkein kaikki leivonnaiset ja laatikot valmiiksi.Koristeltiin kuusikin jo nyt.Ajateltiin että kuopus(1v6kk) tottuu siihen vähitellen eikä enää sitten joulun aikaan näpertele koko aikaa koristuksia pois kuusesta.Hankimme tekokuusen ihan sen helppouden vuoksi.Paljon koristeita niin hyvältä näyttää.

Täti ilmoittautui meillekin.Ihmettelinkin kun eilen,vaikka olin kipeänä teki mieli niin kovasti alkaa siivota esim.roskakaappia.Mulla tulee aina sellainen ihmeellinen siivousvimma.Ajallaanpa tuo ilmoittautui.Kierukka on vielä paikallaan.Eikä yritystä vauvakuumeen hoitoon ole aloitettu.En ole saanu isäntää suostuteltua.Saattaahan se käydä niinkin ettei nelosta koskaan meidän perheeseen tulekaan.Surullista jos niin käy.

Ei se auta kuin pitää toivoa yllä...

Vierailija
27/27 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti esittäydyin tossa pari viikkoa sitten tähän pinoon mutta eipä ole ollut aikaa kirjoitella. Vauvan hooidellessa ja uhmiksen kanssa menee aika siivillä kaikkea ei kerkee tehdä mitä pitäisi. Joulujutut on kyllä aikas hyvin jo kondiksessa. Lasten lahjat on ostettu ja kummien ja isovanhempien joululahja askaretlut tehty sanoi joulukortit saatiin askarreltua ja ovat postissa.

Vauveli kasvaa kovaa vauhtia 3,5kk on jo mittarissa justhan se syntyi. 1v11kk koettelee oikein kunnolla uhmaa minkä kerkiää. No osittain on mustis pikku veljestä kun suurimmat kiukku kohtaukset tulevat juuri kun pikkuveli tarvii syöttöä tai vaipan vaihtoa. Onneksi ei tee pikku veljelleen mitään nätisti silittelee ja on muutenkin kova auttamaan.

Kauheen isoissa taloissa asutte. Me asutaan kerrostalo neliössä. 96 neliöö olis tilaa. No hyvin me tänne mahdutaan ja tullan mahtumaan. Keittiö vois olla hieman suurempi. Makkareissa on onneksui reilusti tilaa niin mahtuvat lapset hyvin jakamaan huoneensa. Omakoti talo olis jossain välissä haaveena. No maksetaan nyt toi auto ekaksi pois josko sitten kävis pankissa juttusilla. Autona meillä on mersun vito 9-hengelle. yks paikka olsi vielä tyhjänä.

omaa napaa tänään on kp 46/28-36. Maanantaina tein jo testin mutta negaa näytti. Tein apteekin oman. Taisin tehdä turhan aikaisin. No nyt odotellaan että testiin tulee plussa tai ne täti tulee käymään. Eilen tilaisin netistä lisää testejä ne kun tulevat niin testailen uudestaan. Siihen asti jännäillään.

puuhis ja lauma p10/97, t9/99, p8/00, t4/02, t1/5 ja p8/06