Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

* SUURPERHEKUUMEILIJAT * uutta viikkoa 49!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemppa77:n viesti yolla kerkesi menna tuohon vanhaan pinoon, muttei kai silla valia?

Aurinkoista huomenta siis kaukomailta! Kylmaa kylla pukkaa meitinkin nurkille, mutta niinhan se jo nain joulukuussa kuuluiskin...

En viela lukenu kaikkia lauantainkaan kirjoituksia, joten kommentteja myohemmin!

-levinia kp 26-

Vierailija
2/27 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostoa, etta nakyy aamu-unisillekin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulinaa ollut viikon verran, eipä ehdi edes täällä käydä kertomassa kuulumisia.. Ja lukemassa muiden tapahtumia!

Joululahja valmisteluita ja tytön synttäreitä touhuttu.. Huh!!! Rankkaa!

Nyt ansaittua vapaapäivää viettelen ihan kotosalla ja päätin istahtaa hetkeksi koneelle. Ihan pikaisesti vaan sillä kotihommat odottaa! =)

Synkkä ja pimeä ilma jatkuu.. Lieneekö siitä johtuvaa että olo ollut jo pitkään väsy.. Tosin on tuo ulkoilu jäänyt todella vähälle, joten tänään aion uhmata vesisadetta ja lähteä lenkille.

Tässä vauvakuumeen " kourissa" olen alkanut nähdä ihan ihme unia.. Näin unta, että siskoni, joka on vannonut ettei enää tee lapsia, oli unessani viimeisillään raskaana.. Täytyy varmaan soittaa ja kysyä oliko se joku enneuni! =)

Pyykkivuori ja likaiset astiat odottaa.. Palailen taas!

kp 21/24-28

Vierailija
4/27 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eihän se enää mikään huomen ole. Mä olin viikonlopulla työporukan kanssa pikkujouluristeilyllä ja oli aivan ihanaa. Aamuun asti jaksettiin pörrätä ja muutaman tunnin unien jälkeen taas pystyyn:) Mutta kylläpä väsytti kun kotiin tulin eilen illalla, voih. Nukkumaan menin kuopuksen kanssa jo puoli yhdeksältä ja aamulla herättiin kahdeksan jälkeen. Mies ja lapset olivat jopa siivonneet ennenkuin tulin kotiin joten oli oikein mukavaa palata vapaalta.

Tänään on taas tiedossa vieraita. Kolmosen synttäreitä edelleen vietetään ja samalla sitten kakkosen tulevia nimppareita. Leipomista ja lattian pesua ym tiedossa siis tälle päivälle. Ja sitä pyykkivuorta mikä mua odotti niin olis ihan pakko saada vähän pienennettyä. Mitähän nuo ovat touhunneet kun tuntuu että pyykkiä ovat ainaskin tehneet:)

Galluppejakin oli ollut, hm, kaupoista niin. Keskitetään ja S-ryhmään. Prismasta haen suurimman osan tarvikkeista ja kylällä löytyy Sale. S-bonus on aikast iso raha kuiteskin ja se on kaikki kotiinpäin.

Valikoima ja hinnat ovat mielestäni kohdallaan, joten valittamisen aihetta ei löydy.

Sitten oli ollut puhetta asumisesta ja autosta. Meillä on myöskin omakotitalo ja maalla asutaan. Neliöitä en muista mutta huoneita on 8h+k+s+2wc. Isoilla lapsilla (3kpl) on omat huoneet ja parhaillaan vielä nelosellakin oma mutta tarkoitus on että viides muuttaisi sitten joskus äidin kainalosta nelosen kanssa samaan huoneeseen. Lasten iät vielä kertaukseksi: t12v, p10v, t9v, p5v, t1v9kk. Jos meille vielä se kuudes tulisi niin luultavasti vauvan sukupuolesta riippuen muuttaisi samaan huoneeseen nelosen taikka vitosen kanssa ja se kumpi jää yli saisi sitten oman huoneen tuosta parhaillaan olevasta " ylimääräisestä" (lue varasto)huoneesta. Sen saisi sitten aikanaan pienellä vaivalla muutettua ihan makuuhuonekäyttöön. Tarttis vaan pistää tavarat muualle säilöön taikka myydä poispäin:)

Ja autona meillä on Toyota Hiace 9hengen pikkubussi. Kaksi paikkaa on parhaillaan vapaana ja hyvin mahtuu mukaan vaunut ja ostoksetkin.

Matkustelussa olen täysin samaa mieltä Leannan kanssa. Vaikeaa on tehdä varauksia taikka lähteä jonnekin kun kaikki perheliput ja perhehuoneet ym on tarkoitettu 2aik+2-3lasta. Olisi oikein mukava jos joskus löytyisi paikka johon mahtuu suurperhekin!

Eipä ihmeempiä. Mukavaa joulunodotusta kaikille!

Medison+5 ja kp taitaa olla 19/28?

Vierailija
5/27 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan. Vähempi olen kirjoitellut kun lääkäri käski jättää täksi kuuksi nuo raskautumis haaveet :o( Täällä tuppaa aina äitymään tuo kuumeilu :o)

Nyt olenkin jännittänyt kuin meille käy kun torstaina oli ovulaatio ja keskiviikkona harrastettiin " aikuisten kivaa" ja nyt on ollut lämmöt n.0,5 astetta koholla. Ei se pieni alku (jos siellä on edes alku) ehdi kiinnittyä kun primolut kuuri loppuu ensi keskiviikkona ja silloin on n.6pv ovulaatiosta ja vuoto alkaa to jolloin vasta n.7pv ovulaatiosta. Joten ihan hyvillä mielin olenkin haaveillut tammi-helmikuussa raskautumisesta.

Mutta se pieni toivon kipinä on tuolla takaraivossa kaikesta huolimatta.

Galluppiin: meillä keskitetään euromarkettiin ja valintataloon suurimmat ostokset ja joskus käyn K-ketjun halpis kaupassauusi galluppi uudelle viikolle :o)

Montako suurperheellistä teidän ystäväpiireissä on?

Minun piireissä on useita suurperheellisiä tai olen sattumalta ajautunut omieni sekaan :o)

suvussani olen ainoa jolla on enemmän kuin yksi pieni lapsi tällä hetkellä

Niiloakseli kp ?/29-39 menin jo sekaisin noissa :o)

Vierailija
6/27 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin noita galluppeja, mitä oli joku laittanut..

Ostosten keskittämisestä sen verran, että meidän perhe suosii S-ryhmän kauppoja.. Menee mukavasti ne rahat sinne tilille pahan päivän varalle taikka matka säästöiksi..

Sitten oli autoista jotain.. Meillä seitsemän hengen tila-auto.. Toistaiseksi palvelee hyvin mutta mitenhän tulevaisuudessa, se sitten sen ajan murhe.. =)

Talossa maaseudulla asustellaan, neliöitä en muista, mutta 6h+keittiö ja sauna,khh ja aulatilat.. Lapsilla omat huoneet.. (Joita pitäisi olla nyt siivoamassa tyttöjen seurana..) Joten poistun taas taka vasemmalle.. =)

Vierailija
7/27 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelit on mitä mainiommat, meilläkin on satanut vettä koko armaan päivän. Kolmonen (6v) kysyi eilen, et eiks me voitais mennä kaukalolle luistelemaan. No juu, hyvin luistaa, kaukalo on kurapuuroa täys.

Gallup-vastauksia ennenkuin unohdan. Omakotitalossa asumme, 5h+k, neliöitä kaikkiaan n.170. Kaikille lapsille ei siis löydy omaa huonetta edes tällä hetkellä, puhumattakaan sitten, jos lisää tulisi. Kuopuksen sänky on vielä meidän huoneessa eli nyt isommilla on oma huone jokaisella. Autona vanha Volkkarin pikkubussi, 9-paikkainen. Tosin se on ollut jo reilut pari kuukautta remontin alla ja olen ajanut farmarivolvolla. Isäntää ei reissuille huolita, niin ei tule tilaongelmiakaan ;-). Ruokaostoksia ei erityisemmin keskitetä, tavara otetaan sieltä, mistä halvimmalla saa. Plussakortti löytyy ja lähikauppa on K-kauppa, muttei sieltä erityisemmin haeta kuin hätävaratavaraa. Spar-kortti meillä oli ja siellä pääasiassa ruokaostot tehtiinkin, mut kaikkihan tietää kuinka siinä hommassa kävi. S-korttia on pohdittu, mut kun en tykkää oman kunnan S-kaupasta ollenkaan ja Prismaa ei ihan lähistöllä ole. Saattaa silti olla, että se hankitaan, nythän sen saa aika edukkaasti.

Joulukortit on tehty ja tänään jo osoitteitakin kirjoittelin. Lastenkin joulukortit ovat jo aluillaan, eli se homma on kunnossa. Muut hommat odottavatkin tekijäänsä, mahdottoman paljoa ei tehdäkään. Kuka niitä söisi, kun lapsille eivät perinteiset jouluruoat kelpaa ja makeaa puolta ei niin paljoa meillä harrasteta. Piparit toki leivotaan ja ehkä talokin kasataan. Saapa sitten taas polttaa kätensä, niin siinä joka vuosi on käynyt kun sulaa sokeria käsittelen.

Ilta menee yleisessä järjestelyssä, miten voikin olla huusholli kuin kaatopaikka vaikka viikonlopuksi siivottiin. Mahatautiakin sairasti loppuviikolla puolet porukasta, onneksi näyttäis olevan ohi. Itse asiassa kuopus ainoana on enää sairastamatta. Kakkonen ja minä sairastettiin kolmisen viikkoa sitten, eli voi tietysti olla niinkin, että tämä oli kokonaan eri tautia ja pääsemme vielä siitäkin nautiskelmaan. Toivottavasti ei.

Vierailija
8/27 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen täällä mielenkiintoisia testailuja. No, eilen oli siis ovistestipäivä 6 ja tulos oli selkeästi negatiivinen. Tänään tein testin ja kas kummaa, värin eteneminen pysähtyi siihen testiviivaan joka tuli näkyviin vaaleana ja sen jälkeen hirveä kosteanpunaisenkirjava sotku just kontrolliviivan paikalla.. ääh.. ei siitä mitään selvää saanut.. kunnes huomasin, että tikun väri oli väärä.. voi kääk-- mä tein raskaustestin vahingossa. Kun siinä paketissa tuli kolme raskaustestiä ja 10 ovistestiä. O-testien varret on vihreät ja r-testin sininen.. Heitin kaikki samaan koriin kun lukeehan niiden foliopakkauksissa päällä..

Mutta tää äitee meni ja kusas raskaustestiin johon tuli testiviiva mut ei kontrolliviivaa kun se on sen tuhrun alla. Voi herranpieksut, että ihmisellä vastustaa. Nää oli oikeasti aivan susihuonoja tikkuja- kyllähän tää huvista käy mut ei vieläkään voi suositella heikkohermoisille ;)

Meil on kyllä aikas viileää ollu tuolla makuukammariosastolla.. Simpat vaan jää vahtaamaan töllöä ja hiipii sit omiin sänkyihinsä herättämättä mademoisellea. Mäkin kyllä olen ollu niin raivo, että nokkiinsa olis saanu jos olis yrittäny ehdotella lähentymistä.. puhumattakaan, että olis uskaltanu herätellä mua. Ukkokulta elää taas selibaatissa. Unohtaa vielä mitä sillä ulokkeella tehdään. Kuivuu ja tippuu pois käytön puutteessa.. kauhistus..

Huomasin parina yönä, että olin ottanu juniorin viereen jossain vaiheessa mut ei mitään käsitystä milloin.. En siis enää edes herää siihen, että pitää herätä. Kun sit avaan oikeasti silmäni ja oikeasti tajuan olevani hereillä, voin vaan ihmetellä kuin tuo pikku-ukko on tullu pinnasängystä mun viereen..

Kaupoista suosin ehdottomasti Tradekan- ketjua. Vaihdettiin S-puolelle ja vuoden aikana ollaan hävitty bonuksissa melkein 300¿. Vuodenvaihteessa siirrymme takas Euron asiakkaiksi. Ja ainakin meidän lähiPrisma myy välillä ihan säädyttömän surkeaa tavaraa. Pakasteista ja lihoista pitää tarkkaan muistaa katsoa päiväykset muuten saa aina vanhaa. Hedelmäosastossa parantamisen varaa ja vihanneksissakin laatu on heikko. Toivottavasti teillä muilla on paremmin.

Nyt on poistuttava, pääsen yksin asioille kun mies tuli töistä.

Neppis, the tikkuja tutkiva toivoton tollo

Vierailija
9/27 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no kyllähän me niitä eilen jo häädettiin aika lailla, viimeiset toivottavasti kituvat kylppärin lattialla pyykkikasassa verenhukassaan... Olihan se eilen aika hupaisa näky kun saunotimme pehmolelujamme saunassa eilen useamman tunnin, sitten sinne pääsivät vielä takkeja ja villashaaleja jotka eivät niin tykkää konepesusta, meidän täkkikin siellä oli kun ei oikein mahdu omaan koneeseemme. Pesin lakanoiden, peittojen ja tyynyjen lisäksi myös kaikki ulkovaatteet, ja tietysti sisävaatteet jotka olivat päällä nyt olleet. Tai ei niitä ihan kaikkia vielä ole pesty, kun ei meidän konekaan ihan ihmeisiin pysty. Onneksi on kuivausrumpu! En kyllä tiedä missä sitä pyykkiä muuten kuivattelisin. Ei sitten tarvi kuin noita villaisia ja kosteussuojattuja ripustella.

ON: eipä ihmeempiä, kiertopäivä kait 25/28-30, eipä tässä nyt ole paljon tullut seurailtua. Paha olo tavallaan vaivaa ja huippaa, mutta taitaa olla kyllä tuon flunssan oireita. Jos raskausviikkoja olisi jo 5-6, voisivat jopa ollakin raskausoireita mutta ei nyt vielä. Mulla kyllä valitettavasti tuo paha olo tuleekin aika aikaisin, eikä yleensä ihan helpolla lähdekään. Toisaalta jo toivon ettei tässä kierrossa onnaisi, en tiedä miten jaksan tämän täisiivon ja flunssan sekä jouluvalmistelut (+ kahdet synttärit ennen sitä) jos vielä pahoinvoin. Osan joululahjoista olin vielä ajatellut itse tehdä (ommella tai neuloa jotain pientä ja nopeaa), mutta täytyy sitten vaihtaa suunnitelmaa jos ei pysty ja ehdi.

Galluppia taisi viime viikolla olla autoista ja asunnoista. Meillä 7-paikkainen Ford Galaxy, eli yksi paikka olisi vielä vapaana. Asuntona rivari, 3h+k+s+käyttöullakko, neliöitä 90 + matalaa epävirallista tilaa. Eihän tässä ole yhtään liikaa tilaa, mutta täällä pääkaupunkiseudulla meillä ei nyt ole varaa asua yhtään tilavammin ainakaan tällä alueella josta kovasti pidämme. Kahdella koululaistytöllä on yhteinen huone (ei kovin iso, kerrossänky niin jää vähän muutakin tilaa) ja kahdella pienemmällä pojalla toinen vähän isompi (sielläkin kerrossänky jossa kolmonen jo nukkuu, nyt kuopus vielä pinniksessä). Me miehen kanssa nukutaan sitten yläkerrassa, jossa myös työnurkkaukset ompelukoneille sekä tietokoneelle. Vaikka meillä onkin kaksi vaatehuonetta, tuottaa tuo tavarasäilytys ajoittain ongelmia, varsinkin olemattoman eteisen osalta. Järjestelmällisyyttä ja kekseliäisyyttä, niitä tarvitaan.

Lastenohjelmat loppuu kohta, täytynee lopetella.

Hilmis + nelikko

Vierailija
10/27 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehdinmpäs näin aamusta vähän lukemaan. Edellisen ketjun loppu lukematta...en siis ajantasalla ,nyt tässä tätä ketjua ehdin vähän päivittää.

Se on tuo kylmäaalto iskenyt sit meillekkin ,niin joku sanoi ,makkarissa ei oikein tapahdu...olisko suurin syy minun väsymyksen. Alkuyöt menee usein koulutehtävien parissa...olen minä yrittänyt käydä ensin miehen " nukuttamassa" mutta kovaa työtä tämä tulee olemaan jos opiskelu jää yöaikaan:(

Tuntuu jotenkin ,et mies on mustasukkanen opiskelulle...siis sille ,että koulun vaatimat tehtävät ja niiden teko vie aikaa häneltä/perheeltä ,en minä tiiä ,täytynee nostaa " kissa" pöydälle ja keskustella asiasta.

Kp jossain 26 paikkeilla ,että tätin tuloonkin on vielä pitkä aika jos se taas joskus kuudenkympin jälkeen saapuu.

Vierailija
11/27 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään heräsinkin jo ihan normaaliin aikaan joten univelat ilmeisesti on nyt nukuttu pois! Hyvin on uni kyllä maittanutkin:)

Niiloakseli muistaakseni kyseli suurperheellisistä tuttavista. Mulla on itse asiassa useampikin suurperheellinen ystäväpiirissä. Monta nelilapsista ystäväperhettä, yksi viisilapsinen mutta ei yhtään sen isompaa. Sukulaisissa on yksi viisilapsinen ja sitten tietty me, joten ei sentään ihan ainoita olla:)

Kylläpä kävi nolosti äsken. Mä ihan unohdin että tänään on nelosen kerhopäivä ja kerhokaverin isä tuli äsken poikaa hakemaan, mutta me ollaan täällä kaikki yöpuvut päällä kun olin unohtanut! Kyllä meinaan nolotti. Toivottavasti sentään muistan hakea pojat kerhosta tänään:)

Tänään meillä on työpaikalla pieni tapahtuma joten kunhan tuo mies tulee töistä kotiin niin suuntaan minä omaan työpaikkaani. Oikeastaan ihan odotan sitä. Eilen oli muutenkin sellainen päivä että mielessä käväisi että ihanko oikeasti vielä lisää lapsia haluan! Sen päiväinen meno ja tuo kuopus kävi taas ainaskin kolme kertaa vessanpöntön putsaamassa, arghh. Täytyy päässä olla jotain vikaa kun vielä lisää haluaa...

Nyt täytyy mennä vaatettamaan, vieläkin nolottaa aikast hyvin.

Medison+5

Vierailija
12/27 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät kuluu niin nopeasti että ehtii ehkä lukaista viestit mutta ei ehdi kirjoittaa.

Täällä myös flunssa saavuttanut meidät.Ollaan oltu ihmeen terveitä pitkän aikaa.Kuopuksella 1v6kk tuli nuha ja tosi ärhäkkä silmätulehdus viikonloppuna ja tietty kuumetta ja kiukkua kovasti.Itsellä myös pää räkää täynnä ja heikottaa.Joulua pitäis laittaa vähitellen mutta voimat ovat hävinneet tyystin.

Galluppiin vastauksia...Asumme omakotitalossa jossa 150m2.Tällä hetkellä omat huoneet kaikille lapsille ja vielä yhdelle uudellekin olisi oma huone.Ja jos vielä lisää tulisi lapsia,ullakolle voisi tehdä kokonaiset neljä uutta huonetta.En vain ole vielä saanut suostuteltua tuota miestäni.

Ostokset keskitämme Prismaan,jossa bonukset kertyvät mukavasti tilille.Meidän Prismassa tavaravalikoima on monipuolinen ja hyvänlaatuinen ja edullinen.Ostan usein jopa lasten vaatteita sieltä koska on niin hyvä valikoima.

Auto jolla ajamme on farmari Octavia.Mies on etsiskellyt volkkari minibussia toiseksi autoksi.Siihen mahtuis omat ja naapurin lapsetki tarvittaessa.

Suurperhetuttuja meillä on muutamia.Enimmäkseen kuitenkin tuttavaperheissä on kaksi lasta.

Suurperhehaaveista olen miettiny että oikeastaan me olemme jo suurperhe.Meillä käy viikonloppuisin kaksi lasta jotka ovat lastemme koulukavereita.Heidän perheessään asiat ovat huonolla tolalla.Lapset saavat tulla meille kun haluavat.Laitan heille ruokaa ja olen jonkinlaisena äitihahmona.Yritän antaa huolenpitoa ja jonkinlaista säännönmukaisuutta elämään.Täytyy myöntää että olin aika väsynyt viime viikonlopun jälkeen kun nämä lapsoset menivät kotiinsa.Ovat nimittäin aika levottomia.Olen kuitenki ajatellu että jos edes vähän vois auttaa lapsia eteenpäin elämässä olis hyvä.Tietysti täytyy myös ajatella omaa jaksamista.

Tällaisia ajatuksia tällä kertaa.

Vierailija
13/27 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivinen tulos ja kiertopäivä taitaa olla 18.. taitaa olla taas täditön ja neiditön kuukausi.. kaikki olen suututtanut, raivotaudissani loukannut, lapset, miehen ja sukusolutkin.

Mamselli vetäytyi kämppäänsä mesilaaksossa eikä ilmoita olemassaolostaan. Ei ole tietoa missä kunnossa on. Ei auttanut Karibianreissut eikä silvio-siittiön imartelut. Ei kelpaa kotipoika, ei mikään.

Näistä tikuista sen verran piti mainita, että käsketään uittaa kupissa 10s.. ei muuten riitä kastelemaan kunnolla ja siks tulee sellaisia tuhruisia niistä testialueista. JOten jos raskaustestiliuskaa joku kokeilee jostain syystä ;) kannattaa uittaa niin kauan, että näkee, että pissit kiikkuu reippaasti ylös testialueelle. Sit ponnahtaa tulos selvästi.

Näissä testeissä muuten tulee ensimmäiseksi näkyviin Valkoinen viivanpaikka kun muu alue on vielä punertava ja märkä. Sit kuivempana tulos on selkeästi luettavissa. Ihan tällaista tutkimusta olen tässä joulukuun ihanina sateisina harmaina ja synkkinä aamupäivinä tehnyt. Niin ja ei sit sitä aamupissaa vaan 10-20 välisenä aikana, mieluummin rakossa ollu muutaman tunnin eikä saa kovasti juoda ennen testausta ettei pisu laimene. Mun aamupissa oliskin niin ärjyä, että saattais sulaa koko heiveröinen liuska.

Ja täi-asiaa: meillä ei ole ollut vaikka koululla lasten luokissa vilisteli. Mä olen kulkenu tyyliin täikampa toisessa jaraid-pullo toisessa kädessä viime keväästä asti. Syksyllä sama show alkoi kun niillä samoilta tyypeiltä aina vaan löytyy uusi sukupolvi. Yksi poika oli sanonut koulussa, ettei äiti jaksa kammata tai ettei ole rahaa ostaa shampoota ja kampaa. Minä hermostuin asiasta niin, että otin yhteyttä kouluterveydenhoitajaan ja sanoin, että jos ei asia hoidu minä annan rahat omasta pussistani ja tulen koululle kampaamaan nämä luokat. Minä en ala elämään kauhun tasapainossa ja pelkäämään koska ne ällöt öhkiäiset muuttaa meille.

Alkoi tapahtua: terveydenhoitaja sit lopulta puuttui asiaan ja nämä lapset on hoidettu, nyt kunnolla. Kotiin tuli kaikille kunnon esitteet ja ohjeet. Piti vain jonkun suuttua oikein kunnolla, kummallista toimintaa.

Ihmettelen vain sellaista, että kun täit ei viihdy likaisessa päässä, niin miksi ne sit oli aina samoilla lapsilla, huonoista kotioloista, välinpitämättömät vanhemmat jne.?? Joku yhteys asialla täytyy olla... Sit elukat kiikkuu niihin ihaniin puhtaisiin hiuksiin munimaan, varsinkin työillä leviää kun supattavat päät yhdessä. AARGH.

Nyt täytyy taas rientää

moi moi vaan

Vierailija
14/27 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, yövuoroa pukkaa päällensä, kivaa. Mä olen aina tykännyt näistä, ja tämä nykyinen osasto on useinmiten aika rauhallinenkin. Edellisellä osastolla sai yöt (ja varsinkin yöt) painaa tukka putkella, ei paljon koneella istuttu. Mutta nyt on rauha maassa ennen seuraavaa kiertoa.

Meeidän jouluvalmistelut on periaatteessa hyvällä mallilla. Lahjat on suunnilleen hankittu, ja paketoitukin. Lasten kummeille pitäisi hankkia jotain kivaa, siis sylikummeille olen yleensä paketit tms laittanut. Mutta niitä ajattelin katsella joltain markkinoilta tai torilta, jos vaan aikaa piisaa niille mennä. Hätätapauksessa voidaan hakea joulukukat. Siivoamisen taidan jättää tänäkin vuonna väliin. Siis normaali viikkosiivous ennen joulua, juu, mutta ei suursiivousta. Syynä ensi vuodelle tuleva muutto.

Asunnoista ja autoista oli kyseltykin. Meillä on kaksi autoa, perheautona tila-auto, ja mulla kauppakassina tavallinen toyotanrämä. Asunto on tällä hetkellä 5-6h+k. Maalla suunnilleen. Tätä meillä oli tarkoitus laajentaa yhden huoneen, säilytystilojen ja khh:n verran. Mutta sitten satuin töissä hiljaisena hetkenä selaamaan asuntojen myynti-ilmoituksia, ja törmäsin unelmaan ,samassa kunnassa ja lähempänä keskustaa. Iso ja huonokuntoinen talo, mutta niiiin ihana. Kävimme katsomassa sitä, ja viikon kuluttua kirjoitettiin kauppakirjat. Joten olemme onnellisesti kahden asunnon loukossa. Tämä nykyinen pitäisi pikapikaa rempata kuntoon ja saada myyntiin, ja ensi toukokuun loppuun mennessä pitäisi nykyinen olla myyty, ja kesälle sitten ajoittuisi muutto tuohon uus-vanhaan. Eli se olisi 8h+k, tosin huoneet on vähän hassuja, vanhasta kun on kyse. Neliöistä ei hajuakaan , mutta varmaan tuplasti tähän nykyiseen 119/ 164 verrattuna.

Kaupoista sen verran, että plussa ja s-kortti löytyy aktiivikäytöstä. Prismassa tehdään isommat ostokset, ja täydennystä k- kaupasta, joka on meidän lähikauppa.

Suurperheitä ei meidän tuttavapiiristä löydy, ja jokaisen mielestä meillä on ilmeisesti jo nyt liikaa lapsia. Mutta miehen kuume jyllää täysillä, eikä hän tämän päiväsien juttelun perusteella sitä oikein muiltakaan pysty piilottamaan. No, mun opiskelu alkaa tammikuussa, se on varmaa, joten mun puoleltani on vastassa jyrkkä ei vauvoille ensivuoden aikana.

Vierailija
15/27 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparit ja tortut on leivottu...

Mitenkäs vietätte Itsenäisyyspäivää??? Meillä ei kummempia perinteitä ole...yleensä ollaan aina sillon leivottu pipareita ja torttuja...niin nytkin. Linnan juhlat katotaan miehen kans ja herkutellaan sohvan nurkassa...

Tää vapaapäivä keskellä viikkoa ei ole hyvä...pitää jaksaa töihin viä pariks päiväks ennen viikonloppua.

...ja tätiä ootellaan. Mahanväännöt on loppu eikä tunnu, että ois alkamassa. Tulee se kuitenkin.

Risella kp 26/28

Vierailija
16/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivinen tietysti.. ihan valkoisena loistaa viivan paikka. Uskomatonta mutta totta.. mulla ei ole ovista tässä kuussa. Ellei se sit tosiaan ollu kp 9 kun oli kaikenlaisia oireita. Neiti Munasolu otti hatkat puhumatta mitään.. ei ole kuulunu sen jälkeen.

Me laitettiinkin itsenäisyyspäivän kunniaksi Oikeat supersimpat marssimaan. Niin hienoina poijjaat lähti-- ihan kyynel silmäkulmassa äitee saatteli niitä matkaan ;)

Onkos kaikki joulukiireissään jo kun kovin hiljaiselta vaikuttaa keskustelut?

Ihanaa pakkaspäivää, pitkästä aikaa..

Joutuu leipomaan tästä...

Neppis ja kadonneen oviksen mysteeri

Vierailija
17/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en oo päässy tälle foorumille yli viikkoon! Yritetty on, mutta sivut eivät auenneet:-0 Vauvakuume jatkuu eli ei ollut tilapäinen mielenhäriö kyseessä, ellei sitten pitkäaikainen tilapäinen...

Töissä on ollut hirmuinen kiire, kuten aina jouku- ja toukokuussa. Paljon en ehdi koneella istua, mutta käyn (tai ainakin yritän käydä, jos kone sallii) ainakin vilkuilemassa.

Gallupeihin vastauksia

ASUMME omakotitalossa, jossa on 170 neliötä ja 5 makuuhuonetta. Muutettiin keväällä. Jokaiselle lapselle on periaatteessa oma huone, mutta kaksi nuorimmaista nukkuu kuitenkin samassa. Eli meillä on siis nyt myös vierashuone ja työhuone.

Autona meillä on Skodan farmari Octavia

Itsenäisyyspäivää vietimme hiljakselleen kotona. Meille piti tulla siskoni perheineen glögille, mutta peruimme sen, koska lapset oksensivat tiistaina. PERINTEENÄ meillä on piparien leipominen ja kynttilöiden sytyttäminen klo 18. Aika monelle ikkunalle laitoin kaksi kynttilää. Monesti ollaan käyty myös ylioppilaskunnan sekakuoroa kuuntelemassa.

äh, en muista muita gallupeja

t. Mansikkamamma, joka eilen teki hienon muumipiparitalon. Marsipaanista muotoilin pupun, possun, muumin ja nuuskamuikkusen

Vierailija
18/27 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireen keskeltä täytynee muutama sana raapustaa!

Minä en kyllä kovallakaan yrittämällä ole jouluihmisiä, ja tulee ihan paniikki kun tuntuu , että muilla alkaa lahjat olla hankittu ja leipomiset tehty..Hui, en ole tikkua ristiin laittanut. taitaa olla lapsuudenkodin peruja että tuo joulumieli pääsee karkailemaan, meillä se oli aina aika kostea juhla ja jälkimainingeilta ei vältytty.

galluppia oli asunnosta ja autosta. Meillä suht uusi itserakennettu talo, 140 neliöö, mutta meinataan vielä yksi isompi rakentaa... Tila-auto on vasta suunnitelmissa, eli normaali farkulla mennään kaikki kuusi...

Oma napa on vieläkin tylsä napa, eli kuukausikiertoa ei ole imetyksen jälkeen, nyt vaan odottelen sitä mamsellia!

Ja kiiruusti vielä töiden pariin

MonaLisa + 4

Vierailija
19/27 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennä posotellaan raskausviikolla 25 ja masu on kasvanut mahtavaksi.nukkuminen alkaa olla vaikeaa kun on tottunut nukkumaan vatsallaan ja nyt kyljet kipeänä vaihtaa puolta yöstä toiseen.

Pikkuinen potkii kovinkin voimakkaasti ja taitaa istuskella kohdussa pyllyllään.Potkut satelevat sarjatulituksena kohdunsuulle ja se tekee ikävää.Toivottavasti ei kuitenkaan aiheuta kohdunsuun aukeamista potkuillaan.

Kiloja kerään taas kaikesta ruokapihistelystä huolimatta ja se laittaa hieman masentamaan.Pienessä rungossa kun kaikki extra on suuri EXTRA.Kyllä ne toki lähtee sitten synnytksen jälkeen mutta tekee olon nyt kömpelöksi ja raskaaksi,eipä ole olomuoto jossa viihdyn=)

Ensi keskiviikkona mulla on se kauan odotettu 4D ultra ja samalla tarkistetaan kohdunsuun tilanne.Matkalle kun ollaan lähdössä kun mulla viikkoja 27.Ruotsin lappiin nyt kuitenkin käy saksan alpeiden sijasta tiemme ja kilometrejä autossa posottaen tulee noin 1500km

Harjoitusta olen jo saanut autossa istumiseen,keskiviikkona 350km bussissa ja sunnuntaina haetaan neiti nro 2 ja taas tulee autoilua saman moiset 350km.Ei kyllä tuo istuminen ole mulle paha.ennemminkin raskaat nostelut ja jos joudun juoksuaskeleita ottamaan nuorimman perässä...

Pojat meillä orastavassa taudissa.Vihreää räkää ja keuhkot krohisee.Lisäksi harovat korviaan.lääkäireissua siis tiedossa.

Kovasti olen odottanut teitä tuonne odotus puolelle.aika hiljainen on meidän pino sielä ja kaipaan niin jutustelu kaveria.

Joten pidän nyt kaikki sormet ja varpaat ristissä jotta saisin teille plussa aallon ja koko porukan odotuspuolelle!!!!!!!!!!!!!!!

Kysymystä suurperheystävistä olikin ollut täälläpuolen ja täytyy sanoa että omaan 2 suurperheystävää.Molemmat vaan asuvat noin 500km päässä meistä joten aika harvakseltaan näemme.

ystävää tosiaan kaipaisin jolle voisi näistä suurperheen suurista ja pienistä iloista ja suruista jutella.Tuntuu että kaikki ystäväni,1-2 lapsen äidit,ovat lapsensa nyt saaneet ja tehneet ja ei löydy yhteistä puheen aihetta.

Onneksi olette TE,nettiystäväiset!!!

Joku uusi nimi suurperhekuumeilijoissa olikin plussannut juuri!!ONNEA kovasti ja tervetuloa odotuspuolen suurperheodottajiin!!!!

Tulipa vuodatusta!

Pojat tekevät remonttia polkuautoon ja kova kilke ja kolke käy=)

Mukavaa viikonloppua kaikille tasaisesti ja niitä positiivisa nyt kehiin!!!!!!

L+5+rv 25

Vierailija
20/27 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yhä roikun,välillä kotihommia tehden.Lapset katsoo jälleen kerran videota.ulos kun ei pääse.Sataa kaatamalla.On niin pimeääkin että hui!

Paisti tulossa uunissa ja pikkuhiljaa täytyy kattaa pöytä.Kone pyörii kolmatta kertaa.

Anoppi on nyt onneksi autellut pyykkien kanssa.Silitellyt mun paita vuoria!Kiitos hälle!

tekis mieli mennä kaksin elokuviin illalla jos anoppi jaksais muksuja katsoa.Onko kukaan käynyt katsomassa uusinta bondia,kannattaako maksaa siitä???

Tulkaa nyt hyvät ihmiset pinoon=)

L