Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te muut maidottomat/lihattomat laitatte leivän päälle?

Vierailija
16.05.2023 |

Lihaa olen syönyt viimeksi lapsena. Ei vaan ole ollut minkäänlaista halua siihen+terveys&ympäristövaikutukset. Joudun nyt sairauden takia jättämään maidonkin pois. Mitä ihmettä leivän päälle enää voi laittaa? Äsken söin leivällä vain kasviksia. Olen kokeillut muutamia merkkejä vegejuustoja, mutta ne on ihan oikeasti älyttömän pahoja.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipä kannattaisi kyllä jättää pois kokonaan.

Miksi pitäisi jättää leipä pois??

Ai lihottaako,no ei lihota!!

Se on ihan parasta aamulla kahvin kanssa.

Mainittiinko lihomisesta mitään? No ei. Miksi oletat omiasi?

No miksi se sitten pitäisi jättää pois? Siksi että jotkut ovat hiilarihysteerikkoja?

Se nostaa nopeasti verensokeria ja pudottaa myös nopeasti. Se vaikuttaa insuliinintuotantoon. Tämä johtaa lisääntyneeseen nälkään ja siten ylensyöntiin.

Ei tuossa mekanismissa leipä ole se pahin. Pahin on kaurapuuro, mulla on tuosta katalia kokemuksia ja paljon. Olen siirtynyt täysin kylmiin tuorepuuroihin.

T DM1

Viljaa se on se puurokin.

Vierailija
62/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummusta ja vegaanijuustoa, myös avokadoa joskus.. jos kanamuna käy niin sitä sitten.. Mut eri tavoin maustetut hummukset on mielestäni erinomainen mauntuoja voileivälle leikkeeleen tilalle, pitää vaan uskaltautua kokeilemaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallen kaviaaria ruisleivälle, nam.

Tuota saa myös vegaanisena. Se on itse asiassa minusta parempaa kuin kalaperäinen kaviaari, vegekaviaari ei maistu niin voimakkaalta ja "pistävältä".

Vierailija
64/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku, tomaatti, salaatinlehti tai jotain muuta vihannesta, ehkä jopa joitain juureksiakin.

Vierailija
65/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin leivän syönnin. Turvotus häipyi. Glut.ton leipä on muutenkin täyttä höttöä ja turha eväs. Loppui myös leikkeleiden osto. Nekin täynnä kaikkea E-koodia ja maissitärkkelystä. Herkuttelen toisinaan juustolla.

Vierailija
66/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijua, vuustosiivu, tomaattia tai kurkkua, sitruunapippuria.

Vierailija
67/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota saa myös vegaanisena. Se on itse asiassa minusta parempaa kuin kalaperäinen kaviaari, vegekaviaari ei maistu niin voimakkaalta ja "pistävältä".

Korvikkeet on tehty keinoaineilla maistuviksi. Ei niissä ruoka maistu.

Tosin ei taida vegaanit siitä oikean ruuan mausta niin välittääkään.

Vierailija
68/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin leivän syönnin. Turvotus häipyi. Glut.ton leipä on muutenkin täyttä höttöä ja turha eväs. Loppui myös leikkeleiden osto. Nekin täynnä kaikkea E-koodia ja maissitärkkelystä. Herkuttelen toisinaan juustolla.

Juusto onkin oikein hyvää ravintoa. Sen syömiseen ei leipää tarvii.

Vierailija
69/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et vastannut syötkö kalaa ja munia, olisi helpompi neuvoa jos tietäisi.

Vierailija
70/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin kerran jotain vuustoa, kun se oli lähikaupassa tarjouksessa. Riitti yksi pala, eka reaktio oli hyi hele. Sitten katsoin ainesosalistan, oli tehty kookoksesta lähinnä. Sen jälkeen yökötti vielä enemmän. Muutenkin tuo vegehöyrötys, eihän siinä pelastu kuin elukat, ne vahingollisetkin. Ihmiskunta ja ilmasto ei, lentorahtien määrähän tulee paisumaan valtavasti, kun jotain kookosta yms rahdataan ympäri maailman.

Vierailija
71/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia, salaattia, pinaattia, rucolaa, ituja, hummusta (voi tehdä muustakin kuin kikherneistä, kuten vaikka pavuista tai punajuuresta ym.), avocadoa, salsaa, pestoa, vegemajoneesia ja -levitettä, hilloa, vegejuustoa, jos niistä tykkää, öljyjä, leipään hierottua valkosipulia, pähkinöistä tehtyä tahnaa, yrttejä.

Vierailija
72/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummusta.

Vierailija
73/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. paahtoleivän päälle valkosipuliöljyä muutama tippa ja tomaattiviipaleita.

Vierailija
74/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Dijon-sinappia tai tomaattipyreetä ja kasviksia.

Vierailija
76/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen leivän päälle hummusta, sitten paahdetuista paprikoista sosetta, joka sellaisenaan superherkku. Sitten käytn tahinia välillä ja mantelitahnaa jos löytyy tarjouksesta. Lisäksi kurkkusalaattia oon käyttäny. Ja sitten paputahnaa, yleensä valkosipulimaustettua. Tapenadeakin joo, mut en tykkää siitä niin paljoa.

Vierailija
77/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidoton margariini (sininen keiju) , kurkku, paprika, tomaatti, säilykemaissi, joskus salaatin lehdet, sipuli.

Jos olen oikein juhlatuulella niin laitan leivän päälle majoneesia salaattitarpeiden lisäksi.

En juurikaan välitä lihaleikkeleistä, vaikken lihaton olekaan ja lapsen pahan maitoallergianvuoksi tulee itsekin käytettyä maidottomia vaihtoehtoja kotona.

Vierailija
78/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tomaatti, suolakurkku + vegemajoneesi taivaallista herkkua!

Vegemajoneesi, taivaallista herkkua, hahhahhaaa!

Suurimmassa osaa normimajoneeseja on ehkä 1% jotain kananmunajauhetta. Ei käytännössä mitään eroa maussa vegemajoneesiin

Normimajoneesissa ei mitään kananmunajauhetta ole, vaan kananmunaa. Pikkasen eroa vegaaniseen korviketekeleen.

Mistä lähtien sinappia on kutsuttu korvikkeeksi?

esim. Hellemans-majoneesissa on tismalleen samat aineet vege-ja kananmunaversiossa. Vain se on eroa, että toisessa on kananmunaa ja toisessa sinappia. 

Vierailija
79/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä keinoaineita on vegekaviaarissa?

Sen valmistusaineet on merilevä, suola, vesi ja sitruunahappo

Vierailija
80/85 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestoa, hummusta, avocadoa, kanamunaa, tomaattia, kurkkua ja salaattia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan