Mitä te muut maidottomat/lihattomat laitatte leivän päälle?
Lihaa olen syönyt viimeksi lapsena. Ei vaan ole ollut minkäänlaista halua siihen+terveys&ympäristövaikutukset. Joudun nyt sairauden takia jättämään maidonkin pois. Mitä ihmettä leivän päälle enää voi laittaa? Äsken söin leivällä vain kasviksia. Olen kokeillut muutamia merkkejä vegejuustoja, mutta ne on ihan oikeasti älyttömän pahoja.
Kommentit (85)
Joku På Maggan tms. tuorejuusto on ihan hyvää. Itse syön kyllä maitotuotteitakin, mutta mun ystävä on maitoallerginen ja häntä varten ostan tuota joskus ja ihan mielelläni olen syönyt paketin loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipä kannattaisi kyllä jättää pois kokonaan.
Miksi pitäisi jättää leipä pois??
Ai lihottaako,no ei lihota!!
Se on ihan parasta aamulla kahvin kanssa.Mainittiinko lihomisesta mitään? No ei. Miksi oletat omiasi?
No miksi se sitten pitäisi jättää pois? Siksi että jotkut ovat hiilarihysteerikkoja?
Se nostaa nopeasti verensokeria ja pudottaa myös nopeasti. Se vaikuttaa insuliinintuotantoon. Tämä johtaa lisääntyneeseen nälkään ja siten ylensyöntiin.
Yksi viipale, täysjyvä rukiista leipää, on suositeltu aamupala myös diabetikoille.
Tuo pitää verensokerin tasaisena pitkään.
Eri asia on diabetikolle, jotkut vehnäjauho höttöleivät sun muut, jota sahaa verensokeria ylös ja alas.
Kommentoija voi levitellä tyhmää turpaansa, niin paljon, kuin sahajauho aivoillaan haluaa.
Itse ole diabeetikko, ja olen saanut ravinto-ohjauksen suoraan kaupunkimme terveyskeskuksen ravintoterapeutilta.
Häne antamamansa ruokavalion ohjeilla, verensokerini on pysyy tasaisena. Eikä ongelmia diabeteksen hoidossa ole ollut.
Oikeastaan oon aikalailla lopettanut leivän syönnin.
Joskus paistan jotain kasvipihvejä ja teen leivästä enemmän hampurilaistyylisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tomaatti, suolakurkku + vegemajoneesi taivaallista herkkua!
Vegemajoneesi, taivaallista herkkua, hahhahhaaa!
Suurimmassa osaa normimajoneeseja on ehkä 1% jotain kananmunajauhetta. Ei käytännössä mitään eroa maussa vegemajoneesiin
Usein hummusta ja tomaattia, päälle vähän mustapippuria. Se on mun vakio paahtoleivän kanssa. Tai sitten majoneesia ja suolakurkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan parasta aamulla kahvin kanssa.Aamulla kahvin kanssa tai kahviin on parasta lusikallinen voita ja loraus kermaa. Hakkaa leivän kuus nolla :)
hyivvvvvvtttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan parasta aamulla kahvin kanssa.Aamulla kahvin kanssa tai kahviin on parasta lusikallinen voita ja loraus kermaa. Hakkaa leivän kuus nolla :)
tttu te karppaajat ootte tyhmiä ei jumalauta hahaha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmassa osaa normimajoneeseja on ehkä 1% jotain kananmunajauhetta. Ei käytännössä mitään eroa maussa vegemajoneesiin
Meillä on kananmuna-allergikko, joten kananmunattomat majoneesit on tuttuja. Ei ainakaan yhdessä tunnetummassa merkissä ole makueroa kananmunaa sisältävän ja munattoman välillä.
Vegejuustoista kokeile Kremelin vegan toastia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kananmuna-allergikko, joten kananmunattomat majoneesit on tuttuja. Ei ainakaan yhdessä tunnetummassa merkissä ole makueroa kananmunaa sisältävän ja munattoman välillä.
Se on se vege sana mikä sen pilaa. Samoin kun vege kahvi, vege ruisleipä jne. on paskaa hyi helvetti.
Antakaa vaan normaalia kahvia ja ruisleipää kiitos ja jättäkää se vege huume hipeille !
Kallen kaviaaria ruisleivälle, nam.
Syötkö kalaa ja kananmunaa?
Jos niin tonnikalaa/lohta sekoitettuna pieneen määrään majoneesia, maustaa voi vaikka ruohosipulilla, tuoreilla yrteillä jne.
Keitetty/paistettu kananmuna. Tai sitten murskaa keitetty muna majoneesin joukkoon munavoi-tyyliin.
Aurinkokuivattua tomaattia sellaisenaan tai blenderissä ensin tahnaksi. On hyvää ihan sellaisenaan ja päälle voi latoa mitä vaan kasviksia, avokadoa ym.
Ruisleivän päälle Urtekramin punajuurilevitettä. On hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Täysjyväleipää vaikka rukiista jos kohtuudella syö niin ei lihota.
Joku vaalea paahtoleipä on käytännössä kuin pullaa, paljon energiaa mutta muuten ravintoköyhää, ja sitä syö helposti liikaa jolloin se lihottaa.
Ei se niin mene että leipä kuin leipä, niissä on isoja eroja.
OT: Meillä paikallisen leipomon aamiaissämpylöissä on sama hiilarimäärä kuin Pirkan pakastepullissa, niissä pyöreissä. Meinasinkin seuraavaksi ostaa noita pullia pakastimeen ja paistaa niitä muutaman kappaleen silloin, kun tekee vaaleaa leipää mieli. Tuosta sämpyläpussista jää pientalouksissa yleensä muutama tähteeksi, parin päivän päästä ovat jo kuivuneet korppumaisiksi tai homehtuneet riippuen siitä, miten hyvin pussi on suljettu. Pakastaessa ne murentuvat, eli ei kannata sekään operaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normimajoneesissa ei mitään kananmunajauhetta ole, vaan kananmunaa. Pikkasen eroa vegaaniseen korviketekeleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan parasta aamulla kahvin kanssa.Mainittiinko lihomisesta mitään? No ei. Miksi oletat omiasi?
No miksi se sitten pitäisi jättää pois? Siksi että jotkut ovat hiilarihysteerikkoja?
Se nostaa nopeasti verensokeria ja pudottaa myös nopeasti. Se vaikuttaa insuliinintuotantoon. Tämä johtaa lisääntyneeseen nälkään ja siten ylensyöntiin.
Ei tuossa mekanismissa leipä ole se pahin. Pahin on kaurapuuro, mulla on tuosta katalia kokemuksia ja paljon. Olen siirtynyt täysin kylmiin tuorepuuroihin.
T DM1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tttu te karppaajat ootte tyhmiä ei jumalauta hahaha
Miksi karppaajia haukut tuon viestin perusteella?
Leipä kuin leipä, ei niissä ravinnollisesti eroa ole. Viljaahan ne ovat pääosin.