Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin ryyppäämisen, missä on se upea onni ja autuus mitä kaikki hehkuttaa raittiuden olevan??

Vierailija
15.05.2023 |

Krapulat on poissa, mikä on tietty hyvä, mutta en ole kokenut mitään suurta valaistumista, autuutta tai onnea. En ole saavuttanut mitään tai juossut maratoneja. Miksi niin kauheasti hehkutetaan, että kaikesta tulee upeaa kun vaan lopettaa juomisen?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin:

1. Sinulla oli liian kovat odotukset. Elämä ilman alkoholia on ihan tavallista elämää. Sellaista tasapaksua pupeltamista, välillä on ihan kivaa ja välillä on ihan tylsää. Se on sellaista "Ihan ok". Pointtina on se, että ei ole kamala olo koko ajan (krapula). 

2. On muitakin asioita mitä voi tehdä, kuin juosta maratoni, tehdä savitöitä tai mennä eräoppaaksi Lappiin. Ei ole pakko tehdä niitä tekopirteitä kliseisiä asioita hampaat irvessä. Keksi itse itsellesi mieluisaa tekemistä, tai tekemättä olemista. Laiskottelukin on OK.

Vierailija
82/116 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei minullakaan ole kännissä yhtään upeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei voi harrastaa dokaamista ja urheilla kans?  Onko Matti Nykänen tuttu?

Vierailija
84/116 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja kuoli alkoholisairauksiin sitten viisvitosena.

Mut se mikä on varma; ei tule kenestäkään maailmanmestaria ryyppäämällä.

Vierailija
85/116 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä et vi tu ta lähiympäristöäsi enää yhtä paljon kuin joskus aiemmin.

Vierailija
86/116 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa negatiivisia ihmisiä tässä ketjussa. Juotte selvästi ahdistukseen tai masennukseen, kun elämä on tylsää ja kamalaa. Menkää terapiaan hoitamaan se juurisyy, niin ei tarvitse yrittää juomalla tukahdattaa sitä ahdistusta ja tyytymättömyyttä. Sitten kun alkaa selvitä, miksi oma elämä tuntuu kurjalta, voi alkaa korjaamaan niitä tekijöitä, jotka vaikuttaa negatiiviset mielialaan. Johan alkaa maistua aivan muu kuin alkoholi.

Vierailija
87/116 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin:

1. Sinulla oli liian kovat odotukset. Elämä ilman alkoholia on ihan tavallista elämää. Sellaista tasapaksua pupeltamista, välillä on ihan kivaa ja välillä on ihan tylsää. Se on sellaista "Ihan ok". Pointtina on se, että ei ole kamala olo koko ajan (krapula). 

2. On muitakin asioita mitä voi tehdä, kuin juosta maratoni, tehdä savitöitä tai mennä eräoppaaksi Lappiin. Ei ole pakko tehdä niitä tekopirteitä kliseisiä asioita hampaat irvessä. Keksi itse itsellesi mieluisaa tekemistä, tai tekemättä olemista. Laiskottelukin on OK.

1. Lauantaina ja/tai sunnuntaina voi vähän olla darra, mutta siitä on aika pitkä matka siihen että olisi "koko ajan kamala olo". Ihan sama olo on arkena nyt raittiina kuin silloin kuin juopotteli.

Ehkä jollain puliukolla voi olla heikko olo 247.

2. Nyt oli hyviä neuvoja. Viikonloppuna saa yhtä vähän aikaan kuin ennenkin, mutta ainakin olen ajokunnossa ja olotila on normaali.

Vierailija
88/116 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa negatiivisia ihmisiä tässä ketjussa. Juotte selvästi ahdistukseen tai masennukseen, kun elämä on tylsää ja kamalaa. Menkää terapiaan hoitamaan se juurisyy, niin ei tarvitse yrittää juomalla tukahdattaa sitä ahdistusta ja tyytymättömyyttä. Sitten kun alkaa selvitä, miksi oma elämä tuntuu kurjalta, voi alkaa korjaamaan niitä tekijöitä, jotka vaikuttaa negatiiviset mielialaan. Johan alkaa maistua aivan muu kuin alkoholi.

Siis joku tsykoloogiko kaivaa mulle paremman tarkoituksen elämälle??

Elämä on tylsää kärsimystä, jos ei kiinnosta himourheilu tai uraputkessa juokseminen, eivätkä niitäkään harrastavat aina niin onnellisia ole.

89/116 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle. Et ole päässyt irti alkoholista. Kaipaat liikaa sen mukanaan tuomaa jännitystä elämääsi. Eli elät vain juomattomuusvaihetta ja haet aloituksessasi uutta syytä juomisen aloittamiseen. Jokainen uusi juomiskausi vie sinut syvemmälle alkoholismin syövereihin ja et ole vielä pohjaasi nähnyt. Jokaisella se on erilainen. Mutta se valaistuminen on sen viimeisen pohjan tulos. Omin avuin harva löytää valaistumisen. Itselleni se oli viimeisen pohjan tärinöiden ja parin viikon henkisen ja fyysisen totaalisen huonovointisuuden tuloksena hakeutuminen avo-Minnesota hoitoon. Sen jälkeen on asteittain valaistuminen löytynyt. Todella mahtava ja tavoiteltava olotila 30 v ryyppykausien jälkeen.

Vierailija
90/116 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on perhettä niin varmaan se on ehkä enemmän sitä mitä läheisesi tuntevat.

Juopot taitaa olla usein sen verran itsekkäitä että on se oma napa lähinnä, eivätkä pysty ajattelemaan että ehkä se raitistuminen vaikuttaa siihen lähipiiriin positiivisesti. Tai eivät sitten osaa iloita siitä.

Niin, koska vain perheelliset ryyppää, eikö vain?

Mitäs jos kertoisin että meillä joilla ei ole yhtään ketään elämä on jokseenkin puisevaa, jos ei saa välillä edes juopotella.

Itse jouduin lopettamaan kun ei alkoholi sovellu erään lääkkeen kanssa, joten tässä sitä nyt ollaan. Ainoa plussa on ettei sunnuntaisin ole krapula.

T. 6kk raittiina, eikä vieläkään kiinnosta pätkääkään alkaa juoksemaan maratonia tai lähteä maailman ympäri matkalle tai eräoppaaksi Lappiin

Missä kohtaa sanottiin että vain perheelliset ryyppää? Tietysti on myös sellaisia juoppoja kuin sinä kenellä ei ole perhettä. Sinussa mahdollinen itsekkyys varmaan näyttäytyy toisella tapaa.

Miksi minä en saisi olla itsekäs? Entä miten ottaa muut huomioon, jos muita ei edes ole lähipiirissä?

Vierailija
91/116 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja kuoli alkoholisairauksiin sitten viisvitosena.

Mut se mikä on varma; ei tule kenestäkään maailmanmestaria ryyppäämällä.

Juicen sanoin:

"Raittiushenkilö raittiustuolissaan

Sinusta on muka huolissaan

Se nimittää sinua hulttioks

Ja väittää että maksasi sanoo "Poks"

Däng däng

Mutta kyllä se kestää koko elämän."

Niin ne sisäkalut kesti Matillakin koko elämän. Vaimon kertoman mukaan kuolinsyy oli pitkäaikaisessa haimatulehduksessa, josta Matti ei kuitenkaan hänelle elämänsä aikana kertonut.

-

Vierailija
92/116 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se on herkuttelun kanssa; vie elämästä loputkin ilot lopettaa se.

Iho kiittää joo ja paino voi laskea, mutta mitään energiaboosteja tms. ei ole odotettavissa.

Vierailija
93/116 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni on lämmin bongi.

Vierailija
94/116 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä 2-3kk ennen kuin aivot palautuu normaaliksi eikä kaikki enää ahdista, pahimmissa tapauksissa jopa 6kk.

Kyllä siinä menee tutkimusten mukaan 18-24kk. Ei tosiaan ole mitenkään riemukas ollut tämä raitis vuosi. Ei mene enää rahaa alkoholiin, mutta muuten elämä on ihan samaa paskaa kuin aiemminkin. Se, että mä olen jonkin verran muuttunut, ei tarkoita sitä, että masentava & alkoholisoiva ympäristö olisi muuttunut.

Vierailija
95/116 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, suuret tunteet (niin nousuhumalan ilo kuin darramasennus) kyllä katoaa holin myötä. Suurin osa elämästä pitää kuitenkin kestää selvin päin, niin siksi sama olla myös viikonloput selvänä jolloin perusarki helpompaa. Mutta kuten sanottu - aika tasapaksua arkea tämä ilman skumppahiprakoita tosiaan on. Itsellä meni n. Puoli vuotta ettei kaivannut enää holia, ja alkoi aidosti nauttia darrattomuudesta ja sunnuntai-aamuista. Nykyään esim. karkki ja sipsit viikonloppuna on suurta juhlaa ja parantuneesta ulkonäöstä saa hieman kiksejä (oon laihtunut, ei väsymystä ja turvotusta naamassa).

Vierailija
96/116 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on perhettä niin varmaan se on ehkä enemmän sitä mitä läheisesi tuntevat.

Juopot taitaa olla usein sen verran itsekkäitä että on se oma napa lähinnä, eivätkä pysty ajattelemaan että ehkä se raitistuminen vaikuttaa siihen lähipiiriin positiivisesti. Tai eivät sitten osaa iloita siitä.

Niin, koska vain perheelliset ryyppää, eikö vain?

Mitäs jos kertoisin että meillä joilla ei ole yhtään ketään elämä on jokseenkin puisevaa, jos ei saa välillä edes juopotella.

Itse jouduin lopettamaan kun ei alkoholi sovellu erään lääkkeen kanssa, joten tässä sitä nyt ollaan. Ainoa plussa on ettei sunnuntaisin ole krapula.

T. 6kk raittiina, eikä vieläkään kiinnosta pätkääkään alkaa juoksemaan maratonia tai lähteä maailman ympäri matkalle tai eräoppaaksi Lappiin

Missä kohtaa sanottiin että vain perheelliset ryyppää? Tietysti on myös sellaisia juoppoja kuin sinä kenellä ei ole perhettä. Sinussa mahdollinen itsekkyys varmaan näyttäytyy toisella tapaa.

Miksi minä en saisi olla itsekäs? Entä miten ottaa muut huomioon, jos muita ei edes ole lähipiirissä?

Tämä on tyypillistä alkoholistin ajatusmaailmaa. Ellet nyt täysin orpo ole, on sullakin läheisiä. Yleensä alkoholisti karkottaa läheiset elämästään ja siten uskoo, että heitä ei ole, eikä hänen ryyppäämisensä vaikuta kehenkään. T: nimim. Kaipaava sisko

Vierailija
97/116 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee niin pahat krapulat että viikossa on 1-2 päivää enemmän "aikaa" kun ei juo. Ja kerkee treenata useammin. Mut tietty jos ei harrasta mitään mikä vaatis olla selvinpäin/ei darraa niin ei kai se sit mitenkään vaikuta.

Vierailija
98/116 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee niin pahat krapulat että viikossa on 1-2 päivää enemmän "aikaa" kun ei juo. Ja kerkee treenata useammin. Mut tietty jos ei harrasta mitään mikä vaatis olla selvinpäin/ei darraa niin ei kai se sit mitenkään vaikuta.

Ei sitä joka päivä tartteis treenata. Krapula on ihan mukava syy joskus levätä.

Vierailija
99/116 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krapula ei ole lepoa vaan elävää hel vettiä. Oikeassa hyvinvointivaltiossa krapulaan saisi lääkkeitä. Alkoholi on ainoa laillinen päihde niin ei sen käytöstä pitäisi joutua kärsimään. 

Vierailija
100/116 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krapula ei ole lepoa vaan elävää hel vettiä. Oikeassa hyvinvointivaltiossa krapulaan saisi lääkkeitä. Alkoholi on ainoa laillinen päihde niin ei sen käytöstä pitäisi joutua kärsimään. 

Käläkälä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan