Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kaveri antaa vanhoja vauvanvaatteita ja tarvikkeita, niin pitääkö jotenkin hyvittää?

Vierailija
15.05.2023 |

Olen siis saanut kaverilta pari Ikea kassillista vauvan vaatteita, sitterin, leluja ym vauvakamaa. Olin erittäin kiitollinen tästä. Mutta nyt kuulin, että kaverini olikin sanonut toiselle kaverille, että ei anna enää minulle mitään isomman lapsen vaatteita ja tarvikkeita, kun en ole mitään hänelle antanut hyvitykseksi, olisi toivonut edes kuohuvaa ja suklaata tästä. Itselle tämä tuli ihan puun takaa, kun vauvan vaatteita on kuitenkin vaikea myydä eteenpäin, eikä niistä paljon mitään saa edes. Miten te muut, jotka saatte näitä tarvikkeita, annatteko jotain vastineeksi? Entä te, jotka annatte, odotatteko jotain?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, selvästi tässä tapauksessa olisi pitänyt sopia asiasta etukäteen. Ymmärrän molempia: jos ap pyytämättä sai nuo tavarat, hänellä oli oikeus ottaa ne lahjana vastaan; antaja taas oman ajattelutapansa pohjalta oletti, että saisi vastalahjan - häneltä tietenkin tyhmää juoruilla asiasta kolmannelle.

Vierailija
22/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie takaisin ne tavarat ja osta uudet tilalle. Win-win?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kirpparipöytä maksa parikymppiä ja sitten on vielä se vaivannäkö. Kaveri olisi voinut etukäteen kertoa, että hän toivoo jotain vastineeksi. Mistä hänen toiveensa voisi tietää? Silloin olisitte voineet neuvotella, mitä tavaroita haluat ja mitä hän niistä pyytää. Reilu peli.

Ai mistä voisi tietää mitä toinen toivoo? Ootko kuullu semmoisesta kuin kysyminen?

Vierailija
24/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa antamistaan tavaroista hyvitystä, se pitäisi sopia ennenkuin toinen vastaanottaa tavarat. Ei voi vaan lykätä kaikkea ylimääräistä roinaansa toisen huusholliin ja vaatia niistä jotain vastinetta.

Ja jos vaatiikin, tämä vastineen vaatiminen pitää ilmaista selvästi ennen tuotteen antamista toiselle jotta tällä jää mahdollisuus valita mitä tekee, ottaako tavaran tarjotuilla vaihtoehdoilla vai ei.

"Onko sinulla käyttöä/tarvetta tavaralle X? Ei maksa mitään vs. saat kahvipaketilla/suklaalevyllä."

Vierailija
25/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut ystävälleni 15 vuoden aikana lasteni vanhoja hyviä vaatteita varmaan 15 kassillista sekä valtavasti leluja ja olen aina sanonut hänelle, että ota mitkä hyvältä tuntuu ja vie loput kierrätykseen. Olen sanonut myös, että en halua niitä enää ja jos hän ei niitä tosiaan halua, niin pistää eteenpäin, vaikka myy, minä en jaksa ja viitsi.

Tyytyväisenä olen huomannut kuinka vaatteita ja leluja on ollut hänen lapsillaan käytössä.

Vierailija
26/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi ollut frendiltäsi iso vaiva sanoa jo kauppoja hieroessa et joo suklaalevy/kahvipaketti/tms palkalla lähtee.

Vierailija
27/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aikoinaan naapurin rouva antoi pari kolme muovipussillista likaisia, tupakalle haisevia vauvanvaatteita. Sanoi antaessaan ne, ettei halua niistä mitään, eikä halua niitä takaisin.

Vuosien varrella oppineena vastaavista tapauksista pesin vaatteet ja silitin sekä laskostin ne sievästi pahvilaatikkoon.

Meni 2 vuotta, kun naapurin rouva pyysi vaatteita takaisin. Onneksi olivat kaikki minulla, siinä kunnossa kun olin ne saanut.

Kotini oli toiminut vaatteiden ilmaisena säilytysvarastona.

Miehen sisko myi meille aikoinaan omien lastensa vaatteita, vuodevaatteita, syöttötuolin ja rattaat.

Pyysi ne takaisin noin vuoden kuluttua, kun heille tuli vauva. Eivät olleet kuulemma mitään meille myyneet, olivat antaneet ne vain lainaksi.

Näiden tapahtumien jälkeen, en huolinut mitään käytettyä keneltäkään.

Vierailija
28/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä, mutta voit olla kiva.

Kaverin ei silti myöskään pidä odottaa mitään, eikä varsinkaan loukkaantua, jos mistään hinnasta ei ole puhuttu.

Vierailija
29/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä niistä vauvan vaatteista voi esim. torissa saada ihan hyvän hinnan. Mutta, jos kaveri tarjoaa vaatteita esim. sanoin "meillä olisi ylimääräisiä vaatteita, jotka voisin antaa teille", niin tottakai sitä olettaa, että ne on ilmaisia. Ja, jos on käynyt väärinkäsitys, kaveri voinee antaessa pyytää maksua.

Annan itse jonkin verran lasten vaatteita pois ja saan myös sukulaisilta/ystäviltä. Vain kerran olen tarjonnut rahaa, kun antaja oli etäisempi (lapseni kaverin vanhempi), mutta hänkään ei sitä ottanut vastaan. Ei mullekaan mitään niistä antamistani vaatteista tarjota eikä tarvitsekaan! Näin se vain menee. Ihan eri asia sitten, jos vaatteista puhutaan "voisin myydä vaatteita sinulle".

Vierailija
30/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä aina annoin kunnolla rahaa.

Olihan tuo minulle helppoa! Sain vuosikausia monenmoista vaatetta, puhdasta ja silitettyä.

En saanut tarvikkeita.

Aina se sanoi, että ei tarvi mitään antaa!

Vierailija
31/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opimme? Puhu, puhu, puhu. Varmista, ettei toisen aikeista jää epäselvyyttä. Ole kohtelias ja vastavuoroinen. Silloin ei tule pahoja puheita perään.

Vierailija
32/35 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kilo tai kaksi suklaata:] ja lakua myös.

Vierailija
33/35 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aikanani vauvan vaatteita kaverilta. Ostin vaatesetin kiitokseksi hänen lapselle.

Sain toiselta kaverilta isomman kasan vaatteita ja leluja. Ostin tasaiseen tahtiin kahvia hänelle ja joskus tarjosin hänelle ja hänen lapsille aamiaisen.

Tämä ennen 2000- lukua.

Vierailija
34/35 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N ostan

Vierailija
35/35 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse eikä kuulu hyvittää mitään. Ilmainen on ilmainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi